Met de jongere soorten lukt het inderdaad wel. Ik ben zelf meer van de oude soorten en daar gaat het regelmatig mis.
Qerty
Geplaatst: 14-03-24 17:06
Ik vind het harde buitenste stuk van de kaas het lekkerst, dus besluit al snel dat een stuk kaas niet meer geschaafd kan worden en uit het vuistje moet worden gegeten
JudithGigi
Geplaatst: 14-03-24 17:07
Sinds ik een stukje van mijn vinger af heb gesneden koop ik plakken
moonsparkle
Geplaatst: 14-03-24 17:09
Qerty schreef:
Ik vind het harde buitenste stuk van de kaas het lekkerst, dus besluit al snel dat een stuk kaas niet meer geschaafd kan worden en uit het vuistje moet worden gegeten
Nadat mijn moeder lang geleden kaas met een half ons muis serveerde is bij ons thuis de kaasschaaf de deur uit gegaan. Gewoon de plakken snijden met een mes of inderdaad voorgesneden plakken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-24 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Rintah
Geplaatst: 14-03-24 17:17
JudithGigi schreef:
Sinds ik een stukje van mijn vinger af heb gesneden koop ik plakken
Sinds vriendlief dit ook heeft gedaan (met enkele hechtingen tot gevolg ) wij ook. Blok alleen speciale kaas, of als we verjaardag hebben (en dan schaven we dus niet)
Miran
Geplaatst: 14-03-24 17:47
Mijn vriend heeft dat ook gedaan, maar niet bij het laatste stuk. De zijkant er met de kaasschaaf afhalen was ook niet zo’n best idee
Wij stoppen bij de laatste centimeter of iets meer, dan snijden we het plastic eraf met een aardappelschilmesje en is de rest snack of blokjes voor door de pasta ofzo
Oh geen kaasschaaf, maar ik rasp altijd het laatste stuk van een stuk kaas voor door de pasta ofzo. Gisteren nog een stuk nagel en vinger mee geraspt Naar gevoel en bloeden als een rund natuurlijk
ellepel
Geplaatst: 14-03-24 17:52
ik zag laatst ook al een berichtje van een paardentandarts die ook mijn paard behandeld dat die even uit de running was omdat die een akkefietje had gehad met een mes en een stuk kaas. die was zo uitgeschoten dat de pees geraakt was. kan je nagaan.
ik snij van het laatste stuk altijd de randjes af en dan eet ik het gewoon zo op. of ik rasp het over de pasta. maar ben ook wel eens uitgeschoten dat ik een stuk van mijn duim geschaafd had oh en liefst koop ik van die vierkante stukken.
Laatste stukje opeten of raspen met keukenmachine.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 14-03-24 20:43
Hier de zijkanten (korst) met de aardappelschilmesje eraf snijden en dan de kaasschaaf gebruiken. Laatste stukje (bootje) haal ik de korst er ook af met zo’n mesje en eet het laatste stukje kaas uit de hand. Daarmee zijn de verwondingen aan de vingers verleden tijd na jaren.
Kaas wat al in plakjes is, is geen kaas Sowieso is supermarkt kaas geen kaas, maar van een stuk kaas heb je nog meer kans dat het kaas is dan voorgesneden plakken
purny
Geplaatst: 14-03-24 23:33
verootjoo schreef:
Laatste stuk eet ik gewoon op.
Kaas wat al in plakjes is, is geen kaas Sowieso is supermarkt kaas geen kaas, maar van een stuk kaas heb je nog meer kans dat het kaas is dan voorgesneden plakken
Ben ik wel met je eens. Niets is zo lekker als een stuk verse kaas van de kaasboer