Blijf je werken als ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:07

Ik zou waarschijnlijk juist meer gaan werken, haha. Ik zou dan graag een grote stal opzetten waar ik opleidingen kan verzorgen, paarden in training kan nemen, lessen kan geven en coachings kan gaan doen. Boel plannen, maar daar is wel geld voor nodig. Zou het iig investeren in mijn bedrijf en eea een heel stuk groter gaan aanpakken. En natuurlijk met personeel gaan werken. Echt iets moois opzetten. Zou ik geweldig vinden! Maarja, keep on dreaming :o

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:10

verootjoo schreef:
Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Ik zou iig niet stoppen, vind mijn werk fantastisch en vind het belangrijk iets bij te dragen aan de maatschappij.


Wegens gezondheids redenen kan ik niet meer doen wat ik echt zou willen. Daarom zit ik nu op kantoor. Ik heb prima collega's , salaris en ga niet met tegenzin naar het werk. Maar die 15 miljoen (ik heb altijd een half lot) zou mij zeker de ruimte geven om wel iets te doen wat ik echt leuk vind. Ik kan bv mijn stallen zo aanleggen dat ik de meeste dingen machinaal kan doen of iemand inhuren. En ik ben dan ook geheel vrij om werkzaamheden zelf in te delen. Bij een werkgever gaat dit nooit lukken.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:27

Ik stop per direct met werken en ga op vrijwillige basis af en toe wat met eenzame mensen (bij voorkeur ouderen) doen.

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:35

Ik wil zeker door met werken , de hele dag zitten niksen kan ik niet :+ of dan om andere mensen te helpen met het geld omdat ik daar energie van krijg.

En ik vindt mijn cliënten, collega's en werk veelte leuk ik zou ze niet kunnen missen.

Ik zou ook niet weten wat ik de hele dag moet doen. Eigenlijk heb ik alles al wat ik graag wil hebben! Het enige wat ik zou kopen is een huis maar meer zal er niet zoveel veranderen.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 01:01

verootjoo schreef:
Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Ik zou iig niet stoppen, vind mijn werk fantastisch en vind het belangrijk iets bij te dragen aan de maatschappij.


Bwa, zo simpel kan je het toch niet stellen. Als ik 30 miljoen zou hebben, zou ik ook een groter huis kopen, dat wilt natuurlijk niet zeggen dat ik diep ontevreden ben met het huis waar ik nu in woon. Maar meer geld biedt op dat vlak gewoon meer mogelijkheden, dus waarom zou je die mogelijkheden niet gaan exploreren? Ik vind mijn job leuk, maar ik ga inderdaad niet meer iedere dag van 9 tot 5 op kantoor zitten als ik 30 miljoen op mijn rekening heb. Maar voor nu amuseer ik me wel hoor. :D

Celebi
Berichten: 3787
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 01:04

Het is inderdaad niet zo zeer dat ik mijn werk niet leuk vind, maar dat ik andere dingen in het leven gewoon veel leuker vind. :+

Ik kan me echt meer dan prima vermaken met het trainen en trimmen van de honden, de verzorging van mijn paard, urenlange buitenritten, met 30 miljoen dus ook de verzorging van minstens 1 ander paard erbij. Dan nog hobby's als bullet journaling, fotografie, gamen. Lekker wandelen met de hond.

Nu ben ik zegmaar blij dat ik de hond een beetje bij tijds trim en ik nog energie heb na werk om wat te doen met mijn paard. Dus nee hoe leuk ik werken ook vind, 8 uur per dag (nog zonder reistijd en voorbereiding) is best een groot deel van de dag en die zou ik echt makkelijk op 100 andere manieren kunnen invullen. :j

xxxmh

Berichten: 3513
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 01:35

Ik werk nu 34uur in de kinderopvang maar zou dan naar 2 a 3 dagen gaan, dus 17 uur of 25.5. En zou wel een lange tijd willen reizen en een huis kopen.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 02:19

verootjoo schreef:
Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Geld. Switchen van baan (en daarmee sector) zou in mijn geval zeer waarschijnlijk een terugval in inkomen betekenen, op basis van mijn sollicitatie-ervaringen en banen die ik aangeboden heb gekregen. Het is makkelijk om te zeggen "ga wat anders doen" als wat anders niet betekent dat je netto gigantisch inlevert op jaarbasis. Het is zo lekker om gewoon zorgeloos de dingen die je wilt doen te kunnen doen, te kopen wat je wilt kopen en nooit op je bankrekening hoeft te letten en dan ook nog kunt sparen of geld in een indexfonds kunt mikken. M'n baan is meestal okay en soms poedersuiker maar ik heb een periode gekend met financiële stress en me zorgen maken of de pintransactie bij de Appie wel zou slagen en daar wil ik nooit weer naar terug. Ik geloof niet dat geld gelukkig maakt maar een gebrek aan geld maakt wel diep ongelukkig. Ongelukkiger dan m'n werk me ooit kan maken, dat bestaat namelijk totaal niet meer buiten de 38 uur dat ik daar ben.

Als ik 'fiets you'-money zou winnen zou ik niet alleen stoppen met m'n baan maar ik zie mezelf er ook absoluut voor aan dat ik er eentje uitpers op de bureaus van de incompetente zakkenwassers die m'n manager en directeur zijn. Helaas, het zal wel altijd een fantasie blijven. ;(

Ik doe wel superleuk vrijwilligerswerk en daar zou ik wel mee doorgaan en zelfs uitbreiden. Misschien nog een tweede vrijwilligersbaan erbij. :j

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 08:56

Ik zou niet stoppen, wel van baan wisselen en misschien een eigen bedrijf opzetten.

divided
Berichten: 839
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:10

Ik zou niet volledig stoppen met werken. Werk geeft mij een manier van uitdaging die ik zelf niet zo snel zal opzoeken op zowel sociaal als mentaal vlak, maar die ik wel nodig heb. Daarnaast geeft het wat structuur en richting aan mijn leven. Ik zou zeker minder gaan werken zodat ik meer kan focussen op mijn hobby's en onderzoeken of ik daar mijn werk van wil maken of niet.

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:15

Wat mij dan weer verbaast is dat er zoveel mensen zeggen "ik blijf werken, want ik kan niet de hele dag niks doen"

Als ik niet meer zou werken, zou ik echt meer dan genoeg te doen hebben hoor :+

Arethe
Berichten: 2562
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:21

Ik zou zeker blijven werken, alleen al omdat ik mijn werk leuk vind. Wel zou ik minder werken zodat ik meer tijd met mijn dochter kan besteden.

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:47

Amable schreef:
Ik zou waarschijnlijk juist meer gaan werken, haha. Ik zou dan graag een grote stal opzetten waar ik opleidingen kan verzorgen, paarden in training kan nemen, lessen kan geven en coachings kan gaan doen. Boel plannen, maar daar is wel geld voor nodig. Zou het iig investeren in mijn bedrijf en eea een heel stuk groter gaan aanpakken. En natuurlijk met personeel gaan werken. Echt iets moois opzetten. Zou ik geweldig vinden! Maarja, keep on dreaming :o


:j

Zoiets zou ik ook wel willen.

Zou stoppen met mijn huidige baan en dan echt gaan doen waar mijn hart ligt maar dan idd met alle facilliteiten en personeel. :D

Oja ik zou wel altijd graag willen blijven werken, vind werken fijn.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:47

verootjoo schreef:
Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Ik zou iig niet stoppen, vind mijn werk fantastisch en vind het belangrijk iets bij te dragen aan de maatschappij.



Ik doe mooi werk en doe het met heel veel liefde en vind dat ik op de leukste werkplek van NL werk. Maar ik lever ook in op mezelf, waar ik momenteel de negatieve gevolgen van ervaar.
Daarnaast is er zoveel meer dan werk waar ik van geniet en te weinig aan toe kom. Zeker nu kom ik daar achter.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:10

Ik zou zeker blijven werken. Ik vind werken een leuke en nuttige bezigheid. Het zou me wel de vrijheid geven om iets te kiezen wat ik echt heel leuk vind en waarbij arbeidsvoorwaarden als salaris en bijv pensioenopbouw minder van belang zijn in de baankeuze :) ik zou dan denk ik vooral klussen doen. Dus bijspringen daar waar hulp nodig is.

Ik vind mijn huidige werk trouwens ook gewoon leuk :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34748
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:16

Ik zou stoppen. En dan van 1 of 2 cliënten die een heel beperkt netwerk hebben vrijwilliger worden. En ik zou rij vrijwilliger worden op de bus van mijn werk.

sanowa

Berichten: 901
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:18

Ik zou denk ik op mijn huidige werk met een 0 uren contract verder gaan, en verder in en om het thuis lekker genieten. En wat vrijwilligers week met dieren gaan doen

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:34

Ik zou de 30 miljoen zó snel uitgeven dat ik gewoon moet blijven werken :+ .
Mijn huis zou ik eindelijk afmaken qua verbouwing. De hypotheek zou ik aflossen. Dan is er nog 29,8 miljoen over. Oja en even belasting aftikken over box 3 natuurlijk.
Maar goed, daarna zou ik de hypotheek van een paar vrienden/familie aflossen. Het asiel kan een vette check verwachten en de rest verdeel ik over mijn dorpsgenoten.
Geld maakt het gelukkigst als je het deelt :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:44

Ik zou niet stoppen, ik vind mijn werk heel leuk.

Wel zou ik een dag minder gaan werken.

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:58

Best een moeilijke vraag! Ik vind mijn werk super leuk, dus zou het niet graag opzeggen.
Maar de vraag is, zou mijn werkgever eraan mee werken dat ik dan veel in het buitenland zou zitten.. ik bezoek nu veel klanten en werk verder vanuit huis.
Ik zou zeker wel minder gaan werken, en dus regelmatig (onbetaald) verlof.
Als het niet zou werken zou ik werk als zzp’er overwegen of vrijwilligerswerk. Hele dagen enkel feesten op je eigen cruiseschip zie ik mezelf niet doen.. ik doe wel graag iets nuttigs.
Maar ms wordt het op ieder continent veel grond kopen en daar bomen planten ofzo.

Martie

Berichten: 2395
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:13

Ik heb nog maar een paar jaar te gaan tot mijn pensioen maar zou dan op korte termijn stoppen. Niet meteen zodat ze eerst rustig naar een vervanger kunnen kijken. Of misschien nog een tijd een beetje werk maar zodanig dat ik tussendoor ook pauzes kan nemen als dat uitkomt ivm mantelzorg dus bv. per cursusperiode kijken. Daarna zou ik wel vrijwilligerswerk blijven doen, waarschijnlijk (deels) op hetzelfde vakgebied maar eerst een paar maanden rust en alles eens goed overdenken. Even rust aan mijn hoofd.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:46

Ik zou niet meteen mijn baan opzeggen. Eerst even alles laten bezinken en de dingen doen die ik leuk vind. Ik zou wel minder willen gaan werken denk ik maar dat kan op mijn huidige werk niet. Misschien dat ik over een tijdje toch iets anders zou willen doen, en met 30 miljoen zou ik ook weer mijn paardenhobby kunnen oppakken en weer gaan fokken.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:06

Ik zou mijn werk niet opzeggen, ik zou wel minder uren maken en meer "pro deo" zaken aannemen die ik nu moet laten schieten.
Ik zou ook zeker mijn PhD afmaken aangezien daar al een paar jaar bloed, zweet en tranen in zit maar de eeuwige zorg over funding is dan wel weg. :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33851
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:08

Ik zou echt niet meer gaan werken.

Ik zou een opvang beginnen voor dieren. :) Dat is ook werken maar dan voor dieren ipv voor mensen.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:12

Leo schreef:
verootjoo schreef:
Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Ik zou iig niet stoppen, vind mijn werk fantastisch en vind het belangrijk iets bij te dragen aan de maatschappij.



Ik doe mooi werk en doe het met heel veel liefde en vind dat ik op de leukste werkplek van NL werk. Maar ik lever ook in op mezelf, waar ik momenteel de negatieve gevolgen van ervaar.
Daarnaast is er zoveel meer dan werk waar ik van geniet en te weinig aan toe kom. Zeker nu kom ik daar achter.

Heel herkenbaar! :j