Ensueno schreef:Mijn werk is perfect in dergelijke gevallen. Ik werk voornamelijk via PGB. Op dit moment rond de 12 actieve werkuren, maar ben wel bezig met zoeken naar nieuwe cliënten/samenwerkingen.
Er zijn mogelijkheden om op werknemerscontract te werken via PGB, maar ik weet niet exact hoe dat werkt. Zelf werk ik als zzp’er. In het laatste geval heb je wel verschillende cliënten nodig om aan het criterium als zelfstandig ondernemer te voldoen, maar zelfs dan is het met een beetje zoeken mogelijk om niet meer dan 12 uren te werken.
Zoals ik al zei weet ik het fijne niet van het werken via PGB met een werknemerscontract, maar in dat geval lijkt het mij mogelijk om voor maar één of twee cliënten te werken.
Ik vind het in ieder geval heerlijk werk en het heeft mij omhoog helpen werken vanuit een lastige situatie. Ik ben overspannen met een studie gestopt en was daardoor niet in staat om veel te werken, maar had financieel ook nergens recht op (samenwonend had ik weinig bijstand gekregen). Op deze manier heb ik op mijn eigen tempo werk op kunnen bouwen.
Wat houdt jouw werk precies in? Werken via PGB kan volgens mij van alles inhouden?
Ineke2 schreef:Schoonmaak of thuiszorg is wel beschikbaar voor dit aantal uren. Wellicht op een vakantiepark ook wel.
Dit kon ik me inderdaad ook als banen bedenken
Ik vraag me af of er ook mensen zijn die bijvoorbeeld HBO/WO werkniveau doen voor weinig uren. Niet dat ik denigrerend denk over schoonmaakwerk of vakkenvullen, maar ik ken nauwelijks banen waar je je hersens flink kan laten kraken zonder dat het minimaal 28 uur is, dus ik was benieuwd of dat bestaat en wat je dan doet