Altijd iets nieuws willen/ altijd onrustig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:27

Ik leef van vakantie naar vakantie, is de ene net geweest dan staat de volgende al op de planning. Daarnaast heb ik nooit langer dan 3.5 jaar ergens gewerkt, nu zit ik ergens waar ik dingen bij kan blijven leren dus misschien blijf ik hier wel langer :P

Soms wou ik dat ik oke kon zijn met alles en die drang niet zo had, maar zoiets zit denk ik in je of niet.

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:56

Heel herkenbaar topic. Ik lees graag mee :D

Ik lees een aantal berichten over een leegte willen vullen of niet met jezelf kunnen zijn. Dat herken ik dan weer niet. Ik kan prima tevreden zijn en tóch willen verbeteren. Maakt overigens niet uit met wat. In de sport, op het werk, in en om huis etc. Als ik een goede proef heb gereden ben ik super tevreden, maar er zijn altijd dingen die beter kunnen.

Daar ga ik dan mee aan het werk terwijl je het andere ook goed probeert te houden. Dat is het meer denk ik. Tevreden kunnen zijn, maar ook heel bewust van alle mogelijkheden en verbeterpunten.

Ach het houd je bezig zullen we maar zeggen :+

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:04

996981 schreef:
Heel herkenbaar topic. Ik lees graag mee :D

Ik lees een aantal berichten over een leegte willen vullen of niet met jezelf kunnen zijn. Dat herken ik dan weer niet. Ik kan prima tevreden zijn en tóch willen verbeteren. Maakt overigens niet uit met wat. In de sport, op het werk, in en om huis etc. Als ik een goede proef heb gereden ben ik super tevreden, maar er zijn altijd dingen die beter kunnen.

Daar ga ik dan mee aan het werk terwijl je het andere ook goed probeert te houden. Dat is het meer denk ik. Tevreden kunnen zijn, maar ook heel bewust van alle mogelijkheden en verbeterpunten.

Ach het houd je bezig zullen we maar zeggen :+


Ja maar dit is weer wat anders in mijn ogen. Steeds willen verbeteren is iets anders dan steeds zoeken naar nieuwe dingen en uitdagingen. Ik was vroeger ook zo, altijd op zoek naar grenzen verleggen. Een saai leven was het ergste wat ik me kon voorstellen.
Bij mij is de omslag gekomen na jaren ‘overspannen’ te zijn geweest. Ik ben jaren echt ‘geleefd’ en had heel veel stress. Continue een hoog stresslevel, wachtend wat de nieuwe dag weer bracht. ‘Over’leven van dag tot dag en blij zijn dat aan elke dag weer een einde kwam. Dat jarenlang, dat waren hele donkere jaren. Daarna had ik alleen maar behoefte aan rust. Rust, structuur, geen gekke dingen, alles waar ik me comfortabel bij voelde en wat geen onrust gaf. Dus nu heerlijk een saai leven. Als je me dit vroeger had verteld, dan had ik je voor gek verklaard.

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:11

Suzanne F. schreef:
996981 schreef:
Heel herkenbaar topic. Ik lees graag mee :D

Ik lees een aantal berichten over een leegte willen vullen of niet met jezelf kunnen zijn. Dat herken ik dan weer niet. Ik kan prima tevreden zijn en tóch willen verbeteren. Maakt overigens niet uit met wat. In de sport, op het werk, in en om huis etc. Als ik een goede proef heb gereden ben ik super tevreden, maar er zijn altijd dingen die beter kunnen.

Daar ga ik dan mee aan het werk terwijl je het andere ook goed probeert te houden. Dat is het meer denk ik. Tevreden kunnen zijn, maar ook heel bewust van alle mogelijkheden en verbeterpunten.

Ach het houd je bezig zullen we maar zeggen :+


Ja maar dit is weer wat anders in mijn ogen. Steeds willen verbeteren is iets anders dan steeds zoeken naar nieuwe dingen en uitdagingen. Ik was vroeger ook zo, altijd op zoek naar grenzen verleggen. Een saai leven was het ergste wat ik me kon voorstellen.
Bij mij is de omslag gekomen na jaren ‘overspannen’ te zijn geweest. Ik ben jaren echt ‘geleefd’ en had heel veel stress. Continue een hoog stresslevel, wachtend wat de nieuwe dag weer bracht. ‘Over’leven van dag tot dag en blij zijn dat aan elke dag weer een einde kwam. Dat jarenlang, dat waren hele donkere jaren. Daarna had ik alleen maar behoefte aan rust. Rust, structuur, geen gekke dingen, alles waar ik me comfortabel bij voelde en wat geen onrust gaf. Dus nu heerlijk een saai leven. Als je me dit vroeger had verteld, dan had ik je voor gek verklaard.

Maar willen verbouwen, verhuizen terwijl hetgeen je hebt eigenlijk prima voldoet is toch ook steeds iets nieuws willen?

De voorbeelden die ik noem zijn niet echt allesomvattend… qua paarden ben ik bijvoorbeeld vaak na 2 jaar “uitgereden” en ga ik op zoek naar wat nieuws. Zelfde geldt tot nu toe voor werk.

Misschien was mijn voorbeeld niet echt duidelijk. Maar het gaat wel degelijk om vernieuwen, veranderen en verbeteren bij mij.

Overigens heb ik totaal niet het gevoel dat ik de dag aan het overleven ben of geleefd wordt. Ik voel me best wel “in control”. Maar als ik teveel in control ben dan heb ik mijn hoofd dus ruimte voor iets nieuws, groters of beters ofzo. Kan het niet echt uitleggen.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Altijd iets nieuws willen/ altijd onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:13

Oké dan had ik het verkeerd begrepen. Bij mij kwam die omslag dus echt pas na een donkere zware periode. Had niks te maken hiermee trouwens, maar heeft me wel veranderd als mens en hoe ik in het leven sta.

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:15

Suzanne F. schreef:
Oké dan had ik het verkeerd begrepen. Bij mij kwam die omslag dus echt pas na een donkere zware periode. Had niks te maken hiermee trouwens, maar heeft me wel veranderd als mens en hoe ik in het leven sta.

Ik denk ook dat het helemaal niet vol te houden is hoor. Volgens mij loopt iedereen met deze innerlijke drive vroeg of laat in meer of mindere mate tegen de lamp?

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:16

Sizzle schreef:
En bovendien: grote voorbeelden (bijv. wereldverbeteraars, politici, grote ondernemers) zijn zelden mensen die tevreden zijn met enkel hun achtertuin.


Nu is naar een groter doel toewerken (drive/doelgerichtheid) nog wel iets anders dan de pure rusteloosheid die TS precies voelt.
Om het voorbeeld van TS te nemen: een nieuwe auto kopen terwijl je pas een nieuwe hebt, uit pure onrust, is natuurlijk iets anders dan 'niet tevreden zijn met je achtertuin' en doelgericht naar een succesvolle onderneming toewerken bv. Ondernemers/politici moeten ook stabiliteit bieden, werknemers/burgers houden niet van continu 'van de hak op de tak'-gespring.

Ik denk dus wel dat de rusteloosheid van TS gekanaliseerd kan worden in iets goeds. Hoe? Geen idee, ik ben zowat het omgekeerde van TS en zou juist willen dat ik in bepaalde gebieden meer drive had. :D

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:22

996981 schreef:
Maar willen verbouwen, verhuizen terwijl hetgeen je hebt eigenlijk prima voldoet is toch ook steeds iets nieuws willen?

De voorbeelden die ik noem zijn niet echt allesomvattend… qua paarden ben ik bijvoorbeeld vaak na 2 jaar “uitgereden” en ga ik op zoek naar wat nieuws. Zelfde geldt tot nu toe voor werk.

Misschien was mijn voorbeeld niet echt duidelijk. Maar het gaat wel degelijk om vernieuwen, veranderen en verbeteren bij mij.

Overigens heb ik totaal niet het gevoel dat ik de dag aan het overleven ben of geleefd wordt. Ik voel me best wel “in control”. Maar als ik teveel in control ben dan heb ik mijn hoofd dus ruimte voor iets nieuws, groters of beters ofzo. Kan het niet echt uitleggen.


Hele domme vraag hoor...

Maar hoe kan je nu in 2 jaar uitgereden zijn?
Ik vind het knap dat je dan al op GP niveau zit... Keer op keer...

Daarnaast, je hebt toch met de meeste paarden wel een band. De een wat beter dan de ander, maar in principe zou die band toch ook iets moeten betekenen voor je fullfillment?
Mijn Z-paard is ook geblesseerd geraakt, rij ik nog altijd, geen idee of we weer terug komen op Z niveau (hij is tenslotte bijna 17 en een Fries is nu eenmaal wat minder vitaal), maar het is elke keer een plezier om met hem te werken. En als er iets met hem is, dan voelt het toch echt nog steeds alsof m'n hart uit m'n borstkas wordt getrokken.

Als je die band nooit hebt, is het dan niet een kwestie van geen langdurige verbintenissen met iets (iets kan ook een huis of een baan zijn) of iemand willen aangaan? Reden zal voor ieder persoonlijk zijn natuurlijk.

En met iets zeg ik nu even een huis, ik heb mijn eigen huis. Ik heb nu ook een beginnende relatie. Dat zou wel eens een blijvertje kunnen zijn. Mijn eigen huis opzeggen, weet ik nu al, gaat echt een ding zijn. Dat gaat me heel wat traantjes kosten. Maar dat verdriet mag er ook zijn als de tijd rijp is.
En die geruststelling dat dat verdriet er mag zijn, had ik een paar jaar geleden echt nog niet.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:26

996981 schreef:
Suzanne F. schreef:
Oké dan had ik het verkeerd begrepen. Bij mij kwam die omslag dus echt pas na een donkere zware periode. Had niks te maken hiermee trouwens, maar heeft me wel veranderd als mens en hoe ik in het leven sta.

Ik denk ook dat het helemaal niet vol te houden is hoor. Volgens mij loopt iedereen met deze innerlijke drive vroeg of laat in meer of mindere mate tegen de lamp?


Geen idee. Bij mij was dit niet de oorzaak in ieder geval.
Als er vluchtgedrag aan ten grondslag ligt dan loop je uiteindelijk wel een keer tegen de lamp denk ik.
Ik ken ook iemand die dit doet en eigenlijk bijna ‘self destructive’ is en steeds vastloopt. Die kan niet nietsdoen en moet altijd bezig zijn en nog meer hooi op de vork nemen, nog drukker, nog langere dagen etc.
Nietsdoen is eigenlijk heel goed en kan heel confronterend zijn. Daarom zijn er ook van die retraites in kloosters bijvoorbeeld. Kan heel eng zijn om je hoofd leeg te maken en niks te doen.
Ik heb mezelf in ieder geval heel goed leren kennen, heb alle diepe dalen gezien en al mijn slechte en minder leuke kanten onder ogen gezien en uiteindelijk een soort innerlijke rust gevonden.
En dat gun ik iedereen.
Ik denk dat het vooral interessant is om erachter te komen waarom iemand dit gedrag vertoont. Kan ook gewoon zijn dat je je heel lekker voelt bij een druk leven. Maar als je altijd onrust voelt en op zoek bent naar die ‘rush’ en het nooit af is of genoeg dan zou ik toch gaan nadenken waar dat vandaan komt.

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:29

Janine1990 schreef:
996981 schreef:
Maar willen verbouwen, verhuizen terwijl hetgeen je hebt eigenlijk prima voldoet is toch ook steeds iets nieuws willen?

De voorbeelden die ik noem zijn niet echt allesomvattend… qua paarden ben ik bijvoorbeeld vaak na 2 jaar “uitgereden” en ga ik op zoek naar wat nieuws. Zelfde geldt tot nu toe voor werk.

Misschien was mijn voorbeeld niet echt duidelijk. Maar het gaat wel degelijk om vernieuwen, veranderen en verbeteren bij mij.

Overigens heb ik totaal niet het gevoel dat ik de dag aan het overleven ben of geleefd wordt. Ik voel me best wel “in control”. Maar als ik teveel in control ben dan heb ik mijn hoofd dus ruimte voor iets nieuws, groters of beters ofzo. Kan het niet echt uitleggen.


Hele domme vraag hoor...

Maar hoe kan je nu in 2 jaar uitgereden zijn?
Ik vind het knap dat je dan al op GP niveau zit... Keer op keer...

Daarnaast, je hebt toch met de meeste paarden wel een band. De een wat beter dan de ander, maar in principe zou die band toch ook iets moeten betekenen voor je fullfillment?
Mijn Z-paard is ook geblesseerd geraakt, rij ik nog altijd, geen idee of we weer terug komen op Z niveau (hij is tenslotte bijna 17 en een Fries is nu eenmaal wat minder vitaal), maar het is elke keer een plezier om met hem te werken. En als er iets met hem is, dan voelt het toch echt nog steeds alsof m'n hart uit m'n borstkas wordt getrokken.

Als je die band nooit hebt, is het dan niet een kwestie van geen langdurige verbintenissen met iets (iets kan ook een huis of een baan zijn) of iemand willen aangaan? Reden zal voor ieder persoonlijk zijn natuurlijk.

En met iets zeg ik nu even een huis, ik heb mijn eigen huis. Ik heb nu ook een beginnende relatie. Dat zou wel eens een blijvertje kunnen zijn. Mijn eigen huis opzeggen, weet ik nu al, gaat echt een ding zijn. Dat gaat me heel wat traantjes kosten. Maar dat verdriet mag er ook zijn als de tijd rijp is.
En die geruststelling dat dat verdriet er mag zijn, had ik een paar jaar geleden echt nog niet.

Ja dat is dus het verschil tussen de mensen in dit topic en jou.

Tuurlijk ben je geen GP met die paarden na twee jaar. Wie zegt dat dat mijn doel is met een paard?

Ik weet juist dat ik die GP nooit ga halen. Omdat ik het talent niet heb en de financiële middelen niet heb om een paard met die capaciteiten aan te kopen, te onderhouden en aan te houden.

Na +- twee jaar heb ik het paard meestal op het niveau dat hij verbeterd is, een fijne Z proef loopt en een ander heel blij kan maken. Dan heb ik mijn doel bereikt.

En ja, met die paarden creëer je echt wel een band. Maar ik weet juist dat ik die met de volgende net zo creëer. Met een huis net zo…

Het enige dat me tot nu toe al 8 jaar genoeg bezig houdt is mijn relatie :+ dus nee, ik heb geen probleem met me binden of hechten.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 17:50

Niet alles gelezen, maar verdiep je eens in HSP HSS; op de site van Anahata coaching kun je een gratis vierdaagse training doorlopen en is er ook een masterclass HSP HSS. Ik vind het onverwacht bijzonder leerzaam, voor mij met name het HSP deel, voor jou misschien het HSS deel. Echt heel fijn uitgelegd en met veel onderbouwde informatie. Misschien helpt het je.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:46

Suzanne F. schreef:
kiomiamigo schreef:
Zou het een vorm van vluchtgedrag kunnen zijn?

Als je geen doelen of uitdagingen in het vooruitzicht hebt, dan zul je het dus met jezelf moeten doen en dat is voor sommige (lees onbewust best heel veel) mensen behoorlijk confronterend. Wat wil je de onrust jou vertellen? Kun je er mee zijn? En dat klinkt een stuk makkelijker dan dat het daadwerkelijk is. Want we hebben niet geleerd hoe om te gaan met "lastige" gevoelens.


Hier ga ik in mee. Vaak is het een manier om te vluchten, ergens mee om te kunnen gaan. Een soort copingsmechanisme. Een soort wegrennen van jezelf. Want wat blijft er over als je al je doelen en drukte niet meer hebt? En je alleen bent in alle stilte?
Misschien eens goed om na te denken waar de onrust vandaan komt? Opgelegde verwachtingen? Waarom moet je altijd een doel hebben?

Ik vraag me af of 'onrust' het juiste woord is als je geniet van die projecten en levensstijl, en daarnaast dus ook echt weet wie je bent en kunt genieten in het hier en nu. Het is niet op dagelijkse basis 'moeten' (voor mij dan). Ik wil op lange termijn gewoon lekker bezig zijn, ontwikkelen en die grijze massa aan de gang houden. Ik heb geen traumas, fijne priveomstandigheden of andere dingen om voor te 'vluchten'. Ik geniet onwijs van rust..maar wel met de gedachte dat ik over een tijdje weer lekker bezig kan zijn met iets. Als ik geen uitzicht heb op een project waar ik zin in heb (of dat nu studie is of een verbouwing of werk ofzo)dan geniet ik minder van de rust ervoor en erna.. Ofzo...
Wat is de kwaliteit van leven als je niks hebt om naar uit te kijken?

BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Altijd iets nieuws willen/ altijd onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 00:48

Die laatste regel vind ik wel wat uhm hard.

Er zijn mensen die "hun plek" hebben gevonden en niet zo nodig meer hoeven te verbeteren of persee nieuwe dingen willen. Maar die op en top kunnen genieten van het leven en van alles wat op hun pad komt.


Als je denkt dat het leven niks waard is als je geen uitzicht hebt op een nieuw project dan ben je echt aardig onrustig alleen zie je dat zelf niet in.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:26

BeFunny schreef:
Die laatste regel vind ik wel wat uhm hard.

Er zijn mensen die "hun plek" hebben gevonden en niet zo nodig meer hoeven te verbeteren of persee nieuwe dingen willen. Maar die op en top kunnen genieten van het leven en van alles wat op hun pad komt.


Als je denkt dat het leven niks waard is als je geen uitzicht hebt op een nieuw project dan ben je echt aardig onrustig alleen zie je dat zelf niet in.


Eens.
@Hutcherson: Wat de kwaliteit is van leven als je niks hebt om naar uit te kijken?? Het leven zelf. Waarderen wat je hebt, dat je leeft. Dat kleine vogeltje wat kwettert, de lucht die stralend blauw is, het nieuwe groen wat aan de bomen komt, het windje door je haren, de zon die je warmt.
Vraag deze vraag maar eens aan iemand die terminaal kanker heeft.

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Altijd iets nieuws willen/ altijd onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:28

Maar het 1 sluit het ander toch niet uit? Omdat je graag vernieuwd of verbetert geniet je automatisch niet meer van de kleine dingen?

BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:36

996981 schreef:
Maar het 1 sluit het ander toch niet uit? Omdat je graag vernieuwd of verbetert geniet je automatisch niet meer van de kleine dingen?


Dat staat er niet.

Je kunt prima een heel druk leven hebben met allerlei plannen en wensen en toch genieten van kleine dingen. En er is ook helemaal niks mis met een drive hebben. Bij hele jongen mensen is dat denk ik zelfs heel gezond.

Maar er zijn ook mensen die hoeven niet meer zo gehaast te leven en hun leven is niet ineens niks meer waard zodra ze de rust gevonden hebben en niet meer zo nodig doelen willen stellen of projecten willen beginnen. Die mensen hebben bereikt wat ze wilden of hebben besloten dat het leven zonder dat behalen ook dikke prima is. En hun leven is absoluut niet minder waard ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 03-02-24 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:41

996981 schreef:
Maar het 1 sluit het ander toch niet uit? Omdat je graag vernieuwd of verbetert geniet je automatisch niet meer van de kleine dingen?


Nee, maar de vraag stellen wat de kwaliteit van leven is als je niets hebt om naar uit te kijken kan wel echt kwetsend zijn. Leven in het nu, genieten van wat je hebt.
Als je die vraagt stelt dan denk ik echt dat je niet tevreden/zen/berust bent met jezelf en met wie/wat je bent. Altijd maar streven naar meer en beter kan heel ongelukkig maken. Je jaagt juist het geluksgevoel na, maar je bereikt het tegenovergestelde. Omdat je erachter komt dat er altijd dingen mooier en beter kunnen, dat anderen altijd mooier en rijker en succesvoller zijn dan jij, dat zodra je het ene bereikt hebt, je alweer zoekt naar het volgende. Je wilt het geluk grijpen, maar het is altijd net weer weg zodra je het dacht te hebben. En dan komt de cliché, die echt heel waar is: het geluk lag al die tijd al vlak voor je, zo voor het grijpen.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:58

Het is juist goed dat er zo veel verschillende mensen met verschillende wensen zijn.
Dat heeft niets met de kwaliteit van leven te maken.

Echter is er wel een probleem met je kwaliteit van leven als niet tevreden bent.
Na wat langer erover gedacht te hebben is het nadenken over een andere auto, enkel vanwege de verandering wel een bijzondere gedachte.
Zijn er wellicht andere wensen die je slecht uit durft te spreken? Zou je bijv. graag willen trouwen, een lange reis maken, of heb je een kinderwens?

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:16

996981 schreef:
Maar het 1 sluit het ander toch niet uit? Omdat je graag vernieuwd of verbetert geniet je automatisch niet meer van de kleine dingen?


In het geval van TS lijkt het wel alsof ze dat along the way een beetje kwijt is geraakt. Ze heeft al heel wat voor elkaar op een jonge leeftijd en voelt zich alsnog rusteloos en onvoldaan.

BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Altijd iets nieuws willen/ altijd onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:25

Dat ts zich onvoldaan voelt dat kan ik me eigenlijk goed voorstellen ze is 21.
Toen ik 21 was wist ik echt helemaal nog niet wat ik nou werkelijk wilde met mijn leven.
En wat je allemaal bereikt hebt is leuk maar als het niet is wat bij je past dan is het leuk bij het opnoemen maar volstaat het niet.
En zo lang nog niet gevonden is welk pad de juiste is zal die onrust denk ik blijven.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:29

Maar dat is het grotere plaatje. 'Wat wil je met je leven en wat wil je bereiken?' Dat is een vraag waar iedereen wel eens mee te maken krijgt.
Dat vind ik nog iets anders dan een nieuwe auto willen kopen terwijl je net 2 maanden een nieuwe hebt omdat je anders het gevoel hebt dat je niets aan het doen/bereiken bent.

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Altijd iets nieuws willen/ altijd onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:51

Volg ook graag.

Heel herkenbaar.

Ben nu 39 en heb het al mijn hele leven.
Het ene is nog niet afgesloten of mijn hoofd zit weeral 34 stappen verder.

Ook al heel veel verschillende dingen gedaan, de ene best succesvol, de ander wat minder, maar overal meer je wel wat uit.

Zelf ben ik ook op alle vlak dingen heel erg vlug beu. Heb enorm veel afwisseling en nieuwe uitdagingen nodig om ergens interesse te blijven houden.

Zelf zie ik het ook niet als een belemmering ofzo, eerder het omgekeerde.

Er zal weinig in het leven zijn die ik er niet uitgehaald aan hebben op het einde.

En idd, in ons hoofd is er altijd een reden om meer met iets anders op de proppen te komen en die reden is ook terecht, want het voelt echt intens zo.

BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:45

Gini schreef:
Maar dat is het grotere plaatje. 'Wat wil je met je leven en wat wil je bereiken?' Dat is een vraag waar iedereen wel eens mee te maken krijgt.
Dat vind ik nog iets anders dan een nieuwe auto willen kopen terwijl je net 2 maanden een nieuwe hebt omdat je anders het gevoel hebt dat je niets aan het doen/bereiken bent.


Die nieuwe auto kan juist het gevoel geven dat ze weer iets nieuws doet en dat geeft heel even het juiste gevoel. Iemand van 21 komt er dan nog achter dat dat uiteindelijk dus niets opleverde behalve een mooie andere auto.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:34

996981 schreef:
Ja dat is dus het verschil tussen de mensen in dit topic en jou.

Tuurlijk ben je geen GP met die paarden na twee jaar. Wie zegt dat dat mijn doel is met een paard?

Ik weet juist dat ik die GP nooit ga halen. Omdat ik het talent niet heb en de financiële middelen niet heb om een paard met die capaciteiten aan te kopen, te onderhouden en aan te houden.

Na +- twee jaar heb ik het paard meestal op het niveau dat hij verbeterd is, een fijne Z proef loopt en een ander heel blij kan maken. Dan heb ik mijn doel bereikt.

En ja, met die paarden creëer je echt wel een band. Maar ik weet juist dat ik die met de volgende net zo creëer. Met een huis net zo…

Het enige dat me tot nu toe al 8 jaar genoeg bezig houdt is mijn relatie :+ dus nee, ik heb geen probleem met me binden of hechten.


Nouja, het zal aan mij liggen, maar ik vind het wat tegenstrijdig om altijd te streven naar meer en beter, of verbetering, als je dan toch keer op keer hetzelfde gaat doen.

Dan blijf je toch op de een of andere manier in een veilig en bekend gebied hangen, toch? Dat rijmt in mijn ogen niet met telkens iets nieuws willen, veranderen en verbeteren.

Kijk, helemaal prima als het voldoening geeft om telkens opnieuw aan 'hetzelfde' te beginnen (wat dit dan ook is, een paard, een huis, een relatie, een baan, vul maar in), als dit je hobby is of dat dit bij je drijfveren past. Maar dit past toch niet onder de noemer verbeteren of een nieuwe uitdaging zoeken?

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Altijd iets nieuws willen/ altijd onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:40

Is het een idee om eens naar vrijwilligerswerk te kijken? Dan help je een ander met je energie en doelen. Dat geeft veel voldoening. Er zijn veel vormen dus je kunt iets kiezen wat bij je past. En later weer wat anders als je weer een nieuw doel wilt. Maakt de wereld ook een beetje beter….