Hoe lang doe jij met je winterjas?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lijsken
Berichten: 1039
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:28

Een jaar of 5, dan zijn ze meestal niet meer goed waterdicht. Ik doe alles op de fiets en net OV dus een goede waterdichte jas is echt een must.

Ik heb er 1 voor op stal en 1 voor “normaal”
Laatst bijgewerkt door Lijsken op 15-01-24 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz
Berichten: 2930
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:29

Ik heb er een stuk of 4. Eentje voor bos en dergelijke, degelijke waxjas. En dan nog 3 voor mooi. Afgelopen september nog een nieuwe gekocht die nog in de kast hangt, vind m te mooi om te dragen :-)

Doe wel echt jaren met jassen omdat ik ze afwissel.

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:40

Normale winterjas?
Al een jaar of 8 denk ik, nog zo goed als nieuw... Draag hem bijna nooit, want zelfs naar de winkel draag ik liever mijn paardenjas.

Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:03

nu 4 jaar, maar onlangs 1 van mn zusje gekregen :o
ik heb er ook nog twee hangen die ik al 14 jaar heb, zijn nog steeds goed 8-)

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoe lang doe jij met je winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:37

Ik heb altijd 1 goeie en 1 extra en mijn extra is dan mijn oude goeie jas. Een jas gaat na 3 a 4 jaar van goed naar extra jas. Extra jas gebruik ik vooral als de goeie jas nat is of in de was zit. Als ik weet dat hij vies gaat worden of als we bijvoorbeeld bij de vuurkorf staan/zitten.

8nnemiek

Berichten: 43450
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:40

Vorig jaar heb ik een oude outdoor jas gerepareerd; nieuwe rits erin gezet. Ding zal minstens 10 jaar oud zijn, maar nog steeds mooi en prima bruikbaar.
Mijn lievelingsjas, maar dat is meer een herfstjas, heb ik meer dan 15 jaar geleden op vakantie gekocht. Ik heb de knopen wel eens opnieuw vast moeten zetten, maar verder is ie totaal niet versleten.

Dit jaar heb ik eigenlijk nog nauwelijks een winterjas gedragen := Ik heb een paar heerlijke windstopper truien/vesten, en dat is, zelfs met vorst, meer dan warm genoeg voor een wandeling of voor wat boodschappen/autoritje.

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:51

Dat verschilt heel erg. Ik heb zelfs nog een jas van de brugklas middelbare school dus uit 1993. Die draag ik nu ook nog af en toe. Mijn paardenjassen gingen ongeveer een jaar of 4 mee, dan waren vaak de mouwen stuk of de ritsen. Die werden ook heel intensief gebruikt. Mijn nette jassen gaan ook al heel lang mee. Het is vaak eerder dat ik ze zat word dan dat ik ze verslijt.

Lien_

Berichten: 2500
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:59

Mijn warmste jas gaat nu z'n derde jaar in, hiervoor had ik geen jas die geschikt was voor sneeuw. Mijn andere winterjas is nu meer dan 20? jaar oud denk ik := die heb ik nog van toen ik tiener was. Ik draag dingen echt tot de stof te dun is, de rest repareer ik zelf.

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:16

Zolang als mijn jassen passen en mooi blijven. Ben in de afgelopen 15 jaar zo'n 30 kilo afgevallen, dus ja, een paar keer een jas vervangen omdat ik erin verzoop. Maar niet weggegooid, want die jassen gebruikte ik dan nog mooi op stal als ik rijles had. Paarden staan bij ons namelijk 24/7 buiten, dus een goede water/winddichte jas is wel handig.

Mijn huidige jas is nu 2 jaar oud, en begint ook al iets te groot te worden. Maar omdat ik al mijn jassen doorschuif als paardenjassen koop ik de nieuwe eigenlijk standaard bij een ruitershop. Meer mijn smaak, makkelijk op het paard of de fiets. Heerlijk multifunctioneel dus :j

mooney

Berichten: 7789
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:20

Mijn gewone winterjas is 12 jaar oud :+ kan eigenlijk niet meer maar ik draag hem zelden.

Ik heb dan wel weer 4 paardenwinterjassen, die draag ik heel veel en kan ik doorwisselen als ik veel buiten ben met slecht weer.

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:25

Ik heb een niet al te dikke winterjas en een ski jack.
Heb ze ondertussen alweer een paar jaar. Beide van human nature.
Beide van vinted.
Waren bedoeld als paarden jas. Maar vind ze te goed en leuk daarvoor _O-
Uiteindelijk gaan ze dat nog wel een keer worden.
Want al mijn winterjassen (en truien en broeken) worden stal kleding.

Dus hoe oud? Geen idee in deze. Maar vele jaren.

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:59

pillow schreef:
Selina schreef:
Ik ben meestal een jas na 2 jaar wel zat dus dan koop ik een nieuwe. Toevallig heb ik deze nu 3 jaar en zelfs een gat laten repareren maar heb mn oog al laten vallen op een vervanger.

Zo dan na 2 jaar heb je hem hooguit een maand of 8 gedragen. en wat doe je dan met je afdanker


Naar zo’n kleding breng punt.

Hebben anderen niet dat je smaak verandert dan? M’n kledingstijl is echt anders dan bv 10 jaar geleden. Die jas zou ik nu echt niet meer mooi vinden.

moonsparkle
Berichten: 21773
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:05

Ik heb net een herfstjas vervangen die ik al meer dan 10 jaar had, mijn winterjas is nu denk ik 8 jaar, die begint nu ook wel wat beschadigingen te tonen.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:06

Ik draag bijna nooit een jas, maar mijn huidige winterjas is denk ik wel 10 jaar oud :+ Mijn smaak is in de afgelopen 15 jaar ook weinig veranderd, ik ben nog steeds fan van dezelfde band als waar mn winterjas van is :))

Paardenjassen gaan bij mij ook 10-15 jaar mee, zie geen noodzaak om die te vervangen zolang ze nog hun werk doen.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hoe lang doe jij met je winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:11

Mijn nette winterjas dateert van 2006 en 2010
Beide kei mooi en kei warm moncler is het

Ik hoop ze beide niet hoeven te vervangen ben er zo blij mee

Doordeweeks draag ik paardenjassen ik heb er 4
Tussen de 8-12 jaar oud

Deze winter 2 nieuwe PK jassen gekocht over jaar of 2 zullen dat fulltime paarden jassen zijn nu voor snel naar buiten

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Re: Hoe lang doe jij met je winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:25

Ik draag de oude G-Star jas van mijn zoon. Gekocht toen hij 16 was (zoon is nu 36). Capuchon is verkleurd, maar verder een heerlijk ruime jas waar ik veel onder aan kan.

Wel alleen als ik met met de honden naar het bos ga, ga trainen of ga lesgeven. Maar ik heb 5 honden dus draag de jas best veel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41741
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:43

Selina schreef:
Naar zo’n kleding breng punt.

Hebben anderen niet dat je smaak verandert dan? M’n kledingstijl is echt anders dan bv 10 jaar geleden. Die jas zou ik nu echt niet meer mooi vinden.

Nou, toch niet al na 2 jaar. Mijn winterjas heb ik al tien jaar, dat model wordt nog steeds verkocht, is een best-seller.

nevica

Berichten: 1026
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:46

Zo lang ze nog goed zijn eigenlijk. Heb er een gehad die nog geen hele winter mee ging en heb er nu een die al de 5e winter in gaat. Ik neem ook altijd best wel basic jassen, want je smaak verandert inderdaad wel, maar ik ga daarom niet een jas nemen met een gek patroontje oid. Zomerjassen doe ik wel korter mee en heb ik er ook meer van. Ik denk omdat ik die wat meer als deel van mijn outfit zie ook, mijn winterjas moet vooral gewoon echt warm zijn. :')

Benzz
Berichten: 2930
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:51

_San87_ schreef:
Selina schreef:
Naar zo’n kleding breng punt.

Hebben anderen niet dat je smaak verandert dan? M’n kledingstijl is echt anders dan bv 10 jaar geleden. Die jas zou ik nu echt niet meer mooi vinden.

Nou, toch niet al na 2 jaar. Mijn winterjas heb ik al tien jaar, dat model wordt nog steeds verkocht, is een best-seller.

Dat moet iedereen toch zelf weten?

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:53

Ik heb sws 3 goede winterjassen en 2 paarden winterjassen hangen die ik eigenlijk de hele winter door draag. Ik doe vrij veel op de scooter dus dan wil ik wind en waterdicht, als ik met de auto ergens heen ga is een gewatteerd jasje voldoende. Met 1 goede jas kom ik niet rond :D

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:10

Ik ben momenteel van plan mijn Kingsland staljas na 12 jaar in de vuilbak te gooien haha. Warm is hij nog genoeg, maar zo lek als een zeef :+
Heb me vorige winter wel een heerlijke lange jas aangeschaft om mijn lessen in te geven. Nu even rondkijken naar een vervangend exemplaar voor mijn Kingsland.

Buiten stal om draag ik eigenlijk zelden een jas en heb ik dus ook niet perse een winterjas. Toevallig 2 weken terug eentje op de kop getikt op Vinted haha

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:13

Een jaar of 4, 5? Daarna zijn mijn jassen vaak niet meer zo goed isolerend en je voelt dat er ook niet zoveel vulling meer tussen de buitenlaag en de binnenvoering zit.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe lang doe jij met je winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:40

Een normale winterjas wel 3-5 jaar. Een paardenjas hooguit 1 - 2 winters Max.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41741
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:56

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Nou, toch niet al na 2 jaar. Mijn winterjas heb ik al tien jaar, dat model wordt nog steeds verkocht, is een best-seller.

Dat moet iedereen toch zelf weten?

Ik bedoelde dat je smaak niet na 2 jaar volledig veranderd is. Dat kan ik me niet voorstellen.

En ja Benzz, dat moet iedereen zelf weten, natuurlijk.

daantjuhhh

Berichten: 26907
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hoe lang doe jij met je winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:59

Ik heb 1 goede duurdere echt warme winterjas waarmee ik langer doe.
Verder heb ik nog wat van die jassen die ik af wissel.
Zijn wel winterjassen, maar niet warm warm.

Zoals 3 verschillende kleuren wollen jassen.
Een korte winterjas. Een half lange winterjas.