Al een tijdje loop ik er tegenaan dat ik niet zo goed weet wat ik wil met mijn leven, wat bij mij past en waar ik goed aan doe. Vooral mbt studie en verdere loopbaan. Ik ben 19, afgelopen jaar geslaagd voor het vwo met een C&M profiel. Ik heb heel veel interesses en dat maakt het maken van keuzes niet bepaald makkelijk

Toen ik klein was wilde ik heel lang heel graag (paarden)dierenarts worden, maar op 't vwo was ik alles behalve goed in natuurkunde, scheikunde, wiskunde dus heb dat verder eigenlijk nooit echt als een optie gezien. Wel heb ik het stiekem altijd gewild, maar er zijn zo veel dingen die ik leuk vind. Eigenlijk vond ik alle vakken super leuk, behalve economie en wiskunde. Vooral aardrijkskunde, Frans, Engels en geschiedenis hadden mijn interesse. Ik ben altijd al slecht geweest in het maken van keuzes, en ik ben nooit echt een studie tegengekomen waar ik helemaal lyrisch van werd. Wel zijn er zat studies die (gedeeltelijk) mijn interesses hebben, zoals geologie, aardwetenschappen, biologie, geschiedenis, en dus linguistics/taalwetenschap.
Momenteel volg ik via de LOI natuurkunde, scheikunde, wiskunde A en biologie. Als ik deze heb behaald heb ik iig veel meer opties om uit te kiezen met betrekking tot studie en verdere loopbaan.
Het maken van keuzes vind ik niet alleen heel moeilijk bij het kiezen van een studie, maar ook met dingen als; waar ga je later wonen (ik ben niet plaatsgebonden, zou heel graag in het buitenland willen wonen)? Wat voor werk past bij je?
Hoe vind je je daadwerkelijke roeping in het leven?
Alvast bedankt voor het lezen, en alle inzichten of ervaringen zijn van harte welkom!!
Sidenote: m'n ouders staan overal achter, zolang ik blij ben zijn zij het ook