Zwangerschaps couponboekje tips!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheNovelist

Berichten: 1506
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 13:45

Hi!
Een vriendin van mij is zwanger en het lijkt me leuk om haar o.a. een zelfgemaakt couponboekje te geven die ze kan 'verzilveren' bij haar man :P
Nu ben ik nooit zwanger geweest en heb ik verre van een kinderwens, dus ik heb een beetje hulp nodig haha! :o

Wat voor dingen zijn handig/leuk/grappig om een free pass voor te hebben voor/na een zwangerschap?
Ze hebben flink wat humor dus ze kunnen een hoop waarderen :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:48

Een voetenbadje? :D
Huishoudelijke taken?
Snackbar?
Sushi voor na de bevalling?
Uit eten?
"Jij regelt oppas en wij gaan uit eten"
Smerige poepluier wildcard. :))

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:03

Bon voor een massage
Bon om de nacht door te mogen slapen en de man de kleine eten geeft/luier verschonen

Net bevallen vriendin was daar wel erg blij mee :D

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:07

Even en snelle brainwave:
- (Voet)masage
- NU mijn food-craving inwilligen
- Poop-pants (meerdere malen :Y) )
- Uitslapen (--> jij regelt de baby)

Is dit hun eerste kindje? En hoe zijn normaal gesproken de taken verdeelt in huis qc. in hoeverre is hij een huis-man? Waar heeft hij een hekel aan?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:18

Even een check, in hoeverre is man-lief het er mee eens dat je dit doet? :+ Misschien goed om dat af te stemmen.

Maar hierboven al goede tips gegeven.
Met name 'rust momenten' voor haar creëren is denk ik erg fijn tijdens een zwangerschap :D

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:23

Waarom bij haar man? :') Die krijgt ook een kind dus dikke kans dat hij momenteel druk bezig is met het ontlasten van z'n zwangere misselijke/vermoeide partner en straks eveneens bekaf is van de gebroken nachten met een kleintje. Aangenomen dat ze een eigentijdse relatie hebben. :Y)

Ik vind het idee wel leuk, maar zou dan eerder iets maken met bonnen die ze bij jou een/of andere vriendinnen kan inwisselen. Keertje komen koken, keertje komen stofzuigen, keertje komen oppassen...

friezenfan2

Berichten: 2597
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:36

2 weken terug op kraambezoek geweest bij een vriendin en had van te voren al aangeboden om wat te komen schoonmaken. Ik geloof dat ze heel blij was dat ik een de zolder heb schoongemaakt.

Ik denk dat ze daar ook graag een coupon van zou willen hebben. En als je toevallig nog andere vriendinnen kan ronselen die allemaal 1 keer een stuk komen schoon maken zou je misschien haar nog een paar keer blij kunnen maken.

TheNovelist

Berichten: 1506
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 15:12

Tatjanaa, dit is hun eerste kindje. Ik weet niet precies hoe hun taakverdeling is, maar hij is wel wat meer van het koken en zij doet vaak de was. Ze hebben 3 katten en zorgen daar beiden voor, maar hij maakt nu natuurlijk al langere tijd de kattenbak schoon.

Muurp, hij weet er niet van af, maar ik ken hem goed genoeg dat hij het niet erg vindt :j

Elanor, dat was eigenlijk het eerste wat in me op kwam. Maar nu je het zo zegt snap ik die gedachte helemaal en had ik daar niet bij stil gestaan! Ik ga hem dus aanpassen zodat de coupons ook bij andere kunnen ingewisseld worden :D

Thanks iedereen, hier kan ik in iedergeval wat mee!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:41

Misschien eerst evrn horen of de man het hier mee eens is? :)
Persoonlijk zou ik er niet zo blij mee zijn

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:45

Ik zou coupons maken die ze bij jou in kan wisselen, in plaats van bij haar man..

Maaaarije

Berichten: 1763
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:00

happyjoyce schreef:
Ik zou coupons maken die ze bij jou in kan wisselen, in plaats van bij haar man..


Dit inderdaad!
Wij hebben anderhalf jaar geleden ons eerste kindje gekregen en mijn man was net zo goed betrokken bij alles.
Wij hebben coupons gekregen voor schoonmaken, oppassen, nachtjes logeren etc van mijn moeder en daar zijn we heel blij mee geweest.
Uiteraard werd er niet elke keer een bon ingeleverd omdat het mijn moeder was.
Maar ik denk dat ze er samen meer aan hebben als jij (of vriend(innen) groep) aanbieden dingen voor ze te doen.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:48

happyjoyce schreef:
Ik zou coupons maken die ze bij jou in kan wisselen, in plaats van bij haar man..

Lijkt mij ook leuker eigenlijk.

En dan een bon voor een keer boodschappen gaan halen, keertje koken, strijken, of zelfs alleen al dat moeders lekker in bed of bad kan gaan liggen terwijl jij naast een slapende baby zit.

Vermoed dat manlief al wel doet wat hij kan, of dat hoop ik eigenlijk :+

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:04

Voor de mensen die allemaal poepluiers noemen, gaan jullie er dan vanuit dat de moeder dat altijd maar doet? :+ mijn man verschoont meer luiers dan ik!

foxy80

Berichten: 7875
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:10

Bon voor fotoshoot met het gezin? Ja er worden tig kiekjes van de kleine gemaakt maar zelden wordt er tijd voor genomen om dat netjes met beide ouders te doen

Sannens
Berichten: 1409
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:22

Mijn dochter is 1 jaar.

Ik zou een coupon boekje krijgen van een vriendin met dingen die mijn man dan moest doen, zonder dat hij dat wist, nogal raar vinden eerlijk gezegd. Mijn man heeft dan wel geen baby in zijn buik, maar hij wordt net zo goed vader en heeft wel eens recht op de handjes vrij.

Ik zou inderdaad zoals hierboven al genoemd kiezen voor een cadeau vanuit jou zelf (of mogelijk andere vrienden, als een soort groepscadeau). Anders geef je iets cadeau wat eigenlijk niet aan jou te geven is, jij voert het immers niet uit, maar de ook vermoeide en overweldigde partner wordt voor het blok gezet.

Ideetjes voor bonnen vanuit jou/vriendin:
- Badkamer poetsen
- Stofzuigen
- Zelf gekookte maaltijd (je zou nog kunnen differentiëren in een gebrachte oven schotel of een ‘chef aan huis’ constructie)
- Oppassen
- Was opvouwen (die stapel is altijd aanwezig hier)
- Boodschappen doen

Bonnen die geld kosten:
- Lunchbon van in de buurt
- Pathé thuis bon
- Thuisbezorgd bon
- Kruidvat/Hema bon (het heeft me verbaast hoe vaak ik daar afgelopen jaar ben geweest)

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:30

Een bon maken met taken die haar man moet doen vind ik erg vreemd eigenlijk. Daar heb jij toch niks over te zeggen?
Ik zou, zoals meerderen al opperen, een boekje maken met coupons die ze bij jou kan inleveren. Lekker een keertje een avondmaaltijd langs brengen, beestjes (als ze die hebben) een keer verzorgen, keertje strijken of stofzuigen, op de baby passen enz.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:36

Ik volg de rest. Vreemd om het bij de toekomstige vader neer te leggen. Ik zou ook een boekje maken die ze bij jou kan inleveren.

TheNovelist

Berichten: 1506
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 23:07

Iedereen bedenkt voor de tips, ga inderdaad het advies volgen en een boekje maken dat ze bij mij kan inleveren :j :D
Toch fijn om ook andersmans gedachten en ideeën te lezen hierover! Had er anders nooit bij stil gestaan

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 00:09

Leuk! Nog wat extra ideeën (om bij jou in te leveren dus):
- een uur mogen klagen over hoe zwaar het allemaal is
- een uur mogen zwijmelen over hoe fantastisch/bijzonder de baby is
- koffiedate in de (vroege) ochtend
- samen (met baby) naar het zwembad
- een keer oppassen zodat zij bij kan slapen

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 01:18

Ik weet niet of ze een bad hebben, maar je zou het ook nog kunnen uitwerken met een bruisbal in bad, gezichtsmaskertje, slaapmasker, oordopjes, wasmiddel, een luier en billendoekjes voor als je op komt passen etc. Evt een mand maken met elke dag een coupon en aansluitend cadeautje.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 08:26

Een keer mac Donald brengen *D
Of een ander favoriet restaurant natuurlijk.

Verder wat genoemd wordt aan helpen is heel veel. Veel klusjes te bedenken ook _O-

foxy80

Berichten: 7875
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 12:25

Ontbijt op bed service?

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:36

foxy80 schreef:
Ontbijt op bed service?


Als je een baby hebt die zoals die van mij om stipt 7 uur uit bed wil omdat ze zich verveelt is dat wel een uitdaging :')

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:49

Na de geboorte van mijn zoon heeft juist mijn man heel veel voor mij gedaan, omdat ik door medische omstandigheden niet kon wat zou moeten (wel willen, maar bijvoorbeeld flauwvallen terwijl je je kind in bad doet is niet echt handig). Dus ik ga er sowieso niet automatisch van uit dat een man het na de geboorte niet zwaar heeft. Zou het ook echt heel erg vinden als iemand mij zo'n bonnenboekje zou geven die ik bovenop de goede zorgen van mijn man nog eens extra zou moeten afdwingen. Denk dat je dan beter een bonnenboekje kunt samenstellen waar ze samen wat leuks van kunnen doen. Dat je aanbiedt om een avondje op te passen, zodat ze samen kunnen uiteten (of je geeft zelfs een dinerbon). Of dat je ze samen naar een massagesalon stuurt en zolang op die kleine past.

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Re: Zwangerschaps couponboekje tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 14:21

Als kersverse moeder (ben 10 januari bevallen) zou ik blij worden van:
- Boodschappen: in de eerste dagen/weken moest mn vriend al extra naar de supermarkt voor vergeten boodschappen en heb ik meermaals kraambezoek gevraagd nog iets mee te nemen
- zelf gekookt diner: ook mn vriend was idd erg druk in de eerste weken, koken schiet er vaak bij in. Heerlijk om daar niet over te hoeven na denken en gewoon ene ovenschotel of iets te kunnen opwarmen!
- Soep: heerlijk voor bij de lunch, en goed om aan te sterken in de eerste week
- Schoonmaken: nu mijn vriend weer aan het werk is en de kraamzorg weg is, is het echt een drama om het huis bij te houden. Of het nu afstoffen, de vaat uitruimen, stofzuigen of wasvouwen is: ik zou echt dankbaar zijn voor elk klusje die mij uit handen wordt genomen
- Oppassen uiteraard
- Gezelschap: samen gaan wandelen, koffie drinken of een film kijken. Altijd leuk!