Wat is "thuis" voor jou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Wat is "thuis" voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 19:41

Ik heb nu al zo lang geen thuis dat ik eigenlijk niet eens meer weet hoe het voelt :Y) Wie weet kan bokt mij op weg helpen. Wat is "thuis" voor jou? Waar denk je aan bij thuis?

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Wat is "thuis" voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:46

Een plek waar je weet waar je langere tijd blijft wonen, waar je gezin is (zowel man of vriend(in) als huisdieren) en waar je eigen meubels in staan, waar ik zelf een likje verf tegen aan heb gegooid. Dat is voor mij thuis.

We zitten momenteel gehuurd ivm verbouwing van ons nieuwe huis en het voelt helemaal niet als thuis. Dat wordt het in het nieuwe huis hopelijk wel

goldyc

Berichten: 755
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:48

Thuis is voor mij de plek waar je je thuis voelt. Het is de plek waar je altijd absoluut jezelf kan zijn, met al je rare kantjes en gewoontes, en waar je je niet hoeft te verexcuseren voor wie je bent. Het is een veilige haven, waar je blij en vrolijk mag zijn, maar waar je je ook heel slecht mag voelen, en mag huilen, als dat nodig is. Het is niet per sé hetzelfde als de plek waar je woont.

prompter

Berichten: 11115
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:52

Ik had lang geleden een Latijns onderschrift, naar keizer Cicero: "Patria est ubicumque est bene", oftewel het vaderland is overal daar waar we ons thuis voelen en zo voelt het ook voor mij. Ik hecht niet aan een stad of een wijk, maar wel aan een fijn huis, met prettige buren die ook buren blijven en geen vrienden worden, zonder geluidsoverlast, met een terrasje waar ik buiten kan zitten en muren en een dak om me tegen de elementen te beschermen. De grootte van het huis en van de buitenruimte maakt me niet zo veel uit. Alleen nooit meer in een flat, waar ik eerst tig deuren door moet voordat ik "buiten" sta, dat was eens maar nooit meer.

Ik ben vrij vaak verhuisd, ben het nu weer van plan, naar de andere kant van het land, naar een kleiner huis in een rustig buurtje, en ik weet nu al dat ik me er "thuis" ga voelen.

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:54

Een thuis moet voor mij een plek zij waar je je helemaal veilig voelt, waar je mag thuiskomen, waar je geliefd bent en goed genoeg bent. Waar je helemaal jezelf kan zijn en je het fijnst voelt. Waar je blij, verdrietig, boos mag zijn.
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 08-01-24 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101766
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:55

Ik voel mij thuis waar mijn katten zich thuis voelen. En eerlijk, ik heb bloed, zweet en tranen in het klussen gestopt bij dit huis dus ik voel mij er heel erg mee verbonden. :')

Idd zelf verf tegen de muur gegooid, zelf meubels in elkaar gezet. Ik heb het zien worden tot wat het nu is. :)

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:56

Voor mij is thuis waar ik m’n masker af kan zetten.

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:56

Een thuis is een plek voor mij waar ik mij veilig voel . Mezelf kan zijn . Waar mijn gezin en mijn huisdieren zijn . Het is een plek waar ik mij thuis voel .

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat is "thuis" voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:10

Thuis is m’n huis.

Maar als m’n vriend en m’n ratjes er zijn ben ik al snel gelukkig.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:25

Privacy, rust, comfort & mijn gezin :) ik ben zo vaak verhuisd de laatste 15 jaar, dat niet 1 specifiek huis bepalend is voor thuis. Maar… ik voel wel meteen of een huis als thuis voelt, of niet.

Charaz

Berichten: 24299
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat is "thuis" voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:33

De plek waar mijn man, kinderen en huisdieren zijn.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Wat is "thuis" voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:38

Thuis is mijn plek waar liefde, geborgenheid en geluk zich onder één dak bevinden <3 <3

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:40

Charaz schreef:
De plek waar mijn man, kinderen en huisdieren zijn.


Dit dus, ik kan mij ook helemaal thuis voelen op vakantie. Als ik maar met mijn gezin ben en er vrijheid is om te bewegen en te praten.

Celebi
Berichten: 3666
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wat is "thuis" voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:44

Thuis is voor mij de enige plek waar ik wil zijn als ik me ziek en ellendig voel. :+

Komt de laatste tijd nogal vaak voor dus vandaar dat dat in me oppopt.

Voorheen had ik ook mijn tweede thuis, dat was de camping in Frankrijk waar ik 10 jaar ben geweest. Was echt heerlijk om daar weer door de bekende heuvels te rijden en aan de komen op de camping bij mensen wie ik graag mocht. Was altijd heel bijzonder dat ik heimwee had naar een plek die niet mijn huis was. Voor de rest nooit heimwee gehad trouwens, alleen terug naar daar.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:46

Streven naar een gevoel wat iemand anders heeft is ontzettend lastig. Waak ervoor dat je dat niet gaat proberen ;)

Voor mij: daar waar je jezelf mag zijn én ook geborgenheid/liefde ervaart, en ik de rust voel als ik thuis kom en om mij heen kijk. Ik woon nu op mijzelf, en heb hier het gevoel niet zo sterk. Ondanks 2 superleuke hamster, mijn planten en al mijn eigen spulletjes.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:47

Afbeelding
Een veilige plek waar mijn partner, dochter en katten zich zo goed voelen dat ze 100% zichzelf kunnen zijn.

En 1 wokkelende kat, 1 slapende kat op schoot, 1 kat buiten beeld in een mandje, 1 slapend tevreden kind in bed en ik in rust? Ja. Nailed it. (Vent is sporten :'))

Charaz

Berichten: 24299
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:47

Dat is ook wel een goeie Celebi, dan wil ik ook het liefste thuis zijn inderdaad!

Al moet ik zeggen dat ik me ook op mijn werk aardig thuis voel, ik werk er dit jaar 15 jaar dus ook een vertrouwde plek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41609
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:51

Thuis is waar ik me veilig, geliefd en geborgen voel, wat vertrouwd voelt, waar mijn partner en dieren zijn.

Dat is in ons eigen huis en op onze boot <3

MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: Wat is "thuis" voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:23

Home is where the heart heals.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:32

goldyc schreef:
Thuis is voor mij de plek waar je je thuis voelt. Het is de plek waar je altijd absoluut jezelf kan zijn, met al je rare kantjes en gewoontes, en waar je je niet hoeft te verexcuseren voor wie je bent. Het is een veilige haven, waar je blij en vrolijk mag zijn, maar waar je je ook heel slecht mag voelen, en mag huilen, als dat nodig is. Het is niet per sé hetzelfde als de plek waar je woont.
exact dit!

Ik woon bij mijn ouders maar voor mij voelt het daar niet echt als "thuis.

fjordjes

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat is "thuis" voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:38

Thuis is voor mij een plek waar ik mezelf ben en kan zijn, waar ik in mijn blote kont kan rondlopen wanneer ik dat wil, waar ik mij veilig voel, waar ik en mijn geliefde en huisdieren woon.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Wat is "thuis" voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:44

Thuis is voor mij een plek waar ik me veilig en geborgen voel, waar ik mezelf kan zijn en waar mijn vriend is.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:44

Thuis voel ik mij als ik in mijn uppie achter in het weiland loop te mijmeren of in de natuur. Samen met man, de honden of op de rug van mijn paard. Thuis is daar waar ik naar hunker om te zijn. Thuis is een gevoel, een huis hebben is praktisch.

Mijn huis is mijn veilige basis waar ik kan rusten, kan ontspannen, kan opwarmen, etc. maar ook praktisch een adres heb voor alle verplichtingen in dit land.
Nu voelt dit huis, met name het perceel, als mijn thuis. Het huis zelf is niet het huis maar mijn wens. Maar wel mijn huis en het past bij mij.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:17

Thuis, tjsa. Lastige vraag maar ik snap hem wel. Thuis is een plek voor mij waar ik dingen kan opbouwen, veilig mezelf kan zijn met mijn eigen spullen en eigen gedoe waarvan ik weet dat ik er niet zeker tijdelijk zit en wegmoet. Met eigen nestgeur.

Een gevoel dat ik voor jaren niet heb gehad. Vaak verhuisd door omstandigheden. Nooit kunnen settelen. En waar ik 4 jaar geleden dacht ik ben eindelijk thuis werd dat ook weer wreed verstoord en moest ik er weer weg ivm oplopende kosten van alles -O-

Ik hoop nu eindelijk een thuis te kunnen opbouwen, ver weg van alles wat bekend is. Het thuis gevoel is ietsje aanwezig maar moet nog groeien. Nl thuis is ook eigenlijk geen thuis want niet van mij. En steeds door het vele verhuizen in mijn achterhoofd waarom zal dit geen thuis kunnen blijven.

Het enige thuis nu is de camper gelukkig toch een soort van veilige vaste plek met eigen nestgeur.

Maar ik ben ook heel hard toe aan een blijvend thuis

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:22

Goh, toen ik mijn honden uitliet vandaag kwam ineens de zin "nothing like home" in mijn hoofd op en schoot ik dit plaatje.
Ter info: ik laat die twee oudjes uit in een straal van 1.5km rond huis.

Voor het eerst sinds ik alles ben kwijtgeraakt had ik het thuis-gevoel.
Toevallig dat jij dit topic opent.

Edit: dan ook de foto toevoegen :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Palmera op 08-01-24 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt