Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:05

Kerst staat voor de deur, en ondanks alle liefdevolle en zoetsappige reclames op tv (want kerst is leuk!), is het ook een realiteit dat kerst niet voor iedereen fijn is. Financiele zorgen, angsten, familieproblemen, mensen die niet meer onder ons zijn, eenzaamheid. En dan ben ik vast nog een boel vergeten.

Er zullen ongetwijfeld ook bokkers zijn voor wie deze kerst niet een fijne periode is. Bij deze een hart onder de riem voor al deze bokkers :(:)

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:08

Wat ontzettend lief van je. Ik vind december een zware maand dus neem hem graag in ontvangst.
Knuffel terug, en ook namens mij een knuffel voor iedereen die er eentje kan gebruiken.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 22:11

jiehaaa schreef:
Wat ontzettend lief van je. Ik vind december een zware maand dus neem hem graag in ontvangst.
Knuffel terug, en ook namens mij een knuffel voor iedereen die er eentje kan gebruiken.

Alsjeblieft!

kiwiwitje

Berichten: 20113
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:17

Wat super lief! Vanaf hier ook een knuffel voor iedereen waarvoor December een zware of minder leuke maand is :knuffel:

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:18

Wat lief, ik neem hem ook graag aan. Blij als januari weer is aangebroken :knuffel:

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:21

Ik vind dit héél fijn en lief inderdaad! Ik kan niet wachten tot alles voorbij is, net huilend op de bank gezeten. Ik was het land uit gevlucht, maar in de UK zijn ze blijkbaar zo gek op kerst dat zelfs het mini dorpje waar ik zit in the Middle of Nowhere overladen is met kerst en oud en nieuw vieringen...

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:27

Ook van mij de knuffels voor iedereen :knuffel: , de kou in december is gwn heel erg. En als het warmer wordt in december dan klaag ik over klimaatverandering :+ , het is ook nooit goed haha.

Vetra

Berichten: 92
Geregistreerd: 24-03-12

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:39

Hier ook met zwaar gemoed en tranen thuis. Vorig jaar kerst klapte mijn huwelijk in elkaar, dus helemaal geen fijne herinneringen aan Kerst.
Oud&Nieuw zie ik ook tegenop, mijn inmiddels ex was toen 'moe' en ging om 23 uur slapen, dus ging ik eenzaam, wakend bij mijn paarden ivm vuurwerk, het nieuwe jaar in. Gelukkig dit jaar naar een vriendin met de jaarwisseling, dat geeft wat houvast.

Veel liefs voor eenieder die daar behoefte aan heeft!

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:12

Knuffel voor iedereen die het - met deze dagen nét een beetje extra - kan gebruiken :knuffel:

SjonnieZ

Berichten: 2330
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:18

Wat een lief gebaar TS. Ook van mij een dikke knuffel voor iedereen die dit jaar kan gebruiken. :(:)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:31

Heel lief, dankjewel!
Ik wens dit ook voor iedereen die het kan gebruiken!

Vorig jaar heb ik een waanzinnig eerste kerst met mijn toen vriend gehad. Woorden dat hij oud met me wilde worden in ontvangst mogen nemen en ook oud & nieuw vertelde hij mijn moeder hoe waanzinnig gek hij op me was. Afgelopen augustus is onze net 11 maanden relatie stuk gelopen door iets mega stoms en totaal geen relatiebreuk waard, maar goed. Het feit dat kerst altijd maar om leuk, gezellig en samen zijn moet draaien maakt het wel even heftiger dat ik nu nog in mijn verwerking zit. Zeker als je ook nog aan verplichtingen moet voldoen...
En ik dacht juist zo goed op weg te zijn maar daar ben ik van teruggefloten :(
We komen er wel, uiteindelijk.

Nogmaals een dikke knuffel voor iedereen. :knuffel:

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:34

Wat een lief topic :knuffel:

Ook zo blij als het 2 januari is.

Voor iedereen die het nodig heeft: grote knuffel :knuffel:

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:36

Wat een lief topic. Ik heb familie om me heen maar voel me toch aangesproken. Op moment van schrijven twee jaar geleden dat ik mijn moeder overleden aantrof in haar ziekenhuisbed.

Dank je wel voor je lieve warme wensen en heel veel sterkte aan anderen voor wie kerst op dit moment niet, of nooit meer hetzelfde is. :(:)

Anastasia24

Berichten: 2711
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:41

Wat ontzettend lief van je ts. Wij hebben tijdens oud en nieuw een heel dierbaar iemand verloren, dat is op zo'n oneerlijke en vreselijke manier gegaan dat dat litteken nooit gaat helen.
Hier ook voor iedereen een grote virtuele knuffel, hopelijk vind iedereen een beetje steun, al is het online, bij een bekende of bij een (huis)dier. :knuffel:

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 00:59

Pittige verhalen komen er voorbij. Niet gek dat deze dagen dan zwaar zijn :(:)

Het is natuurlijk ook helemaal prima als je de virtuele knuffel (inmiddels 'knuffels' van meerdere bokkers!) in ontvangst neemt en niet de behoefte hebt om te reageren. Weet dat ook dat mag.

Mooi om te zien dat ook andere bokkers jullie een hart onder de riem steken!

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 07:48

Toevallig plaats ik net een bericht op Facebook, waarin ik uitspreek, dat ondanks dat ik van kerstmis houd, er veel mensen zijn waarbij dat geluksgevoel niet aanwezig is en dat ik aan deze mensen denk.

Graag wil ik dan ook hier iedereen knuffels geven die het nodig heeft, gevuld met; liefde, warmte, kracht, moed, een gevoel van geborgenheid, weten dat er aan je gedacht wordt.

:knuffel:

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 20:24

Fem schreef:
Toevallig plaats ik net een bericht op Facebook, waarin ik uitspreek, dat ondanks dat ik van kerstmis houd, er veel mensen zijn waarbij dat geluksgevoel niet aanwezig is en dat ik aan deze mensen denk.

Graag wil ik dan ook hier iedereen knuffels geven die het nodig heeft, gevuld met; liefde, warmte, kracht, moed, een gevoel van geborgenheid, weten dat er aan je gedacht wordt.

:knuffel:

Mooi!

hwn
Berichten: 4705
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 20:33

Lief van je!

Ik hou ook niet van de kerstperiode (donkere dagen, net heel hectische maanden op 2 jobs achter de rug) maar heb wel wat grenzen gesteld dit jaar zodat het iets doenbaarder werd. Ik ben alleen maar heb geen last van eenzaamheid, eerder last van de verplichte familiebijeenkomst met naaste familie waarmee ik niet zo op dezelfde golflengte zit.

Oudejaarsavond vier ik wel alleen, dat vind ik gewoon super gezellig, niet meegaan in de mallemolen en de verplichte ambiance.

Ik hou wel al mijn hart vast voor na nieuwjaar: 2 jaar geleden begin januari koliekoperatie voor mijn merrie, januari dit jaar had ze bijna doorgescheurde pees waar ze heel erge pijn van geleden heeft, en paar weken geleden had ze alweer 2x verstoppingskoliek, dus nu hou ik mijn hart vast of de volgende januari ook weer vervloekt zal zijn.

Veel warmte en sterkte in deze donkere dagen voor de mensen die deze periode ook niet leuk vinden.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 20:38

Wat een fijn topic! En wat verdrietig om te lezen dat er zo veel mensen zijn met heftige vervelende herinneringen aan deze periode.

Ook voor mij kunnen de feestdagen niet snel genoeg voorbij zijn. Na jaren geleden tijdens Kerst gedumpt geweest te zijn na lange relatie en sindsdien (op 1 jaar na) om andere redenen een rot einde jaar gehad. Door al die aandacht om Kerst en het 'niemand moet met Kerst alleen zijn', ga ik er juist extra bij stil staan dat ik alleen ben.
Ik zou blij zijn als straks alles weer normaal is..

Grote knuffel voor alle anderen waar deze dagen niet leuk zijn :knuffel: :knuffel:

Celebi
Berichten: 3665
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 21:14

Wat lief! Knuffel aan iedereen. <3

Ik vind het dit jaar ook een rot periode. Veel verplichtingen die ik fysiek/mentaal niet allemaal trek. Het is gewoon zo ontzettend veel bij elkaar.

Ik had het er vandaag nog over met een stalgenoot. Ik had een muts op met de tekst poedersuiker kou (censuur :+), en dat de tekst poedersuiker kerst wel een leuke toevoeging zou zijn. Was ik het helemaal mee eens! :')
Laatst bijgewerkt door Celebi op 25-12-23 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 21:21

Wat een mooi en warm topic dit <3
Dit jaar is het het 2e jaar dat mijn moeder er niet meer bij is met de feestdagen.
Op een nare manier binnen 4 dagen overleden en ja -cliché- op deze dagen een extra groot gemis .

Dikke knuffel voor iedereen :knuffel:

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 22:18

Sterkte en een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

Telpeva

Berichten: 14728
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 22:33

Wat een mooi initiatief dit topic, lief dat je hier aan dacht ts!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 22:41

Wat een ontzettend lief topic. <3

Mijn moeder is vorig jaar op 23 december vrij plotseling overleden en 31 december is ze gecremeerd. En dat maakt deze periode lastig. Van mij mag het gauw januari worden.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 23:00

Ahh dit vind ik heel lief :knuffel:
Het is vanzelfsprekend dat iedereen een fijne kerst wenst.
Maar als dit anders is dan je gewenst had, maakt niet uit voor wat voor reden, dan is dit gewoon een moeilijke tijd.
En dan kunnen mensen je wel een fijne kerst wensen , wat ook heel lief is!! Maar je voelt jezelf verloren..
Het is een beetje moeilijk te omschrijven.
Lief ts dat je hier aan dacht!