Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 04:30

Via de zoekfunctie kon ik nog niets vinden dus maar even zo.

In juli ben ik in een flat komen wonen, 4 hoog en ik woon boven. Rustige buren naast en onder mij. Het is een ouder complex dus relatief gehorig. Opzich gaat dat goed, ik hoor af en toe eens een deur bij iemand, als er bezoek is krijg je soms mee als er hard gelachen wordt en als iemand ruzie heeft vang je dat ook nog wel eens op. Geen last van harde tv’s of muziek.

Vanaf half november is mijn onderbuurman gaan samenwonen en daar is een3 jarige baby/peuter/kleuter bij in begrepen. Dat is heel leuk voor hem natuurlijk maar helaas kreeg het kindje de slaapkamer onder de mijne.
En helaas bestempel ik hem als een huilbaby/kind.

Overdag werk ik en ook de weekenden ben ik weinig thuis dus ik weet niet hoe t dan is maar de avonden is hij veel aan t huilen. Als ik tv kijk of muziek aan zet hoor ik het alleen als hij het op een krijsen en gillen zet, dus meestal zet ik 1 van die 2 aan om hem niet te horen.

Echter de late avonden en nachten zijn niet grappig meer. Vaak begint hij tussen 21 en 23 een uur of langer aan een huil/krijs/woede bui die soms tot na middernacht duurt. Ik kom dan niet in slaap.
Zo tussen 2 en 3 wordt hij wakker en zet hij het op een krijsen. 1 van de ouders probeert hem dan zo snel mogelijk stil te krijgen. Soms is dat na 5 min. Soms na 15 als het langer aanhoud halen ze hem uit bed en als ze naar hun woonkamer gaan hoor ik hem niet meer. Tussen 4 en 5 begint hij weer en herhalen zich de handelingen.
Tussen 6 en half 7 gaat hij weer af en halen ze hem uit bed.


Rot voor de ouders, maar net zo rot voor mij. Ik ben nu 1,5 maand verder en loop zo ongeveer op m’n tandvlees door de gebroken nachten.
Ik begrijp heel goed dat het woon/leef geluiden zijn. Met kerst was het heel heftig en heb ik voor t eerst aangebeld om 23.30 ik had een vroege dienst in de ochtend en om hem af te leiden waren ze heel luidruchtig met hem aan het spelen. Ze gaven aan dat het een kind is en dat ze geen invloed hebben op t gillen. Ik heb ze uitgelegd dat ik dat echt begrijp maar dat ze wel invloed hebben op hoe veel geluid ze zelf maken en welk speelgoed ze hem op late tijdstippen geven. Daarnaast dat ik denk dat t goed is dat ze bewust zijn dat ik er zoveel overlast van ervaar. Het was een goed gesprek, en sindsdien zijn de avonden echt veel rustiger.

Maar die nachten wat een hel, zoals je aan het tijdstip kunt zien hij begon een uur geleden weer en gaat nu af en aan “af” ik heb echt t idee dat zijn ouders er alles aan doen om hem zo snel mogelijk stil te krijgen.
Hebben jullie ideeën wat ik nog kan doen? Ik kan niet van slaapkamer wisselen, in de andere slaapkamer past geen 2 persoons bed.
Ik heb de meest geluiddempende ondervloer liggen onder mijn laminaat.
Ik heb oordoppen aangeschaft en toen deze niet afdoende bleken te helpen heb ik anderen aangeschaft die in de schietsport gebruikt worden. Nu krijg ik niets meer mee van de wereld behalve het harde krijsen.

Omdat ik klaar wakker word heb ik dingen als droom sap en melatonine geprobeerd. Ik slaap dan wel wat beter in als hij stil is maar ik word nog steeds net zo vaak wakker.

Met oud en nieuw bleef er visite slapen en die werd ook diverse malen wakker van t gehuild. Die riep na 1 nacht al ik zou helemaal gek worden als dit elke nacht zo gaat.

In mijn zoektocht op Google kom ik vooral uit op voorbeelden waar ouders boos zijn omdat de buren klagen en lijkt het haast een taboe te zijn en lijkt er maar 1 optie te zijn; verhuizen.
Dat is in mijn geval ook niet mogelijk. Vrije sector kan ik niet betalen en woningbouw is 10 jaar wachtlijst. Doordat ik hier net een half jaar woon ben ik al mijn punten kwijt.
Duimen dat t een fase is en er geen kind van hun samen komt of hopen op een relatiebreuk is ook zo wat.

Hebben jullie nog tips waar ik niet aan gedacht heb?

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 04:41

Ik denk niet dat je er heel veel aan kunt doen. Janken en krijsen is nou eenmaal niet op commando te stoppen. Voor die ouders ook enorm frustrerend, zeker als er dan ook nog een klagende buur bij komt. Wij hebben ook een huilbaby naast ons gehad. Echt schijtens irritant, maar niks aan te doen. Hopen dat dit snel overgaat en niet 1,5 jaar duurt zoals bij ons het geval was. Sterkte ermee.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 05:13

Een kind van 3 is geen baby meer, en ik vind het ook niet heel normaal gedrag op die leeftijd. Maar goed, daar heb jij niets aan, want jij hoeft hem niet op te voeden :').
Op kinderen zit helaas dus geen uitknop. Het kan best zijn dat dit kind bijv night terrors heeft, ik noem maar een zijstraat, en de ouders dus ook machteloos staan. Of hij mankeert wat, of de ouders zijn gewoon niet zulke goede opvoeders. Wat het ook is, jij hebt er helaas geen invloed op. En de ouders dus ook maar beperkt zoals ik het lees. Hoewel je dit zeker bespreekbaar kunt maken, moet je ook rekening houden dat deze ouders net als jij geen kant opkunnen en al 3 jaar gebroken nachten hebben. Als je onderbuurman niet de vader is van het kind, en er niet doorheen slaapt (dat kunnen mannen, vraag me ook niet hoe :+ ) dan zal het eind van de relatie misschien ook vlot in zicht zijn :+. Anders gaat het vaak beter als een kind een jaar of 4 tot 5 is en naar school gaat.
Ik zou de oplossing dus echt bij jou zoeken om dit voor jezelf weer leefbaar te maken
Dus een oplossing zoeken dat jij er minder last van hebt. Dat kan zijn toch een eenpersoonsbed op die andere slaapkamer zetten als je daar beter slaapt.
Nog betere/andere oordoppen aanschaffen, die echt geluiden helemaal tegenhouden of met muziek aan gaan slapen bijv. Iets met white noise al geprobeerd?
Ik kan me voorstellen dat jij dacht dat oordopjes voor de schietsport een goede keus was, maar dat vraag ik me dus af. Ik kan me voorstellen dat ze moeten beschermen bij harde korte geluiden, maar je wilt als jager normaal stemgeluid nog wel verstaan. En jij wilt nu juist dit soort geluiden dempen. Het kan zomaar zijn dat je huidige oordopjes nu juist niet het huilgeluid dempen, maar wel het vuurwerk van afgelopen nacht :o. Ik zou het eerder zoeken bij oordopjes die echt bedoelt zijn voor de nachtrust of die mensen die bijv nachtdienst werken fijn in gebruik vinden. Ik kan je helaas niet helpen met merken enzo.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 05:20

Woon je samen, dan wel slaapt jouw partner heel vaak bij jou ivm lat-relatie? (In je bericht lees ik niet dat je samen met je partner er woont) Als dit niet het geval is - zet een eenpersoonsbed in de andere slaapkamer (ik gok dat het nu een kantoor of hobbykamer is, daar kan best een eenpersoonsbed in). Seks/samen slapen is leuk, maar een goede nachtrust is belangrijker. Ik zou het tweepersoonsbed wel aanhouden voor seks, incidentele overnachtingen van je mogelijke partner en omdat over een paar jaar het kind wellicht minder huilt.

Hebben je benedenburen trouwens een reden gegeven voor het vele huilen? Kind is inmiddels 3, en je zou denken dat huilen vooral komt omdat het kind niet kan uitleggen wat er aan de hand is (wat meer speelt bij baby's), of omdat hij last heeft van verlatingsangst of koliek (ook oudere kinderen kunnen dit hebben) of pijn ofzo.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 07:12

Wat ongelofelijk poedersuiker gewoon!

Een uit knop zit er niet op, maar midden in de nacht gezellig gaan spelen is mijns inziens ook wel een vreemde manier om met de situatie te dealen. Maar goed van slaap tekort ga je gekke dingen doen.

Ik zou het gesprek nog eens aangaan, en ook aangeven wat je er zelf al aan doet en dat je echt wel begrip hebt, maar dat dit zo niet langer kan. Mogelijk hebben de ouders en het kindje in kwestie dus ook hulp nodig. Dat kan best een drempel zijn, maar wie weet zijn ze toch bereid om iets in te schakelen na een gesprek! Sterkte

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 07:47

Oh god ja, zo enorm frustrerend... Slaaptekort en gebroken nachten zijn slopend voor je gezondheid. De ouders kunnen er misschien niks aan doen, maar jij al helemaal niet. Ik vind dat ze daarin misschien wat meer mee kunnen bewegen door iig niet midden in de nacht luid te gaan spelen :?. Misschien is het een optie dat de zoon van kamer wisselt?

Ik zou verder toch ook serieus overwegen een kleiner bed in de andere slaapkamer te zetten. Dan slaap je iig niet meer boven hem en helpen de oordoppen misschien wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 08:13

Idd misschien is het een optie dat hun zoon van kamer wisselt zodat jullie slaapkamers niet meer recht boven elkaar liggen.
En als dat niet kan, zou ik toch zelf naar de kleinere kamer verhuizen.
Ik weet als geen ander hoe het is om niet goed te kunnen slapen en dat breekt je echt ontzettend op :(:) Sterkte!

karrij
Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 08:18

oei, herkenbaar , wij hebben hetzelfde gehad jaren geleden in ons oude huis.

Baby kreeg de kamer grenzend aan de onze :(:) .
Buren vonden dat wij dan maar van kamer moesten verhuizen, zij gingen kind niet verplaatsen.
Gelukkig lostte het zich bij ons vanzelf op, buren gingen verhuizen en wij ook :D

Kan je helaas niet aan een oplossing helpen, maar je slaap/rust is wel erg belangrijk.
Misschien toch, voor de time beeing, naar een andere slaapkamer verhuizen?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 08:37

Ik zou iii het gesprek met de mensen aan gaan. Kijken wat er nou aan de hand is en of het evt een oplossing is als het kind andere kamer krijgt bv.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 08:44

Ja ik zou het ook aankaarten bij hun zodat ze het in ieder geval weten hoe gehorig het is. Voor een driejarige is het niet echt normaal gedrag maar ja ik neem aan dat ze dat zelf ook wel inzien. Niet dat je er dan wel gelijk iets aan kan doen natuurlijk maar hopelijk gaan ze dan iets actiever op zoek naar een oplossing. Ik weet er alles van, onze dochter ging pas door slapen met 14 maanden maar die kwam in de nachten alleen voor een voeding, geen mega huilbuien ofzo, dat lijkt me nog slopender...Sterkte iig

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 08:47

Ons kind had op die leeftijd last van night terror. Wij als ouders stonden we dan compleet machteloos.

Het is een heel naar verschijnsel voor alle partijen.

Ze is er uiteindelijk overheen gegroeid met de (kinder)jaren. In de eindfase had ze er alleen nog in voor haar spannende tijden last van, zoals de decembermaand.

Ze is nu net 11 geworden en het is nu al wat jaren voorbij. Daarvoor werd het steeds minder heftig, de aanvallen werden minder in aantal en heftigheid. Maar toch kwam ze afgelopen december nog een keer een soort van slaapwandelend naar beneden. Maar nu kunnen we haar rustig terug naar bed begeleiden. Ze lijkt dan wakker, maar is dat niet.

Bij night terror op afstand blijven en het kind niet proberen wakker of uit de toestand te krijgen. Dat is heel erg lastig. Het breekt je hart om je kind zo verschrikkelijk overstuur te zien. Iedere vezel in je wil je kind troosten. Zorg dat het zich niet verwond. Je kunt je kind op zo'n moment niet bereiken. Het lijkt wakker maar is het niet. Onze dochter liet zich niet benaderen, ze werd dan alleen maar bozer en raakte nog meer overstuur. Ze moest er zelf uitkomen, gaan liggen en weer normaal gaan slapen.

Ons kind had toen ze jong was last van spanningsklachten. Ze trof ook nog eens een kleuterjuf die daar niet goed mee om kon gaan. Het was een lastige periode. Ik denk dat de spanningsklachten de night terror aanvallen trigerden. Aan de huisarts hadden we weinig. Die had nooit gehoord van night terror. We zijn zelf actief op zoek gegaan naar hulp voor ons meisje dat niet goed in haar vel zat. Er moest wat gebeuren. Ze kreeg speltherapie, dat heeft haar geholpen.

Ze heeft zich vervolgens goed ontwikkeld, telkens stappen gezet. Nu is er niets meer van te merken, ze is een zelfbewuste jongedame geworden die weet wat ze wil.
Laatst bijgewerkt door Boras op 02-01-24 08:54, in het totaal 3 keer bewerkt

lianne125

Berichten: 1428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 08:51

Ik heb echt precies het zelfde probleem. Naast mijn slaapkamer ligt een 2 jarige die het zowat elke nacht op een gillen zet. En ik word daar dus ook wakker van. En inmiddels ook een zeer ernstig slaaptekort hierdoor. Oordopjes is geen optie want dan hoor ik de wekker dus ook niet meer. En in gesprek gaan met de ouders ligt een beetje gevoelig. Gelukkig voor mij is er wel uitzicht op verbetering aangezien ik hier tijdelijk woon, maar het idee dat ik dit nog een half jaar moet doorstaan vind ik toch vrij heftig. Ik lees hier dus even mee voor goede tips.

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 08:54

Anders eens ‘S avonds laat een van de ouders uitnodigen in je slaapkamer om te horen hoe luid je het kind hoort Wenen zoddat ze echt zelf zien(horen) hoeveel last je er van hebt?

Anders zou ik ook een enkel bedje ergens anders zetten en daar in gaan slapen denk ik… meer kan je niet doen.
En hopen dat die kleine er vlug overheen groeit

Ellekebr
Berichten: 115
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:08

lianne125 schreef:
Ik heb echt precies het zelfde probleem. Naast mijn slaapkamer ligt een 2 jarige die het zowat elke nacht op een gillen zet. En ik word daar dus ook wakker van. En inmiddels ook een zeer ernstig slaaptekort hierdoor. Oordopjes is geen optie want dan hoor ik de wekker dus ook niet meer. En in gesprek gaan met de ouders ligt een beetje gevoelig. Gelukkig voor mij is er wel uitzicht op verbetering aangezien ik hier tijdelijk woon, maar het idee dat ik dit nog een half jaar moet doorstaan vind ik toch vrij heftig. Ik lees hier dus even mee voor goede tips.


Een Apple Watch trilt als je wekker afgaat. Misschien kun je zoiets gebruiken zodat toch je oordopjes in kunnen?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 09:08

Lianne ik heb een wake up light aangeschaft, mijn wekker hoor ik ook niet meer maar door t licht word ik wakker.

Een eenpersoons bed aanschaffen is ook een goede tip, ik gooi eerst daar wel een matras neer. Niet dat ik hem daar ook hoor.

Ik ben ook al op de bank gaan slapen maar als ze hem niet stil krijgen gaan ze naar de woonkamer en die is weer onder de mijne dus dat hielp maar iets. ( maar dat gebeurd minder vaak)

De oordopjes ga ik ook naar kijken, ik heb in t verleden een snurkende partner gehad en dan sliep ik met muziek aan of een luisterboek maar ik ben dan toch ook regelmatig wakker en onrustig

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben.
Sinds ik vorige week heb aangebeld is het spelen zo laat om voor afleiding te zorgen in en geval niet meer hoorbaar voor mij en dat vind ik al heel veel schelen.
Verder heb ik geen idee van wat normaal in de opvoeding is en wat wel/ niet hoort bij doorslapen bij een 3 jarige dus ik zal ze daar echt niet op aanspreken. Ik heb t idee dat ze het zelf ook echt wel rot voor mij vinden en dat is fijn dan voel je je wel gehoord zeg maar.

DDDara
Berichten: 991
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:17

Ik zou ook gaan voor het kleinere bed in de andere slaapkamer! Of met de ouders bespreken het gehuil gewoon te laten want misshcien is het gewoon een gil om aandacht als die ouders er iedere keer naast staan (voor het kind of voor de buren) is dat een goede reden om het gejank in stand te houden.
Maar zulke dingen met ouders bespreken ..... dan bevind je je wel op glad ijs....
En de eerste nachten zal het dan NOG erger worden maar uiteindelijk waarschijnlijk minder.

Ik heb zelf ook zo een jankerd gehad..... en nog steeds wel is die van mij jankt in haar slaap ze is dan niet wakker te krijgen en er is dus geen zinnig woord mee te wisselen..... hier zijn het gelukkig wel fases maar op jonge leeftijd was het vreselijk vaak!

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:49

Jeeh wat vervelend zeg!

Enige tip die ik heb, maar weet niet of het voldoende zal helpen is een white noise apparaat. Dat kan andere geluiden overstemmen en werkt voor sommige mensen heel fijn. (voor mij niet helaas, moet gewoon stil zijn) maar wellicht de moeite waard.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:13

Ik heb sinds een jaar ook luidruchtige nieuwe buren. Ik heb nu een eenpersoonsbed(via Ikea goedkoop) in het andere slaapkamer staan. Soms doe ik ook daar nog oordopjes in en ik slaap weer!

Ik ben een keer eerder verhuisd vanwege lawaai van naast en boven, daar kwam ik geen moment meer tot rust en was er nergens meer plek waar het rustig was.
Geluid is heel erg..!

snorkel1986

Berichten: 3017
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:16

Nimber schreef:
Lianne ik heb een wake up light aangeschaft, mijn wekker hoor ik ook niet meer maar door t licht word ik wakker.

Een eenpersoons bed aanschaffen is ook een goede tip, ik gooi eerst daar wel een matras neer. Niet dat ik hem daar ook hoor.

Ik ben ook al op de bank gaan slapen maar als ze hem niet stil krijgen gaan ze naar de woonkamer en die is weer onder de mijne dus dat hielp maar iets. ( maar dat gebeurd minder vaak)

De oordopjes ga ik ook naar kijken, ik heb in t verleden een snurkende partner gehad en dan sliep ik met muziek aan of een luisterboek maar ik ben dan toch ook regelmatig wakker en onrustig

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben.
Sinds ik vorige week heb aangebeld is het spelen zo laat om voor afleiding te zorgen in en geval niet meer hoorbaar voor mij en dat vind ik al heel veel schelen.
Verder heb ik geen idee van wat normaal in de opvoeding is en wat wel/ niet hoort bij doorslapen bij een 3 jarige dus ik zal ze daar echt niet op aanspreken. Ik heb t idee dat ze het zelf ook echt wel rot voor mij vinden en dat is fijn dan voel je je wel gehoord zeg maar.


Ik denk ook dat je dat rustig kunt zeggen dat je het fijn vind dat ze nu anders/ niet spelen > ook de ouders weten dat het een takke geluid is.. en kunnen de opmerking wel eens fijn vinden = minder stress = ontspannen ouder= kind vaak eerder rustig ( mits geen medische oorzaak of terrror..nights maar ook daar kan je gewoon na vragen en idd matras neer gooien of luchtbed en gewoon ook daar afentoe je nacht beginnen en heerlijk slapen

lianne125

Berichten: 1428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:18

Ellekebr schreef:
lianne125 schreef:
Ik heb echt precies het zelfde probleem. Naast mijn slaapkamer ligt een 2 jarige die het zowat elke nacht op een gillen zet. En ik word daar dus ook wakker van. En inmiddels ook een zeer ernstig slaaptekort hierdoor. Oordopjes is geen optie want dan hoor ik de wekker dus ook niet meer. En in gesprek gaan met de ouders ligt een beetje gevoelig. Gelukkig voor mij is er wel uitzicht op verbetering aangezien ik hier tijdelijk woon, maar het idee dat ik dit nog een half jaar moet doorstaan vind ik toch vrij heftig. Ik lees hier dus even mee voor goede tips.


Een Apple Watch trilt als je wekker afgaat. Misschien kun je zoiets gebruiken zodat toch je oordopjes in kunnen?


Ik heb even gekeken wat die dingen kosten en dat is mij echt te duur. Bovendien ben ik bang dat ik daar ook niet wakker van word. Ik heb al 3 wekkers staan inclusief een wake up Light omdat ik slecht wakker word. Lastig, lastig.

snorkel1986

Berichten: 3017
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:25

lianne125 schreef:
Ellekebr schreef:
[quote="lianne125"
Ik heb echt precies het zelfde probleem. Naast mijn slaapkamer ligt een 2 jarige die het zowat elke nacht op een gillen zet. En ik word daar dus ook wakker van. En inmiddels ook een zeer ernstig slaaptekort hierdoor. Oordopjes is geen optie want dan hoor ik de wekker dus ook niet meer. En in gesprek gaan met de ouders ligt een beetje gevoelig. Gelukkig voor mij is er wel uitzicht op verbetering aangezien ik hier tijdelijk woon, maar het idee dat ik dit nog een half jaar moet doorstaan vind ik toch vrij heftig. Ik lees hier dus even mee voor goede tips.


Een Apple Watch trilt als je wekker afgaat. Misschien kun je zoiets gebruiken zodat toch je oordopjes in kunnen?


Ik heb even gekeken wat die dingen kosten en dat is mij echt te duur. Bovendien ben ik bang dat ik daar ook niet wakker van word. Ik heb al 3 wekkers staan inclusief een wake up Light omdat ik slecht wakker word. Lastig, lastig.[/quote]

Mijn goedkope samsung van onder de 50,- euro doet dat ook...

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:44

O man dat is waardeloos zeg.... Wij zijn zelf gezegend met een kleintje dat als baby en daarna een zéér moeilijke slaper was, als hij dan eindelijk sliep kon hij in 1 tel van slapen tot gillen als een speenvarken gaan. En ook urenlang niet te troosten zijn. Verschrikkelijk. Zeker als dat meerdere keren per nacht gebeurt en/of urenlang...de gruwel -O- En helemaal met die vreselijke nightterrors...brr wat een hel was dat.

Wij waren zó blij dat we vrijstaand wonen, moet er niet aan denken dat je dan ook nog stress hebt van het lastigvallen van de buren.

Wij waren wel super streng: we gingen pertinent NIET naar beneden, geen (feller) licht aan en niet praten of spelen met die kleine. Zodat het wel duidelijk werd dat de nacht ècht voor slapen is. Anders is het hek helemaal van de dam want als het probleem voorbij is denken ze dan van ha ik heb meer zin om gezellig even ge entertaint te worden. De groeten, daar beginnen we niet aan :n

Meneer is nu 8, heeft nog steeds een hekel aan slapen maar omdat hij weet dat hij voor 7 uur he-le-maal niks mag, slaapt hij godzijdank al jaren best wel prima gelukkig.

Ik kan me voorstellen dat de ouders wellicht denken dat ze hem beter naar beneden kunnen nemen om jou minder lastig te vallen, dat de herrie wat verder bij jouw slaapkamer vandaan is. Maar die van ons had dan nevernooit meer in slaap gevallen vrees ik := Of je stimuleert zo'n onrustige slaap dat het anderhalf uur later wéér "feest" is.

Als ik jou was zou ik God op mijn blote knietjes danken dat het kind al 3 is (weet je dat zeker...?) zodat als het goed is de ergste "babytijd" wel achter de rug is en je alleen het staartje meepakt. Dat een 3 jarige nog zo aan het loeien is, is echt niet gebruikelijk....

Als ik jou was zou ik inderdaad de plek in huis zoeken waar je het minst last hebt van dat irritante gekrijs, en daar een slaapplaats voorzien. En even voorzichtig bij de ouders aankaarten dat ze hem voor jou niet mee naar beneden hoeven te nemen want dat jij dan juist naar beneden vlucht (als dat de beste plek is) als hij aan het gillen is.

Hopelijk houden ze hem dan op zijn slaapkamer en gaan ze het niet erger zitten maken door gezellig te gaan spelen midden in de nacht :=

(ik kan me overigens best voorstellen waarom ze dat doen hoor, maar imo is dat geen duurzame oplossing om een kind wèl aan het slapen te krijgen 's nachts...)

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:59

Ik zou toch nog een keer in gesprek gaan. Jij hebt al geluidsdemping in je vloer, oordoppen en andere maatregelen, misschien staan de ouders ervoor open om ook iets van geluidsdemping in de kamer van de kleine te maken?
Zoiets zou je ook met de woningbouw kunnen overleggen, of bv renovatie van het gebouw in de planning staat.

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:08

Ellekebr schreef:
lianne125 schreef:
Ik heb echt precies het zelfde probleem. Naast mijn slaapkamer ligt een 2 jarige die het zowat elke nacht op een gillen zet. En ik word daar dus ook wakker van. En inmiddels ook een zeer ernstig slaaptekort hierdoor. Oordopjes is geen optie want dan hoor ik de wekker dus ook niet meer. En in gesprek gaan met de ouders ligt een beetje gevoelig. Gelukkig voor mij is er wel uitzicht op verbetering aangezien ik hier tijdelijk woon, maar het idee dat ik dit nog een half jaar moet doorstaan vind ik toch vrij heftig. Ik lees hier dus even mee voor goede tips.


Een Apple Watch trilt als je wekker afgaat. Misschien kun je zoiets gebruiken zodat toch je oordopjes in kunnen?


Ik heb even gekeken wat die dingen kosten en dat is mij echt te duur. Bovendien ben ik bang dat ik daar ook niet wakker van word. Ik heb al 3 wekkers staan inclusief een wake up Light omdat ik slecht wakker word. Lastig, lastig.[/quote]

Ik heb geen oplossingen voor het huilen, maar ik word echt niet wakker van mijn wekker. Alleen mijn vriend die me wakker stompt omdat hij die wel hoort. Ik heb een tweedehands Garmin gekocht voor 80 euro. Stuk goedkoper dan Apple Watch. Die trilt ook als het alarm afgaat en zo zijn er vast meer goedkopere opties. Was even wennen met slapen met het horloge om, soms doe ik hem zelfs om mijn enkel als het niet fijn zit. Vriend is er ook erg blij mee.

Overigens denk ik dat iets als white noise wel kan helpen. Het geluid komt er misschien doorheen, maar het is niet het enige geluid wat je oren dan registreren. Ik kan niet fijn slapen met reguliere oordoppen, iemand raadde mij deze aan. Wellicht een comfortabele optie.
https://www.slaapwijzer.net/bluetooth-s ... uDEALw_wcB

TS, ik hoop dat je snel iets vindt om het probleem te verminderen, slaaptekort is slopend.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:14

Boras schreef:
Ons kind had op die leeftijd last van night terror. Wij als ouders stonden we dan compleet machteloos.

Het is een heel naar verschijnsel voor alle partijen.

Ze is er uiteindelijk overheen gegroeid met de (kinder)jaren. In de eindfase had ze er alleen nog in voor haar spannende tijden last van, zoals de decembermaand.

Ze is nu net 11 geworden en het is nu al wat jaren voorbij. Daarvoor werd het steeds minder heftig, de aanvallen werden minder in aantal en heftigheid. Maar toch kwam ze afgelopen december nog een keer een soort van slaapwandelend naar beneden. Maar nu kunnen we haar rustig terug naar bed begeleiden. Ze lijkt dan wakker, maar is dat niet.

Bij night terror op afstand blijven en het kind niet proberen wakker of uit de toestand te krijgen. Dat is heel erg lastig. Het breekt je hart om je kind zo verschrikkelijk overstuur te zien. Iedere vezel in je wil je kind troosten. Zorg dat het zich niet verwond. Je kunt je kind op zo'n moment niet bereiken. Het lijkt wakker maar is het niet. Onze dochter liet zich niet benaderen, ze werd dan alleen maar bozer en raakte nog meer overstuur. Ze moest er zelf uitkomen, gaan liggen en weer normaal gaan slapen.

Ons kind had toen ze jong was last van spanningsklachten. Ze trof ook nog eens een kleuterjuf die daar niet goed mee om kon gaan. Het was een lastige periode. Ik denk dat de spanningsklachten de night terror aanvallen trigerden. Aan de huisarts hadden we weinig. Die had nooit gehoord van night terror. We zijn zelf actief op zoek gegaan naar hulp voor ons meisje dat niet goed in haar vel zat. Er moest wat gebeuren. Ze kreeg speltherapie, dat heeft haar geholpen.

Ze heeft zich vervolgens goed ontwikkeld, telkens stappen gezet. Nu is er niets meer van te merken, ze is een zelfbewuste jongedame geworden die weet wat ze wil.


Hier ook een dochter van inmiddels elf die last van night terrors had, alles precies zoals jij beschrijft inclusief huisarts en ook het slaapwandelen. Kon mijn verhaal zijn... Maar bij mijn weten komt het alleen voor in de eerste slaapfase dus dat zou dan niet logisch zijn in dit geval aangezien het vaker voorkomt in de nacht. Maar zeker weten doe ik dit niet. Als het wel night terror is en de ouders weten dit niet is er wellicht winst te behalen als ze leren hoe er mee om te gaan.

In elk geval super frustrerend voor de TS. Ik hoop dat je op de andere kamer meer rust krijgt. Misschien kun je met de ouders afspreken dat ze in dezelfde kamer blijven zodat het geluid niet verplaatst. Sterkte!