Blijf je werken als ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 17:32

... je 30 miljoen wint??

Mijn man belooft me al jaren dat we met oud en nieuw de staatsloterij, en dus 30 miljoen, winnen. Stel, hypothetisch, dat dat zou gebeuren zegt hij op 1 januari zijn baan op.
Hij is altijd stom verbaasd als ik zeg dat ik dat niet zou doen omdat ik mijn werk oprecht heel leuk vind :D

Toevallig kwam het afgelopen week met wat collega's ook ter sprake; de één zou inderdaad meteen zijn baan opzeggen terwijl de ander, net als ik, direct zei dat ze lekker zou blijven werken omdat ze het veel te leuk vindt.

Dus; wat zouden jullie doen?

Onali

Berichten: 18469
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:34

Een 0 urencontract, zodat ik per week zelf kan bepalen of ik wel of niet kom.
Maar helemaal stoppen nee.
Vind mn werk te leuk en helemaal niks doen is ook niks.

AnnemiekvM

Berichten: 8251
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:35

Het zou je gebeuren. Ik zou wel blijven werken, maar niet meer fulltime. Drie dagen denk ik. Anders zou ik me denk ik nutteloos voelen en daarbij doe ik mijn werk graag.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:35

Ik stop gelijk maar wil dan wel wat voor mezelf gaan doen of vrijwilligerswerk. :D

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:36

Ik stop meteen, eerst een tijdje zonder werk en dan maar zien waar ik zin in heb.

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:36

Ik zou ook door blijven werken. Misschien wel iets minder. Maar nog minimaal een dag of twee, misschien wel drie. Daarnaast misschien wat vrijwilligerswerk of zo.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:37

Ik vind mijn werk zodanig leuk dat ik niet wil stoppen. Wel zou ik ipv 36 uur 16 uur willen werken. Maar eerst wil ik dan een sabbatical opnemen om de winst te verwerken en om wat te kunnen reizen.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:38

Ik denk niet dat ik zou stoppen, wel zou minderen. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:39

Ik zeg idd direct mijn baan op. :')

Ik ga dan een vakantie boeken en alles in gang zetten om te emigreren. Met 30 miljoen gaat dat wel lukken.

Wegwezen hier. :=

Selina

Berichten: 14327
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:39

Ik wel hoor. Zit nu midden in een burn-out dus ben wel even klaar met werken :=
Misschien een tijd later weer maar dan maakt het loon niet uit en is het belangrijkste dat de baan leuk is en de werk-privé balans goed is.

Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:39

Misschien ligt het er ook aan wat voor baan je hebt?

Ik zou wel blijven werken, vind mijn werk leuk en zinvol en het draagt bij aan de maatschappij. (Docent middelbaar onderwijs) maar ik denk dat ik wel minder zou werken of minder verantwoordelijkheden.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:40

Met mijn huidige baan zou ik stoppen. Maar ik zou niet alleen maar thuis willen zitten. Ik wil wel nuttig bezig zijn en sociale contacten houden.

Ik weet vrij zeker dat ik dan vrijwilligerswerk met dieren zou gaan doen, of met dat geld zelf iets van een opvang o.i.d openen.
Laatst bijgewerkt door Westhof op 24-12-23 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:43

Westhof schreef:
Met mijn huidige baan wel ja. Maar ik zou niet alleen maar thuis willen zitten. Ik wil wel nuttig bezig zijn en sociale contacten houden.

Ik weet vrij zeker dat ik dan vrijwilligerswerk met dieren zou gaan doen, of met dat geld zelf iets van een opvang o.i.d openen.


Dat denk ik ook wel ja! Zeker met 30 miljoen zouden we uitdelen. Onze ouders en vrienden maar zeker ook stichtingen die we een warm hart toedragen. :j

Het oudejaarslot is ook het enige wat we altijd doen. Meer dan €50,- hebben we nog niet gewonnen. Die wil ik ook best delen maar dan kan ik beter Chinees bestellen.

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:50

Ik zou voor mezelf gaan werken, of iets gaan doen wat ik écht doe voor de leuk, ipv iets wat ik doe voor de centen en toevallig ook leuk vind :D

Maar mijn huidige kantoorbaan? Die gaat eruit! Wil meer flexibiliteit om m’n eigen uren in te delen. Mijn partner heeft een (heel) drukke baan dus zou graag flexibeler op en af willen kunnen schalen in uren.

Esmee_RS

Berichten: 4883
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:53

Ik vind mijn werk echt heel leuk en daarnaast ben ik nog maar 25, dus ik bouw lekker door aan mijn carrière :D

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:54

Nee absoluut niet. Zoveel andere dingen te doen. Misschien dat ik een later stadium wel een bedrijf of stichting start maar dan ook zo dat ik daar niet perse dagelijks aanwezig moet zijn.

belle_boef

Berichten: 10746
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:54

Ik zou voor mezelf beginnen. Plannen genoeg alleen het budget niet om een risico te nemen om zo groot iets te doen.

Het eerste jaar wel minder werken omdat je voor goede plannen en uitvoering de tijd moet nemen.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 18:00

Kaplaars schreef:
Misschien ligt het er ook aan wat voor baan je hebt?

Ik zou wel blijven werken, vind mijn werk leuk en zinvol en het draagt bij aan de maatschappij. (Docent middelbaar onderwijs) maar ik denk dat ik wel minder zou werken of minder verantwoordelijkheden.


Ik doe dus hetzelfde werk als jij en vind het voorlopig nog te leuk :D

JudithGigi

Berichten: 4216
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:02

In ieder geval niet in mijn huidige werkveld :')

Ik zou me gaan storten op zelfvoorzienendheid :D en dan misschien nog wat vrijwilligerswerk oid ernaast

DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:04

Ik ben nog maar 24, met 30 miljoen kom je wel een aardig eind maar ik denk dat dat nooit genoeg is voor de rest van mijn leven. Dus ik zou wel blijven werken, 2 a 3 dagen per week. Misschien alleen niet op mn huidige baan, of ten minste niet in mn huidige functie.

Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:05

Goof schreef:
Kaplaars schreef:
Misschien ligt het er ook aan wat voor baan je hebt?

Ik zou wel blijven werken, vind mijn werk leuk en zinvol en het draagt bij aan de maatschappij. (Docent middelbaar onderwijs) maar ik denk dat ik wel minder zou werken of minder verantwoordelijkheden.


Ik doe dus hetzelfde werk als jij en vind het voorlopig nog te leuk :D

:wave: COLLEGA!! :D
Ook biologie?

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 18:07

:wave:
Nee, Engels :D

prompter

Berichten: 11154
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:09

Ik heb echt een fantastische baan met fijne collega's, maar ik zou er acuut mee stoppen als ik zoveel geld zou winnen en me op mijn hobby's storten :)). Is ook de reden dat ik volgend jaar 5 jaar voor mijn pensioenleeftijd ga stoppen, financieel kan dat gelukkig.

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:10

Tja als ik werk zou hebben ligt het eraan. Is het leuk werk en doe ik het graag, dan is het antwoord nee. Maar goed, is het werk wel leuk en doe ik het graag maar ook weer niet. Dan een nee lijkt me. Maar wie weet wat de toekomst zegt?

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:13

Ja, ik zou blijven werken maar zou wel minder gaan werken en vaker op vakantie gaan mbv onbetaald verlof bijvoorbeeld haha. Ik vind mijn werk echt heel leuk en haal er veel voldoening uit, ik doe het niet alleen voor het brood op de plank, dus waarom zou ik er dan mee stoppen? :)