Van LAT relatie naar samenwonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir111

Berichten: 11959
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Van LAT relatie naar samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:50

Ik zou niet te moeilijk doen. Gewoon gaan. Is het niet leuk dan ga je terug. Een leuke baan kun je vast wel weer vinden als je onverhoopt teruggaat.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:57

Ir111 schreef:
Ik zou niet te moeilijk doen. Gewoon gaan. Is het niet leuk dan ga je terug. Een leuke baan kun je vast wel weer vinden als je onverhoopt teruggaat.


Dat is wel heel makkelijk gedacht.. Alles achterlaten op hoop van zege... :+

Hier op dit moment in een LAT relatie en staan op het punt om te gaan samenwonen.
Moet ik wel zeggen, wij wonen half-half al samen, alleen op 2 locaties. Het ene weekend (vaak nog 1 of 2 dagen extra) bij de een, het andere weekend bij de ander. Net waar we op dat moment plannen hebben.
We hebben ook wel gehad dat we 1,5 week bij elkaar waren achter elkaar en draaien ook heel bewust al mee in elkaars huishouden (dus schoonmaken/wassen doen we samen, ongeacht welk huis) en spreken elkaar dus ook aan op dingen waar we ons niet fijn bij voelen of wat we anders zouden willen zien.
Ook zijn we al 3 weken samen op vakantie geweest.

Wij zijn van plan om richting de zomer de stap te maken. Dat betekent voor mij dat ik mijn huis opgeef en naar hem toe ga. Ook een hele bewuste stap waar we het veel over hebben gehad.

Ik zou echt beginnen met proberen om meer bij elkaar te zijn en niet 'te gast' te zijn bij elkaar. Dat heeft ons wel heel erg geholpen.

Wat betreft jouw situatie, je geeft niet echt een huis op op dit moment omdat je nog bij je ouders woont, je kunt daar lijkt me altijd terug? Dat is ook wel een fijne achterban denk ik. :)

Ir111

Berichten: 11959
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Van LAT relatie naar samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:01

Hoezo is dat makkelijk? TS zegt toch alleen een baan op? Wat heb je dan te verliezen?

Natuurlijk bespreek je met elkaar hoe en wat (wie gaat waar naar toe etc). In geval van TS lijkt het me allemaal niet zo spannend. Dat is natuurlijk anders als je beide op jezelf woont. In deze tijd zou ik bv niet zomaar mijn huis opgeven en zien waar het schip strand.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:05

Ir111 schreef:
Hoezo is dat makkelijk? TS zegt toch alleen een baan op? Wat heb je dan te verliezen?

Natuurlijk bespreek je met elkaar hoe en wat (wie gaat waar naar toe etc). In geval van TS lijkt het me allemaal niet zo spannend. Dat is natuurlijk anders als je beide op jezelf woont. In deze tijd zou ik bv niet zomaar mijn huis opgeven en zien waar het schip strand.


En verhuist naar een ander land waar ze de taal nog niet goed beheerst.
En een baan vinden in deze tijd klinkt makkelijk, maar vind maar weer eens iets wat bij je past, en het is ook maar de vraag of TS de financiële vrijheid heeft om enkele maanden zonder baan te zitten (als het vinden van een baan tegenzit).

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:07

hey TS, het verschil in land en taal maakt t wel lastig.

ik zou ook eerst een baan zoeken. of bij je vriend in de buurt, of ergens in een grensgebied.
hangt ook volledig van je werk af of er makkelijk werk te vinden is. daarnaast zijn er ook wel nederlandse banen in duitsland.

het hangt ook van de baan van je vriend af. is die ook ergens anders te doen? en anders ergens in het midden zodat jij nog net in NL kunt werken en hij zijn ding kan doen. je kan dan ook eerst zelf gaan huren. zodat je bijv. op een uur afstand van hem zit ipv 3 uur.

Ir111

Berichten: 11959
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:09

Muurp schreef:
En verhuist naar een ander land waar ze de taal nog niet goed beheerst.
En een baan vinden in deze tijd klinkt makkelijk, maar vind maar weer eens iets wat bij je past, en het is ook maar de vraag of TS de financiële vrijheid heeft om enkele maanden zonder baan te zitten (als het vinden van een baan tegenzit).

Ik zou dat juist leuk vinden, avontuur. Maar ik kan er ook niet zo mee zitten als dingen niet uitpakken zoals ik bedacht had. Dan ga ik daarna weer wat anders doen.

Gelukkig is iedereen daarin verschillend. :D

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:11

Ir111 schreef:
Ik zou dat juist leuk vinden, avontuur. Maar ik kan er ook niet zo mee zitten als dingen niet uitpakken zoals ik bedacht had. Dan ga ik daarna weer wat anders doen.

Gelukkig is iedereen daarin verschillend. :D


Gelukkig maar inderdaad!
In theorie snap ik je helemaal en zou ik ook zo willen zijn, maar nu het me overkomt ben ik toch wat zeikeriger geworden dan ik had gedacht.. :))

Ir111

Berichten: 11959
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Van LAT relatie naar samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:12

Hahaha, ja als je er voor staat kan het ineens helemaal anders zijn. Dat snap ik zeker! 8-)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Van LAT relatie naar samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:43

Als je kiest voor samenwonen omdat je er beide aan toe bent, is toch wat anders dan wanneer je dit doet omdat je verder van elkaar woont en elkaar wat vaker wilt zien. Daarbij zal één van beide emigreren, waar dus meer bij komt kijken.
Waar zit jouw twijfel TS?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Van LAT relatie naar samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:49

waar een wil is, is een weg, ik ging van NL naar Zweden taal was ook een dingetje maar pakte het toch wel vrij snel op :) Ik ben het ook wel eens met Ir111 nu heb ik natuurlijk precies dat gedaan :p alles gepakt en vertrokken :+ mocht het niet goed gaan had ik nog wel mijn vangnet thuis, kon makkelijk terug naar mijn ouders en met mijn diploma/werkervaring zou ik weer snel aan de slag kunnen gaan.

TS ik zeg wel bij twijfel moet je het niet doen. Het ging/gaat hier goed omdat ik er 100% achter stond

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:10

Zelfde hier. Ik ging van Nederland naar Australie.
Uiteindelijk was het gewoon doen en proberen. En ik deed dit ook nog compleet tegen mijn ouders wensen in. Dat vond ik heel moeilijk en verdrietig.
Maar Als het niet lukte, kwam ik wel weer terug.
Inmiddels wonen we in Nieuw Zeeland (en alles is prima met mijn ouders!)

Voordeel is dat het engelstalig is maar nadeel is dat het compleet andere kant vd wereld is een veel visa gebeuren erbij kwam kijken.

En mbt tot twijfel; uiteraard twijfel je. Gaat het goed? Vind ik het leuk? Kan ik mijn familie missen? Wat als ik geen werk vind?
Maar is maar een manier hoe je daar achter komt.