Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar er komt vast een tijd dat ik daar weer mentaal klaar voor zal zijn.
ik vond de keuze maken enorm moeilijk dus geen oog dicht gedaan. Maar gesprek met hypotheek adviseur gaf de doorslag dat hij mijn man wilde voorbereiden dat hij wellicht niet in het huis kan blijven. Dus toen dacht ik. Ik ga het doen. Misschien iets te vroeg met spaargeld en dubbele lasten maar dan kunnen we dit meteen in orde maken en erna wel zien wat er gebeurd zonder samen uitzichtloos op de schop stoel te zitten.
niet essentieel voor te starten maar enorm fijn. Andere vriendin gaat samen wonen en had o.a. een wasmachine over en een bank en inhoud van keukenkastjes en mocht zelfs de lampen van t plafond trekken zei ze

dat is nog een grote drempel maar hij is nu in december 4. Dus meer als; papa en mama gaan apart wonen want we vinden elkaar lief maar hebben best veel ruzie. Dan kunnen we niet meer ruZie maken maar weer aardig zijn als we elkaar zien en dan, welk dekbed wil je op je bed? Amado7 schreef:Wellicht goed de ruimte geven voor alles, in plaats van gelijk doorgaan naar welk dekbed hij wil en welk plantje. Geef de ruimte voor het verdriet, praat er over, leg het uit. Hij is bijna 4 dus begrijpt een hoop. Ik zou denk ik bewust wel uitleggen over de ruzie. Wanneer je kinderen enkel uitlegt dat je elkaar niet meer lief vind, krijgen kinderen snel: hou je dan nog wel van mij? Vind je mij dan wel lief? Ga je dan niet bij mij weg? Wanneer je duidelijk kan uitleggen dat je veel ruzie hebt (als dat zo is), is het voor een kind beter te begrijpen dan wanneer je zegt dat je elkaar niet meer lief vind.
Heel veel sterkte ts, wat een rollercoaster ga je door. Blijf goed aan jezelf denken.
Wij zijn beide groot geworden met het gevoel "liever gelukkig uit elkaar dan ongelukkig samen".
Ik zou zo eerlijk mogelijk proberen zijn, in de mate waarin dat met zo'n klein ventje mogelijk is natuurlijk. En verder zal je het gewoon moeten afwachten denk ik, de tijd zal het moeten uitwijzen..
Je doet het goed TS, petje af!
.Sky_As schreef:lastige idd. Ik denk dat zo'n boek misschien best verstandig is. Die is vanuit ervaringen geschreven.
Andere optie, is om wellicht te zeggen dat jullie niet meer verliefd zijn op elkaar. dat is namelijk geen gevoel die je uit richting je kind. Dus dan zal een kind het misschien minder snel op zichzelf betrekken.
Maar goed, geen ervaringsdeskundige hier, dus ik denk dat een boek het misschien het kindvriendelijkste uit legt?