Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ghostattack schreef:Zelf geen private lease, maar zakelijk via mijn werk. Mijn moeder rijdt wel private lease
Voordeel; Je rijd een gloednieuwe auto en hebt geen gedoe met dure onderhoud kosten.
Nadeel; Het is onwijs duur. Afhankelijk van hoeveel km je natuurlijk rijdt, hoe meer kms hoe duurder je contract. Je moet uiteraard de benzine ook nog gewoon zelf betalen.
Ik zou er zelf niet gauw voor kiezen, je zit toch vast aan zo'n contract voor enkele jaren. Eerder inleveren = boete betalen. Mijn moeder wil bijvoorbeeld heel graag van haar auto af omdat het een enorme kostenpost is, maar ze zit er nog 2 jaar aan vast.
Als je enkel een auto wil om van A naar B te gaan, dan zou ik zelf een autootje aanschaffen.
tienus63 schreef:Heeft het hebben van een leasecontract geen gevolgen als een hypotheek wilt afsluiten?
chanicha schreef:Wij hadden geleased bij de Kia garage, een Picanto en waren er zeer tevreden over.
Nu al sinds een jaar niet meer en wij betaalden €239 in de maand.
Was groot zat voor ons saampjes en een heerlijke auto
s1993 schreef:Na heel veel pech met onze vorige auto was ik mijn vertrouwen een beetje kwijt. Mijn grootste nachtmerrie is met de trailer ergens langs de snelweg staan met autopech en toen heeft mijn vriend me overtuigd voor private lease te gaan. Geen zorgen meer, geen stress dat er iets mis is en het geld voor een volledig nieuwe auto hadden wij niet liggen. Wel wat testritjes gemaakt met tweedehands maar met ons totale gebrek aan kennis waren we bang een miskoop te doen.
Ik heb een Ford Kuga occasion nu als private lease en betaal rond de vierhonderd per maand met 10.000k per jaar. Voor nu heel blij mee, hypotheek hadden we toch net een jaar ervoor afgeslotenGeen idee nog wat we hierna gaan doen.
ANWB heeft ook een stuk geschreven over vergelijking lease of koop:
https://www.anwb.nl/auto/private-lease/ ... -goedkoper
s1993 schreef:Na heel veel pech met onze vorige auto was ik mijn vertrouwen een beetje kwijt. Mijn grootste nachtmerrie is met de trailer ergens langs de snelweg staan met autopech en toen heeft mijn vriend me overtuigd voor private lease te gaan. Geen zorgen meer, geen stress dat er iets mis is en het geld voor een volledig nieuwe auto hadden wij niet liggen. Wel wat testritjes gemaakt met tweedehands maar met ons totale gebrek aan kennis waren we bang een miskoop te doen.
Ik heb een Ford Kuga occasion nu als private lease en betaal rond de vierhonderd per maand met 10.000k per jaar. Voor nu heel blij mee, hypotheek hadden we toch net een jaar ervoor afgeslotenGeen idee nog wat we hierna gaan doen.
henshem schreef:s1993 schreef:Na heel veel pech met onze vorige auto was ik mijn vertrouwen een beetje kwijt. Mijn grootste nachtmerrie is met de trailer ergens langs de snelweg staan met autopech en toen heeft mijn vriend me overtuigd voor private lease te gaan. Geen zorgen meer, geen stress dat er iets mis is en het geld voor een volledig nieuwe auto hadden wij niet liggen. Wel wat testritjes gemaakt met tweedehands maar met ons totale gebrek aan kennis waren we bang een miskoop te doen.
ANWB preekt hier wel een beetje voor eigen parochie… maar wat wel een punt is om rekening mee te houden is dat eventuele schadevrije jaren (no claim korting) na een aantal jaren vervallen. Dus als je dan toch weer een auto zelf wilt kopen, is de verzekeringspremie een stuk hoger.