Badpak gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Independence

Badpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 15:15

De afgelopen jaren heb ik me niet in zwemkleding gewaagd, omdat ik me daar niet comfortabel genoeg in voelde. Daar wil ik nu verandering in brengen: vroeger vond ik zwemmen heerlijk, waarom moet ik mezelf dat onthouden?

Ik zoek dus een badpak waar ik me wel enigszins fijn in voel
- Ik ben 186, ik zoek dus een badpak die lang genoeg is
- Softcups/uitneembare cups
- ik heb brede schouders, dus het liefst iets met brede bandjes
- niet te laag uitgesneden

Als voorbeeld: https://www.longtallsally.com/lts-tall- ... swimsuit-p
Deze vind ik wel mooi, ik vind 'm alleen niet in Nederland.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:23

senna21

Re: Badpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:26

Ik zou naar een goede lingerie-zaak gaan. Zij kunnen het beste adviseren.
Badkleding kun je, logischerwijs, niet zomaar terugsturen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:30

Ik voel me zeker in badpakken van het merk Tweka. Ik kies dan voor de corrigerende modellen.

Ik vind de stofjes vaak ook helemaal leuk. Die van een paar jaar geleden tenminste. Die hadden iets nostalgisch en artistieks. Edit: het waren grafische prints.

Edit: de huidige collectie is heel iets anders. Maar zit vast ook heel comfortabel.
Laatst bijgewerkt door Boras op 28-02-24 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:40

senna21 schreef:
Ik zou naar een goede lingerie-zaak gaan. Zij kunnen het beste adviseren.
Badkleding kun je, logischerwijs, niet zomaar terugsturen.

Ik zou dit ook doen. Er zijn echt nog wel fijne zaken die je goed kunnen helpen. Zeker als je goede kwaliteit zoekt. Je kunt wel goedkoop spul kopen, maar dat gaat je niet geven wat je zoekt.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:47

Ik was toevallig bij intersport en daar was een enorme keuze aan badpakken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:51

Ik zeg niet dat je online moet kopen (Tweka is sowieso ook bij de speciaalzaak vaak te koop).

Maar mijn ervaring als online shopper is dat je badkleding net zo makkelijk als andere kleding kunt retourneren. En waarom ook niet. Of je het nu in de winkel past of thuis. Niemand die kan controleren of je daarbij je slipje netjes aanhoudt :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:00

Sommige online shops vernietigen badmode en lingerie, dus ik heb daar nog wel wat moeite mee. Ik koop zelf veel via vinted, nadeel is dan als het niet past dat je het niet terug kan sturen :P

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:18

Ik heb, heel saai, 2 Speedo's. Ik ben 1.80 en bij mij zitten ze prima, het ene model zit wel wat strakker dan het andere, ik zal straks even linkjes zoeken. Gek genoeg heb ik het idee dat het badpak wat minder strak zit (open rug) beter corrigeert. Maar het kan ook door de aftekeningen komen.

Afbeelding
Mijn nieuwe zwarte, met hogere rug en deze zit flink strak, maar niet oncomfortabel.

Afbeelding
Mijn oudere zwart/blauwe. Deze heeft een lage ruguitsnede.

De mijne hebben geen cups, wel een ingebouwde sportBH. Ik weet niet of Speedo met cups heeft, maar ik denk het haast wel.
Speedo heeft wel fantastische kleurtjes erbij zitten. En de badpakken drogen supersnel, waar ik een groot pluspunt vind. Ik kom in ieder geval niet met een zeiknatte tas thuis, bij uitwringen na het zwemmen komt er geen water vrij.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:42

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 00:02

Toevallig ben ik gisteren op pad geweest voor een badpak en ik kan je echt aanraden naar een badkledingwinkel te gaan. Ik heb veel verschillende badpakken gepast en ze zaten allemaal weer anders. Vanaf een plaatje is het model en de pasvorm moeilijk in te schatten, terwijl ik wel veel verschil zag en voelde tijdens het passen!

(Ik weet niet in welke regio je zit, maar ik ben bij Bodywear Superstore geweest en geslaagd, met vestigingen in Apeldoorn, Duiven en Elst Gld.)

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 02:54

Kijk eens bij bonprix op de website bij de badpakken volgens mij hebben ze daar wel wat je zoekt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 07:29

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:27

Als degene in je link mooi vind kun je hem ook gewoon bestellen. De pagina zegt worldwide shipping.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:09

Als iemand van 1.85 met een lang bovenlichaam en flinke schouders (wel een kleine cupmaat) kan ik beamen dat het nagenoeg onmogelijk is om in een fysieke winkel in Nederland een badpak te vinden wat geen cameltow en/of veel druk op de schouders geeft en een kek kleurtje en modelletje heeft. Ik hou niet van de hysterische Speedo kleurtjes, die schreeuwen voor mij SPORT! en hoewel ik meermalen per week zwem en in de zomer veel sup, doe ik dat graag een beetje stijlvol. Ik heb het altijd wonderlijk gevonden dat in een land met lange vrouwen de badpakken niet meegroeien.

Omdat met veel zwemmen de slijtage ook hoog is, heb ik nogal wat badpakken weg gezwommen en al aardig wat merken uitgeprobeerd. Dus, mijn favoriete badpakmerken:

1. Met stip op 1: Mymarini: valt lang, dubbele stof, dus heel stevig. Oh zo mooie kleurtjes, elk seizoen nieuwe kleuren en elk seizoen watertand ik weer. Wel prijzig.
2. Andieswim: uit Australie, daarom heb ik wel even getwijfeld, het is niet heel milieuvriendelijk. Maar de long torso lijn heeft me het toch doen proberen. En echt, die zijn langer.
3. Deze van Augustine: https://www.augustineamsterdam.com/prod ... 8260&_ss=r is door de eigenaresse in het bijzonder gemaakt voor lange vrouwen. Net als Mymarini dubbele stof en zware kwaliteit.
4. Youswim: serieus soepele stoffen, zit heerlijk. Kwaliteit daardoor wel minder.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:31

Grappig hoe dat anders gezien wordt, ik zwem nu ook meerdere keren per week, en ik verbaas me juist over het aantal vrouwen dat in een strandbikini of "sexy" badpak komt baantjes trekken. Juist daarmee verwachtte ik iets meer sportbadpakken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:48

Utixo schreef:
Grappig hoe dat anders gezien wordt, ik zwem nu ook meerdere keren per week, en ik verbaas me juist over het aantal vrouwen dat in een strandbikini of "sexy" badpak komt baantjes trekken. Juist daarmee verwachtte ik iets meer sportbadpakken.

Weleens geprobeerd om een sportbadpak te kopen met een flinke cup (en dan bedoel ik niet een e maar een j of k ofzo). Die zijn er gewoon niet. Of ze hebben geen beugels of cups, waardoor je borsten ergens bij je navel hangen...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:52

Nee, ik heb niet zo'n grote cup. Maar is het dan geen optie om een sportBH onder je badpak te dragen bijvoorbeeld?

De bikini's die ik tegen kom kijken overigens ook niet heel veel steun te bieden :+. En de halve stringbroekjes hebben niet gek veel met de cupmaat te maken.
Ik ben niet preuts, maar ik snap het oprecht niet. Ik zou me er ook niet lekker in voelen om tijdens het baantjes trekken een stringbroekje aan te hebben.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:47

Oh nee ik draag ook geen stringbroekje! Maar wel m'n gewone bikini die stevig zit. Ik zou best een sportievere outfit willen, maar sportbadpakken zijn er niet.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 13:37

Utixo schreef:

Ik doe af en toe baantjes trekken en heb geen zin daar enkel een sportbadpak voor te kopen.
Dus vandaar de strand bikini, die heb ik toch nog liggen. Overigens is die wel met een net broekje, met een string zou ik dan weer niet doen (doe ik ook gewoon op het strand niet).

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 13:49

De echte string zag ik ook alleen bij een tienermeisje die hele andere ideeën had over het baantjes trekken dan haar kersverse vriendje. Hij kwam echt om te zwemmen, en zij dacht mee te gaan voor de gezelligheid. Ik zat gevangen tussen "hoe schattig, zo'n jong verliefd stel", en "kunnen ze niet even naar een kleedhokje gaan met zijn 2".
Wel kom ik met regelmaat de, ik noem het maar, halve string tegen. Zit wel tussen de billen, maar er komt nog wat stof extra tussenuit.
En ik ben ook al bikini's tegen gekomen waarvan ik me afvroeg of het een bikini was of BH. Of zo'n bikini met een ring in het midden, waardoor de halve tiet zichtbaar is.
Het zwembad heeft in de voorwaarden staan dat iedereen netjes en behoorlijk gekleed hoort te zijn, maar geloof niet dat er echt op gelet word.
En misschien ben ik ook gewoon een beetje afgunstig dat ik daar het lichaam niet meer voor heb, en de borsten niet voor heb :+ :+.

Nee, ik vind wel dat er echt een verschil zit tussen een functionele bikini, of een nietsverhullend Echte Meiden in de Jungle lapje stof. In de eerste die ik mezelf ook niet meer, maar daar kan ik me voor afentoe even baantjes trekken echt nog wel iets bij voorstellen. Bij de 2e denk ik dan dat je voor 15,- bij de Hema ofzo al wel een bikini of badpak hebt, dan zou ik daarvoor gaan.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 13:59

Met stijlvol bedoel ik dan ook echt niet sexy. Integendeel, ik heb liever juist wat meer stof, dat geeft een veel grotere kans dat alles netjes blijft zitten met een duik (of val) in het water. Daarom wil ik ook een badpak en geen bikini.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:18

Utixo schreef:
Nee, ik heb niet zo'n grote cup. Maar is het dan geen optie om een sportBH onder je badpak te dragen bijvoorbeeld?

De bikini's die ik tegen kom kijken overigens ook niet heel veel steun te bieden :+. En de halve stringbroekjes hebben niet gek veel met de cupmaat te maken.
Ik ben niet preuts, maar ik snap het oprecht niet. Ik zou me er ook niet lekker in voelen om tijdens het baantjes trekken een stringbroekje aan te hebben.

Echt? := Een sportbh onder een badpak omdat jij je stoort aan bikini's?
Er bestaan aquabra'( :$ ) maar met baantjes trekken kan je prima in een normale bikini.
Waarom zo veroordelend over anderen?
Ennum.. in de sauna trek ik naakt baantjes in t zwembad, je hebt er geen kleding voor nodig om dat fijn te doen:=

Ontopic @ts, https://www.bonprix.nl/product/corriger ... UgQAvD_BwE deze lijkt wat op degene die je zelf aangeeft. Maar ook ik zou je aanraden in een winkel te gaan kijken

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:24

De bonprix badpakken zijn helaas ook niet voor lange(re) mensen :)
Toevallig zelf recent de zoektocht weer gehad, stuk of wat badpakken geprobeerd maar allemaal te kort in het lijf. Ik ben 1.78m.
Ik heb voor nu genoegen genomen met eentje die 'redelijk oke' zit (ook vanwege de gunstige aanbiedingsprijs) maar het ideale badpak helaas nog niet gevonden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:28

Het was een oprechte vraag hé? Het is niet zo zeer storen, maar ik vraag mezelf echt af waarom je in kleding die duidelijk niet bedoeld is voor het doel gaat sporten. Zoals gezegd zit er een verschil tussen de soorten bikini's.

Je gaat ook niet naar de sauna om serieus te zwemmen toch? Ik weet het niet, ik kom er nooit.

Ik heb niets tegen naakt, of driehoekjes stof. Maar ik snap gewoon echt niet waarom je ervoor kiest om dat aan te trekken naar het baantjes trekken.