U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:04

Een tijd geleden kreeg een (jonge) man, maar volgens mij wel ouder dan 25, voor mij in de rij een sixpack alcoholvrij bier niet mee omdat hij geen legitimatie had. Dat vond ik toch wel raar. Moest meteen denken aan een aflevering van de keuringsdienst van waarden waar ze alcohol vrije biertjes gingen testen. Ja er zat nog een klein percentage alcohol in maar dat was minder dan in een banaan :Y). Hopelijk hoeven we ons straks niet te legitimeren als we een trosje bananen in ons winkelmandje hebben zitten...

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:31

Denk dat je straks blij mag zijn dat je je kinderen überhaupt in de auto mag laten zitten zonder dat ze een rijbewijs hebben :=

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:30

Als je kinderen onder de 16 zijn, mag je als ouders geen sex meer hebben.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:55

rien10 schreef:
Als je kinderen onder de 16 zijn, mag je als ouders geen sex meer hebben.

Als ze boven de 16 zijn mag het ook niet meer van je kinderen :')

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:07

Oh ja. Da’s waar.

journee
Berichten: 752
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:24

_/-\o_
Dit topic wordt beter en beter! :D

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:29

rien10 schreef:
Als je kinderen onder de 16 zijn, mag je als ouders geen sex meer hebben.


Ik had ooit een collega die bij terugkomst na haar ouderschapsverlof zei: "neem een baby, da's de beste anticonceptie die er is. Je komt er niet meer aan toe" :))

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:32

Ook dat ging vroeger toch anders, hoe kwamen die aan zulke grote gezinnen? Zullen de ooievaars wel geweest zijn denk ik.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:33

Of de boerenkool :j

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:45

verootjoo schreef:
rien10 schreef:
Als je kinderen onder de 16 zijn, mag je als ouders geen sex meer hebben.

Als ze boven de 16 zijn mag het ook niet meer van je kinderen :')


Nou die van ons is net 9 geworden, maar die duwt ons al een poosje actief uit elkaar hoor als we iets te lang kroelen want hij wil ècht geen broertje of zusje :')

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 20:47

pmarena schreef:
Ja precies, zoals ik het begreep gingen de kinderen zowat vechten om de blaas om deze als voetbal te gebruiken, en de staart lekker knapperig roosteren enzo. Alleen dat gegil van dat arme beestje moet ik niet aan denken, brrrr.


Nou wat ze met de blaas deden weet ik niet, maar van de staart en kop werd iig bouillon getrokken.

Mijn opa was slager en had een slachthuis, dus dat ging vakkundig en aan huis.

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 20:49

pmarena schreef:
verootjoo schreef:

Als ze boven de 16 zijn mag het ook niet meer van je kinderen :')


Nou die van ons is net 9 geworden, maar die duwt ons al een poosje actief uit elkaar hoor als we iets te lang kroelen want hij wil ècht geen broertje of zusje :')


Die van mij is 17 en wordt echt onpasselijk als wij eens klef zitten te doen, inclusief walgend gezicht en geluid :')
Maar goed, die zit sowieso in een fase dat je al niet te veel met je ouders gezien wil worden :D

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:34

Nou, dan wordt alleen wijn kopen wel steeds eenvoudiger :D

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 05:14

Shadow0 schreef:
Ook dat ging vroeger toch anders, hoe kwamen die aan zulke grote gezinnen? Zullen de ooievaars wel geweest zijn denk ik.

Kwam meneee pastoor niet langs om te informerem waarom er nog geen volgende was?

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:02

Maartje1990 schreef:
Shadow0 schreef:
Ook dat ging vroeger toch anders, hoe kwamen die aan zulke grote gezinnen? Zullen de ooievaars wel geweest zijn denk ik.

Kwam meneee pastoor niet langs om te informerem waarom er nog geen volgende was?


Dat klopt helemaal. Na kind nummer 4 kwam de pastoor ook langs, of alles wel ok was in het huwelijk etc.
Want het was opgevallen dat mijn moeder al 2 jaar niet meer zwanger was.
Mijn vader heeft de pastoor nog net niet de deur uitgeschopt en duidelijk laten weten dat zolang de kerk niet alle kosten voor de kinderen op zich nam hij nooit meer welkom was. Goed gedaan Pa.

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:04

Shirley schreef:
Denk dat je straks blij mag zijn dat je je kinderen überhaupt in de auto mag laten zitten zonder dat ze een rijbewijs hebben :=




:D :D Daar gaan we wel naar toe….

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:10

CharleyT schreef:
Maartje1990 schreef:
Kwam meneee pastoor niet langs om te informerem waarom er nog geen volgende was?


Dat klopt helemaal. Na kind nummer 4 kwam de pastoor ook langs, of alles wel ok was in het huwelijk etc.
Want het was opgevallen dat mijn moeder al 2 jaar niet meer zwanger was.
Mijn vader heeft de pastoor nog net niet de deur uitgeschopt en duidelijk laten weten dat zolang de kerk niet alle kosten voor de kinderen op zich nam hij nooit meer welkom was. Goed gedaan Pa.


Herkenbaar verhaal haha. Mijn oma stierf bijna bij de geboorte van mijn moeder, de arts zei dat ze beter geen tweede keer zwanger moest worden.
Toen na een jaar de pastoor op de stoep stond heeft mijn opa de deur in zijn gezicht dicht gegooid uit boosheid.
7 jaar na de geboorte van mijn moeder is er toch nog een tweede gekomen,.gelukkig zonder problemen.

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:14

rien10 schreef:
Het was vroeger helemaal
Niet “idyllisch”. Dat beweer ik niet. Ik beweer ook niet dat het leven vroeger per se gezonder was. Ik beweer wel dat er vroeger minder ultra bewerkt voedsel gegeten werd en dat er vroeger ook in de winter verse groenten gegeten werden. De keuze was minder dan nu, dat klopt. Maar er was vers te verkrijgen.


Een aardappel is een aardappel als je hem zelf nog moet wassen en uit de schil haalt.
Een bloemkool ja een hele bloemkool met blaadjes!
Boontjes die je zelf moet doppen ( heel ouderwets je eigen bontjes moeten doppen)
Je appel uit eigen tuin
Boerenkool zelf wassen en snijden en hopen dat je een pan hebt die groot genoeg is.
Een scharreleitje uit eigen tuin met of zonder Pfas
Een stukje vlees bij goede slager zonder kruiden of saus.

Het kan wel, het is gewoon jaren 50/60 voedsel.
Veel werk maar je voedsel is herkenbaar. Een aardappel is een aardappel en geen zwaar bewerkte aardappel gratin, kroketjes etc…

Ik ben er mee opgegroeid, ik weet hoe ik verse spinazie, andijvie, boerenkool, rode kool moet bereiden
Je eigen sauzen maken met simpel bloem of echte verse slagroom. Geen pakjes, zakjes, dipjes en chipjes.
Het kan nog steeds. Maar wordt wel moeilijker. Je kunt niet eens meer een hele prei kopen. Ze zijn allemaal onthoofd.

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:12

Het erge is ook dat met die 'ideale vervoersafmeting' van groenten er een pak eetbare delen verloren gaan! Rode bietstelen, loof van wortelen en radijsjes, bloemkoolstengels etc dat is allemaal perfect eetbaar (in pesto, roerbakken of in soep). Of van aardappelschillen zelf chips maken.
En van alle restafval (alle eindjes en schillen) kan je ook nog groentenbouillon trekken.
Wel 1 maar: dit geldt alleen voor onbespoten biogroenten.

Sinds ik een groentenpakket van de CSA boer heb, doe ik de ene (gezonde) ontdekking na de andere! Ook insta is super gua inspo.

Downside van hele, verse groenten: je bent wel wat tijd kwijt aan spoelen, snijden, nog eens wassen en nakijken. Je mag niet bang zijn van bladluizen, rupsen en slakken.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:44

Tip voor de thuiskwekers: sla een heleboel pakken zout in. (een 25 kilo zak strooizout is ook goed :P )
Leg je verse groenten bij het wassen in een bak water met een flinke hand zout. Even laten staan, en alle beestjes komen dood boven drijven...

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 12:00

Ibbel schreef:
Tip voor de thuiskwekers: sla een heleboel pakken zout in. (een 25 kilo zak strooizout is ook goed :P )
Leg je verse groenten bij het wassen in een bak water met een flinke hand zout. Even laten staan, en alle beestjes komen dood boven drijven...

Zielig...Wat dat betreft ben ik blij met de supermarktgroente. Daar zit heel soms ook wel eens een beestje in (in elk geval een bewijs dat het niet bespoten is denk ik dan) en dan ga ik dat beestje in de tuin zetten.

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:41

anjali schreef:
Ibbel schreef:
Tip voor de thuiskwekers: sla een heleboel pakken zout in. (een 25 kilo zak strooizout is ook goed :P )
Leg je verse groenten bij het wassen in een bak water met een flinke hand zout. Even laten staan, en alle beestjes komen dood boven drijven...

Zielig...Wat dat betreft ben ik blij met de supermarktgroente. Daar zit heel soms ook wel eens een beestje in (in elk geval een bewijs dat het niet bespoten is denk ik dan) en dan ga ik dat beestje in de tuin zetten.


Groente met heel soms een beestje zijn zeker wel bespoten volgens mij(daardoor zelden een beestje).

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 15:10

Het is inmiddels flink offtopic. Mijn opa was boer die helemaal nooit iets van chemisch gebruikte. Hij gaf mijn moeder altijd allerlei groentes en zij griezelde ervan vanwege de vele beestjes die er inzaten!

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: U heeft een puber bij u, u mag geen wijn kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:27

Ik griezel eerder van gekke E-nrs en voedsel bereidt met insecten of kunstvlees dan een enkel slakje tussen de zelf geteelde sla. De laatste kun je er tussenuit vissen de rest niet ;)

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:58

cissy schreef:
Ik griezel eerder van gekke E-nrs en voedsel bereidt met insecten of kunstvlees dan een enkel slakje tussen de zelf geteelde sla. De laatste kun je er tussenuit vissen de rest niet ;)

Als vegetarier kun je natuurlijk ook geen insecten eten! En kunstvlees is niet vegetarisch want de oorspronkelijke cellen waaruit het is gekweekt komen wel van een dier. En die E-nummers, het probleem daarmee is dat allerlei kunstmatige stoffen getest zijn op schadelijkheid d.m.v. dierproeven.