Blijf je werken als ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4804
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:00

Ik zou mijn hoofdberoep opzeggen denk ik. Maar mijn bijberoep zou ik wel blijven uitoefenen :)

Celebi
Berichten: 3780
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:05

Ik denk dat dat ook een beetje de charme is van die 30 miljoen.. Als je er een beetje bewust mee omgaat is het een bedrag voor de rest van je leven en hoef je je nooit meer zorgen te maken. De 'kleinere' prijzen die zijn toch sneller op. Zeker als je gaat aflossen of een mooi huis wil kopen ben je daar zo doorheen. Die 30 miljoen kun je volgens mij min of meer mee doen wat je wilt. Al koop je een huis van 2 miljoen, die overige 28 miljoen is echt nog heel erg veel. :j

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:15

Ik zou direct stoppen met mijn baan en voor mezelf beginnen. Zonder twijfel.

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:19

Ik zou denk ik vrijwilligerswerk gaan doen en op oproepbasis mijn huidige werk . Eerst wel eruit en de wereld keer rond .

Nagini
Berichten: 11282
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:22

Mijn vriend zou direct stoppen met werken.

Ik niet. Ik zou dat geld investeren in mijn huidige bedrijf en juist meer gaan werken waarschijnlijk :') en nieuwe mogelijkheden aangrijpen die ik nu niet kan doen.

Zou wel een flinke reis doen ook hoor, en een groot deel beleggen.

Polarize
Berichten: 718
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:24

Ik zou wel stoppen met werken denk ik, al is het maar tijdelijk om in de tussentijd alles op order te maken. Ik ben 22 en zou dan echt wel willen investeren in een goed huis waar ik de rest van mijn leven in kan wonen, met het liefste paarden aan huis. Geld wat ik daarna over heb kan ik beleggen, investeren en in een eigen zaak steken, want met het bedrag wat je dan hebt kan je het risico ook nemen om al je werk te laten vallen en volledig op een eigen zaak te storten.
Tja dan heb je nog heel wat over denk ik...ik wil mijn ouders ook een fijne oude dag bezorgen dus ik zou denk ik regelen dat iig mijn vader kan stoppen met werken en met zijn hobby's bezig, want hij werkt vanaf zijn 18e al non-stop 40 uur in de week. Hij wil enorm graag meer vrijwilligerswerk doen en evt zelf dieren opvangen, maar die mogelijkheid is er nu gewoon niet.
Mijn moeder geniet van haar baan, maar het zou wel enorm veel druk weg halen als ze altijd de mogelijkheid heeft om te stoppen zonder om het geld te moeten denken.

Wie weet krijgt mijn broer ook wel een klein deel zodat hij uit huis kan, mag ie zelf een huisje uitzoeken tot een bepaald bedrag :')

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:03

Sherivey schreef:
Benzz schreef:
22000 is op basis van fulltime werken onder het minimum. Niet echt een bedrag om mee te rekenen.

Met welk bedrag zou jij dan rekenen en kom je ook nog uit op dat je aan 30 miljoen niet genoeg zou hebben voor de rest van je leven?

Want zoals ik het zie moet je wel echt een mega-salaris hebben, wil je in je werkende leven 30 miljoen bij elkaar krijgen.


Bij elkaar krijgen of op krijgen? Op krijgen lukt echt wel. En vergeet niet dat de belastingdienst elk jaar opnieuw zijn handje bij je ophoudt. Je zal moeten investeren om ervoor te zorgen dat het niet verdampt. Het is echt sneller op dan je denkt. Huizen kopen of bedrijfspanden en verhuren bijvoorbeeld zou een idee zijn.

Popstra
Berichten: 13820
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:31

Ik las toevallig dat mensen die miljoenen gewonnen hadden niet anders zijn gaan leven. Ze hadden wel een nieuwe auto, hun hypotheek ingelost en zijn naar een mooie verre bestemming op vakantie geweest maar verder gewoon bij het oude gebleven.

Goof

Berichten: 28918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 13:33

Popstra schreef:
Ik las toevallig dat mensen die miljoenen gewonnen hadden niet anders zijn gaan leven. Ze hadden wel een nieuwe auto, hun hypotheek ingelost en zijn naar een mooie verre bestemming op vakantie geweest maar verder gewoon bij het oude gebleven.


Kan me voorstellen. Ik zou zelfs die nieuwe auto skippen.

Marjo

Berichten: 37287
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:36

Nee ik zou ook direct ontslag nemen. En dan neem ik eerst eens de rust om bij te komen en te bedenken wat ik wil, en ik denk dat ik daarna de natuurfotografie ga oppakken.
Helemaal niks doen is denk ik niet echt een optie, maar blijven werken doe ik ook niet.

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:56

Zowel mijn man als ik zouden direct stoppen met werken. Hoewel we erg happy zijn met onze jobs en we met plezier maar het werk gaan, zijn er dingen die we dan liever zouden doen.

Sanet

Berichten: 7986
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:18

Popstra schreef:
Ik las toevallig dat mensen die miljoenen gewonnen hadden niet anders zijn gaan leven. Ze hadden wel een nieuwe auto, hun hypotheek ingelost en zijn naar een mooie verre bestemming op vakantie geweest maar verder gewoon bij het oude gebleven.

Ook zonde ergens? Al dat geld op de bank.. dan heeft alleen de bank en de overheid er wat aan.

Ik zou best goed zijn voor de economie denk ik :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41741
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:25

Ik ken ook mensen die járen geleden 35 miljoen gewonnen hebben. Die wilden niet verhuizen want ze zaten goed, dus die hebben groot verbouwd, alle gemakken in en om het huis laten plaatsen, dingen waar je normaal flink voor moet sparen in één keer laten doen (droomkeuken, gloednieuwe apparatuur, nieuwe badkamer, uitbouw, stukje grond erbij e.d..) hypotheek en studieschuldencan de kinderen afgelost en naast een groot deel beleggen gaan ze een paar keer per jaar luxe op vakantie en hebben ze beide een gloednieuwe poepdure auto. Beide werken ze nog 2-3 dagen in de week omdat ze dat leuk vinden.

Ik snap dat wel. Ik denk ook dat ik het zo zou doen.

Marus
Berichten: 2332
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:36

Ik zou stoppen met mijn huidige werk.
Ons veebedrijf omtoveren tot paardenbedrijf }> en dus thuis werken ..

Ik droom nog even verder :')

Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:46

_San87_ schreef:
Ik ken ook mensen die járen geleden 35 miljoen gewonnen hebben. Die wilden niet verhuizen want ze zaten goed, dus die hebben groot verbouwd, alle gemakken in en om het huis laten plaatsen, dingen waar je normaal flink voor moet sparen in één keer laten doen (droomkeuken, gloednieuwe apparatuur, nieuwe badkamer, uitbouw, stukje grond erbij e.d..) hypotheek en studieschuldencan de kinderen afgelost en naast een groot deel beleggen gaan ze een paar keer per jaar luxe op vakantie en hebben ze beide een gloednieuwe poepdure auto. Beide werken ze nog 2-3 dagen in de week omdat ze dat leuk vinden.

Ik snap dat wel. Ik denk ook dat ik het zo zou doen.

Precies dit, ik zou het denk ik ook zo aanpakken.
Als je het een beetje goed wegzet kan je nog steeds leven als een god in Frankrijk.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:11

Ik zou 2 dagen in de week mijn huidige baan als opticien behouden, 1 dag als hondentrimmer (daar ben ik nu voor aan het leren) en 1 dag op de dierenambulance. Dus eigenlijk veranderd er niet zo heel veel, behalve dat ik van 1,5 dag in de week weekend naar 3 dagen weekend zou gaan. Dus alleen m'n werk als opticien zou ik minderen dat doe ik nu 4,5 dag, daarbij 1 dag stage in de trimsalon en de dierenambulance doe ik als het eens uitkomt (vanwege mn stage, eerder was dat 1 dag in de week).

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:19

Ik zou mijn dromen waar gaan maken, maar eerlijk is eerlijk, ik heb al heel veel dromen waar kunnen maken, waar ik heel dankbaar voor ben.
Werken zou ik zeker blijven doen, maar niet helemaal zoals nu, graag met minder stress en ook wat minder uren denk ik.

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:26

Ik zou gelijk emigreren naar Noorwegen en daar een Friezen fokkerij opstarten . En een vakantie huis in spanje . Voor de echt koude maanden. _O-

Een nieuwe auto voor de fokkerij . Een luxe auto in Spanje. Motor rijbewijs halen . Deel knal ik op een spaarrekening en een deel laat ik investeren voor mijn dochtertje zodat die ook gelijk gescheten zat voor de rest van haar leven .

Dan zou ik mijn lichaam onder handen laten nemen . Borst lift. Diastase reparatie . En het losse huid weg op mijn buik. En ik wil graag mijn haargrens lager zodat in niet zo een immens groot voorhoofd meer heb. *\%/*

Sherivey
Berichten: 8734
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:28

Absolem schreef:
Ik zou gelijk emigreren naar Noorwegen en daar een Friezen fokkerij opstarten . En een vakantie huis in spanje . Voor de echt koude maanden. _O-

Een nieuwe auto voor de fokkerij . Een luxe auto in Spanje. Motor rijbewijs halen . Deel knal ik op een spaarrekening en een deel laat ik investeren voor mijn dochtertje zodat die ook gelijk gescheten zat voor de rest van haar leven .

Dan zou ik mijn lichaam onder handen laten nemen . Borst lift. Diastase reparatie . En het losse huid weg op mijn buik. En ik wil graag mijn haargrens lager zodat in niet zo een immens groot voorhoofd meer heb. *\%/*

Omg, kan dat, je haargrens lager?
Ik wil dit :')

LWDaisy

Berichten: 4804
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:09

Popstra schreef:
Ik las toevallig dat mensen die miljoenen gewonnen hadden niet anders zijn gaan leven. Ze hadden wel een nieuwe auto, hun hypotheek ingelost en zijn naar een mooie verre bestemming op vakantie geweest maar verder gewoon bij het oude gebleven.


Vrienden van ons hebben een aantal miljoenen gecasht. Ze gooien het door ramen en deuren buiten, volgens mij schiet daar over 5 jaar nog maar vrij weinig van over.

Als ik 30 miljoen zou winnen, zou ik wel een huisje kopen. Of een stuk grond ergens waar het rustig is, en bouwen. Maar iets kleins, want ik moet het zelf onderhouden, ik zou niet plots personeel aannemen ofzo haha.
Verder zou ik een mooie reis maken, en aankloppen bij mijn ouders en broer, vragen of ik voor hen iets kan doen. Waarschijnlijk zou ik voor beide een huis/appartement kopen. Zij zijn gelukkig wel zoals mij haha, voor hen moet het ook niet groter/meer zijn dan wat nodig is :)

En de rest zou ik denk ik op de bank laten staan. Ik zou er wel aankomen hoor - wij hebben bewust geen kinderen, dus die kunnen het al niet erven haha. Maar ik zou niet plots een snob worden ofzo, daarvoor ben ik te gierig, en dat zal ik altijd blijven :') Ik zou niet plots een Porsche willen - ben je gek, als ik dan een spiegel tik moet ik vast huilen :') Ik zou comfortabel leven, dat zeker wel - maar ik zou niet plots een big spender worden, ook niet met zoveel miljoenen.

Edit - mijn vriend zou ik wel echt aan banden moeten leggen. Die heeft gaten in zijn handen, dus daar zou ik echt aan moeten lopen trekken en sleuren, die zou zichzelf elke week een nieuw horloge van een paar duizendjes gunnen.

Sherivey
Berichten: 8734
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:19

Oh ik zou denk ik wel om de week een schoonmaker inhuren en 1x per maand iemand die de tuin doet. :')

Meer omdat ik zelf echt een kluns ben in de tuin en het grondige poetsen in huis heb ik een hekel aan. :+

tirzasarah10

Berichten: 1837
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:25

Ik zou direct stoppen, vind mijn werk leuk maar het vraagt mij lichamelijk te veel. Mijn werk is al aangepast maar ik trek het niet, iedere vakantie is weer bijkomen en ik ben gek op klussen en bezig zijn. Met 30 mil zou ik kijken waar ik wel geholpen kan worden met mijn gezondheid, hier kunnen/willen ze niks.

LWDaisy

Berichten: 4804
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:47

Sherivey schreef:
Oh ik zou denk ik wel om de week een schoonmaker inhuren en 1x per maand iemand die de tuin doet. :')

Meer omdat ik zelf echt een kluns ben in de tuin en het grondige poetsen in huis heb ik een hekel aan. :+


Oh ja, voor de tuin misschien wel haha! Ik heb helaas geen groene vingers, en ik moet toch iemand laten komen voor de hagen, dan kan die net zo goed een uur langer blijven en gras maaien. Oooh, dat voelt als geldverspilling :')

Ik werk in de schoonmaak, ik vind poetsen wel leuk haha. Dus ik zou mijn eigen huis qua schoonmaak wel zelf onderhouden denk ik. Ik ben ook een aso, dus ik zou vooral daarom niemand anders in mijn privé willen hebben rondlopen :')

Ik zou waarschijnlijk wel asielen leeghalen en heel veel gouden mandjes neerzetten :')

Saintelette

Berichten: 3183
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:07

Ik zou zeker weten stoppen met werken *D
Ik heb veel te weinig vakantie voor al dat geld _O- en ze staan echt niet te springen dat ik telkens onbetaald verlof zou opnemen.
Ik zou een goed plan willen opstellen voor het geld en het o.a. investeren in wat vastgoed in binnen en buitenland, zaken veiligstellen voor de kinderen en verder vooral ook genieten. En ik zal echt niet thuis komen te zitten, veel te veel dingen om te doen en te zien. En wie weet ga ik nog iets nuttigs doen, al dan niet vrijwillig.

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:15

Sherivey schreef:
Absolem schreef:
Ik zou gelijk emigreren naar Noorwegen en daar een Friezen fokkerij opstarten . En een vakantie huis in spanje . Voor de echt koude maanden. _O-

Een nieuwe auto voor de fokkerij . Een luxe auto in Spanje. Motor rijbewijs halen . Deel knal ik op een spaarrekening en een deel laat ik investeren voor mijn dochtertje zodat die ook gelijk gescheten zat voor de rest van haar leven .

Dan zou ik mijn lichaam onder handen laten nemen . Borst lift. Diastase reparatie . En het losse huid weg op mijn buik. En ik wil graag mijn haargrens lager zodat in niet zo een immens groot voorhoofd meer heb. *\%/*

Omg, kan dat, je haargrens lager?
Ik wil dit :')



Ja maar het herstel traject is wel heel lang. Ze scheren een stuk op je achterhoofd kaal. en daar halen ze donor crafts uit. Die implanteren ze vervolgens op je voorhoofd zodat je haarlijn aan de voorzijde dus lager wordt. Voordat het netjes bijgegroeid is allemaal ben je ruim een jaar verder. Maar goed liever dat dan de rest van je leven tegen een hoog voorhoofd aan kijken toch ?