Dochter van 4 vindt plek niet in kleuterklas

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabiansp
Berichten: 190
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Dochter van 4 vindt plek niet in kleuterklas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 01:12

Hier een oude kleuterjuf. Het is heel normaal als ze lekker hun eigen gang gaan. Ze zijn in die leeftijdsfase nog heel erg op zichzelf gericht en maken maar oppervlakkige contacten. Heel normaal gedrag, ze zal zich ontwikkelen op haar manier en in haar tempo. Gun haar dat.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Dochter van 4 vindt plek niet in kleuterklas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 09:32

Gaat ze graag naar school? Zo ja is dat alles wat nu “nodig” is.
Als ze nou elke dag aangeeft dat ze niet wil of iets in die geest zou ik wel verder kijken

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:02

Mijn dochter bleek erg slecht te horen daarom was ze erg op zichzelf, maar ze is ook hooggevoelig en had daar echt last van. Maar sommige hebben gewoon wat meer tijd nodig.

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dochter van 4 vindt plek niet in kleuterklas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:37

En sommige mensen blijven altijd graag op zichzelf (ik). En het zou fijn zijn als dat wat normaler gevonden zou worden.

Hoe vaak ik wel niet te horen krijg/ gekregen heb dat ik socialer zou moeten doen en meer 'onder de mensen moet komen'.

Anderen lijken niet te snappen dat ik helemaal happy ben met een dekentje, thee en een goed boek. :')

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Dochter van 4 vindt plek niet in kleuterklas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:02

Als ze graag naar school gaat zou ik me niet meteen zorgen maken. Als het echt een probleem zou vormen kan ze altijd een jaar langer kleuteren en vriendjes komen en gaan nog enorm op deze leeftijd.

Ik merk het hier ook, mijn dochtertje wil elke dag met vriendjes spelen, ze heeft ook zeker vaste vriendjes en vriendinnetjes, maar ook daar zit wel eens weken tussen omdat ze met zoveel kinderen wil afspreken. Vriendjes die ze van de peuterspeelzaal kent en die bij ons in de straat wonen krijgen ook minder aandacht dan eerst. Terwijl in het begin durfde ze niet af te spreken, daar begon ze 8 maanden later mee en nu zit ze in groep 2 en word ik af en toe gek met hoeveel ze er wel niet wil afspreken per week. :) ook wij vonden dit in het begin een ding, dat vriendjes maken, maar echt het is waren zorgen om niets! Ze zijn toch nog best wel klein in groep 1/2!