Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pieneappel schreef:- We nemen al een hypotheek met NHG (naar mijn idee is het nut van de NHG dat deze juist helpt/bemiddeld/een vangnet is bij de hypotheek bij overlijden van de partner of bij arbeidsongeschikt?)
Pieneappel schreef:- Wij allebei in loondienst zijn, geen zzp. Bij ziekte wordt er nog 2 jaar doorbetaald (weliswaar uiteindelijk tot 70%) en dan moet je uit dienst. Maar dan heb je recht op een WIA uitkering? Is ook 70% van het eerdere loon? Bij mijn partner wordt er vanuit zijn werk zelfs nog 10 jaar doorbetaald bij arbeidsongeschiktheid, die hebben een extra verzekering.
Pieneappel schreef:- Vanuit onze omgeving worden deze verzekeringen afgeraden omdat het voornamelijk veel geld kost. We hebben uitgerekend in die 30 jaar van hypotheek afbetalen het wel bijna 30.000 euro zou kosten. Dat is wel veel geld
Ir111 schreef:Pieneappel schreef:- Vanuit onze omgeving worden deze verzekeringen afgeraden omdat het voornamelijk veel geld kost. We hebben uitgerekend in die 30 jaar van hypotheek afbetalen het wel bijna 30.000 euro zou kosten. Dat is wel veel geld
Je kunt kijken naar hoeveel het kost maar ik zou eerder kijken naar of je het risico kunt dragen. Dus kun jij het dragen als er 30% loon wegvalt. En is het ok om te verhuizen als je partner overlijdt. Als dat geen probleem is zou ik de verzekeringen niet afsluiten nee.
Een ORV hebben wij wel. Ik moet er niet aan denken om in het verdriet van het verlies van mijn partner ook nog op stel en sprong te moeten verhuizen...
manzano schreef:Hier geen enkele verzekering (wel opstalverzekering uiteraard), ook geen rechtsbijstand. Goed kijken naar je situatie en afwegen welke risico's je wel of niet kan, maar ook wil dragen.
123_456 schreef:manzano schreef:Hier geen enkele verzekering (wel opstalverzekering uiteraard), ook geen rechtsbijstand. Goed kijken naar je situatie en afwegen welke risico's je wel of niet kan, maar ook wil dragen.
Alleen een opstalverzekering? Geen inboedel- of aansprakelijkheidsverzekering?
Met name aansprakelijkheid vind ik een risico dat je niet volledig zelf kan dragen.
manzano schreef:Hier geen enkele verzekering (wel opstalverzekering uiteraard), ook geen rechtsbijstand. Goed kijken naar je situatie en afwegen welke risico's je wel of niet kan, maar ook wil dragen.