Bokkers in UK (bestellen bij webshop / verzendkosten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prima2Donna

Bokkers in UK (bestellen bij webshop / verzendkosten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 20:20

Wie niet waagt wie niet wint...

Ik heb mezelf weer eens een project opgelegd en het middel om dat project mee te maken zou ik graag vanaf een Engelse webshop halen }:0

Punt is dat de verzendkosten binnen de UK of noord-Ierland €4,39 zijn en een internationale verzending is €14,05. Is nog te overzien, maar die 10 euro extra is toch iets dat ik liever voorkom. Dus vroeg ik mij af; is er een bokker die in Engeland zit of binnenkort naartoe gaat, naar wie ik het zou kunnen verzenden? Dan kan het tzt naar Nederland mee terug genomen worden (ik heb er geen haast mee).

Sting

Re: Bokkers in UK (bestellen bij webshop / verzendkosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:32

Dan betaal je in NL alsnog verzendkosten toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:40

Sting schreef:

Jup, dat komt neer op om en nabij hetzelfde bedrag.

De inklaringskosten heb je dan weer niet.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:41

is dat incl. douanekosten?? dat komt er vast ook nog bij als je niet uitkijkt, daarom bestel ik niets meer in de uk

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 21:52

Sting schreef:

Niet als de persoon in kwestie het pakketje mee naar NL kan nemen als die daar toevallig een keertje komt. Voor familiebezoek of terugkeer van vakantie, ik noem maar wat :)
Sorry, ik lees je vraag opnieuw en ik had hem verkeerd begrepen. Dat ligt er een beetje aan! Ik heb nog studenten-ov en kan redelijk makkelijk door het land reizen om het pakketje op te halen.

speurneusc schreef:
is dat incl. douanekosten?? dat komt er vast ook nog bij als je niet uitkijkt, daarom bestel ik niets meer in de uk

Is excl duanekosten, vermijd ik ook liever ja.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 21:55

Prima2Donna schreef:

Maw, je wilt op bokt vragen of iemand iets voor je NL in wil smokkelen. Juist ja.
Dat is een strafbaar feit (geen overtreding) en degene die dit doet loopt dus het risico op een strafblad.

Prima2Donna

Re: Bokkers in UK (bestellen bij webshop / verzendkosten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 23:14

Dat wist ik niet, excuses.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:18

Ibbel schreef:
Prima2Donna schreef:

Maw, je wilt op bokt vragen of iemand iets voor je NL in wil smokkelen. Juist ja.
Dat is een strafbaar feit (geen overtreding) en degene die dit doet loopt dus het risico op een strafblad.

voor eigen gebruik mag je inkopen doen en persoonlijk meenemen naar nl. tot een bepaald bedrag, dus iets kleins is geen probleem, geen auto of pony oid, dat valt echt niet onder smokkelen en is zeker niet strafbaar, mits het een eenmalige actie, dus niet vaak en veel, dan is het goederen vervoer en moet het geïmporteerd worden incl douanekosten

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 00:05

Ibbel schreef:
Prima2Donna schreef:

Nou dat is wat overtrokken... Je mag als Nederlander voor €430,- aan goederen invoeren uit een land buiten de EU: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... %20persoon.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:51

Ibbel schreef:
Prima2Donna schreef:

we hebben het hier vast over een gewoon item, geen illegale toestanden of waarde boven de 430 euro. Ik snap vraag van TS best. Vind dit 1 van de bedroevende neveneffecten van de brexit.