De ring deurbel van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

De ring deurbel van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 21:28

Ik verblijf momenteel tijdelijk elders in verband met verbouwingen in mijn eigen huis. Nu is dit een portiekwoning, en mijn onderburen hebben zo'n woest "hier waak ik bord" en een ring deurbel naast hun voordeur. Die voordeur is dus direct naast de mijne.

Eigenlijk vind ik het helemaal geen fijn idee dat ik zomaar word gefilmd op momenten dat ik met een resting bitchface na een lange dag m'n huis weer instap. Ik ken ze niet eens.

Slaat zo'n ring deurbel ook beelden op?

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: De ring deurbel van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:34


Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:35

Ligt aan hun instellingen. Zo te horen zijn dit mensen die het wel zo hebben ingesteld dat iedere keer dat er beweging wordt gedetecteerd, er een opname wordt gemaakt. Maar als je er vlug langs loopt pikt ie het meestal niet of te laat op.
En als de eigenaar van een ring kan ik je vertellen; de eerste weken kijk je er de hele tijd naar en daarna nooit meer haha. Dus ik snap je vervelende gevoel maar ik zou me er niet al te druk om maken!

KSHancox
Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:36

Dat kan, als ze het abonnement hebben.

Wat heeft dat "hier waak ik" bordje daar trouwens mee te maken? Of krijg je daar je resting bitchface van? :D

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 21:46

Brainless schreef:


Dank je. Ik ben nu nog even druk maar ik zal dit weekeinde even aanbellen bij ze om kennis te maken.

Bambolina schreef:
Ligt aan hun instellingen. Zo te horen zijn dit mensen die het wel zo hebben ingesteld dat iedere keer dat er beweging wordt gedetecteerd, er een opname wordt gemaakt. Maar als je er vlug langs loopt pikt ie het meestal niet of te laat op.
En als de eigenaar van een ring kan ik je vertellen; de eerste weken kijk je er de hele tijd naar en daarna nooit meer haha. Dus ik snap je vervelende gevoel maar ik zou me er niet al te druk om maken!


Ik begrijp dat ik dus mijn huis in- en uit moet denderen als de brandweer :D
Ik heb overigens geen probleem met op beveiligingscamera's staan, als het in de buitenwereld is. Dus het stadscentrum, OV, kantoren, etc. Maar dit is zo... privé?

KSHancox schreef:
Dat kan, als ze het abonnement hebben.

Wat heeft dat "hier waak ik" bordje daar trouwens mee te maken? Of krijg je daar je resting bitchface van? :D


Zo'n bordje (in combinatie met die deurbel) voegt voor mij wel toe aan het beeld van argwaan naar de buitenwereld. Die snuivende rottweiler achter de deur maakt het af. Ik loop zelf met honden in- en uit en heb liever niet dat ik die tegenkom. Maargoed, ik zal effe aanbellen binnenkort.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: De ring deurbel van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:32

Troost je met de gedachte dat overal en nergens camera's hangen. Je bent de hele dag wel ergens in beeld. Mijn overbuurvrouw zit de hele dag voor het raam, die ziet mij ook altijd thuis komen. So what.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:47

pillow schreef:
Troost je met de gedachte dat overal en nergens camera's hangen. Je bent de hele dag wel ergens in beeld. Mijn overbuurvrouw zit de hele dag voor het raam, die ziet mij ook altijd thuis komen. So what.


Naja dit.
Mochten de buren naar jouw resting bitchface willen kijken. Laat ze lekker. :Y)

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:51

pillow schreef:
Mijn overbuurvrouw zit de hele dag voor het raam, die ziet mij ook altijd thuis komen. So what.

Dat is de gevaarlijkste beveiliging.. die beppen ook alles lekker door.
:D

Jolien87

Berichten: 17467
Geregistreerd: 27-08-06

Re: De ring deurbel van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 00:25

Wij noemen onze overbuurvrouw niet voor niets liefkozend De Buurtwacht.

Vervelend TS maar heel eerlijk denk ik dat de buren lak hebben aan jouw resting b***** face.
En wie weet blijken het hartstikke leuke mensen als je er eenmaal bent geweest.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 00:40

Maak je nu niet een beetje een probleem wat er niet is? Je woont hier maar tijdelijk. Je kan het ook positief zien: als er iets onguur of onveilig voorvalt in het portiek, filmt dat ding het waarschijnlijk ook. Zie het als een toevoeging aan je veiligheid ipv een probleem.

Je vooroordeel over de rottweiler is ook een beetje kort door de bocht. Je hebt het over argwaan naar e buitenwereld maar je kan er zelf ook wat van.

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:21

Zo’n bordje is overigens voor mensen met honden een soort indekking. Het is niet verplicht maar het kan zeer zeker wel effectief zijn om mensen te weerhouden van inbreken oa en ik geloof dat je dan ook wettelijk gezien beschermd bent mocht je hond bv zich verdedigen tegen een inbreker. Hoeft imo dan niet als argwaan gezien te worden en vind ik persoonlijk lichtelijk overdreven. Hier staat die ook voor onze herder. En o ja, we hebben idd ook een bel…

En een bel met zicht kan iemand om meerdere redenen hebben en vooropgesteld heeft iemand dat vooral voor eigen veiligheid en niet om iedereen die langsloopt elke dag te bespieden natuurlijk - want wij kunnen bv niet door de deur heen kijken wie er staat en ook niet via het raam kijken en met wat er vandaag de dag vaak gebeurd vind ik het toch zeer prettig om te kunnen zien wie er aan de deur staat voor ik openmaak bv… en dan vind ik mezelf niet overdreven of paranoia of… maar gewoon een beetje voorzichtig met eigen veiligheid. Het bied ook nog eens bewijs materiaal aan mocht er daadwerkelijk ingebroken worden. Wij kijken overigens nooit zo tussendoor wie er allemaal langsloopt (we wonen direct aan openbare stoep, dus er lopen best wat mensen idd langs bij ons ook) en ik denk dat je dit ook gewoon een beetje moet accepteren met de huidige tijd. Mensen voelen zich veiliger met zo’n bel en imo is daar niks mis mee. En je kunt er jammer genoeg ook weinig aan doen. Wat meerdere al aangeven; je word elke dag wel ergens gefilmd waarschijnlijk. Is het niet door een bel dan wel door politie camera’s ergens etc. Ik denk dat je dat toch een soort van zult moeten accepteren, want je hebt er vooral jezelf mee als je je zo erbij blijft voelen.

dirkus

Berichten: 98
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:32

[quote="cursebreaker"]Zo’n bordje is overigens voor mensen met honden een soort indekking. Het is niet verplicht maar het kan zeer zeker wel effectief zijn om mensen te weerhouden van inbreken oa en ik geloof dat je dan ook wettelijk gezien beschermd bent mocht je hond bv zich verdedigen tegen een inbreker.

Beetje off topic maar dat laatste is zeker niet waar. Als je ergens wettelijk aansprakelijk voor bent dan kan je die aansprakelijkheid niet afkopen met een waarschuwingsbordje. Hetzelfde geldt bv ook voor de bordjes met 'betreden op eigen risico'; leuk als waarschuwing maar wettelijk gezien waardeloos.

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:43

dirkus schreef:
cursebreaker schreef:
Zo’n bordje is overigens voor mensen met honden een soort indekking. Het is niet verplicht maar het kan zeer zeker wel effectief zijn om mensen te weerhouden van inbreken oa en ik geloof dat je dan ook wettelijk gezien beschermd bent mocht je hond bv zich verdedigen tegen een inbreker.

Beetje off topic maar dat laatste is zeker niet waar. Als je ergens wettelijk aansprakelijk voor bent dan kan je die aansprakelijkheid niet afkopen met een waarschuwingsbordje. Hetzelfde geldt bv ook voor de bordjes met 'betreden op eigen risico'; leuk als waarschuwing maar wettelijk gezien waardeloos.


Ah goed dan heb ik het verkeerd begrepen, bedankt voor de opheldering! Het word toch wel nog steeds veelal geadviseerd om op eigen terrein wel iets kenbaar te maken zodat mensen toch al gewaarschuwd zijn en weten dat er een hond zit en vaak zijn ze dan toch minder snel geneigd zichzelf toegang te verlenen bv. dus het heeft dan wel nog deels nut in ieder geval.

Maar goed, uiteindelijk ging het me vooral erom dat het wel lichtelijk overdreven is om zo’n bordje als argwanend te bestempelen als iemand dit aan het huis heeft hangen of achter het raam zet. Nu maakt onze herder zich ook wel hoorbaar als er iemand aan de deur is dus ze is haar eigen waak bord ook wel wat dat betreft :')

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:26

Bij ons heeft zo’n beetje de hele straat zo’n deurbel of een camera. Ik zie het probleem niet.
Vind het eigenlijk wel een prettig idee, mocht er iets gebeuren/ingebroken worden kun je in ieder geval wat terugkijken.

De Ringdeurbel slaat alleen op als je een abonnement hebt overigens.

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: De ring deurbel van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:39

nou, mij zou het helemaal niks kunnenschelen of de buren zo'n ding hebben.
Dan zou niemand in een appartement zo'n ding mogen ophangen omdat de complete flat via dezelfde deur naar binnen stapt en de brievenbussen hangen naast de voordeur.

En het heeft ook voordelen, een kennis van me haar auto werd in brand gestoken en via alle
ring-deurbellen konden ze de dader volgen tot zijn auto een straat verder... :D met kenteken (en reclame erop notabene) dus was gauw opgepakt.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:45

Niks van aantrekken, kunnen ze vast aan je gezicht wennen en schrikken ze niet zo hard als ze je ineens in levende lijve zien ;)

Zonder dollen, die mensen hebben dat heus niet om jou te betrappen op neuspeuteren.
Ik zou het eigenlijk ook juist wel een prettig idee vinden dat er in de omgeving wordt opgelet...

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:00

Ach jee, wij hebben ook zo'n bordje
Niet dat ik argwanend ben naar de buitenwereld hoor, maar vooral dat het bordje zo grappig is bij ons omdat wij 2 voor het oog ziende waakhonden hebben, maar eigenlijk gewoon poessies zijn :+

En de ring deurbel? Ik denk niet dat die er hangt om jou in de gaten te houden, of dat ze je wantrouwen en wat maakt het uit dat ze je niet op je mooist zien?
Overal waar je komt hebben mensen toch wel een mening over anderen, hoe je er ook uit ziet of waar je ook zichtbaar bent. Als je je daar mee bezig moet houden, dan ga je een druk leven hebben ;)

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:13

Ik ben minder valide en gebruik zo’n bel om bijv pakketjes aan te kunnen nemen of mensen te woord te staan. Dat bespaard mij een hoop pijn en prikkels.
Mijn buren of anderen bekijk ik er echt nooit mee, couldn’t care less.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 25-01-24 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:23

Wij hebben sinds kort ook zo'n ring deurbel.
Mijn man heeft beide benen gebroken en nadat de bloemist al bijna weg was voordat hij via het raam kon laten zien dat hij thuis was, was het idee er erg snel om een ring deurbel aan te schaffen.

Net zoals slmt9 hierboven zegt.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: De ring deurbel van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:24

Ik zou niet eens weten wie er in de straat een Ringdeurbel heeft. Het is niet alsof ik voor mijn voordeur dingen sta te doen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Bordje hebben we hier ook, inclusief blaffende mechelaar. Deels omdat het inderdaad afschrikt bij inbrekers, en deels omdat er continue voor onze schuttingdeur geparkeerd werd. Kennelijk viel het niet heel erg op dat dit een deur was, en 9 van de 10 keer gaan we via de tuin eruit. Sinds dat het bordje er hangt is het niet meer voorgekomen dat er voor die deur geparkeerd word. Multifunctioneel dus.

Echt nooit eraan gedacht dat iemand er aanstoot aan zou kunnen nemen dat er zo'n bordje hangt.

Maar je woont er tijdelijk zeg je, door een verbouwing. Ben je niet gewoon een beetje zuur dat je uit je eigen huisje bent en daardoor misschien een klein beetje snel geprikkeld?

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:29

Wij hebben er ook één en kijken nagenoeg nooit naar de beelden.
Alleen als de bel gaat en ik niet thuis ben, dan kan ik via de deurbel tegen een pakketbezorger aangeven waar ze het pakketje kunnen neerzetten.
Of als er geclaimd wordt dat er een pakket is afgeleverd en ik gewoon thuis was. Dan kan ik aantonen dat er niemand aan de deur is geweest.
Dus ik zou me er vooral niet te druk om maken.

Verder is het inderdaad afhankelijk van de instellingen tot waar hij detecteert en filmt. Dus wellicht kan je dat nog even navragen bij de buren.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: De ring deurbel van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:15

Ik heb er ook een.

Ik kijk er echt haast nooit op.
Hij slaat beelden op. Maar ik kijk alleen als er in de avond wordt aangebeld (mede omdat ik alleen woon)

Om je even te laten zien;
Ik woon rustig, hij filmt pas als iemand mijn oprit echt oploopt.

Ik ga zelf vaak via de andere deur naar buiten.
Dus dit zijn mijn onbekeken meldingen van waarschijnlijk alleen een keer de postbode (reclame krijg ik niet) en een keer bezoek

Afbeelding

32 meldingen.
Ik heb waarschijnlijk voor het laatst ergens november gekeken.

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 20:24

De buurtjes hebben inderdaad ook zo'n eufy. Ik heb er geen problemen mee dat ik op openbare plekken overal word gefilmd, maar als je je eigen portiek instapt na een lange dag is het gewoon een icky gevoel dat dat lampje aan-en uitgaat. Ik zie het al voor me; 's ochtends helemaal strak in de make-up en ready to slay, 's avonds gaar en gesmolten :')

Hun hond heb ik inmiddels voorbij zien komen, het is een oud gebouwtje dat zich traag beweegt met veel stijfheid. Alsnog kom ik niet graag een vreemde waak-erfhond tegen in een klein portiekje met mijn honden, maar vervaarlijk leek het beestje me alvast niet.

Ik zal morgen als ik gelegenheid heb, of anders in het weekeind even kort kennis maken met ze en me voorstellen.

Overigens heb ik ook zo'n bordje maar dan alleen met "Ras x en ras Y aanwezig", maar meer omdat ik dat gezellig vind en zonder een dreigement zegmaar.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:52

Het is maar waar je je in hemelsnaam aan kan ergeren en mee bezig houden zeg...

En dan woon je er zelfs maar tijdelijk... Ik weet niet of die buren wel happy moeten zijn dat je je zal willen voorstellen...
Kan me voorstellen dat er aangenamere buren bestaan...

Ik bedoel maar kom op nou, de ring deurbel, het bordje, de hond,de hond in het portiek tegen komen enz enz... Het is allemaal wel een issue bij jou hé?

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 20:57

Little_Gift schreef:
Het is maar waar je je in hemelsnaam aan kan ergeren en mee bezig houden zeg...

En dan woon je er zelfs maar tijdelijk... Ik weet niet of die buren wel happy moeten zijn dat je je zal willen voorstellen...
Kan me voorstellen dat er aangenamere buren bestaan...

Ik bedoel maar kom op nou, de ring deurbel, het bordje, de hond,de hond in het portiek tegen komen enz enz... Het is allemaal wel een issue bij jou hé?


_O-