Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pareltjes
Berichten: 2217
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:32

Lang leve Belgie

Vriendelijke postbodes met pakketjes en kluifjes voor de hond.
Als ik niet gelijk open doe brult ie over het hek wetende dat ik in de stallen ben..


Ik zou zeker een camera erop zetten. Recht in het zicht. Zodat hij zich de volgende keer wel bedenkt.
Wat een hork zeg. Maarja tijdsdruk, flutsalarissen van de bezorgers werken dit gedrag volledig in de hand.

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:34

Pareltjes schreef:
Lang leve Belgie

Vriendelijke postbodes met pakketjes en kluifjes voor de hond.
Als ik niet gelijk open doe brult ie over het hek wetende dat ik in de stallen ben..


Ik zou zeker een camera erop zetten. Recht in het zicht. Zodat hij zich de volgende keer wel bedenkt.
Wat een hork zeg. Maarja tijdsdruk, flutsalarissen van de bezorgers werken dit gedrag volledig in de hand.


Dat is niet alleen in België hoor.
Wij hebben een uiterst vriendelijke bezorger

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:48

Onze vorige bezorger was ook heel fijn, ik en mn huisgenoten zijn al bijna een petitie gestart om die weer terug te krijgen. Het verschilt echt per persoon :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:43

manzano schreef:
Nyaleti schreef:
Sjongejonge zeg deze is wel heel erg..

Ik zou inderdaad zelf (en dus ook je naaste buren) niks meer bestellen bij Post NL. Soms kun je zelf ook aangeven van welke vervoerder je gebruik wilt maken.

Bij elk pakketje, alle 3 bellen (dus a b c) en ook de mensen van wie het pakketje dus daadwerkelijk is, vragen of ook zij een klacht willen indienen.

PostNL krijgt dagelijks zoveel klachten, die doen daar niks mee. Maar als het aan alle kanten binnenstroomt over één straat, moeten ze wel.


Ik heb 1x een klacht ingediend over onze pakketbezorger en dat is meteen opgepakt door PostNL :j

Maar als ik dit zo lees heb ik niks te klagen meer.... wat een vervelende situatie TS!

Hier ook. Alleen had ik de volgende bezorging wel een schreeuwende bezorger voor me staan. :X

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:11

Wat hinderlijk. Ik heb mijn pakket wel eens opgehaald bij de postnl sorteer/laad locatie bij mij in de regio. Hier starten alle PostNL bezorgers van mijn regio.
Vaak is de leiding er ook.

Wellicht een optie om dit eens in jou buurt na te zoeken voor een keer en er langs te gaan met dit probleem.

Geen idee hoor, ik bedenk maar iets.
Lijkt me vervelend !

Vraag me af of PostNL wat doet met de klachten.

juval

Berichten: 13220
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:13

Syberdepiep schreef:
Die pakketbezorgers draaien overuren en krijgen amper betaald, kan goed begrijpen dat er enkele zijn die proberen het zo op te lossen. Die moeten enorm veel pakketjes afleveren binnen een bepaalde tijd. Denk niet dat je veel bereikt met klachten indienen, maar uberhaupt moet voorkomen dat je een onvrijwillig afhaalpunt wordt zoals nu het geval is.

Tip 1: Nooit pakketje aannemen voor de buren/buurt, ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Als je iets besteld en thuis laat bezorgen zorg je maar dat er iemand thuis is om de deur open te doen. Lukt dat niet, daar zijn afhaalpunten voor uitgevonden.

Tip 2: Alles wat je zelf besteld naar een afhaalpunt laten bezorgen zodat je het op kunt halen wanneer het jou uitkomt. Persoonlijk laat ik het ook vaak op mijn werk bezorgen waar er sowieso een balie is waar iemand het pakketje aanneemt.

Succes!


maar nu leg je de oplossing van het probleem dus bij de klant, en niet bij de bezorgdienst. Je betaalt best een flink bedrag om je pakket thuis te laten bezorgen. Je blijft er voor thuis en wacht er op. Op de T&T staat hoe laat de bezorger kan komen. En als die dan alles maar dumpt op het eerste de beste adres in de straat, of rechtstreeks naar het pakketpunt, dan is dat toch de fout van de bezorgdienst. Daar zou de klant niet voor hoeven opdraaien.

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:14

Ayasha schreef:
Hier ook. Alleen had ik de volgende bezorging wel een schreeuwende bezorger voor me staan. :X

Had ik weer een klacht over ingediend.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:31

Mando schreef:
Ik zou mijn eigen pakketjes even tijdelijk bij een afhaalpunt laten bezorgen.
Dan kan hij ze ook niet bij jullie dumpen.


Dit zou ik dus ook doen.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:37

juval schreef:
Syberdepiep schreef:
Die pakketbezorgers draaien overuren en krijgen amper betaald, kan goed begrijpen dat er enkele zijn die proberen het zo op te lossen. Die moeten enorm veel pakketjes afleveren binnen een bepaalde tijd. Denk niet dat je veel bereikt met klachten indienen, maar uberhaupt moet voorkomen dat je een onvrijwillig afhaalpunt wordt zoals nu het geval is.

Tip 1: Nooit pakketje aannemen voor de buren/buurt, ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Als je iets besteld en thuis laat bezorgen zorg je maar dat er iemand thuis is om de deur open te doen. Lukt dat niet, daar zijn afhaalpunten voor uitgevonden.

Tip 2: Alles wat je zelf besteld naar een afhaalpunt laten bezorgen zodat je het op kunt halen wanneer het jou uitkomt. Persoonlijk laat ik het ook vaak op mijn werk bezorgen waar er sowieso een balie is waar iemand het pakketje aanneemt.

Succes!


maar nu leg je de oplossing van het probleem dus bij de klant, en niet bij de bezorgdienst. Je betaalt best een flink bedrag om je pakket thuis te laten bezorgen. Je blijft er voor thuis en wacht er op. Op de T&T staat hoe laat de bezorger kan komen. En als die dan alles maar dumpt op het eerste de beste adres in de straat, of rechtstreeks naar het pakketpunt, dan is dat toch de fout van de bezorgdienst. Daar zou de klant niet voor hoeven opdraaien.


Moet je de deur wel open doen ipv enkel met een knop open drukken..

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:41

Syberdepiep schreef:
Die pakketbezorgers draaien overuren en krijgen amper betaald, kan goed begrijpen dat er enkele zijn die proberen het zo op te lossen. Die moeten enorm veel pakketjes afleveren binnen een bepaalde tijd. Denk niet dat je veel bereikt met klachten indienen, maar uberhaupt moet voorkomen dat je een onvrijwillig afhaalpunt wordt zoals nu het geval is.

Tip 1: Nooit pakketje aannemen voor de buren/buurt, ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Als je iets besteld en thuis laat bezorgen zorg je maar dat er iemand thuis is om de deur open te doen. Lukt dat niet, daar zijn afhaalpunten voor uitgevonden.

Tip 2: Alles wat je zelf besteld naar een afhaalpunt laten bezorgen zodat je het op kunt halen wanneer het jou uitkomt. Persoonlijk laat ik het ook vaak op mijn werk bezorgen waar er sowieso een balie is waar iemand het pakketje aanneemt.

Succes!


Dit!
Mee eens!
Zo kunnen jullie het ook doen.

Niet gaan klagen, want jullie zijn er zelf bij door het aan te gaan nemen.

Crista

Berichten: 3023
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 15:53

Maar euhm, heb je de beste man er al eens persoonlijk op aangesproken? Want dat lees ik zo snel nergens....

Je kan toch wel 1x weg uit een meeting?! Of een van de buren?

Friesfanaat

Berichten: 1347
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:02

Crista schreef:
Maar euhm, heb je de beste man er al eens persoonlijk op aangesproken? Want dat lees ik zo snel nergens....

Je kan toch wel 1x weg uit een meeting?! Of een van de buren?


Ik zie niet in waarom TS dit zou moeten doen? Lijkt mij bij uitstek de taak van de werkgever. Niet van de klant..

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:09

Ik zou ze terug brengen, de buren niet laten weten dat t bij jullie ligt. Die gaan dan ook klagen, desnoods ook bij de verkopende partij, en dan met zn allen bij postnl klagen.
Ze maken hun eigen regels, bij ons ook hoor, heel soms mag er iets in de papierkliko, dat geven we dan aan. Maar meestal niet, want duurder en dan geen optie tot aangeven pakketpunt (even los welke bezorgdienst)
en dan wordt het ook gewoon in papierkliko gedumpt. Je kan er niets mee, drama..
iedereen kan daarbij, daar wil je niets inhebben wat gewoon veel geld kost..
Hebben dus ook al wel eens echt gehad dat ze aangaven het geleverd te hebben, maar echt nergens te vinden he....
Daar sta je dan met je goede gedrag...
Meestal laten we het dus maar leveren bij mijn schoonouders, maarja, die zijn ook wel eens met vakantie :Y)

Crista

Berichten: 3023
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:22

Friesfanaat schreef:
Crista schreef:
Maar euhm, heb je de beste man er al eens persoonlijk op aangesproken? Want dat lees ik zo snel nergens....

Je kan toch wel 1x weg uit een meeting?! Of een van de buren?


Ik zie niet in waarom TS dit zou moeten doen? Lijkt mij bij uitstek de taak van de werkgever. Niet van de klant..


Absoluut eens hoor! Maar blijkbaar werkt dat niet. En misschien is het hele probleem opgelost als je gewoon tegen die man zegt "joh, elke keer al die pakketjes hier, dat willen we niet."

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:28

Ik was standaard andersom de pineut, kon mijn pakketjes overal en nergens op gaan halen... Klagen had weinig zin, was er zo klaar mee, ik heb nu via de post-NL app standaard "afhalen bij een post-NL punt" ingesteld, ga ik het daar wel halen...
Het is mij de frustratie niet waard van kapotte spullen ontvangen (omdat het gewoon over de poort gegooid wordt) pakketjes kwijt te zijn of bij een post-punt aan de andere kant van de stad

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:01

Crista schreef:
Maar euhm, heb je de beste man er al eens persoonlijk op aangesproken? Want dat lees ik zo snel nergens....

Je kan toch wel 1x weg uit een meeting?! Of een van de buren?

Je loopt toch niet weg uit een meeting. :oo Zal haar werkgever blij mee zijn zeg. Voor een noodgeval zullen ze het wel door de vingers zien maar niet voor een pakketje wel of niet aan te nemen.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:04

Heel vervelend voor je buren maar ik zou alle pakketjes retour sturen. Dan krijgt postNL vanzelf klachten van de klant

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:34

petraaken schreef:
Crista schreef:
Maar euhm, heb je de beste man er al eens persoonlijk op aangesproken? Want dat lees ik zo snel nergens....

Je kan toch wel 1x weg uit een meeting?! Of een van de buren?

Je loopt toch niet weg uit een meeting. :oo Zal haar werkgever blij mee zijn zeg. Voor een noodgeval zullen ze het wel door de vingers zien maar niet voor een pakketje wel of niet aan te nemen.


Zeker als het pakjes zijn voor het werk dan zal een werkgever er niet altijd problemen van maken hoor. Ligt een beetje aan wat voor meeting en wat voor werksfeer je hebt natuurlijk.

Hier de ervaring dat klachten indienen wel werkt, maar dat je eerst duur komt te staan. Pakketten werden hier gewoon midden op het erf uit de bus gegooid en dan reed ie weg. Niks aanbellen, niks bij de deur achterlaten (we hebben zelfs zo'n pakket doos staan waar het in mag). Het lag dus open en bloot zo in het zicht vanaf de weg en soms in de zeikregen. Ook als we gewoon thuis waren. Na een paar meldingen stopte de bezorger daarmee maar toen stopte hij helemaal niet meer en ging alles direct naar het pakketpunt. Na weer een paar klachten is dat gestopt en toen werd het netjes bezorgd. Volgens mij ook door een nieuwe bezorger.

Ik zou in dit geval toch gewoon op de man af eens vragen waarom alles van de hele buurt bij dit specifieke huis neergelegd wordt en dat jullie dat graag niet meer zouden willen. Kleine moeite, duidelijke taal.

En anders vanaf nu inderdaad zelf alles bij een pakketpunt laten afleveren. Dan komt het nooit midden in een meeting en is er geen ruimte meer om de pakketten van anderen te dumpen.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:06

Ik vind het nogal wat dat mensen hier zeggen dat de verzender van de pakketen van de mensen uit de straat wel gaan klagen als je de pakketen wegmoffelt of er niks meedoet.

Nu leg je het probleem bij de verzenders die er helemaal niks aan kunnen doen.
Ook deze verhalen zijn regelmatig op Bokt geweest en de verzender trekt net als de ontvanger aan het kortste eind, draait voor de extra kosten op en het product/ materiaal/ wat dan ook is weg.

Auto volladen en naar een depot brengen lijkt me vooralsnog de beste oplossing.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:16

Ts, volgende keer dat de trap vol ligt, foto maken , op social media posten,verhaal erbij + al vaak gebeld en post.nl taggen. Bellen werkt niet. En ze weten precies welke bezorger op welke route zit maar door personeelstekort wordt er weinig gedaan.

Picopico
Berichten: 886
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:41

Misschien kun je er nog mee dreigen dat als er iemand struikelt en van de trap af valt door die pakketten die er liggen, dat je de eventuele (medische) kosten op de bezorger persoonlijk of PostNL gaat verhalen. Pakketten op de trap is natuurlijk gewoon gevaarlijk.

Enzo_Ollie

Berichten: 788
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 20:09

Onali schreef:
Ik vind het nogal wat dat mensen hier zeggen dat de verzender van de pakketen van de mensen uit de straat wel gaan klagen als je de pakketen wegmoffelt of er niks meedoet.

Nu leg je het probleem bij de verzenders die er helemaal niks aan kunnen doen.
Ook deze verhalen zijn regelmatig op Bokt geweest en de verzender trekt net als de ontvanger aan het kortste eind, draait voor de extra kosten op en het product/ materiaal/ wat dan ook is weg.

Auto volladen en naar een depot brengen lijkt me vooralsnog de beste oplossing.


Als het bewezen kan worden dat het niet is afgeleverd en bijv. kwijt is, vergoed in dit geval postnl aan de verzender. Of als het nog een keer verstuurd moet worden de verzendkosten, dus wij als bedrijf willen dit soort dingen echt wel weten. Ook omdat we dan (zakelijk gezien) bij die specifieke klant met een andere vervoerder gaan werken die wel afleverd. Dat is bij een groot bedrijf onmogelijk maar ik zou t zeker wel altijd aangeven

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 20:12

BigOne schreef:
Ts, volgende keer dat de trap vol ligt, foto maken , op social media posten,verhaal erbij + al vaak gebeld en post.nl taggen. Bellen werkt niet. En ze weten precies welke bezorger op welke route zit maar door personeelstekort wordt er weinig gedaan.


Dit lijkt mij ook een goede oplossing. Of langs bij het depot inderdaad. Klinkt als een erg vervelende situatie TS.

juval

Berichten: 13220
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 20:18

Onali schreef:
Ik vind het nogal wat dat mensen hier zeggen dat de verzender van de pakketen van de mensen uit de straat wel gaan klagen als je de pakketen wegmoffelt of er niks meedoet.

Nu leg je het probleem bij de verzenders die er helemaal niks aan kunnen doen.
Ook deze verhalen zijn regelmatig op Bokt geweest en de verzender trekt net als de ontvanger aan het kortste eind, draait voor de extra kosten op en het product/ materiaal/ wat dan ook is weg.

Auto volladen en naar een depot brengen lijkt me vooralsnog de beste oplossing.


verzender kan er ook voor kiezen om met DHL of DPD te verzenden, ook dat gaat niet altijd vlekkeloos uiteraard.

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 20:57

Tsja ts, er zit niks anders op dan maar een post-nl punt te maken van je adres.
Krijg je er ook nog geld voor :Y)