Kaarsen maken, nog meer fans?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Kaarsen maken, nog meer fans?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 13:19

Hoi bokkers,
Ik vind het heel leuk om kaarsen te maken!
Dat doe ik dan met oude kaarsen smelten en dan in een potje.
Zijn er nog meer mensen die dat leuk vinden?

Groetjes Hannelot

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70556
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Kaarsen maken, nog meer fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:08

Hier in het verleden mee begonnen en ook wat kaarsen gemaakt incl versieren met droogbloemen (voor de sier, niet om op te branden) maar nu alweer een tijd niks mee gedaan. Wellicht dat ik uit dit topic inspiratie kan halen.

Ik wil nog eens kijken naar die kaars korrels waar je een lont in kan doen en dat dan op laten branden. Maar ik kan dat nergens vinden, als iemand tips heeft, graag!

Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Kaarsen maken, nog meer fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:10

Wij hebben bijen. En de wasramen die we ververvangen als ze die twee tot drie jaar gebruikt hebben, daar smelten we de was uit en daar maken we kaarsen van inderdaad.
Maar niet heel spannend. Gewoon in een paar verschillende mallen voor waxine-lichtjes maat en twee iets grotere mallen voor iets meer echt kaars effect.

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 07:52

C_arola schreef:
Ik wil nog eens kijken naar die kaars korrels waar je een lont in kan doen en dat dan op laten branden. Maar ik kan dat nergens vinden, als iemand tips heeft, graag!

Op temu kun je heel veel vinden, niet dat dit de beste site is om dingen te kopen maar voor af en toe is het best leuk :D

sanne1221
Berichten: 512
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:13


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70556
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:26

hannelot schreef:
C_arola schreef:
Ik wil nog eens kijken naar die kaars korrels waar je een lont in kan doen en dat dan op laten branden. Maar ik kan dat nergens vinden, als iemand tips heeft, graag!

Op temu kun je heel veel vinden, niet dat dit de beste site is om dingen te kopen maar voor af en toe is het best leuk :D

Klopt, Temu bestel ik alleen om meerdere redenen niet bij maar ze hebben inderdaad veel net als Ali. Ik weet dat Amazon ook het een en ander verkoopt maar dat is vaak via drop shipping.

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:46

:oo ik zie dit topic nu pas!

Ik maak zelf dus ook graag kaarsen, althans pogingen tot :')

Nickeltje schreef:
Wij hebben bijen. En de wasramen die we ververvangen als ze die twee tot drie jaar gebruikt hebben, daar smelten we de was uit en daar maken we kaarsen van inderdaad.
Maar niet heel spannend. Gewoon in een paar verschillende mallen voor waxine-lichtjes maat en twee iets grotere mallen voor iets meer echt kaars effect.


Dat lijkt me heel gaaf, om zelf bijen te hebben. Echt ontzettend tof lijkt me dat.

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 20:34

ElfBeau_067 schreef:
:oo ik zie dit topic nu pas!

Ik maak zelf dus ook graag kaarsen, althans pogingen tot :')

Nickeltje schreef:
Wij hebben bijen. En de wasramen die we ververvangen als ze die twee tot drie jaar gebruikt hebben, daar smelten we de was uit en daar maken we kaarsen van inderdaad.
Maar niet heel spannend. Gewoon in een paar verschillende mallen voor waxine-lichtjes maat en twee iets grotere mallen voor iets meer echt kaars effect.


Dat lijkt me heel gaaf, om zelf bijen te hebben. Echt ontzettend tof lijkt me dat.


Afbeelding
Weer gemaakt!

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:48

Wat leuk! Mooie kaarsen <3

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 08:12

ElfBeau_067 schreef:
Wat leuk! Mooie kaarsen <3

Dankje!