Wat doen jullie met Kerst?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 21:22

Ben wel benieuwd wat Bokt doet met de feestdagen {:)

Hier vieren we het zoals elk jaar met de familie bij mijn oom en tante (zij hebben de grootste woonkamer). We doen het altijd in pot luck stijl waarbij iedereen wat meeneemt. Dit jaar is het thema Mexicaans :)

Tweede Kerstdag doen we met ons eigen gezin (mijn moeder en ik, zusje moet helaas werken) lekker thuis.

Kerstavond gaat mijn moeder altijd naar de kerk, dus dan doen we verder niks bijzonders.

Hoe ziet Kerst er bij jullie uit? {:)

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:23

Werkend :')

RanjaRietje

Berichten: 550
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:29

Ik speel muziek dus met regelmaat dat ik met kerst moet spelen.
Net een kinder kerst feest gehad waar ik mee speelde. Nu zo met de fanfare spelen op een kerst nacht dienst/concert en morgen, 1e kerstdag spelen we met een ensemble in de dienst.

Verder komen we bij elkaar bij mijn ouders. Gezelligheid, wandelen en Chinees eten.
2e kerstdag gaan we graag naar een rommelmarkt :') {:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:30

2e kerstdag gourmetten bij een vriendin. Vanavond en morgen bankhangen thuis rommelen.

Lekker rustig dus.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:39

Zoals het ernaar uitziet ga ik morgenochtend rond zonsopkomst naar het omheinde losloopveld mer de honden, ff laten uitrazen.
Dan bij thuiskomst moet de ene onder de douche, de andere even afgedroogd.
Dan lekker een paar uurtjes terug in bed met een serie/film op de tablet en een kop thee.
Eind vd ochtend cadeautjes uitpakken en brunch/lunch maken&opeten, honden kort uitlaten en daarna met een dekbed op de bank en een pot thee erbij de tweedaagse Harry Potter marathon starten.
Rond etenstijd nog een lange wandeling met de honden maken en bij thuiskomst mijn eten in de oven schuiven.
Tweede kerstdag overdag enkel korte uitlaatrondes en mss laat op de avond nog een uurtje wandelen, tussendoor films kijken en lekker eten enzo.

Ik ben alleen, normaal ga ik wel de deur uit maar ik verwachtte 1 van mijn honden de 19e loops (uitgegaan vd vorige loopsheden) maar ze besloot me te laten wachten. :+
Één vd adressen waar ik normaal een dag heenga met kerst wil geen loopse teef in huis, het andere heeft een gecastreerde reu die mijn teef niet met rust laat waarop zij gaat lopen krijsen dat hij moet oprotten, niet mijn idee van gezellig kerst vieren zegmaar. :')
Dus had al besloten lekker thuis te blijven en mijn eigen feestje ervan te maken.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:45

Werken

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:48

Zo min mogelijk.

prompter

Berichten: 11112
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:02

Niks. Geen verplichtingen, lekker met mijn man samen vrij, alleen elke dag even naar het paard samen. Heerlijk!

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:05

Kerstavond met z'n tweeën gourmetten, 1e kerstdag tapas eten bij m'n zus met het gezin plus aanhang, 2e kerstdag lopend buffet bij een café met m'n schoonouders en tante/oom/nichtje van mijn man

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:08

Vanavond lekker niks gedaan.
Morgen gourmetten met mijn ouders en broer en 2e kerstdag moet ik werken. Gelukkig niet zo lang, maar van 09u tot 14u dus nog prima de tijd voor andere dingen

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:12

Gourmetten met 1 kant van de familie
Kerstdiner met de andere kant
En met vrienden van ons bij ons thuis weetikveelwat doen met kerst (eten, film kijken, kletsen, spelletjes spelen etc).

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:13

Voor mij is dit de eerste kerst zonder mijn moeder, dus ergens ben ik heel blij als de decembermaand voorbij is. Vanmiddag heb ik met m’n vader en broertje wat cadeautjes gedaan en tapas gegeten. Morgen ga ik ‘s avonds uit eten met m’n vader, broertje en oma. Tweede Kerstdag ga ik bij mijn oma eten omdat ik niet wil dat zij alleen zit met kerst en het voor haar de eerste kerst zonder mijn opa is. Een kerst met een heel dubbel gevoel dus. Aan de ene kant dankbaar voor de lieve mensen met wie ik dit jaar kerst kan vieren, maar tegelijkertijd komt ook het gemis nog wat harder binnen.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:16

Werken. Heb twee dagen dagdienst.
1e kerst gaan we gourmetten met de hele bende van ellende en 2e kerst doen we met het gezin.

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:23

1e kerst en 2e kerstdag dagdienst werken 7.15-15.45

Morgenavond gourmet met de familie

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:23

Mijn oma is vandaag gekomen en hebben we met z’n 3en gegeten. Kippensoep, hachee en boeren vla gemaakt. Was erg lekker. Oma blijft gezellig slapen en morgen ben ik jarig. Dan komen m’n ouders en schoonouders. Oma en schoonouders blijven eten en gaan we lekker gourmetten. 2de kerstdag nog niet echt plannen

Anastasia24

Berichten: 2711
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:41

Net wat luxer eten en daarnaast mijn simpele traditie van kip en tiramisu voortzetten. Voor de rest genieten van de lampjes overal en misschien een vage kerstfilm, lekker rustig thuis met ouders en de berg dieren dus. Zou niet moeten denken aan een grote familie-diner dus dat is gelukkig ook niet wat we doen.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:43

Wij bivakkeren traditiegetrouw een paar dagen lekker thuis met zn tweeën, met hapjes, spelletjes, films, boeken, lekker vlees en vis en ijstaart. Heer-lijk, geen verplichtingen en gedoe. Gewoon lekker thuis met deken tot over de oren en een fles wijn naast ons voor de kerstboom. :D

insun
Berichten: 677
Geregistreerd: 20-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:48

Vanavond lekker op de bank tv kijken, morgen zouden we gaan uiteten met de kinderen, ‘s avonds gezellig samenzijn met de hele familie (zussen, broers, schoonzussen en schoonbroers en alle nichtjes en neefjes met aanhang) van mijn man.Dinsdag koken we zelf en daarna zouden we naar mijn familie gaan.
Helaas gaat dit alles niet door en wordt het thuis bankhangen zonder bezoek, want ik heb Corona.. |(

ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:10

Vanmorgen vroeg zat ik al op de wasserij om de administratie bi te werken.
De hele week meegeholpen in de produktie zodat alle hotels en restaurants schoon linnen hebben voor de kerst. Vanmiddag de paarden verzorgt en moeten uitmesten in de regen. Bleh.
Met het gezin vanavond een Kippie pan gegeten.
Morgenochtend eerst een vroege rit vuile was ophalen, daarna beetje paarden verzorgen.
En dan dinsdag naar Amsterdam toe om daar bij de diverse hotels was op te halen.
En dan kerst vieren waarbij mijn schoonmoeder en de vriendin van mijn zoon zijn.
Eerst kadootjes aan elkaar geven, en daarna komt er een chefkok die voor ons kookt en ons daarbij het eten serveert. Ik hoef dan helemaal niets te doen. Zelfs de afwas doet hij.

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:17

Ik ben voor het eerst sinds een herseninfarct 7 weken geleden een weekend thuis. Behalve een beetje bezoek, lekker eten en heel blij zijn doen we hier zo weinig mogelijk :Y)

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:24

Helemaal niks gepland en we als we zin hebben gaan we klussen. Een zak snoep voor bij het klussen en ‘s avonds gewoon een simpele maaltijd. Geen toeters en bellen.

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:29

M'n man heeft 2 dagen in de slagerij gewerkt. Vroeger was hij slager en jaarlijks helpt hij voor het plezier nog mee. Dus die komt dan uitgeput op kerst avond thuis. Met een tapas plank op de bank, all you need is love en andre rieu kijken. Normaal valt hij altijd in slaap. Nu is hij om 21.30 naar boven vertrokken haha.
Morgen met onze peuter thuis; kerst ontbijt/cadeautjes/spelletjes spelen en slapen onder de kerstboom hebben we bedacht.
2e kerstdag naar mijn broer met mijn moeder/zus aanhang en alle Kids wat eten e.d.

Normaal werken we (zorg). Eerste jaar dat we als gezin een dag niets hoeven. Schoon familie hoeft ook niet dit jaar (mis ik niks aan haha dus prima). Gewoon heerlijk de luxe dus. Vorig jaar gekke tijd met overlijden van schoonmoeder rond die tijd en alle hectiek van koken bij ons thuis en voor de familie van mijn man.
Stiekem vond ik het werk als excuus ook wel prima. Daar was kerst heel fijn en dankbaar en dubbel lekker eten :') maar nu met ons zoontje waardeer ik de tijd thuis met elkaar heel erg.

cariena1
Berichten: 942
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:35

Met mijn 2 kids naar mijn vader die aan revalideren is na een nare val en bijna alle botten in zijn been heeft gebroken,erna naar oma ff gourmetten samen,en tweede kerstdag lekker lp's draaien met kerstmuziek en spelletjes doen en koekjes bakken

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:38

Vandaag bij peettante, tante, nichtje en vriend geweest met mijn vriend. Gesteengrilld.

Morgen bij peetoom, tante met broertje en vriend, lekker eten (weet nog niet wat).

Dinsdag weer naar mijn peettante, mijn vriend gaat dan naar zijn moeder. Ik maak dan verse groentesoep en hachee.

Fijn met familie. <3

DJZ

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:40

Lekker niks. Had gehoopt om 1 of dagen te kunnen werken, maar was niet nodig :P

Vanmorgen/middag bij mams geweest voor een brunch, daarna naar de paarden voor de dagelijkse verzorging, toen door om mijn broertje weer op te halen en samen naar oma te gaan. Daarna met oma, oom, paps en broers uit eten geweest :)