Ik zit momenteel in een moeilijke situatie… Mijn ouders hebben aangekondigd dat ze willen scheiden, nu snap ik dat volledig (neemt natuurlijk niet weg dat het moeilijk is) er zijn vele gebeurtenissen wat er naartoe hebben geleid en ik geloof zelf ook dat het beter is.
Ik maak me alleen wel zorgen om hoe ik het moet doen met mijn paard(en).
De kans is namelijk groot dat ze ver van elkaar af gaan wonen en omdat beide ouders erg dierbaar zijn voor mij wil ik mijn dagen het liefst verdelen onder hun. Ik weet alleen niet hoe ik het dan kan regelen met mijn paarden… Ik zou misschien een verzorger kunnen zoeken? Echter voelt dat ook zo fout voor mij aangezien ik voorgaand alle verzorging op mij heb genomen…
Ik maak me ook zorgen over hoe de kosten verdeeld gaan worden. Ik heb zo’n vermoeden dat het niet 50/50 zal zijn en ik wil voor mijn ouders ook geen financiële last zijn.
M’n moeder heeft het gehad over stallen aan huis, maar is geen paarden mens en dan zal ik dus alles zelf moeten doen én bij haar moeten wonen. Ergens was paarden aan huis wel altijd mijn droom maar zo vroeg in m’n leven word denk ik ook teveel (ik heb nog school en soms een sociaal leven

Ik wil m’n paarden gewoon echt niet opgeven… Hoe zouden jullie dit aanpakken?