Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 19:24

Hoi iedereen,

Ik heb iets ontworpen, en nu moet het in een grotere hoeveelheid gemaakt worden, en daarna verstuurd worden binnen NL/BE.

Welke pakketjesdienst gebruiken jullie en hoe makkelijk is die te gebruiken? En tevredenheid?

Heb weinig ervaring met verschillende diensten.
Als ik voeding op zooplus bestel denk ik dat zij DHL * gebruiken, en die pakketten komen echt heel erg beschadigd toe. In de mate dat blikken voeding open waren, en zelfs 1 pakket zodanig beschadigd dat ze het niet meer verder laten komen hebben en ik een volledige nieuwe nalevering kreeg, die ook erg beschadigd was :') .

Het is niet echt zwaar maar qua afmeting wel zeker 10 x 30 x 40 (heb het niet exact gemeten).

Merci :D

Weet niet of het topic juist staat :+

* had eerst PostNL staan, heb het nog eens nagekeken maar het was toch DHL oops
Laatst bijgewerkt door GaelleS op 08-03-24 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:33

Mijn ervaring toen ik nog voor een webshop werkte is dat PostNL veel minder klachten gaf dan DHL terwijl PostNL 80% van de pakketten deed en DHL 20%
Kies je bij PostNL voor verhoogde aansprakelijkheid dan is het pakket ook goed verzekerd.

Wil je extra service of zekerheid dan is UPS een goede, maar wel duurder. Wij gebruikte ze vaak voor unieke duurdere stukken, die niet makkelijk na te leveren zijn.

Als je echt heel zeker w

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 19:38

Oops! Heb het nagekeken en was inderdaad DHL, excuses.

UPS had mij inderdaad de testproducten geleverd en die bleven ook erg geduldig aan de deur wachten, tov al de andere die het al lang afgetrapt zouden hebben. Was wel mijn enige ervaring met UPS.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27039
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:59

Omdat dit topic beter past op LZP ga ik het daarheen verplaatsen.

UK --> LZP

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:07

met mijn webshop gebruik ik altijd dhl of post.nl, maar was 3 jr geleden post.nl zo zat dat ik alleen dhl gebruik en echt alleen na nadrukkelijke vraag van klant post.nl (gebeurt wel eens dat iemand echt een kwal van een dhl bezorger heeft en daarom liever post.nl wil)

schade is me in 5 jr 2x gebeurt, 2x pakket echt zoek en niet meer gevonden, is wel eens pakket zoek dat toch na paar dagen bezorgd kan worden, is misschien 3 of 4x gebeurt

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 20:11

Waarom was je postNL zat? :p

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:44

GaelleS schreef:
Waarom was je postNL zat? :p


daar kwamen de pakjes als ze al aankwamen ook veel later aan dan normaal is. Geopende pakjes meer x voorgekomen. Lastig afgeven, altijd rij bij afgifte punt (supermarkt dus ook veel supermarktklanten die bij zelfde balie moesten wezen.) Medewerkers die apparaat niet snapten dus wachten op iemand die dat wel kon, dus zelfs voor klein pakje was ik 3 kwartier kwijt om weg te brengen, plus dat dhl. punt hier o de hoek zit, altijd open is en afgeven simpel werkt. Meer voordelen voor dhl dus en alleen nadelen bij de post, oja dhl was altijd goedkoper ook nog eens, al heeft post.nl dit jaar hun prijs daarop aangepast en bijna gelijke prijs. Maar als ik al weer in de krant lees dat ze minder gaan bezorgen bij dhl....

en nog iets, heeft post.nl geen bezorger, bezorgen ze gewoon niet en volgende dag ook niet en zo nodig dag erna ook niet want het mag volgen hun statuten er 5 dagen over doen, dhl. is wat mijn beleving betreft daarin beter georganiseerd een dag later kan.. maar dan is het de dag erna bezorgd.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:57

speurneusc schreef:
.. was 3 jr geleden post.nl zo zat dat ik alleen dhl gebruik

Drie jaar geleden was nog volop covid, toen hadden alle pakketdiensten het lastig. Maar toegeven, PostNL misschien wel meer dan anderen. Nu anno 2024 is het weer een heel andere periode.

Als pakketten beschadigen is het vaak toch een kwestie van niet goed ingepakt hebben. Je moet er altijd rekening mee houden dat er lomp mee omgegaan kan worden, dat er een zware doos bovenop gezet wordt enz. Dus paar blikken zonder goed op te vullen in een grote doos is vragen om problemen. Er kan altijd iets gebeuren maar de meeste schade is te voorkomen door goed in te pakken.

Stuur je regelmatig pakketten dan is PostNL via hun dochterbedrijf myparcel.nl een goede optie.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:13

Zelf heb ik die slechte ervaringen precies andersom en verzend ik liever met PostNL. Vooral het laat arriveren en meerdere pakketten kwijtraken en zelfs een verzekerd pakket niet terugbetalen.. Ik verzend dus juist nooit meer met DHL :')

Je hebt ontzettend veel pakketdiensten, je zou bijvoorbeeld ook DPD kunnen doen, maar misschien moet je ook gewoon naar jouw ervaringen kiezen. :) of dozen beschadigd aankomen kan natuurlijk ook liggen aan de stevigheid van de dozen die zij gebruiken. Daarnaast moet je bij een aantal diensten altijd een label uitprinten en kun je bij DHL of PostNL gewoon een code laten scannen zodat het postpunt een label voor je kan printen, ook een punt waar je over na kunt denken. Misschien zit er bij jou ook wel een ander punt dichter in de buurt. Ik zou zelf het en 1 ander voor je pakketjes vergelijken!

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:39

Mijn zooplus pakketen komen ook altijd brak aan, maar dat ligt niet aan dhl. Alle andere dhl pakketen zijn namelijk prima. Ik ben zelf fan van post.nl, maar dat ligt aan de hele fijne bezorger. Laatst was er plots een ander en meteen gezeik in de straat met pakketjes. Dpd is vaak heel snel, via hen retour vind ik dan weer niet fijn.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:43

ps, mocht je doosjes nodig hebben dan weet ik ook wel een goed adres. Ook voor maatwerk dozen. Want hoe beter het past, des te minder gedoe ;)

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 21:47

Het is inderdaad wel zo dat de dozen die Zooplus gebruikt zo stevig zijn als nat papier. En al zeker als er wat zwaardere blikken in moeten :') 100 kilo tape die er achteraf nog wordt bij gedaan omdat de doos gewoon uit elkaar valt ...

Dozen tip mag zeker @Rex_Rolfo! Ik denk wel dat de gelijkaardige producten in een stevige plastic worden verzonden. Maar weet niet of ik dat zelf wil.

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:56

Rex_Rolfo schreef:
Als pakketten beschadigen is het vaak toch een kwestie van niet goed ingepakt hebben. Je moet er altijd rekening mee houden dat er lomp mee omgegaan kan worden, dat er een zware doos bovenop gezet wordt enz.


pakjes maken echt wel geleerd bij mijn dienstjaren als warehouse medewerker, voor Huwei telefoons (en zonnepanelen en en en ....) hier in eindhoven jaar pakjes ingepakt, wat door 3! lagen qualitiy medewerkers ging voordat het de deur uit mocht.

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:45

hier was ups ook altijd het beste helaas laatste jaar ook niet meer...
Ondertussen zijn het geen mensen van ups meer maar "goedkopere onderaannemers"

Pakketten die heel ergens anders in de straat worden bezorgd
pakketten gewoon voor de deur neergegooid dat je de deur niet meer open kan maken

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:47

Ik gebruik nu al 3 jaar DHL voor pakketjes van mijn webshop en heb nooit klachten gehad. Alleen 1 pakket die met Kerst heel lang bleef hangen en uiteindelijk pas na Kerst werd bezorgd.

Ook prive geen klachten met DHL of PostNl, maar het ligt ook heel erg aan je bezorger volgens mij.

Voordeel van DHL ten opzichte van PostNl is dat je een factuur krijgt en dus de btw kunt terugvragen. Daarom heb ik ervoor gekozen om alleen met DHL te verzenden.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 22:49

Oh hmm! Factuur is wel heel interessant inderdaad.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:52

Myparcel, goedkoper dan post.nl
Maar pakketten worden wel door post.nl geleverd.
En hoe meer pakketten hoe goedkoper het word.

Standaard mogen ze ook zwaarder zijn dan post.nl

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:22

SpikkelFire schreef:
Ik gebruik nu al 3 jaar DHL voor pakketjes van mijn webshop en heb nooit klachten gehad. Alleen 1 pakket die met Kerst heel lang bleef hangen en uiteindelijk pas na Kerst werd bezorgd.

Ook prive geen klachten met DHL of PostNl, maar het ligt ook heel erg aan je bezorger volgens mij.

Voordeel van DHL ten opzichte van PostNl is dat je een factuur krijgt en dus de btw kunt terugvragen. Daarom heb ik ervoor gekozen om alleen met DHL te verzenden.


Als je zakelijk met PostNL verstuurt dan kan je ook gewoon een factuur krijgen. Daar heb je dan een account voor en software om labels te printen. Als je genoeg pakketten hebt dan komen ze die ook ophalen.

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:31

Als klant van een webwinkel vind ik het altijd fijn om meerdere opties te hebben.
Bijvoorbeeld standaard de optie om het bij een pakket punt af te laten leveren.

Ik bestel vaak bij een webshop die oude dozen van bijvoorbeeld supermarkten etc hergebruikt. Dat vind ik altijd een mooi systeem.

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:41

kiki1976 schreef:
Myparcel, goedkoper dan post.nl
Maar pakketten worden wel door post.nl geleverd.
En hoe meer pakketten hoe goedkoper het word.

Standaard mogen ze ook zwaarder zijn dan post.nl


Myparcel is idd wel de tip om te gebruiken als je net start. Je kunt daar ook kiezen uit dhl en dpd. Voordeel is dat alles op factuur is ;)

Wij verzenden het meeste met postnl. Gaat vaak goed, maar zijn wel langzamer en in drukke periodes heel langzaam. Dpd gaat als tweede keus echt wel goed. Alleen lastiger voor de klant als ze niet thuis zijn is de afhaalpunten voor veel wel een probleem. Dhl ben ik mee gestopt, voor lichte pakjes ging dat altijd wel. Maar tegenwoordig raken ook die beschadigd en het gebeurde iets te vaak dat ze brievenbuspakjes passend gingen maken aan de brievenbus. Zware pakketten echt een afrader.

Je hebt ook nog gls, ups, fedex en tnt. Maar meestal komen die toch wel duurder uit.

Kijk bij je opties ook even of je het ergens kan brengen... Postnl zit meestal wel in de buurt, maar voor dhl en dpd moet je soms even zoeken.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:44

tiwi1969 schreef:
SpikkelFire schreef:
Ik gebruik nu al 3 jaar DHL voor pakketjes van mijn webshop en heb nooit klachten gehad. Alleen 1 pakket die met Kerst heel lang bleef hangen en uiteindelijk pas na Kerst werd bezorgd.

Ook prive geen klachten met DHL of PostNl, maar het ligt ook heel erg aan je bezorger volgens mij.

Voordeel van DHL ten opzichte van PostNl is dat je een factuur krijgt en dus de btw kunt terugvragen. Daarom heb ik ervoor gekozen om alleen met DHL te verzenden.


Als je zakelijk met PostNL verstuurt dan kan je ook gewoon een factuur krijgen. Daar heb je dan een account voor en software om labels te printen. Als je genoeg pakketten hebt dan komen ze die ook ophalen.

Ohh dat wist ik niet, interessant!

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 01:12

Dhl is verschrikkelijk hier en bij mijn ouders.
Bij m'n ouders laat ik alles voor de paarden komen ( die staan daar) worden de pakketen over het hek gegooid zonder ff aan te bellen.
Bij ons in de straat pakt hij vaak de blauwe karton bak die hij bij je deur zet en het in doet, ook als het een handtekening nodig heeft ( pakket a 600 euro, speciaal voor thuis, gewoon zo achter laten).

Postnl bijna altijd fijne service en als ik wel een duidelijke klacht had ook het idee dat er iets mee gedaan werd.

Ups en budbee allebei top

love_mandy

Berichten: 2944
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 03:21

Je kunt ook eens kijken naar sendcloud of shopsunited.
Dat laatste gebruik ik, hiervoor heb ik myparcel gebruikt.

Eerder kon je bij myparcel alleen verzenden met PostNL, maar inmiddels heb je wel meer opties. Daarom ben ik toen overgestapt naar shopsunited, zodat ik ook dhl kon aanbieden.
Ik verzend nog wel het meest via PostNL, maar dhl word toch ook regelmatig wel gekozen.
Ik heb met beide bedrijven wel eens dingen gehad maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd goed gaat. Ik denk dat het om het even zal zijn uiteindelijk. De ene vind PostNL beter dan dhl of andersom. Ik vind het voor mezelf dus wel fijn als mensen kunnen kiezen wat ze zelf het beste vinden.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Welke pakketjesdienst voor (kleine) webshops/zelfstandige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 12:22

Precies best eens testen welke voor mij goed werken dus. Verschillende opties aanbieden kan in de toekomst misschien wel, weet niet hoe interessant het is om voor nu kleinere hoeveelheid te gaan verdelen over verschillende, ivm kosten en dan minder pakjes per bedrijf zeg maar :P

Heel nuttige reacties thanks :D

roosje78

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:33

kiki1976 schreef:
Myparcel, goedkoper dan post.nl
Maar pakketten worden wel door post.nl geleverd.
En hoe meer pakketten hoe goedkoper het word.

Standaard mogen ze ook zwaarder zijn dan post.nl


Deze gebruik ik ook! Werkt perfect en je kunt zelf kiezen via wie je verstuurd.