We worden oud...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 16:01


detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:09

Van die leuke winkels met alleen maar beeldjes en andere snuisterijen. Ik verzamel boxerbeeldjes en nu struin ik de computer af. Maar in zo een winkel zoeken vind ik veel leuker

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:11

Van de V&D en daar met vriendinnen eindeloos rondlopen, alle verdiepingen afstruinen.
Dan bij LaPlace koffie drinken.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 16:11

Ohh met die omschrijving moet ik aan een winkel denken... Poh kan niet meer op de naam komen maar ik kocht daar heel vaak Diddl dingen, en zij hadden dan ook Diddl tassen met hun eigen naam erop.

[edit] de Expo! Daar heb ik echt veel zakgeld naartoe gebracht :')

Rennie89
Berichten: 37252
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:24

Ik heb nog in V&D gewerkt in m’n tienerjaren haha. Bart Smith vond ik fantastisch en ik haalde regelmatig singels bij de freerecord store… zo dat was lang geleden -O- eerste baantje was bij de c1000, was 15 jaar en mocht achter de kassa 8-)

Marjo schreef:
Ohh met die omschrijving moet ik aan een winkel denken... Poh kan niet meer op de naam komen maar ik kocht daar heel vaak Diddl dingen, en zij hadden dan ook Diddl tassen met hun eigen naam erop.

[edit] de Expo! Daar heb ik echt veel zakgeld naartoe gebracht :')

Die bestaat geloof ik nog steeds! Was 1 op Schiphol in elk geval, kon je ook didl halen
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 30-12-23 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:25

De expo bestaat nog :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:26

De Free Record Shop ja! Daar heb ik heel wat cd's gekocht.

Rennie89
Berichten: 37252
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:27

Kan mij nog het moment herinneren dat ik bijvoorbeeld whenever van Shakira kocht of een singel van JLo :j

Goof

Berichten: 28803
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:30

Bellatrix schreef:
De Free Record Shop ja! Daar heb ik heel wat cd's gekocht.


Vooral geluisterd, koptelefoon op en dan even in je eigen bubbel in een winkel. Top was dat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:31

Total Touch, Spice Girls, Solid Harmonie. :') Ik was echt fan van al die groepen. Britney en Christina ook.

@Goof: idd, ik heb er ook veel muziek geluisterd.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:32

Bij mij in de buurt had jz vroeger 2 videotheken waar je dus dvd's kon huren.
Die zijn er beide niet meer.
Ik weet überhaupt niet of videotheken nog in het straatbeeld zijn? Denk dat streamen nu populairder is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:34

Oja, ik was echt kind aan huis bij de plaatselijke videotheek! Ik heb daar echt alle horrorfilms gehuurd maar niets was eng. :')
Ik keek echt ontzettend veel films in mijn tienerjaren, heerlijk om aan de realiteit te ontsnappen.
Best jammer dat die zaak weg is...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:39

V&D ja, heerlijke winkel was dat!
Free record shop, daar ging ik wel eens met vriendinnen luisteren naar muziek door de koptelefoons :)) En dan inderdaad de single kopen ja!
Expo kwam ik ook regelmatig, die wilde je het liefst helemaal leeg kopen :')
En Pipoos, al hadden ze die niet in onze stad. Daar lag een ander klein knutselwinkeltje, wat ook al heel lang weg is.
New age winkeltjes waren in mijn tijd ook helemaal hip. Heerlijk om daar tussen de edelstenen en wierook en drakenbeeldjes rond te lopen!

Oh ja, de videotheek! En dan op de coverfoto af gaan en thuis erachter komen dat het echt een heeeeel slechte film was haha.
En de tape terugdraaien voordat je hem inlevert natuurlijk, geweldig :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:47

8nnemiek schreef:
New age winkeltjes waren in mijn tijd ook helemaal hip. Heerlijk om daar tussen de edelstenen en wierook en drakenbeeldjes rond te lopen!



Dit!! :)) Er zat een heel tof winkeltje in in Leusden die natuur cd's (natuur geluiden) verkochten, mooie kandelaars, sieraden, kaarsen etc. Ik liep daar altijd even naar binnen. Heb daar ooit een tiara gekocht met kristallen bloemen. Heb dat ding nog. Ooit één keer gedragen naar Elfia. :') Ding ziet er als nieuw uit, volgens mij was het kreng ook best duur. :')

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:52

Ik denk dat wij hier in het oosten wat zijn blijven hangen in de tijd maar behalve de expo hebben ze hier ook van die bovenstaande winkeltjes met wierrook etc.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:59

Bellatrix schreef:
Oja, ik was echt kind aan huis bij de plaatselijke videotheek! Ik heb daar echt alle horrorfilms gehuurd maar niets was eng. :')
Ik keek echt ontzettend veel films in mijn tienerjaren, heerlijk om aan de realiteit te ontsnappen.
Best jammer dat die zaak weg is...


Ik weet nog heel goed dat mijn vader thuis kwam van zijn werk en een videorecorder had gekocht. Dat waren hele dure apparaten en hij was ook een van de eerste ermee.
Dus ook hier heel vaak naar de videotheek
En op de wachtlijst voor een film die uitkwam op videoband.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:03

V&D en de videotheek

Zo leuk :9

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:05

ravellie schreef:
V&D en de videotheek

Zo leuk :9


Hier sluit ik me bij aan

In Utrecht was er vroeger ook echt een mega toys r us, de winkelketen bestaat volgens mij nog maar die grote winkel niet meer.

Heb nog gezocht was nog wel langer open dan ik dacht, tot 2020
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 30-12-23 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn
Berichten: 4706
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:07

Art_Ificious schreef:
Bij mij in de buurt had jz vroeger 2 videotheken waar je dus dvd's kon huren.
Die zijn er beide niet meer.
Ik weet überhaupt niet of videotheken nog in het straatbeeld zijn? Denk dat streamen nu populairder is.


O ja, in mijn tijd was het zelfs nog met videocassettes. Denk dat we wel 30x de film Dirty Dancing gehuurd hebben, was één van de weinige zaken waarover mijn zus en ik het altijd eens waren. :D

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:12

Omdat het Bokt is toch iets paard gerelateerd:

De wedstrijden met de ponyclub,super vroeg op en alle pony’s in een grote vrachtwagen, pony’s met hooinet aan een lang touw en zadels op een kleed ernaast. Steeds een of twee ouders die oppas hadden bij de pony’s en spullen en wij aanmoedigen en voorlezen bij andere deelnemers van onze club. Blijven tot het einde en parade met prijsuitreiking.

Dat was toch een stuk leuker dan ieder voor zich en snel weer naar huis.

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:17

Ik vond de ponyclubs vroeger ook echt leuk. Carnaval doen met de ponyclub, carrousel rijden. Slalom race doen haha.

En de platenwinkel en videotheek ja, dat waren ook echt uitjes. Op zaterdag of zondag een paar films huren.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:17

8nnemiek schreef:
V&D ja, heerlijke winkel was dat!
Free record shop, daar ging ik wel eens met vriendinnen luisteren naar muziek door de koptelefoons :)) En dan inderdaad de single kopen ja!
Expo kwam ik ook regelmatig, die wilde je het liefst helemaal leeg kopen :')
En Pipoos, al hadden ze die niet in onze stad. Daar lag een ander klein knutselwinkeltje, wat ook al heel lang weg is.
New age winkeltjes waren in mijn tijd ook helemaal hip. Heerlijk om daar tussen de edelstenen en wierook en drakenbeeldjes rond te lopen!

Oh ja, de videotheek! En dan op de coverfoto af gaan en thuis erachter komen dat het echt een heeeeel slechte film was haha.
En de tape terugdraaien voordat je hem inlevert natuurlijk, geweldig :))


Pipoos bestaat ook nog! Toevallig vandaag nog geweest, in Eindhoven.

Het bestaat nog maar ik spaarde vroeger Stabilo kleurstiften en Schleich paardjes. Nog steeds nostalgie als ik dat zie liggen in de winkel.

En Diddl natuurlijk ook. Heb er nog steeds een bordspel van, de Diddl variant van Mens Erger Je Niet. En een paar knuffels (paar jaar geleden nog een echte Pimboli gescoord bij een kringloopwinkel). De rest is verloren gegaan.

nevica

Berichten: 1010
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:30

Ohh ik had het hier laatst nog over dat ik de videotheek zo mis! Ik ging altijd met mijn moeder of mijn oom een film uitzoeken, meestal bij de Free Record Shop. :D En de V&D haalde je ook altijd alles, ik vooral stapels dvd's. _O-

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:33

Ja de v&d en de expo inderdaad, en in Groningen zat dan op de Grote Markt nog zo’n leuk winkeltje naast de expo. Even langs six voor oorbellen, de free record shop voor een cd en de videotheek voor om een film te huren.. eigenlijk mis ik die shopmiddagen best wel!

Lukasje
Berichten: 11270
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:18

Raar, maar bij sommige dingen die jullie opnoemen denk ik “ach ja juist, dat hadden we vroeger”. Ik word dus inderdaad oud :o .

Waar ik nu zo aan denk, is dat we vroeger op vakantie naar een soort van telefooncentrale gingen en dan in een telefooncabine naar huis belden.
En voorafgaand hadden we de autoreis ahv kaarten uitgestippeld, zat je tijdens de autorit met de kaart op schoot.