Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:
Bambolina schreef:Ligt aan hun instellingen. Zo te horen zijn dit mensen die het wel zo hebben ingesteld dat iedere keer dat er beweging wordt gedetecteerd, er een opname wordt gemaakt. Maar als je er vlug langs loopt pikt ie het meestal niet of te laat op.
En als de eigenaar van een ring kan ik je vertellen; de eerste weken kijk je er de hele tijd naar en daarna nooit meer haha. Dus ik snap je vervelende gevoel maar ik zou me er niet al te druk om maken!
[***] schreef:Dat kan, als ze het abonnement hebben.
Wat heeft dat "hier waak ik" bordje daar trouwens mee te maken? Of krijg je daar je resting bitchface van?
pillow schreef:Troost je met de gedachte dat overal en nergens camera's hangen. Je bent de hele dag wel ergens in beeld. Mijn overbuurvrouw zit de hele dag voor het raam, die ziet mij ook altijd thuis komen. So what.
dirkus schreef:cursebreaker schreef:Zo’n bordje is overigens voor mensen met honden een soort indekking. Het is niet verplicht maar het kan zeer zeker wel effectief zijn om mensen te weerhouden van inbreken oa en ik geloof dat je dan ook wettelijk gezien beschermd bent mocht je hond bv zich verdedigen tegen een inbreker.
Beetje off topic maar dat laatste is zeker niet waar. Als je ergens wettelijk aansprakelijk voor bent dan kan je die aansprakelijkheid niet afkopen met een waarschuwingsbordje. Hetzelfde geldt bv ook voor de bordjes met 'betreden op eigen risico'; leuk als waarschuwing maar wettelijk gezien waardeloos.
Little_Gift schreef:Het is maar waar je je in hemelsnaam aan kan ergeren en mee bezig houden zeg...
En dan woon je er zelfs maar tijdelijk... Ik weet niet of die buren wel happy moeten zijn dat je je zal willen voorstellen...
Kan me voorstellen dat er aangenamere buren bestaan...
Ik bedoel maar kom op nou, de ring deurbel, het bordje, de hond,de hond in het portiek tegen komen enz enz... Het is allemaal wel een issue bij jou hé?