Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 20:43

Kirrietje schreef:
Oke terecht of niet, ik snap de regel zeg maar niet :+
Vandaar de vraag hier in een topic, wat had ik dan moeten doen? En is er via de ontheffingshouder nog wat te regelen? Dat ik doorgene niet ben geattendeerd hierop vind ik ook beetje zuur achteraf, dan hadden we beter om 16 uur kunnen afspreken ipv 16:15 :+

Waar ik dat soort borden ken is het omdat de weg op dat moment éénrichtingsverkeer is. Je mag er dan van het noorden niet in, maar van de andere kant wel. Reden is om sluipverkeer daar tegen te houden, het is te smal om elkaar normaal te passeren.

Ik weet niet of dit eenzelfde situatie is en je er van de andere kant dus wel gewoon in mocht, maar zo ja dan had je om moeten rijden. Een ontheffing had van tevoren aangevraagd moeten worden als dat al kan voor éénmalig verkeer, dus die boete is terecht en zal gewoon betaald moeten worden.

manzano

Berichten: 23942
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 21:38

Van wie heb je de boete nu gekregen? Vind een bezwaartermijn van 3 dagen wel wat vreemd kort.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 21:53

Hier in de omgeving (Vianen, Lexmond) hebben we dit ook sinds kort. Sluipverkeer is hier echt een probleem tussen de A2 en A27, ze proberen via binnendoor een heel stuk file op de A27 te omzeilen. Bewoners kunnen vaak niet eens hun wijk uit.

Je mag als omwonenden met ontheffing er wel door en je kunt via internet en je digid wel een eenmalige ontheffing voor bezoek aanvragen. Maar dat moet je dus niet vergeten....

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 21:58

Goof schreef:
Wat heeft dat voor invloed op de te betalen boete dan?

Heel zuur TS, balen.

Nou een beetje meedenken zou dan kunnen opleveren dat diegene aanbiedt om een deel van de boete te betalen en de volgende keer er wel aan denkt om zoiets te melden.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:04

Ben nu wel benieuwd wat die persoon waar je moest zijn te zeggen heeft! :P

Had die niet een ontheffing moeten regelen? Beetje l/llig wel hoor vind ik.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:05

En als er gewoon intelligent gehandhaafd wordt, dan maak je een foto met een camera aan beide kanten.

Staat hetzelfde kenteken er met 5 - 10 -15 (of welke tijd dan ook die logisch is) minuten tussentijd op, dan is het sluipverkeer.
Staat eenzelfde kenteken er met 30 - 60 minuten of langer tussentijd op, en was dat er maar 1 in een reeks 'snellere' (maw, stond de sluiproute niet net zo goed bumper aan bumper stil), dan zal die auto wel ergens op een adres hebben moeten zijn.
Kan je 'm alsnog om bewijs daarvoor vragen, en bij gebrek eraan alsnog bekeuren, maar dan zit er tenminste nuance in.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:36

Ik weet toevallig om welke weg dit gaat en dit is inderdaad een populaire weg om snel in en uit Amsterdam te komen, vandaar de ontheffing.
Je zult deze bekeuring gewoon moeten betalen, je had namelijk via de overige wegen dus om moeten rijden.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:49

Bij twijfel over een boete gewoon even het cjib bellen. Zij kunnen aan de hand van het betaalnummer of kenmerk altijd terugvinden waar het om gaat. Dit zou moeten gaan om een overtreding op de wegenverkeerswet (wet Mulder), en niet een apv (algemene plaatselijke verordening) lijkt mij.
3 dagen betaaltermijn of bezwaartermijn klinkt wel heel erg kort.
In zo'n brief moet het tijdstip staan, datum, kenteken, verwijzing naar de feitcode, en het bedrag met de administratiekosten, het bedrag wat te laat betalen kost, en dat soort dingen.
Ik neem aan dat dit er allemaal in staat?

Bij een apv weet ik niet of een gemeente zelf de boetes uit mag schrijven. Zo goed zit ik niet in de materie ;) Maar dan zou je een brief met het logo van de gemeente verwachten.

Ik zou dus gewoon even bellen. Zoals ik het in dit topic lees is er wel te veel kloppend zoals datum en tijdstip, zodat ik geen fake brief verwacht (die zijn ook wel in omloop geweest helaas en leken echt).
Maar even checken kan nooit kwaad.

Baredawn

Berichten: 178
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Beverwijk

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 23:54

Een boete zoals deze kan ook door de gemeente worden uitgeschreven. Dan gaat het niet via het CJIB.
Mijn dochter had er vorig jaar eentje van de gemeente Oostzaan. Het is zuur en zonde geld, maar de borden zijn duidelijk genoeg.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:00

Ineke2 schreef:
Nou een beetje meedenken zou dan kunnen opleveren dat diegene aanbiedt om een deel van de boete te betalen en de volgende keer er wel aan denkt om zoiets te melden.


Wist zij via welke route TS zou komen?
Pardon my French maar ik vind dit echt onzin. Je rijdt er zelf heen, handhaaft zelf de verkeersregels. Betaal gewoon die boete, ook niet gaan bellen en mailen om er onderuit te komen. Allemaal werkverschaffing. volgende keer beter opletten, gebeurt je geen 2e keer.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:08

De klant moest het zeker niet zeggen maar het had wel aardig geweest. Ik zou dat wel melden als ik iemand verwacht, wat ze er mee doen is een tweede. Dat ze nu meebetalen aan de boete vind ik wel echt het andere uiterste, je hebt hem zelf gereden. Hoogstens als je er nog mee in contact komt een keer terloops zeggen van 'joh, had ff gemeld dat er een speciale regeling geldt in je straat.'

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:13

Meebetalen aan de boete vind ik echt te ver gaan.
Maar misschien was het wel handig geweest als ze TS er even op had geattendeerd.
Dit zijn wel dingen die je soms gewoon vergeet te zeggen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-03-24 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:21

Och wat zuur, TS.
Het is weggegooid geld maar in dit geval zou ik netjes betalen.
De bewoner laten meebetalen vind ik heel ver gaan, uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor hoe/waar je rijdt.
Het is niet alsof diegene je ten onrechte heeft verzekerd dat je daar gewoon mag doorrijden.

Wat je wel kan doen is diegene hiervan op de hoogte stellen, met als doel dat hij/zij bezoekers in de toekomst een heads up kan geven.
Maar niet om je gram te halen.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:22

Attenderen had zeker netjes geweest. Een eenmalige ontheffing op kenteken aanvragen had nog netter geweest. Maar geen idee of dat daar kon. Hier in de buurt (Vianen) kan dat wel.

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:23

Ik snap niet zo goed dat ze TS van tevoren moest informeren.
Je rijdt er toch zelf heen en let op de borden mag ik hopen?
Tis nou niet dat dat bord onleesbaar verstopt staat achter een dikke boom.
En een paar minuten is misschien wel zuur...maar ergens zal er een grens moeten zijn en een tijdstip gelden?

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:26

tyleysmiley schreef:
En een paar minuten is misschien wel zuur...maar ergens zal er een grens moeten zijn en een tijdstip gelden?


Trouwens ook wel een interessante vraag: wat gebeurt er als je om 15.58 die weg inrijdt? Je bent er vermoedelijk pas om 16.02 uit, oid...

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:42

tyleysmiley schreef:
Ik snap niet zo goed dat ze TS van tevoren moest informeren.
Je rijdt er toch zelf heen en let op de borden mag ik hopen?
Tis nou niet dat dat bord onleesbaar verstopt staat achter een dikke boom.
En een paar minuten is misschien wel zuur...maar ergens zal er een grens moeten zijn en een tijdstip gelden?

Ik wel, ts geeft aan dat via een andere route het heel erg omrijden was en de straat waar dat bord staat is de eindbestemming waar haar klant woont.
Dus als ze op het laatste moment om moet gaan rijden dan ben je veel te laat op je eindbestemming en het kost je ook veel extra brandstofkosten.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:46

Ibbel schreef:
tyleysmiley schreef:
En een paar minuten is misschien wel zuur...maar ergens zal er een grens moeten zijn en een tijdstip gelden?


Trouwens ook wel een interessante vraag: wat gebeurt er als je om 15.58 die weg inrijdt? Je bent er vermoedelijk pas om 16.02 uit, oid...


Als je om 15.58 langs die camera rijdt dan flitst hij niet. Dus niks aan de hand.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:50

Doubtless schreef:
Ineke2 schreef:
Nou een beetje meedenken zou dan kunnen opleveren dat diegene aanbiedt om een deel van de boete te betalen en de volgende keer er wel aan denkt om zoiets te melden.


Wist zij via welke route TS zou komen?
Pardon my French maar ik vind dit echt onzin. Je rijdt er zelf heen, handhaaft zelf de verkeersregels. Betaal gewoon die boete, ook niet gaan bellen en mailen om er onderuit te komen. Allemaal werkverschaffing. volgende keer beter opletten, gebeurt je geen 2e keer.

Waarom nou weer werkverschaffing? Zeer waarschijnlijk heeft diegene een vergunning en er niet aan gedacht, maar het is voor ts erg lüllig dat ze er niet een kwartier eerder was zeg maar… Niet zo moeilijk om rekening mee te houden als bewoner vind ik dan.
Ik zou er niet onderuit willen komen in die zin dat ik hem door zou schuiven naar de bewoner, maar zelf zou ik als bewoner zijnde denk ik wel aanbieden een gedeelte te betalen als het bezwaar niet werkt. Ook zou ik meewerken aan het bezwaar om dan bewijs te leveren dat ts in mijn straat moest zijn als eindbestemming.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:51

Kijk, ik weet niet hoe het is gegaan natuurlijk. Maar als klant een afspraak maakt en je laat komen op een tijd waarvan diegene weet dat mensen een boete krijgen in die straat, dan vind ik het niet zo netjes om iemand daar niet voor te waarschuwen eigenlijk.

Iemand die niet uit de omgeving komt en op jouw verzoek komt geef je toch sowieso tips hoe ze het het beste kunnen vinden en dingen om rekening mee te houden enzo....

Ik zou het wel genant vinden als ik de klant was en niet even gewaarschuwd had.

Kirrietje
Berichten: 492
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 08:55

Ik had het zeker fijn gevonden als ik er van te voren op geattendeerd was, dan hadden we een kwartier eerder kunnen afspreken en had ik er geen last van.
Ik ga haar inderdaad niet vragen om mee te betalen dat vind ik ook een beetje te ver gaan.

Het CJIB vond het zelf ook vreemd dat er niks in het overzicht online stond, maar zij hebben wel de gegevens dus het klopt helaas wel degelijk. Wel is de boete via de gemeente gegaan en moet ik de flitsfoto daar opvragen, wellicht dat de boete vandaar later binnenkwam dan gewend. Boete is uitgesteld zodat we in beroep kunnen gaan. Weetje niet geschoten is altijd mis en als het ongegrond verklaard wordt dan betalen we natuurlijk gewoon :+
Ik ga het dan natuurlijk niet gooien op Google maps haha maar op het feit dat we bestemmingsverkeer waren etc. Wie weet. Dankjulliewel voor de opheldering van de regel, ik was hier echt totaal niet bekend mee :')

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:58

Maar ms denkt de klant er ook gewoon niet aan omdat ie zelf ontheffing heeft er dus nooit over na hoeft te denken.

Ik zou er iig niet aan denken :+

Hier zijn overigens ook veel wegen op die manier afgesloten in de spits, gruwelijk irritant. Je moet dan soms echt een half uur omrijden, ik snap het echt niet. Vanuit bepaalde woonplaatsen kan je ‘s ochtends de snelweg niet op omdat dat de enige weg is naar de dichtsbijzijnde oprit en moet je onwijs ver omrijden.
Maar goed, daar staat geen flitser bij dus ik neem die weg wel en betaal af en toe een boete denk ik dan maar :')

In jouw geval zuur, TS, maar het is nu eenmaal zo.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:59

Dat vind ik ook pmarena.
Hier heeft navigatie ook niet exacte locatie aan waar we wonen. Dan staan ze een huisnummer verderop en zien ze het pas. En dan moeten ze keren.
Die geef je als het kan ook vooraf instructie met onze oprit ligt daar.

TS. Je kunt het idd proberen.
Ik hoop voor je dat het lukt.
Gewoon zo'n rot boete.
Niet 1 omdat je verkeersveiligheid in gevaar hebt gebracht maar paar minuten te laat was.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:22

Ik heb hier op de weg naar stal ook zo'n bord en interpreteerde het altijd als zijnde alleen voor bestemmingsverkeer tussen die tijdstippen (hier valt het in de ochtend)
Vond het altijd al zo vreemd dat het maar alleen via die kant was dat het bord er staat.

Weg is breed genoeg om elkaar te passeren. Dus wat hier al eerder is gezegd over te smal is onzin, want anders dan op die specifieke tijden moet je elkaar alsnog passeren.

Maar zal er in het vervolg beter opletten. Gelukkig heb ik alternatieve routes om naar stal te komen.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:38

Ineke2 schreef:
Waarom nou weer werkverschaffing?


TS tekent bezwaar aan. Dan moet een poppetje bij CJIB ermee aan de slag. Een totaal verklaarbare en terechte boete… Ik vind dat echt zonde van ieders tijd en belastinggeld.