Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amado7 schreef:Wellicht goed de ruimte geven voor alles, in plaats van gelijk doorgaan naar welk dekbed hij wil en welk plantje. Geef de ruimte voor het verdriet, praat er over, leg het uit. Hij is bijna 4 dus begrijpt een hoop. Ik zou denk ik bewust wel uitleggen over de ruzie. Wanneer je kinderen enkel uitlegt dat je elkaar niet meer lief vind, krijgen kinderen snel: hou je dan nog wel van mij? Vind je mij dan wel lief? Ga je dan niet bij mij weg? Wanneer je duidelijk kan uitleggen dat je veel ruzie hebt (als dat zo is), is het voor een kind beter te begrijpen dan wanneer je zegt dat je elkaar niet meer lief vind.
Heel veel sterkte ts, wat een rollercoaster ga je door. Blijf goed aan jezelf denken.
Sky_As schreef:lastige idd. Ik denk dat zo'n boek misschien best verstandig is. Die is vanuit ervaringen geschreven.
Andere optie, is om wellicht te zeggen dat jullie niet meer verliefd zijn op elkaar. dat is namelijk geen gevoel die je uit richting je kind. Dus dan zal een kind het misschien minder snel op zichzelf betrekken.
Maar goed, geen ervaringsdeskundige hier, dus ik denk dat een boek het misschien het kindvriendelijkste uit legt?