Ervaringen met winkelen met personal shopper bij Rinsma Modeplein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Ervaringen met winkelen met personal shopper bij Rinsma Modeplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 11:51

Ik ben in het voorjaar op vakantie in Friesland *\o/* . Nu zag ik dat ik je met een personal shopper kunt winkelen in Rinsma Modeplein in Gorredijk. Zoiets heb ik nog nooit in mijn leven gedaan, maar het lijkt me wel eens leuk. Vooral omdat ik mijn jeans en hoodies woon :') . Iets anders is misschien een keer niet verkeerd en dit lijkt me redelijk laagdrempelig. Maar zijn er Bokkers met ervaring?

Jildau

Re: Ervaringen met winkelen met personal shopper bij Rinsma Modeplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:00

Ik heb nog nooit daar met een personal shopper gewinkeld maar ben er wel eens geweest. Ik vond het echt enorm duur allemaal maar dat is natuurlijk maar net wat je budget is. Houd er rekening mee dat je een dikke portemonnee mee moet nemen. :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:16

Ik doe niet meer anders.

Eén keer per jaar ga ik heen; ene jaar voor de zomerkleding en het volgende jaar voor de winterkleding. Tas vol, rib uit mijn lijf, maar wat een heerlijkheid.

Koffie pakken en dan wachten op een rek vol kleding. Alles passen en dan een rek met 'zeker weten', een rek met 'twijfel' en een rek met 'zeker niet'.

En omdat ik maar één keer per jaar ga, dan kijk ik minder op het budget. Bij het rek met twijfel pak ik af en toe wel wat mee als de prijs OK is. Meestal doe ik ook niet alles direct aan en ligt er soms iets een half jaar met kaartje in de kast. Dan lijkt het toch alsof ik nieuwe kleren heb.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:36

Sakura789 schreef:
Ik doe niet meer anders.

Eén keer per jaar ga ik heen; ene jaar voor de zomerkleding en het volgende jaar voor de winterkleding. Tas vol, rib uit mijn lijf, maar wat een heerlijkheid.

Koffie pakken en dan wachten op een rek vol kleding. Alles passen en dan een rek met 'zeker weten', een rek met 'twijfel' en een rek met 'zeker niet'.

En omdat ik maar één keer per jaar ga, dan kijk ik minder op het budget. Bij het rek met twijfel pak ik af en toe wel wat mee als de prijs OK is. Meestal doe ik ook niet alles direct aan en ligt er soms iets een half jaar met kaartje in de kast. Dan lijkt het toch alsof ik nieuwe kleren heb.

Ik ga bij van Tilburg in Nistelrode. Volgens mij hetzelfde principe als bij Rinsma en ik doe het precies zoals Sakura 789. Het ene jaar voor zomerkleding en het volgende voor winterkleding. Zo heb je in een keer een complete garderobe met stukken die bij elkaar passen en onderling te matchen zijn (als je dat wil uiteraard). En mijn ervaring bij van Tilburg is dat de dames die personal shopping doen wel echt weten wat je staat en wat bij je past.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:46

De winkel heeft een breed assortiment (ook in prijzen) en je kunt daar inderdaad zomaar een hele dag zoet zijn. Ze hebben ook een lunchroom aan boord :D Leuk om te doen een keertje, daar winkelen. Zeker met een personal shopper oid, dat is toch wel een hele ervaring dan. Wat weer leuker is als je ook echt wat centjes ervoor beschikbaar hebt.

Al moet ik zeggen, voor mensen die zich het comfortabelst voelen in "hoodie & jeans" is het misschien wel een beetje minder geschikt. De stijlen zijn daar toch wel ietsjes meer gekleed en daar is het personeel maar ook het ander winkelend publiek toch meer op afgestemd. Het is daar bepaald geen Primark achtig iets.
Ik zelf heb een net iets gekledere stijl dan "hoodie & jeans" maar ik voel me in die winkel toch wat 'een Tokkie' en kom er daardoor eigenlijk liever niet.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 12:52

Dank voor jullie reacties.

@Dees: Ik ben me ervan bewust dat dit zeker geen Primark-achtig iets is, maar zou graag wat andere dingen willen proberen.

Ik ben een aantal kilo afgevallen en heb sowieso een nieuwe garderobe nodig, ben van maat 44 naar 40 gegaan :) en zou graag eens zien wat mij wel staat. Maar ben daar zelf niet zo goed in , dus een personal shopper leek me wel iets O:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:01

Als complete mode hater heb ik zoiets een keer gedaan maar dan in de buurt bij een kleinere winkel. Ik kreeg dit kado (geen idee of het een hint was :') ) en hoewel ik kleding kopen echt haat :x was het zowaar gezellig.

Ik heb dingen aangehad die ik echt nooit zelf uit een rek zou hebben gehaald. De meeste dingen overigens terecht omdat het me echt niet stond kwa model of kleur. _O- een kledingstuk gaf de dame zelf ook de slappe lach trouwens.

En een aantal dingen die me heel verrassend goed stonden, ik ben er met een beste paar tassen naar buiten gegaan ondanks mijn heel bescheiden budget. Een mooie mix van dagelijks spul en dingen die geschikter zijn voor de bepeperkte iets luxere evenementen. Maar zo tijdloos dat ik deze over 10 jaar gewoon nog kan dragen. Alles echt binnen mijn stijl en waar ik me comfortabel bij voel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:03

Mijn schoonzusje doet dit met haar moeder samen, en die zweert erbij

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 01:53

Nog nooit bij een fysieke winkel gedaan, maar bestel wel af en toe een box via maison 365. Al leuke artikelen op die manier aangeschaft

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 07:57

Sakura789 schreef:
Ik doe niet meer anders.

Wat is een rib uit je lijf als ik vragen mag? 500€? 1000? 1500?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 08:02

Voor mijzelf staat het nog op mijn verlanglijstje, maar heb het bij Rinsma al wel een keer meegemaakt met mijn vriend (die koopt gemiddeld genomen eens per vier jaar nieuwe kleren, normaal loopt hij 90% van de tijd in zijn werkkleding. Die overigens haast elk half jaar vervangen moet worden). Maar ik vond het een super ervaring. En hij is thuisgekomen met mooie, passende kleding.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:53

Cemlys schreef:
Sakura789 schreef:
Ik doe niet meer anders.

Wat is een rib uit je lijf als ik vragen mag? 500€? 1000? 1500?

Ik zit tussen de €1200.- en €1500.- per keer. Ik zet er €150.- per maand voor opzij en koop dingen als schoenen/sokken/pantys/ondergoed door het jaar heen bijna altijd ook van dat bedrag.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:11

Hoodies met baggy jeans zijn nu wel de trend! :)
Mooie oversize blazer er op...

Lekker doen! Lijkt mij ook eens lekker als een ander mijn kleding uit zoekt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:57

Rond de 1.000 tot 1.250 meestal, maar ik ben in de corona jaren niet geweest, dus het zal nu wel weer wat minder zijn. Daarnaast had ik ook nog jurken en winterjassen, dus die zijn redelijk eenmalig.

En als ik dan favoriete items heb, dan koop ik nog wel eens exact hetzelfde erbij of in een andere kleur. Meestal dan via de site met kortingen.

Maar goed, ik heb ook wel veelhele nette kantoorkleding ertussen zitten.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:46

Oooh dit klinkt top! Ik ben zelf ook op zoek naar een personal shopper die mij kan helpen. Maar dan iemand die ook écht kijkt naar de persoon en wat goed staat. Dus wat fijn om dit topic regen te komen. :D

Ik zie Rinsma en van Tilburg langskomen, zijn er ook nog andere winkels / personal shoppers aan te raden? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:36

Dit is tegenwoordig bij alle grotere modezaken wel mogelijk.