Aangifte Mouintainbike gestolen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GerenGer

Berichten: 1009
Geregistreerd: 31-07-08

Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 21:28

Vanmiddag is mijn mountainbike gestolen waarbij het kettingslot was doorgeknipt. En omdat er precies boven de fietsenstalling een camera zit, heb ik aangifte gedaan bij de politie, om te kijken of het nog iets zou kunnen opleveren. Ik was benieuwd of hier mensen ervaring hebben met aangifte doen voor gestolen fiets en hoe lang zo iets kan duren? En of het uberhaupt nog zin heeft of dat ze hier niet zoveel mee gaan doen?
Alle tips zijn welkom :)

Suzanne F.

Berichten: 49241
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 21:43

Was je fiets verzekerd? Wat voor slot zat erom? Een ART 2 of 3?
Want de verzekering kan moeilijk doen als er niet een slot omheen zat met minimaal ART 2 dacht ik bij fietsen. Bij scooters is het ART 3.

Wat vervelend voor je zeg. Zat ook geen chip in met GPS ofzo?

GerenGer

Berichten: 1009
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 21:47

Suzanne F. schreef:
Was je fiets verzekerd? Wat voor slot zat erom? Een ART 2 of 3?
Want de verzekering kan moeilijk doen als er niet een slot omheen zat met minimaal ART 2 dacht ik bij fietsen. Bij scooters is het ART 3.

Wat vervelend voor je zeg. Zat ook geen chip in met GPS ofzo?


Nee niet verzekerd, maar het is ook niet een super dure mountainbike. Een ART2 kettingslot. Had niet verwacht zo overdag en drukke straat en met slot dat iemand die zou open zou breken.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:08

Ik heb ooit aangifte van gestolen fiets gedaan. Was achter het huis weggehaald terwijl wij thuis waren. Onze steeg loopt dood, dus ze moest langs zijn gelopen. Wij hebben niks gezien, maar de bus van de glazenwassers van de buren stond wel net naast de steeg. Dat moet het dus geweest zijn.

Aangifte gedaan en alles doorgegeven, maar nooit meer iets van gehoord.

Ben er dus bang voor. Ook al zien ze wie het gedaan heeft, dan nog is de kans er klein dat zo iemand gepakt wordt.

Pallatin

Berichten: 2498
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:22

Paar jaar terug is mijn fiets gejat bij een station, pal onder de camera’s. Aangifte gedaan en kreeg alleen een mail dat ik aangifte had gedaan maar dat ze er verder niks mee konden. Het is gewoon super zuur als je je fiets wil pakken en je alleen de schakels van je slot terug vindt…echt superrot! Mijne was op sinterklaasavond toen :') leuk ‘cadeau’ was dat…not!

GerenGer

Berichten: 1009
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 22:46

Oohhh wat stom zeg :( Echt zo stom dat ze er dan ook helemaal niks mee doen en echt niet leuk als je fiets weg is en alleen een doorgebroken kettingslot op de grond ligt

Bienotje

Berichten: 10871
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 06:11

Mijn ervaring ook dat je er weinig meer van hoort.
Aangifte doe je vooral voor de statistieken lijkt het. Hopelijk dat ze extra alert zijn op de plekken waar het veel gebeurt in vervolg en vaker controleren.

Waar ik eerst woonde was 2x pj fietskijkdag bij de politie. Kon je kijken of je fiets was gevonden als je aangifte had gedaan en eind vd dag alsnog overgebleven fietsen kopen voor weinig.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 06:28

Wat je kan doen is zelf de camerabeelden opvragen bij de fietsenstalling. Politie zelf doet dat vaak niet helaas.
.

Moska

Berichten: 3399
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:04

Er zijn in het verleden drie fietsen van mij gejat. Eentje zelfs uit de berging van het huis. Alledrie de keren aangifte gedaan, nooit meer wat van gehoord.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:37

Hier afgelopen zomer mijn elektrische fiets gejat (ik had hem toen pas twee weken -O- ). Aangifte gedaan, maar kreeg al vrij snel bericht dat ze niet genoeg sporen konden vinden om er wat mee te kunnen en het onderzoek dus gesloten werd. Gelukkig had ik hem wel verzekerd, en binnen twee weken na diefstal was de aangifte rond en had de verzekeraar de aanvraag voor een nieuwe fiets goedgekeurd.

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:46

Amsterdammert hier. Men heeft hier in de afgelopen 25 jaar zo'n duizend* fietsen van me gejat. Een keer of wat aangifte gedaan, nooit meer iets van gehoord. Heb ook niet de illusie dat ze tijd hebben voor gestolen fietsen.

Een keer is mijn mountainbike gestolen in Santpoort-Zuid, of all places, toen hij wat langer bij het station stond omdat ik in België was wegens het overlijden van mijn moeder. Die dief wens ik enige mate van karma toe. Geloof dat ik hier een jaar na aangifte bericht kreeg dat ze er niets mee gingen doen :+ .

*een fiets of vier, vijf.

Eleeke

Berichten: 2033
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:51

Toch aangifte doen.
Meestal hoor je er niets van, maar soms wel. Als ze een bende oppakken, als ze een opslagplaats vinden waar heling plaatsvind etc etc.

Ooit kreeg ik na jawel 7 jaar!!! de melding dat ze m'n fiets terug hadden. ( hij was verzekerd dus ik had toen een nieuwe gekregen en dan gaat de teruggevonden fiets naar de verzekering)

Biebz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:55

Zeker aangifte doen! Elektrische fiets van mijn schoonmoeder was gestolen. Gelijk aangifte gedaan, maar verwacht er nooit meer wat van te horen.
Ongeveer jaar later een brief van de politie dat haar fiets aangetroffen was bij een aanhouding.

Die heeft ze dus terug gekregen (fiets was uit elkaar gehaald maar wel compleet en alles nog heel). Uit eindelijk een rechtzaak geweest en heeft ze alle reparatiekosten vergoed gekregen.

Foaly

Berichten: 4870
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:01

Zeker aangifte doen :j Je krijgt er misschien (waarschijnlijk) je fiets niet mee terug, maar als er meer aangiftes binnenkomen over een bepaalde plek waar veel gejat wordt, kunnen ze wel extra gaan controleren/handhaven.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 18:45

Vriendin van mij heeft aangifte gedaan en zag de fiets 3 weken later weer op internet te koop aangeboden, de politie heeft toen (mede dankzij de aangifte) geholpen om de fiets terug te krijgen en de verkoper aan te houden. Dus zou ook zeker facebook en marktplaats in de gaten houden.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 06:55

Hier was een tijd terug de fiets van de oudste zoon van mijn man gestolen.

En ineens.. Vindt zoon hem zelf terug in de fietsenstalling op het treinstation in Oss. Met andere zadel en het framenummer licht doorgekrast, maar niet genoeg om m niet meer te kunnen lezen.
Fiets stond aan een grote ketting met meerdere fietsen bij elkaar.
Politie gebeld, fietsen zijn door hen opgehaald en later kreeg hij z’n fiets weer terug.
Sindsdien niet meer gestolen gelukkig.
Maar soms…. Vindt je m gewoon ineens zelf terug :+

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 08:28

Hier ooit m'n fiets gesloopt voor huis door dronken lui. Van winkel schuin tegenover camera beelden gekregen en aangifte gedaan, ook bij gezet dat ik beeldmateriaal had. Is niks mee gedaan. Heb zelf het filmpje op Facebook gezet, de dader is herkend en fiets is gerepareerd op kosten van. Heb toen de aangifte ingetrokken. Voordeel van in een kleine gemeenschap wonen. Maar van je aangifte zou ik niet verwachten dat de politie daar veel mee doet. Wellicht kun je zelf de camera beelden opvragen en in een lokale fb groep delen of iemand wat gezien heeft.

Tazzey
Berichten: 9512
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 08:50

Wendy, dat klopt niet. Een aangifte van diefstal kun je niet intrekken. Je kunt alleen een aangifte van een klachtdelict intrekken, daaronder valt o.a. stalking, smaad, laster en chantage.

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:54

Tazzey schreef:
Wendy, dat klopt niet. Een aangifte van diefstal kun je niet intrekken. Je kunt alleen een aangifte van een klachtdelict intrekken, daaronder valt o.a. stalking, smaad, laster en chantage.

Zoals ik schreef was het geen diefstal, maar was het gesloopt, wellicht dat het dan anders ligt. Geen idee hoe of wat wettelijk, maar heb toen contact opgenomen dat dader bekend was en onderling opgelost werd.

Tazzey
Berichten: 9512
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Aangifte Mouintainbike gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:51

Dat staat los van jouw aangifte. Jij hebt aangifte gedaan en die kun je niet intrekken.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:05

Paar jaar geleden is mn nieuwe fiets binnen 10 min gestolen toen ik even in de winkel was. In een druk gebied. Aangifte gedaan maar nooit meer wat van gehoord. Politie gaf aan dat het geen prioriteit had en dat d meeste fietsen direct doorgingen in een busje naar Polen en omstreken.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:57

Tazzey schreef:
Dat staat los van jouw aangifte. Jij hebt aangifte gedaan en die kun je niet intrekken.


Waarschijnlijk is de signalering van de fiets ingetrokken, niet de aangifte. Mocht je je gestolen voertuig terugvinden moet je dat altijd even doorbellen, anders staat deze nog in het systeem als gestolen.