Waar doen jullie het nog van? Kleine bestedingsruimte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar doen jullie het nog van? Kleine bestedingsruimte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 15:39

Ik geef helemaal niet op je af, ik benoem gewoon dat je geen antwoord geeft op de vraag.

TS vraagt nadrukkelijk om tips om het met het huidige budget te kunnen doen, niet hoe ze dat budget kan vergroten.

Het enige wat jij nu met deze post doet, is op de tips van anderen afgeven. Dus dan doe je zelf waar je mij van verwijt..

Dat jij maar een abonnement hebt betekent niet dat dat voor TS ook zo is :)

En wat betreft je laatste zin.. dan kunnen we beter helemaal geen topics op Bokt meer aanmaken.

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Waar doen jullie het nog van? Kleine bestedingsruimte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 15:50

Ik lees echt anders…. Haar huidig budget weet je niet net zo min als haar lasten en waar ze geld uitgeeft
Bovendien heeft ze niks aan antwoorden hoe ander met klein salaris rondkomen want dat is niet haar leven.
Zij komt niet lekker rond met haar budget, dat lees ik…hoe kan het beter, dat lees ik
Ze hebben 2 zaken waar ze beide in werkt dat is enige feit wat ik weet.

Dan geeft ze aan als ze meer verdienen dat er wat is met belastingen

Kijk heel simpel….als je budget te klein is ga je of meer werken of anders werken of je gaat grote dingen schrappen……… tja daar is een financieel adviseur wel de juiste persoon voor.

En misschien is het helemaal niet zo slecht zoals ze denkt, ik hou ook geen honderden euro’s per maand over voor mezelf.
Maar toch als ik kijk…denk ik ja kan veel erger.

Maar om zelf(ik spreek voor mezelf) meer vermogen te krijgen moet ik zelf iets ondernemen kan ik nog praten met mijn man en internet afspeuren maar ik moet zelf stappen zetten.
Sommige dingen wil ik niet en ga ik terug naar mijn gedachten is het echt foute boel, of stiekem toch voldoende

En ik had eerst geopperd om zzp te worden….dus dat was een tip die gelijk afgeserveerd werd, en dat mag hè
Maar echte tips, die heb ik hier niet gelezen hoor van andere mensen

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:26

Waarom ben je zzp,er geworden en wil je het blijven doen, wij zijn ook zzp,er en ik zou nooit meer voor een baas willen werken. Maar als het niet anders kan doe ik het wel.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Waar doen jullie het nog van? Kleine bestedingsruimte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:46

Ts, even goed naar de verzekeringen kijken, vaak ben je over verzekerd . Kijken of je bepaalde verzekeringen elders goedkoper kunt afsluiten , bvb autoverzekering kan zo maar 200 euro per jaar schelen. Inderdaad je abonnementen tegen het licht houden, kun je tijdelijk zonder?
Slim boodschappen doen en dan grotere porties en de helft invriezen, scheelt tijd en vaak geld. Al die kleine bedragen bij elkaar opgeteld zorgen misschien net voor een stukje extra bestedingsruimte .
Hoe het met eventuele toeslagen zit, bvb huur en zorgtoeslag weet ik niet wat betreft zzp maar vul het maar eens in op de site van de belastingdienst, wie weet .

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:47

elineAbby123 schreef:
Ik ben een jaar geleden begonnen met voorbereiden en verbouwen van/voor de babyspa omdat we toen wat geld hadden om te investeren. Helaas door een gigantische lekkage duurde het 6 maanden langer voordat we open konden wat ook een behoorlijke gelsslurper was want huur ging gewoon door. Nu loopt het wel goed al maar er is dus behoorlijk wat verloren gegaan en daardoor zitten we nu financieel een beetje vast

Wie was verantwoordelijk voor de lekkage? Jij of de verhuurder? Kan je (een deel van de) kosten verhalen? Wanneer heb je je tarieven voor het laatst aangepast? Kan je je diensten in de spa uitbreiden? Hoeveel uur per week wordt er omzet in de spa gedraaid en hoeveel uur per week is het een dure opslagruimte? Kan je de ruimte onderverhuren op de momenten waarop je zelf niet in de spa aan het werk bent? Heb je een omzetdaling in vakantieperiodes en zo ja, wordt dat in de overige maanden voldoende gecorrigeerd? Heb je te maken met no-shows/late afzeggingen, zo ja hoeveel en wat kost dat jou eigenlijk?
Wat zijn je maandelijkse en/of jaarlijkse kosten voor website, verzekering, marketing, software, afschrijving materiaal, abonnementen, werk derden (zoals boekhouder), investeringen, nascholing, AOV, pensioen? Staan die kosten in verhouding tot je omzet?
Een hoop vragen, van mij hoef je ze niet in het topic te beantwoorden hoor. Maar ik krijg obv de openingspost het gevoel dat je in deze vorm geen rendabel bedrijf hebt danwel houdt en dan is nú wel het moment om strenger naar je eigen business te kijken dan het tientjeswerk van een telefoonabonnement. Zes maanden later open kunnen dan gepland is wel fors, maar als je zaak goed loopt moet je wel zicht hebben wanneer je die gederfde inkomsten een beetje hebt kunnen corrigeren zodat je zelf meer gaat overhouden.

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:58

BigOne schreef:
Hoe het met eventuele toeslagen zit, bvb huur en zorgtoeslag weet ik niet wat betreft zzp maar vul het maar eens in op de site van de belastingdienst, wie weet .


Het toeslagensysteem is best lastig als je ondernemer bent. Gebeurt regelmatig dat mensen flink terug moeten betalen. Omdat je immers nooit van te voren weet hoeveel winst je nog gaat maken. Het is dus zaak om meerdere keren per jaar een nieuwe inschatting te maken en eventueel de toeslag aan te laten passen.