Vertaling zeldzaam lief/tattoo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Vertaling zeldzaam lief/tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 20:31

Dag allemaal,

Ik wil misschien bij mijn aankomende tattoo de tekst " zeldzaam lief" laten zetten. Ik denk alleen niet dat ik dat in t Nederlands wil om het een beetje privé te houden.

Maar in t Engels is het natuurlijk niet (mooi) te vertalen. Dus ik ben wat zoekende of het in een andere taal mooier is. Degene om wie t gaat had overigens niet echt iets met andere landen, behalve Suriname.

Heeft iemand een idee? Grieks, Latijns, iets anders? Ik kan er wel een Google translate op los laten maar dat zegt natuurlijk ook niet
alles.

Er komt een (eenvoudige) kolibrie bij

Alvast bedankt!

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:36

Doe een zeldzame taal: esperanto. Kom je op "malofta amo" of "malofta dolca" uit.

Telpeva

Berichten: 14729
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:45

Misschien is het nog een idee om uit te zoeken wat voor kolibrie het precies is, en na te kijken in welke landen dat vogeltje voor komt en dat je uit die opties een taal uit kiest. De moedertaal van de kolibrie zeg maar

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Vertaling zeldzaam lief/tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:18

Ik heb een zinnetje op mijn arm in het quenya, elfentaal van Tolkien. Niemand weet zo op het eerste oog wat er staat behalve ik. Heel blij mee nog steeds.

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Vertaling zeldzaam lief/tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 21:06

Leuke ideeën, fijn!

Rivendell

Berichten: 6823
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:48

cissi schreef:
Ik heb een zinnetje op mijn arm in het quenya, elfentaal van Tolkien. Niemand weet zo op het eerste oog wat er staat behalve ik. Heel blij mee nog steeds.


Ik heb er ook zo één

herr_balou
Berichten: 1456
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 01:31

kistaah schreef:
Dag allemaal,

Ik wil misschien bij mijn aankomende tattoo de tekst " zeldzaam lief" laten zetten. Ik denk alleen niet dat ik dat in t Nederlands wil om het een beetje privé te houden.

Maar in t Engels is het natuurlijk niet (mooi) te vertalen. Dus ik ben wat zoekende of het in een andere taal mooier is. Degene om wie t gaat had overigens niet echt iets met andere landen, behalve Suriname.

Heeft iemand een idee? Grieks, Latijns, iets anders? Ik kan er wel een Google translate op los laten maar dat zegt natuurlijk ook niet
alles.

Er komt een (eenvoudige) kolibrie bij

Alvast bedankt!

Sranantongo?
Een vertaling heb ik helaas niet voor je.