We worden oud...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10706
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:37

Videotheken. Daar hadden we het hier toevallig over.
Dat je naar he naar de videotheek moest voor de nieuwste films. En
Daar ging je altijd even kijken of er nog meer was wat je wilde zien. Bijna wekelijks wel een keertje daar.

Verder supermarkt de konmar beetje Jumbo maar toch anders.

En de Free record shop heerlijk door al die cds heen

KiKiDo

Berichten: 80
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:51

SusanH schreef:
Toen ik klein was was er nog geen tv in de ochtend hoor. En no way dat die aan mocht ook overdag. Mijn zusje is 11 jaar jonger dan ik, mijn broertje 13 jaar. Die keken wel Telekids. Wij hadden vroeger de EO op woensdag middag :+


EO Kinderkrant met "De krant van Bas op de TV".
En zaterdags Stuif es in of Ren je rot.
Ik denk dat ik alle liedjes nog kan meezingen als ze gestart worden.

Destijds moest je ook gewoon op tijd op je afspraak komen. Je kon niet even appen dat het een kwartiertje later werd.

Bij de sigarenboer mocht je een kauwgummetje uit het schaaltje pakken.

Met een kwartje naar de melkboer om losse snoepjes te kopen.

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:25

Op de markt voor een kwartje een zak stroopwafelkruimels halen :9 .

Boheme

Berichten: 2112
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:18

Telekids was zaterdag van 7 uur tot 12 en vanaf 9 uur de live uitzending met Carlo en Irene. Ook op zondag was er telekids alleen zonder presentatie. Vroeger wa het s'avond rond half 7.

Ik mis de kleine kneuterige winkeltjes. De echte kaasboer, bakker, drogist en ga zo maar door. En dan bedoel ik echt in winkel, geen winkelketens.

Coco4life
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:19

Wij hebben nog de echte, kaasboer, bakker en drogist.
Jullie niet dan?

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:42

De V&D voor kleren of schoolspullen. Ook nog muziekwinkels met zoveel verschillende cassettebandjes .
Dan de videotheek voor films op videobanden! Zo hele videotheek vol van die dikke zwarte banden en dan bv een paar filmbanden meenemen en dat was heel wat dat je die een paar dagen mocht huren.
En dat je ineens ook rtl4 had, maar liefst vier zenders in plaats van alleen Nederland 1 2 en 3. Wel moest je dan steeds opstaan om van zender te wisselen want een afstand bediening voor de tv kenden ze nog niet.
Oja en dat je altijd wat losgeld had voor in de telefoon cel om bv naar huis te kunnen bellen haha

fohadie
Berichten: 4312
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:52

Grappig dat er altijd een keer in de zoveel tijd een nostalgietopic komt. Erg herkenbaar ook.

Videotheken was ik vaak in te vinden. Ik mocht nooit "achter het gordijntje" kijken want daar lagen de "grote mensen films". Een keer toch stiekum gekeken en schrok me dood! Die mensen hadden geeneens kletren aan! :+

Telekids kon ik nooit afkijken omdat ik dan paardrijles had en de manege was een ruim een hlf u fietsen.

Toen ik echt nog heel klein was en Telekids nog niet bestond hadden we Skychannel met oa DJ Cat met Linda de Mol en op de BBC Fun factory. Niets ondertiteld of nagesychroniseerd, alles Engels en Duits. Toen leerde je de taal via de televisie.

Later kreeg je Kindernet op de Belg. Iedere doordeweekse ochtend.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:23

Olympia Ruitersport in Arnhem, misschien alleen bekend bij Gelderlanders. Prachtige winkel vond ik dat. Daar mijn eerste zadel gekregen. Een Stubben Siegfried wat ik voor de helft zalf moest betalen. In het buitenland altijd even checken of er een Sephora is. Ik wist niet dat die vroeger in V&D zat.

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:56

In Rotterdam zat ruitersportwinkel Commijs op de 's-Gravendijkwal. Netjes aanbellen en dan mocht je naar binnen.

prompter

Berichten: 11209
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:31

Ja! Bij Commijs al mijn eerste spullen gekocht! En het leek net een gewoon woonhuis :j

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:41

O ja, Commijs ken ik ook nog wel. Daar heb ik ook veel gekocht.

Siers83

Berichten: 7375
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:50

De oude winkel van Divoza. Leuk kneuterig maar toch groot.
Weet nog dat ik daar Aigle laarzen kreeg, die met zo’n jachtkap want de anderen waren te kort voor mijn lange benen. Oh en daar kreeg ik toen ook een Eurostar broek, een donkerblauwe simpele ribbelbroek. Die moest ik de helft zelf betalen en de rest was voor mijn verjaardag. Ik denk dat ik toen 13 werd, of 14

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:57

Het eerste lintje dat ik won op de manege was van Commijs :j Het ding zou nog wel eens ergens in een la kunnen liggen ook :D

Stroopwafelkruimels kopen op de markt, ja! Met als je geluk had een flinke dot stroop ertussen.

Programma met de muis, doet dat ook nog een bel rinkelen of ben ik dan erg oud als ik daar naar keek?

Sowieso ben ik uit de tijd van de zwartwit TV en sterker, je had in die tijd nog TVs die alleen NL 1 konden ontvangen, 2 kwam er pas later bij.
En wat er uiteraard ook verdwenen is: TV-antennes op het dak :)) En wat later, rúim voor de kabels kwamen, had je soms wel centrale antenne-systemen, en kon je ook België of Duitsland krijgen als je een beetje gunstig woonde, omdat die centrale antennes dan op het dak van een hoge flat stonden.

ellepel

Berichten: 47398
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:01

ik lees echt veel dingen die hier in assen gewoon er nog zijn?
pipoos,jamin, gister ook nog de stroopwafels op de markt.
we hebben een warenhuis van der veen met halfords en van alles en nog wat.

ik keek ook naar die sendung mit der maus!
en pumukli..ken je dat ook?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34725
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:09

Nee wij keken geen Duitse zenders. Wij hadden alleen Nederland 1 en 2. En pas later Nederland 3. En nog later RTL :j .

Halfords hebben wij niet meer hoor. Heb nog in het hoofdmagazijn vakantie werk gedaan. Orders picken. Daar heb ik geen heimwee naar :') . Wel grappig ik wist op een gegeven moment bijna alles wat ze in het assortiment hadden.

Boheme

Berichten: 2112
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:18

ellepel schreef:
ik lees echt veel dingen die hier in assen gewoon er nog zijn?
pipoos,jamin, gister ook nog de stroopwafels op de markt.
we hebben een warenhuis van der veen met halfords en van alles en nog wat.

ik keek ook naar die sendung mit der maus!
en pumukli..ken je dat ook?



Ja ik heb zelf een van mijn katten erna vernoemd en heb sinds vorig jaar een tshirt met der maus.

Mellow

Berichten: 6495
Geregistreerd: 22-06-02

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:23

Verkeerspark Assen, Oranjestad en wat ik nu wel mis is dat je ook al wil je het soms niet veel te veel mee krijgt van alles. Het leven zonder internet/ minder internet omdat het via telefoonlijn prijzig was, was misschien dan toch ook zo gek nog niet.

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:59

SusanH schreef:
Nee wij keken geen Duitse zenders. Wij hadden alleen Nederland 1 en 2. En pas later Nederland 3. En nog later RTL :j .


Programma met de muis werd gewoon op de NL TV uitgezonden. Dat was uiteraard het Duitse programma, nagesynchroniseerd.

Westerntrail

Berichten: 1749
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 01:13

V en D

Boras
Berichten: 9962
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 01:24

Cil_ schreef:
Olympia Ruitersport in Arnhem, misschien alleen bekend bij Gelderlanders. Prachtige winkel vond ik dat. Daar mijn eerste zadel gekregen. Een Stubben Siegfried wat ik voor de helft zalf moest betalen.


Dat was de allereerste paardenwinkel die ik van binnen zag. Magisch moment.

Terwijl Rob Fransen in Nijmegen voor ons destijds veel dichterbij was, kwamen we later achter. Wisten mijn ouders veel :) Daar kocht ik mijn eerste zadel: een Kieffer Aachen. Hij zat fijn op de bok in de winkel. Gekocht zonder mijn paard in de buurt. Wat nou passen :o Ongelooflijk.

Weer later naar Hypo Sport Wijchen Vooral voor de degelijke dekens. Achteraf gezien vreselijk zware, onhandige dingen. Vast ook oncomfortabel. Mijn paard draaide al om voordat ik de deken erover kon zwaaien.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 01:48

Precies Boras, de Hypo dekens hebben wij ook gekocht, loodzwaar maar toen dachten we dat het de beste waren. Nu ik terugkijk was mijn eerste zadel geen beste pasvorm voor mijn Gelderse.

Druif_01

Berichten: 8839
Geregistreerd: 04-11-01

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 02:06

De videotheek inderdaad, wát een gemis! Dat was altijd fantastisch! Echt een hele happening! Lekker rondstruinen door de videotheek en dan lekker op de bank video kijken!

Schlecker ook! Daar liet ik altijd mijn fotorolletjes ontwikkelen :D

De V&D mis ik ook, heerlijke winkel!

Ook de Free Record Shop, inderdaad, muziek luisteren en singles kopen.

Ok, nu ben ik echt officieel oud…

Muronia

Berichten: 19623
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 03:05

Je had ook nog the music store, daar kwam ik ook vaak in plaats van de free record shop.

Kledingwinkels zoals Kien, Vögele, Mexx, Henk ten Hoor.

Scheer en foppen, Giraffe, Big Boss, Megapool.

Jeetje, wat zijn er veel winkels verdwenen als je er zo over nadenkt.

8nnemiek

Berichten: 43440
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 08:19

Schlecker voor fotorolletjes inderdaad :D Die waren goedkoop en de beste kwaliteit omdat ze in Duitsland werden ontwikkeld. En ik heb me toch een hoop analoge foto’s moeten maken voor mijn opleiding destijds :=

Op tv keken wij altijd naar Kindernet en Ketnet. En naar de smurfen om 7 uur op Nederland 3 :D
Er werden toen ook nog vrij veel tekenfilms voor kinderen in het Engels met Nederlandse ondertiteling uitgezonden, geweldig was dat! Je leerde lezen, en je leerde al wat Engels.

Niqui

Berichten: 2181
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:41

Mo_86 schreef:
Ik mis de Bijenkorf van vroeger, met meer betaalbare kleding en de jaarlijkse Drie Dwaze Dagen. Tegenwoordig is het (met name in Amsterdam) vooral gericht op rijke toeristen. Mist nu alle sfeer helaas, en in die in Amsterdam word je bij binnenkomst al van top tot teen gescand of je de moeite waard bent om aandacht aan te besteden.

Precies wat ik ook wilde schrijven. Vooral de Drie Dwaze Dagen waren geweldig. Dan werd er omgeroepen dat er op verdieping x weer een speciale aanbieding was en dan ging iedereen rennen }> ..