Bookish Adventskalender: 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:40

Haha ik was ook al sinds gisteren na aan het denken, maar ik denk ook geen. Ik vind het leuk om te lezen, maar aangezien ik niet van fantasy hou spelen de meeste van mijn boeken zich ook in de normale wereld af.
Als kind wilde ik wel heel graag Bianca zijn in de Biancaboeken ;)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 10:31

Ik zou wel willen leven in de wereld van de Glas & Steel boeken van C J Archer... de wereld van Harry Potter of in t dorp uit de boeken van Fool's Gold van Susan Mallary

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 10:34

Harry Potter kwam hier gisteren op het werk ter sprake nav een “I wasn’t accepted at Hogwarts” opmerking. Ik bedacht me ineens dat als ik wel was toegelaten dat ook niet het beste tijdperk was aangezien ik bijna een jaar ouder ben dan Harry Potter _O-

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 12:22

Ik wel naar Sacoridia willen... en dan met name naar de vallei waar de paarden leven. Dit komt uit de Green Rider en is zo mooi beschreven dat ik er zelf graag heen zou gaan...

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:47

Het lijkt mij wel eens leuk om in de wereld van Outlander te gaan kijken, maar verder blijf ik gewoon bij mijn eigen tijd.

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:53

Sta je open voor boeken uit eigen collectie van de maker van je kalender?

Dat ligt voor mij zoals anderen ook al aangaven heel erg aan de staat van het boek. Ik ga zelf echt niet netjes met sommige paperbacks om, zo moet ik nu al een nieuwe Fourth Wing kopen omdat ik hem al heb stukgelezen (door hem bijvoorbeeld meermaals te laten vallen). Ik merk wel aan mezelf dat ik vaak liever een nieuw boek pak dan de tweedehands boeken in mijn verzameling.

In welk boek/ welke fictie wereld zou jij willen leven?

Ik heb hier echt lang over na moeten denken, en ik zou wel in Velaris uit ACOTAR willen leven, of in Navarre, de wereld van Fourth Wing. Over de tweede moest ik echt lang nadenken, maar ik denk dat al het gevaar wel opweegt tegen het vliegen op de rug van een draak... Dat zou ik wel zien zitten. :D

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:54

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

In welk boek/ welke fictie wereld zou jij willen leven?

Ik zou wel naar Prythian willen en dan met name Velaris, maar ook het winterhof (ik hou niet van kou, maar sneeuwvosjes die brieven rond brengen en ijsberen waar je op kan rijden :oo hoe leuk is dat <3 )
Eigenlijk wil ik alles zien, zelfs het midden en de gevangenis, maar alleen als ik zelf ook magie heb... Anders dan laat maar zitten, dan blijf ik wel in deze wereld :') _O-

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:35

Wat een lastige vraag :D Ik lees nog niet heel erg veel fantasy werelden dus dan zou ik toch bij de tovenaars wereld van harry potter uitkomen.
En misschien zou ik een dag in de regency/victorian tijd willen doorbrengen. Prachtige jurken en een balboekje :D

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:10

In welk boek/ welke fictie wereld zou jij willen leven?

Ik denk dan in Beek uit het boek Hex van Thomas Olde Heuvelt. Maar dan zonder het einde.
Lijkt mij wel leuk om in een soort complot te zitten waar de rest van de wereld geen weet van heeft

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:48

Om nog terug te komen op een van de eerdere vragen:
Wat mag er zeker wel in jouw advent kalender zitten?
Ik merk dat ik het fijn vindt om even goed over iets na te denken/puzzelen ipv gewoon te lezen.
Dus ik ben gestart met de logikwis boekjes van Denksport en toen bedacht ik me net opeens: dat zijn natuurlijk ook boeken :D
De boekjes van Denksport heb ik al in m'n bezit, maar ik vind Engelse versies ook leuk. Logic grid puzzles dus ;)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 19:58

Zo, ook weer in het land. Geen lekkere thuiskomer met een kapotte auto, riolering verstopt en al ruim een week onderweg met zware keelpijn, snotteren en hoesten. En de jetlag is zwaar aanwezig. :') maargoed, we zijn er weer. Tijdens mijn vakantie nog 2 boeken die ik had besteld voor de kalender binnengekomen, dus dat loopt lekker volgens mijn bedachten schema en plan *\o/*

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

In welk boek/ welke fictie wereld zou jij willen leven?


Oef, blijf ik toch bij Harry Potter denk ik. Helemaal na het gamen van Hogwarts Legacy.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:03

Vraag van vandaag

Welke (tv) series en films kijk je graag?

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 20:08

Supernatural is wel echt #1 hier, zit momenteel middenin een rewatch van alle 15 seizoenen <3
Daarnaast vind ik 9-1-1 en 9-1-1 Lone Star ook fantastisch. Ik kijk ook graag Grey's Anatomy en Station 19, The Rookie vind ik leuk...

Eigenlijk kijk ik heel veel series, en maar weinig films :j
Maar mijn favoriete film... Spirit, Stallion of the Cimmaron denk ik <3 Paarden, de muziek, het verhaal... Prachtig <3
Altijd janken bij Sound the Bugle trouwens ;(

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:53

Leuke vraag. Series die ik erg leuk vond waren haunting of bly manor, eerste seizoen van russian doll, usher house, reacher en lucifer. Grim en supernatural vond ik de eerste seizoenen ook heel goed maar worden mij uiteindelijk een beetje te creatief dus mee gestopt.

Qwa films vind ik het heel lastig. Films waar ik zo nu op kom zijn smile, v from vandetta, the pirates of the caribbean, the blind side, bridge to Terabithia, into the firefly forest. Ik kan de films met detective poirot (murder on the oriental express etc.) ook altijd wel waarderen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:02

Ik houd echt va de serie Velvet. Te zien op Netflix. The Gilded Age vond ik ook heel fijn om te kijken. Verder kijken we hier vaak crime series als Elemantary, White Colar, Midsomer murders, Body of proof, Rizzoli & Isles etc.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:16

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Welke (tv) series en films kijk je graag?


Oef, ik kijk best graag films en series. Dus dat zijn er wel aardig wat! Ben wel echt een Lord of the Rings/Hobbit meisje, verzamel er ook bvb poppetjes en merchandise van in de kast. Net als een groot Star Wars fan en Harry Potter.
Maar ook groot fan van de Top Gun films, Robin Hood, Gladiator, Napoleon, Zorro, Musketeers.. en guilty pleasure is Disney! Voornamelijk als ik me ziek en zielig voel :')
Qua series zit ik vooral in de drama crime series zoals The Rookie, 9-1-1, Chicago Fire.. oudere series zoals Bones, The Mentalist, Castle heb ik ook flink gebingd. En ook diverse medische drama series zoals ER, House, The Resident, New Amsterdam.. en nog wel meer van dat.
Samen met mijn partner kijk ik dan weer veel Scandinavische thriller series en uiteraard Star Wars gerelateerde series zoals The Clone Wars, Bad Batch, Mandalorian. :j

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:20

Lucifer, Grey's Anatomy, The Rookie, Virgin River, Downton Abbey, veel op BBC First (Midsommer Murder, Death in Paradise, Beyond Paradise, Harry Wild, Scarlett & The Duke), Chicago Fire, Castle, Dr Bull, The Good Doctor (na een paar seizoenen afgehaakt), New Amsterdam (eerste seizoenen)

Films kijk ik eigenlijk nauwelijks.

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:34

Ik heb vanalles gekeken aan series en films, tot 2 jaar geleden jaren Pathe Unlimited gehad en toen ook veel films gezien die ik in eerste instantie niet meteen zou kiezen als ik er de volle mep voor had moeten betalen.
Qua series heb ik echt van alles en nog wat gekeken. Ik heb even een dump uit m'n episode calendar gehaald ;)

666 Park Avenue, 90210, All the Light We Cannot See, Allegiance, Arrow, Avatar: The Last Airbender (2024), Awkward., Beauty and the Beast (2012), Behind Her Eyes, Blindspot, Blood & Oil (2015), Bodyguard (2018), Bridgerton, Chasing Life, Chicago P.D., Clarice, Code Black, Containment, Conviction (2016), Cruel Summer, CSI: Miami, CSI: NY, Dare Me, Designated Survivor, Dirty Lines, Drop Dead Diva, Dynasty (2017), Emily in Paris, Emily Owens, M.D., Eye Candy, Faking It (2014), Famous in Love, Fate: The Winx Saga, FBI, FBI: International, FBI: Most Wanted, Fool Me Once, Frequency, Girlboss, Golden Boy (2013), Gossip Girl, Gossip Girl (2021), Ground Floor, Hawaii Five-0 (2010), Heartbeat (2016), Heartland (2007) (CA), Hellcats, House, How to Get Away with Murder, Jane by Design, Keep Sweet: Pray and Obey, Limitless, Love Life, Make It or Break It, Manhunt (2017), Miami Medical, MINDHUNTER, Nancy Drew (2019), Nikita, Notorious (2016), One of Us Is Lying, One Tree Hill, Orphan Black, Pan Am, Partner Track, Peaky Blinders, Person of Interest, Pretty Little Liars, Quantico, Ravenswood, Red Rose, Remedy, Revenge (2011), Rosewood, Shadow and Bone, Squid Game, Stalker, Star-Crossed, State of Affairs, Stitchers, Stranger Things, Suits, Ten Days in the Valley, The Arrangement (2017), The Beautiful Life: TBL, The Bold Type, The Carrie Diaries, The Diplomat, The Fall, The Following, The Irregulars, The L.A. Complex, The Lying Game, The Night Agent, The O.C., The Recruit, The Republic of Sarah, The Secret Circle, The Tomorrow People (US), The Vampire Diaries, Trainwreck: Woodstock '99, Treason, True Blood, Turning Point: 9/11 and the War on Terror, Twisted (2013), Underemployed, Virgin River, Wednesday, WHAT / IF, White Gold, You, Younger

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:22

Ik kijk bijna geen TV meer, dus ook weinig films en series die ik kijk, ik ben momenteel ER aan het terugkijken, die hele oude afleveringen dan, maar dat is vooral omdat het makkelijk is om aan te zetten tijdens het eten.

Verder altijd wel graag de serie Outlander gekeken maar sinds dat steeds vrijer gaat van de boeken ook niet meer. Grey's anatomy ook wel altijd gevolgd maar de laatste jaren ook minder.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:43

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar jullie boekenkasten c.q. boekenplanken... wat jullie er ook zoal op hebben staan naast boeken ter decoratie bvb.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:16

@Cynn dat is niks hier, ik heb geen decoratie in mijn boekenkast staan… ik heb alleen een lamp, printer en wat boekensteunen staan naast boeken.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:37

Administratie en een hoop rommel :+
Helaas niet in het bezit van een mooie boekenkast, zou dat wel graag willen in de woonkamer ofzo, maar mijn man ziet dat niet zo zitten.