Wellicht hebben jullie nog goede ideeen.
Ik woon nu ruim een jaar in mijn huis met dakterras. Super fijn, een groot dakterras van 3,5x 3 ongeveer. Hier liggen rubberen tegels op. Afgelopen jaar heb ik dit helemaal schoongemaakt en de planken zwart geverfd zodat het weer strak was. Echter een half jaar later is het weer volledig vies. Dit komt deels doordat er veel troep van de boom vandaan komt. Vanwege een storm is er een plank afgebroken. Van het voorjaar worden er nieuwe zwarte planken opgezet zodat de rand weer netjes is. Ik heb eerst gedacht nog een rieten strook er voor te zetten zodat hij wat dichter is, echter heb je dan nog minder wind en gezien hij op het zuiden zit is het fijn om een windje te hebben. De rand ben ik dus wel redelijk over uit.
Maar nu, de rubberen tegels. Ze worden echt gloepens heet in de zomer, dat je niet met je blote voeten er op kan lopen. Ik trek gemakkelijk slippers aan, maar het zou fijn zijn als mijn nichtje en neefjes er ook gewoon op kunnen lopen zonder schoenen. Dus nu ben ik wat aan het sparren wat ik er op kan leggen. Ik heb wat informatie bij een kennis gevraagd, maar kunststof vlonder is echt niet te betalen en ik heb mijn geld nu op andere prioriteiten staan. Houten vlonder wordt snel vies en moeilijker schoon te houden. Nu dacht ik: ik wil kunst gras! Dan heb ik een soort tuinidee; lekker groen. Loungeset er op, bloembakken en ready, een tuingevoel. Maar ik lees dat kunstgras ook erg heet kan worden? Dus dan schiet ik nog niet heel erg op.
Bokkers nog ideeen of tips?