Wat doe jij met 30 miljoen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:35

Wat boeit mij het nou wat een roddelcircuit denkt/zich afvraagt

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:45

tengeltje11 schreef:
Velen zeggen ‘stilhouden’, maar als je plots een groot huis met grond erbij gaat kopen en je bent maar een ‘normale wekende mens’, dan stelt de halve gemeente zich daar toch (terecht) vragen over? Koop daarnaast nog een nieuwe, grote wagen, neem ontslag en de roddelmolen is vertrokken…

Zelf zou ik emigreren,investeren en een groot deel vast zetten voor de kids en later.

(2% rente op zo’n bedrag is 60 000, die 2% lijkt me realistisch met zo’n bedrag en van die 60 000/j kan ik prima leven hoor :+ )


6 ton rente bedoel je. Als je maar 2% rente binnen krijgt op zo’n bedrag doe je wel iets heel goed fout met de huidige rentestanden. Maar dan heb je nog steeds 6 ton dus.
Zo’n bedrag ook nooit bij 1 bank stallen. Faillissement en je bent alles kwijt. Depositostelsel gaat maar tot één ton per bank.
Dus je zult sowieso nog wat anders moeten verzinnen. 300 banken is een beetje onoverzichtelijk en elk jaar komen er ongeveer 4 /5 banken bij ivm de rente.
Dan heb je een beetje een idee hoe groot het bedrag is.

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:50

Bij veel banken betaal je volgens mij in plaats van dat je rente ontvangt..

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:56

Verdelen over laag risco beleggingsfondsen.
Van de rente wat verbeteringen aan de boerderij, een dakappartementje aan de kust met ruime garage kopen en een bedrijfspandje op het industrieterrein hier.
In de vrienden-/kennissenkring helpen met probleemoplossende aankopen. Geen directe geldelijke steun!
Verder verschillende vrijwilligersorganisaties een verschil makende vaste bijdrage uitkeren.

Sannens
Berichten: 1413
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:04

Als eerste contact met een financieel adviseur om alles door te nemen qua tips en adviezen rondom beleggen. Daarna een deel beleggen.

Verder advies opvolgen over het afbetalen van hypotheek en studieschuld. Wel een nieuw huis kopen, vrijstaand of twee onder één kap, maar wel in dezelfde gemeente. Verder doet mijn familie het goed, dus ik zou ze vooral trakteren op een toffe familie vakantie. Mijn schoonouders zou ik wat ondersteunen, mogelijk door het kopen van een huis passend bij hun situatie om het daarna aan hun te verhuren voor een symbolisch bedrag.

Vrienden van mij hebben het niet breed, maar het lukt wel. Hun zou ik denk ik wat schenken om ze wat lucht te geven, plus ook trakteren op een toffe vakantie met het hele gezin. We gaan nu ook vaak met hun een weekend weg en dan betalen wij vaak extra.

Ook zou ik denk ik kijken of ik (in overleg met de financieel adviseur hoe je dat het beste kan doen) een samenwerking met bijvoorbeeld de voedselbank zou kunnen doen. Zodat zij extra voorzien worden van verse en gezonde producten.

Ik zou wel blijven werken, maar wel minder.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:09

Volgens mij moet je zelfs een gesprek aangaan met een financieel adviseur. Is wettelijk verplicht dacht ik bij grote geldbedragen als je die wint.

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:40

Dat zou dan een kort gesprek worden bij mij, daar heb ik geen behoefte aan.

Ik zou misschien wel een ruitersportwinkel beginnen. Daar zou ik dan wel hulp bij zoeken, maar niet van een financieel adviseur. Daar zijn wel andere mensen voor.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 01:19

Met 30 miljoen ga ik, ondanks dat ik net ben verhuisd, toch wel even rondkijken voor een huis met stalling en weides <3

Verder nog even lekker op vakantie, Ibiza lijkt me gaaf of Egypte.

Schulden afbetalen natuurlijk.

Familie weekje in de Efteling ofzo <3

Ik wil graag doneren aan een goed doel maar ben er nog niet precies over uit welke. Me/cvs stichting?
En onderzoek medicijn FIP bij katten.

Verder even geen idee? Familie/vrienden financieel helpen, en een dagje losgaan mer shoppen? :')

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 09:08

Ik zou een klein deel (max. 5%) gebruiken om te verhuizen naar een meer bosrijke omgeving met ruimte voor de paarden.

De rest zou ik investeren om de wereld een stukje mooier te maken voor dieren, natuur en milieu.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:14

Ik zou eerst de Kilimanjaro beklimmen. Dat staat al langer op het lijstje, maar is gewoon te duur. Je bent zo'n 4000 euro kwijt met vlucht, de 8daagse beklimming en 4 dagen safari. Dit is dan de low budget variant waarbij ik voor alles het goedkoopste genomen heb. En het is nog te duur. Maar dan kan het.
Verder? Wel blijven werken, maar ook een duikschool opkopen en daar alleen vanuit een afstandje de leiding over nemen zodat ik als ik kom gewoon lekker kan duiken.

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:21

Niobe schreef:
Wat boeit mij het nou wat een roddelcircuit denkt/zich afvraagt


Hahaha precies!

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:24

Wij hebben 2,5 lot... Dus nog steeds niet heel veel kans.
Maar als we hem winnen...
Dan betaal ik onze schulden en de hypotheek af. Laten we de verbouwing door een aannemer af maken (in plaats van alle weekenden zelf door werken).
Ik denk dat wij allebei minder gaan werken maar niet stoppen met ons werk.

Daarnaast gaan we denk ik heel bewust geld verdelen naar familie en vrienden, daar waar we het verschil kunnen maken.
En ik denk dat onze stalhouder gebaat kan zijn bij een impuls aan verbouwing van een van de stalgebouwen en groot onderhoud aan de weilanden en buitenbaan.

jitskenienke

Berichten: 375
Geregistreerd: 23-10-13

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:14

Als ik hem zou winnen, dan zou ik een huisje kopen met mega veel land er omheen. en 3 verschillende pp's aanleggen. 1tje voor mijn eigen paarden en wat vrienden, 1tje voor oude paarden om op te vangen, en 1tje voor paarden die 'afgedankt' worden als weidemaatje. Uiteraard met alles er op en eraan en ook normale boxen etc.

Ook zou ik een flink bedrag doneren aan het CF fonds, en misschien nog andere ziektes-fondsen waar mensen mee geboren kunnen worden.

Ik zou zeker stoppen met werken en heel de dag rommelen tussen de paarden. En ook mijn ouders/schoonouders kunnen met pensioen op mijn kosten. Broertjes/zusjes zou ik op weg helpen met een mooi huisje.

En dan ben ik er wel aardig doorheen denk ik.

Marilu
Berichten: 1247
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:37

Tot wat een topic leiden kan ;)
't Is al jáááren geleden dat ik nog eens meegespeeld heb, maar ik heb net toch even een gokje gewaagd voor de trekking, de jackpot, van vandaag :D

Stel dat ik zou winnen : dat wordt stoppen met werken en emigreren naar een plekje in zonniger oorden met goede voorzieningen voor de viervoeters die natuurlijk mee moeten verhuizen ! Geen luxueuze villa nodig, klein huis is genoeg, maar wel met 'gewoon' goed comfort en zeker ook voor de dieren alles om hun gezond en gelukkig te houden.
En dan daar maar eens in het zonnetje grondig bezinnen wat er met de rest van het geld zou gaan gebeuren :D ;)

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:24

ElfBeau_067 schreef:
Niobe schreef:
Wat boeit mij het nou wat een roddelcircuit denkt/zich afvraagt


Hahaha precies!


Menig mens die een groot lot won is moeten verhuizen nadat het bekend werd, ze werden belaagd, gestalkt, hele dagen bedelbrieven, overspoeld met zielige verhalen en hulpvragen,….
Dus ik snap meer dan prima dat mensen niet willen dat dit bekend wordt(zou zelf ook zo zijn)

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:27

tengeltje11 schreef:
ElfBeau_067 schreef:


Hahaha precies!


Menig mens die een groot lot won is moeten verhuizen nadat het bekend werd, ze werden belaagd, gestalkt, hele dagen bedelbrieven, overspoeld met zielige verhalen en hulpvragen,….
Dus ik snap meer dan prima dat mensen niet willen dat dit bekend wordt(zou zelf ook zo zijn)


Is dat niet nog erger bij de postcode loterij, waar zeer exact bekend is waar de winnaar woont?

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:30

Dat lijkt me inderdaad wel ronduit poedersuiker. Zeker als je dan niet 30 miljoen wint maar een meer bescheiden bedrag. Dan gaat straks je geld op aan verhuizen omdat je daar niet meer kunt blijven wonen.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:34

Bij de postcode loterij is dat idd nog erger ja.
Dan je met je smoel ook nog op tv ook.
Goed kans is klein maar je moet het maar willen...plus de tig doelen waar ik niet achter sta, dus daar geen lot

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:50

tengeltje11 schreef:
Menig mens die een groot lot won is moeten verhuizen nadat het bekend werd, ze werden belaagd, gestalkt, hele dagen bedelbrieven, overspoeld met zielige verhalen en hulpvragen,….
Dus ik snap meer dan prima dat mensen niet willen dat dit bekend wordt(zou zelf ook zo zijn)


Daarom ook dat ik zou willen dat niet veel mensen het weten :)

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:56

Marilu schreef:
Tot wat een topic leiden kan ;)
't Is al jáááren geleden dat ik nog eens meegespeeld heb, maar ik heb net toch even een gokje gewaagd voor de trekking, de jackpot, van vandaag :D

Stel dat ik zou winnen : dat wordt stoppen met werken en emigreren naar een plekje in zonniger oorden met goede voorzieningen voor de viervoeters die natuurlijk mee moeten verhuizen ! Geen luxueuze villa nodig, klein huis is genoeg, maar wel met 'gewoon' goed comfort en zeker ook voor de dieren alles om hun gezond en gelukkig te houden.
En dan daar maar eens in het zonnetje grondig bezinnen wat er met de rest van het geld zou gaan gebeuren :D ;)



Wij kopen altijd wel loten van de ONCE; dat is voor gehandicapten.
Voor de rest zou het een luxe´probleem zijn: Woon al sinds de eeuwwisseling onder de zon in vakantieland, geen hypotheek, geen leningen, paarden naast huis. Met Covid even een dip in inkomen en uitdaging voor de toekomst maar met de noodzaak als moeder van inventiviteit is dat nu nog beter dan ervoor.
Kortom goed doel loten en verder luxe´probleem´.

Daphne__
Berichten: 12469
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:22

Als het geld om 12:00 op mijn rekening staat, zit ik om 12:01 in het vliegtuig, dag Nederland! Leuk huisje waarbij je zonder verrekijker geen buren ziet... Heeeeerlijk!

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:46

ElfBeau_067 schreef:
tengeltje11 schreef:
Menig mens die een groot lot won is moeten verhuizen nadat het bekend werd, ze werden belaagd, gestalkt, hele dagen bedelbrieven, overspoeld met zielige verhalen en hulpvragen,….
Dus ik snap meer dan prima dat mensen niet willen dat dit bekend wordt(zou zelf ook zo zijn)


Daarom ook dat ik zou willen dat niet veel mensen het weten :)


Maar dat is net het dilemma…
Mensen willen blijven wonen waar ze wonen, zouden een groot huis met grond kopen, andere auto, stoppen met werken,… dan begint bij velen toch een belletje te rinkelen en is de roddel molen vertrokken…

Als je in de anonimiteit wil blijven, lijkt verhuizen vaak de enige optie zonder dat mensen het zullen weten.

Het schijt hebben aan wat anderen zeggen of denken is een iets, hele dagen bedelaars aan de deur iets anders…

Hier zou het ook verhuizen worden… op een nieuwe plek weet niemand of je altijd al zo groot woonde of niet.

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:51

Het stuk grond achter onze weilanden kopen. Misschien de bak laten overdekken. Misschien hele hebben en houden oververhuizen naar een plek waar alle faciliteiten voor de paarden er zijn en rustig aan een eigen fokkerij opbouwen.

Sowieso minder gaan werken :D

Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:11

Ons huis verbouwen/versterken, een nieuwe game pc kopen, wellicht een nieuw terrarium+reptiel erbij, en de rest op de bank zetten :D

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:29

Ik zou een eigen huis kopen, mijn ene baan op zeggen. De andere houd ik. Misschien nog een andere auto kopen. En een paard. En wil de rest aan de kant zetten om van te leven. Denk dat ik mijn ouders en zusje ook nog wat zou schenken. 30 miljoen is best veel.