Wat doen jullie met Kerst?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:00

Wij zijn op vakantie met een subtropisch zwemparadijs
Gisteren naar monkey town en smiddags lekker gezwommen..
Vanmorgen lekker over het parkje gewandeld en vanmiddag zwemmen en morgen zal er niet veel anders uitzien….
Lekker rustig aandoen en genieten van mijn kinderen….

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:12

Kerstavond even lekker niets.
Vandaag (Eerste Kerstdag dus), mijn verjaardag vieren samen met familie. :D Iedereen blijft altijd bij ons eten.
En Tweede Kerstdag gaan we samen met de schoonfamilie vaak nog even naar mijn schoonouders (die dus de eerste ook al bij ons zijn).

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:19

Gisteravond heerlijk gegeten met mijn dochter (die in het buitenland studeert) en manlief. Lekker bijgekletst met elkaar, cadeautjes gedaan, een popquiz gedaan en staan swingen op de start van de Top 2000 en Just Dance. Zó gelachen met elkaar.

Vandaag naar de gezellige familie van manlief, waar zijn kinderen en aanhang ook bij zijn. Ook spelletjes, dansen, bij praten, lekker eten, spelen met de twee speelse hondjes daar. Daarna nog naar de paarden.

Morgen NIETS. Uitslapen, paarden natuurlijk doen 2x, zoiets. Vaak gaan we nog even wandelen, maar met dit weer???
Denk dat we weer Just Dance gaan doen ofzo, hahaha..... of gewoon met een boekje en kopje thee op de bank.

Ben extra blij dit jaar, omdat mijn dochter ruim 3 weken in NL is.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:29

Ben alleen dit jaar.. alle dagen.
Helaas ook flink wat ellende bij elkaar al op mn bordje gekregen deze week.

Normaal geniet ik enorm van deze tijd, maar voor mij mogen we snel vooruit spoelen naar april.

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:31

_Mir schreef:
Ben alleen dit jaar.. alle dagen.
Helaas ook flink wat ellende bij elkaar al op mn bordje gekregen deze week.

Normaal geniet ik enorm van deze tijd, maar voor mij mogen we snel vooruit spoelen naar april.


Sterkte!
Als je in de buurt woont, ben je hier ook wel welkom hoor.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:46

Het is hier reuze saai. Sinds ik verhuisd ben vind ik kerst maar saai. Ik ga naar familie aan de andere kant van nederland maar omdat ik hier niks meer heb is het vandaag gewoon afwachten tot het diner.

Voorheen had ik altijd een dienst op de dierenambulance of was ik de halve dag op stal.
Morgen lekker weer naar huis en hopen dat het nog mooi weer is om wat met mijn paard te doen. S' vonds maar PING maaltijd of pizza.
Ik had plannen om met oudjaar ook weer hier te zijn maar grote kans dat ik thuis blijf.
Denk dat ik volgend jaar maar echt op vakantie ga.

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:52

_Mir schreef:
Ben alleen dit jaar.. alle dagen.
Helaas ook flink wat ellende bij elkaar al op mn bordje gekregen deze week.

Normaal geniet ik enorm van deze tijd, maar voor mij mogen we snel vooruit spoelen naar april.


Sterkte Mir, ik hoop dat je nog gezelschap vindt want dit is echt niet fijn… :knuffel:

Ik zou ook alleen zijn deze kerst maar ik heb lieve vrienden waar ik alsnog kan aanschuiven. Daar ben ik heel dankbaar voor.

Ben ook dankbaar dat er zoveel lieve Bokkers zijn die mensen die het zwaar hebben een hart onder de riem steken.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 15:04

Leuk om te lezen, zoveel verschillende manieren om Kerst door te komen. Het super de luxe dineren lijkt toch niet zo standaard als dat de media ons doen geloven. Veel mensen die gewoon relaxen :D

Doen jullie ook allemaal cadeaus? Dat doen wij dus echt nooit.

Ook een paar mensen die alleen zijn of voor wie Kerst geen fijne periode is. Sterkte :knuffel:

Ik zag ook een paar jarigen. Gefeliciteerd! Y)(^)

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:10

Gewoon zoals de andere dagen, ik doe niet aan feestdagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:12

Kerstavond kunnen wij nooit uitgebreid eten omdat we altijd met de fanfare in de kerk moeten spelen ‘s avonds en al om half 7 meestal aanwezig moeten zijn. Meestal doen we daarna als we klaar zijn allemaal hapjes. Gisteren hebben we het bij ons thuis gevierd en ik had wat simpele hapjes op tafel gezet zoals mini wrapnes, schaal nacho’s uit de oven, wat toastjes met salades etc.

Vandaag bij mijn schoonouders ook wat simpels eten als een pasteitje en soep en verder wat spelletjes spelen en wijn drinken.

Morgen bij mijn ouders hebben we wel een 4 gangen diner met als hoofdgerecht konijn.

Molly1230

Berichten: 418
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:13

Gister lekker uiteten geweest, sushi gegeten. :Y) Gezellig met het gezin. Vanavond gaan we naar mijn oom en tante en gaan we met opa, oma, neef en ons gezin gourmetten. {:) Morgen gewoon thuis met het gezin en 's avonds gaan we de pizzarette aanzetten. :P

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:15

Picopico schreef:
Leuk om te lezen, zoveel verschillende manieren om Kerst door te komen. Het super de luxe dineren lijkt toch niet zo standaard als dat de media ons doen geloven. Veel mensen die gewoon relaxen :D

Doen jullie ook allemaal cadeaus? Dat doen wij dus echt nooit.

Jazeker doe ik hier cadeautjes.
En ik eet makkelijk en vaak tegelijkertijd net wat luxer dan normaal, maar sommige jaren gooi ik gewoon een ovenschotel in de airfryer of ik trap de frituurpan aan, bestel een pizza oid.
Net waar ik zin in heb zegmaar. :)

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:28

Gisteren en vandaag gewerkt. Strakjes koken en dan vanavond heerlijk met een warme kop chocomelk voor de tv onder een dekentje <3

Morgenvroeg een kerstontbijt en daarna heerlijk met de hond en een vriendin naar het bos
Ik wens jullie allemaal een fijne dag!

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:34

Ik ben gezellig met mijn moeder de muur aan het stucen. Vanmorgen eerst met de honden lekker gewandeld en ga zo nog naar stal. Straks iets luxer diner voor twee op de bank voor de tv. Morgen heerlijk een dagje alleen. Normaal werkte ik altijd met kerst maar nu ik een andere baan heb hoeft dat niet meer. Maar werken met kerst was geen straf.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 16:37

Gisteren heb ik gewoon gewerkt. Gisteravond gegeten bij schoonfamilie. En vandaag lekker precies doen waar ik zin in had. Geen verplichtingen. :D

Dat resulteerde in vanmorgen een dode hamster aantreffen (RIP Ferdinand). Een beetje puzzelen, Mac Donalds eten als lunch en een ANWB auto route rijden. Wel alles samen gedaan met m’n vriend dus dat is super fijn!

Morgen overdag m’n rattenkooi schoonmaken en opnieuw inrichten en einde van de middag naar mijn ouders.

Ik moet de 3 dagen na kerst gewoon werken dus we doen rustig aan!

Knikmops57
Berichten: 191
Geregistreerd: 12-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:29

Ook wij, vriend en ik, geen verplichtingen. Vanmorgen mijn verzorgpaard verzorgd ( :j ), vanmiddag even met de hond uit en straks niet te gek eten, gisteren klaar gemaakt in de slowcooker.
Morgen ochtend lange wandeling met hond en verder aan rommelen, niks geen stress dus.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 18:08

Vandaag helemaal niets,( man ,zoon en ik) lekker makkelijk eten en films kijken. Morgen werken en s'avonds pizza halen. Doen we elke 2de kerstdag.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 01:00

Wij zijn op vakantie op Tenerife en hebben een heerlijk kerstdiner gehad in het hotel. Overdag zijn we naar het Loro Parque geweest.
Morgen lekker luieren bij het zwemband/strand 8-) {:}

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 01:27

Leuk topic dit!

Wij zijn zondag met het gezin naar de Efteling gegaan, hebben een abonnement dus we waren benieuwd wat zo’n dag voor kerst met slecht weer doet. Heerlijk rustig! Fantastisch, dat is een nat pak waard hahaha!

Vandaag eerst cadeautjes uitgepakt, daarna lekker ontbeten en toen met mijn schoonouders naar Blijdorp. Ook heerlijk rustig. Op ons gemak het hele park door, overal een keer normaal kunnen kijken, ook fantastisch. En de hele dag droog gebleven! Daarna zouden we bij hun thuis kaasfonduen, maar we waren allemaal helemaal verrot van de hele dag slenteren en het eten kon allemaal lang bewaard blijven, dus die kaasfondue bewaren we voor nieuwjaar ofzo en we hebben bij ons thuis pizza besteld, zodat de kids lekker konden spelen met hun nieuwe speelgoed wat ze vanmorgen ein-de-lijk van onder de boom hebben weggeplukt (echt mega goed dat ze daar al die tijd vanaf zijn gebleven, ik ben echt trots).

En morgen heb ik wederom lekker afbakbroodjes, croissants en eitjes en is het de bedoeling dat we in de middag gaan schaatsen met mijn zus, zwager en mijn nichtjes, en daarna bij hun thuis gaan gourmetten met mijn moeder er ook gezellig bij. Maar mijn jongste nichtje heeft vanavond dr hele kerstdiner uitgekotst dus we moeten nog even kijken hoe dat morgen loopt. Maakt ook allemaal niet zo uit, we zien wel hoe het loopt. Als ze niet kan gaan schaatsen blijven we bij hun thuis lekker spelletjes doen of films kijken. Alles is goed, geen stress.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 01:39

Vrijdag kerstdinner met vrienden gehad. Met de pizzarette gezellig pizza's gemaakt en onze jaarlijkse kerstfoto gemaakt.

Kerstavond naar de Silent Disco op de Grote Markt in Haarlem geweest met groepje vrienden.

1ste Kerstdag ontbeten met m'n ouders.
Smiddags naar de sportschool geweest met m'n vader, even wat compenseren voor al dat extra eten.
Savonds gegourmet, met ouders en broer/schoonzus.

2de Kerstdag. Ik denk weer ontbijten met m'n ouders, wie weet schuift m'n broer ook aan.
Overdag misschien naar de woonboulevard. Krijg over een maand de sleutel van m'n eerste huisje en lijkt mij wel grappig om te zien of het echt zo druk is.

Savonds de restjes opeten van 1ste kerstdag :)

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat doen jullie met Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 04:47

Wij zijn dit jaar lekker met vakantie met kerst.
Dus gisteren de bbq aan gehad langs het zwembad, en vandaag gaan we even op pad wat van de omgeving zien.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 08:03

Kerstmis is heerlijk. Lekker thuis rommelen, in meestal de samenstelling bank + Koper + katjes + berg boeken. Verder rustig uitgebreid voor mijzelf koken, ik bak ook wat lekkers en er is een 100000 caloriën trifle.

In het verleden was Kerstmis een soort van toneelstukje. Iedereen deed braaf mee maar écht leuk was het niet. Ook niet vervelend ofzo, maar ik raak in de war van mensen die niet authentiek zijn, en 1 keer per jaar bij elkaar komen omdat het Kerstmis is terwijl je elkaar de rest van het jaar niet ziet en nauwelijks spreekt past niet zo goed bij mij :')

Ik overweeg wel om volgend jaar een vriendin uit te nodigen voor Kerstmis. Zij komt uit een land waar Kerstmis niet gevierd wordt en vroeg een paar jaar geleden hoe Advent werkt. We hadden het er toen over om samen Kerstmis te vieren maar het is er niet van gekomen, er kwam steeds iets tussen. Maar voor volgend jaar zal ik vragen of ze interesse heeft. Ze is iemand met een hoge eigenheid, oprechter mens dan zij zul je moeilijk vinden :D

Deze Kerstmis knuffel ik mijn kater extra veel. En na Kerstmis ook nog. Hij is ruim 17 en de tumor in zijn gezicht is terug. Het zit vlak naast zijn neus en hoewel het niet snel lijkt te groeien zal hij er op den duur toch last van gaan krijgen met ademhalen. De dierenarts zegt dat ze het kan behandelen, en dan komt er bestraling en elders van zijn lijf een stuk huid weghalen enzo aan te pas. Gaan we niet doen. Dus ik hoop dat hij er volgend jaar nog is maar ik houd er rekening mee van niet.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 08:30

Kerstavond stond in het teken van de kerstnachtdienst (die dit jaar al om acht uur begon, heerlijk) muzikaal omlijsten. En ik was mooi op tijd thuis dus daarna nog AYNIL teruggekeken en de opening van de Top2000.
Gisteren waren we bij mijn ouders, brunch-sjoelen-kerstdiner. Vandaag is mijn man jarig! Ik wacht tot hij + dochter wakker zijn en dan is het allereerst tijd voor koffie, cadeautjes en taart op bed. We doen daarom niet ook nog eens aan kerstcadeaus voor elkaar. Vanmiddag komt de schoonfamilie borrelen en eten, iedereen heeft een gang voorbereid.