Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 23:37

Ik geef ook een knuffel mee...

We wensen iedereen idd altijd een fijne kerst, maar niet iedereen heeft die of kan dat hebben...

Vanmiddag was ik ook nog even stil. Ik zag een zwaan langs de parallel weg liggen en ben er heen gereden om te kijken of hij al dood was, of misschien hulp nodig had. Toen ik daar aan kwam was er net een oudere man op de fiets ook aan het kijken. We hebben kort even wat gepraat, voornamelijk over de zwaan. Vervolgens zei hij 'bedankt voor het praatje'... en dat bleef in m'n hoofd spoken. Of dat ene mini praatje over een dode zwaan dan zoveel voor hem betekende, een vande weinige gesprekken was zo met kerst (of in t algemeen)? En dat raakte me wel. En nu lees ik dit topic, en besef me heel goed dat het niet voor iedereen fijne dagen zijn. De ene klaagd over de verplichtingen. Terwijl een ander ze graag nog had willen hebben bv.

Een hele dikke knuffel voor iedereen! :(:)

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 23:49

Tancreda4 schreef:
Terwijl een ander ze graag nog had willen hebben bv.


Oef, daar zit je op de snaar bij mij. Want ik had ze zo graag nog willen hebben |(

Iemand zei laatst "Ach, geen familie om iets mee te vieren maar dan kan je dus wél lekker op vakantie naar het VK met de feestdagen!", alsof dat een eerlijke afweging was. Heb het maar een beetje weggelachen maar die deed echt heel veel pijn.

Zoolgangster

Berichten: 9604
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 01:43

Tancreda4 schreef:
Ik geef ook een knuffel mee...

We wensen iedereen idd altijd een fijne kerst, maar niet iedereen heeft die of kan dat hebben...

Vanmiddag was ik ook nog even stil. Ik zag een zwaan langs de parallel weg liggen en ben er heen gereden om te kijken of hij al dood was, of misschien hulp nodig had. Toen ik daar aan kwam was er net een oudere man op de fiets ook aan het kijken. We hebben kort even wat gepraat, voornamelijk over de zwaan. Vervolgens zei hij 'bedankt voor het praatje'... en dat bleef in m'n hoofd spoken. Of dat ene mini praatje over een dode zwaan dan zoveel voor hem betekende, een vande weinige gesprekken was zo met kerst (of in t algemeen)? En dat raakte me wel. En nu lees ik dit topic, en besef me heel goed dat het niet voor iedereen fijne dagen zijn. De ene klaagd over de verplichtingen. Terwijl een ander ze graag nog had willen hebben bv.

Een hele dikke knuffel voor iedereen! :(:)


Voor mij is de hele maand december best wel beladen... 1 vriend werd dood gevonden in zijn huis, hartstilstand, werd begraven op de sterfdag van mijn vader, in december, vlak voor Sinterklaas, mijn schoonmoeder overleed 1 dag voor oud en nieuw, terwijl mijn schoonvader op oudejaarsdag jarig was, ipv zijn verjaardag te vieren had hij dus een begrafenisondernemer op bezoek... Inmiddels beide ouders en schoonouders kwijt, en als mensen klagen over de verplichtingen met kerst, denk ik, je weet niet hoe snel dat voorbij kan zijn...

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:01

Citaat:
en als mensen klagen over de verplichtingen met kerst, denk ik, je weet niet hoe snel dat voorbij kan zijn...


En je moet eens weten hoe ongepast dit kan klinken...

Ik snap echt wel wat je bedoelt hoor.
Maar als die mensen juist de reden zijn van een nare december tijd is die zin heel naar...

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:42

Tancreda4 schreef:
Ik geef ook een knuffel mee...

We wensen iedereen idd altijd een fijne kerst, maar niet iedereen heeft die of kan dat hebben...

Vanmiddag was ik ook nog even stil. Ik zag een zwaan langs de parallel weg liggen en ben er heen gereden om te kijken of hij al dood was, of misschien hulp nodig had. Toen ik daar aan kwam was er net een oudere man op de fiets ook aan het kijken. We hebben kort even wat gepraat, voornamelijk over de zwaan. Vervolgens zei hij 'bedankt voor het praatje'... en dat bleef in m'n hoofd spoken. Of dat ene mini praatje over een dode zwaan dan zoveel voor hem betekende, een vande weinige gesprekken was zo met kerst (of in t algemeen)? En dat raakte me wel. En nu lees ik dit topic, en besef me heel goed dat het niet voor iedereen fijne dagen zijn. De ene klaagd over de verplichtingen. Terwijl een ander ze graag nog had willen hebben bv.

Een hele dikke knuffel voor iedereen! :(:)

Of omdat een praatje iemand gewoon een fijn gevoel geeft? Een goed gesprek van mens tot mens. Dat kan heel simpel waardevol zijn. Goed gedaan :j

Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee maar dat geldt zeker niet voor iedereen.
Wat de reden ervan ook is, ook vanaf dit bureautje een knuffel voor iedereen die daar behoefte aan heeft.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:10

DuoPenotti schreef:
Citaat:
en als mensen klagen over de verplichtingen met kerst, denk ik, je weet niet hoe snel dat voorbij kan zijn...


En je moet eens weten hoe ongepast dit kan klinken...

Ik snap echt wel wat je bedoelt hoor.
Maar als die mensen juist de reden zijn van een nare december tijd is die zin heel naar...


Ehh, ja dat dus.. Ik begrijp volledig dat familie verliezen 100x erger is dan dat ik het niet trek om alle verplichtingen na te gaan en me daardoor niet alleen fysiek ellendig voel, maar me dus ook naar iedereen continu schuldig voel. Het is totaal niet vergelijkbaar, maar dus ook zo'n reactie doet al zeer inderdaad. Alsof ik (of iemand anders) me maar niet aan moet stellen. Iedereen heeft zo een reden om ergens wel of geen behoefte aan te hebben en iedereen zijn problemen en wensen mogen er zijn, ik denk dat dat een beetje de insteek is van dit topic. :j

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:30

Oh ik begrijp het ook volledig hoor, hoe klote die verplichtingen zijn. Mede omdat die verplichtingen mede-veroorzaker zijn ook tot de toename van huiselijk geweld tijdens de feestdagen, de druk van de verplichtingen en gezellig moeten doen kunnen iemand echt opbreken. Ik had het echt te doen met mijn ex, zelfs al reageerde hij het af op mij. Dus alleen maar goed dat daar aandacht voor is.

Óók als je "alleen maar" (tussen aanhalingstekens, want dat is ook al heel naar) ellendig wordt van de verplichtingen.

Best heavy eigenlijk als je erover nadenkt, hoeveel mensen er daadwerkelijk veel plezier hebben met de feestdagen tegenover de mensen die er meer nadelen van ondervinden dan ze toe willen geven misschien. Zoveel sociale druk... Bah, geef mij maar weer 1 januari en tot die tijd knuffels voor iedereen :(

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:38

Zelfs vanaf 1 januari is het voor mij niet voorbij. De hele maand staat nog in het teken van 'kom je op de koffie voor de nieuwjaarswensen?'. Pff. En dan in februari 4 verjaardagen inclusief die van mezelf. Ik ben altijd blij als het maart is. :+

Zoolgangster

Berichten: 9604
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:47

DuoPenotti schreef:
Citaat:
en als mensen klagen over de verplichtingen met kerst, denk ik, je weet niet hoe snel dat voorbij kan zijn...


En je moet eens weten hoe ongepast dit kan klinken...

Ik snap echt wel wat je bedoelt hoor.
Maar als die mensen juist de reden zijn van een nare december tijd is die zin heel naar...


Ja, ik begrijp dat december juist door sommige familie, en hoe ze door die familie behandeld worden, en door verplichtingen en alle gedoe eromheen een nare maand kan zijn, en daarvan snap ik dat ze het niet eens kunnen zijn met wat ik schreef. Ik vond december ook nogal een drukke maand van verplichtingen, maar ik had graag nog wat mensen om me heengehad in deze maand, die er nu niet meer zijn...

En ja, ik sta er zelf van te kijken hoe snel je zomaar geliefde mensen kwijt bent... en dan vind ik het op mijn beurt ongepast klinken als mensen over iets triviaals klagen (dan heb ik het niet eens zozeer over de bokkers in dit topic) als "verplicht" 2e Kerstdag bij schoonfamilie op bezoek gaan of de drukte in december, die er echt wel is.
Ik denk zelf dat ook de hang naar "perfectie" dus de "perfecte gezellige kerstavond" een stressgever kan zijn: van sommige familie kun je inderdaad beter niet je hele huis vol hebben. :') Mensen en reclame/social media geven elkaar ook stress met "hoe het hoort..."

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:49

Wat een lief topic! Knuffel voor iedereen die het gebruiken kan :knuffel:

Hier meestal wel zin in de kerstperiode maar zit dit jaar ook een beetje in een donker gat... Net een paar dagen geleden, na ruim 17 jaar samen, mijn kat in moeten laten slapen. Ze was echt mijn beste vriendinnetje en mis haar gigantisch.
Komt nog bij dat een direct familielid eind van de zomer een heel heftig ongeluk heeft gehad (daar gaat het nu gelukkig verrassend goed mee alhoewel diegene qua revalidatie ook nog wel een aardige weg te gaan heeft) waardoor ik, icm fulltime werk en daarnaast nog het afronden van een opleiding, in de ziektewet ben beland. Ben wel al even aan het reïntegreren maar dat gaat ook niet zonder slag of stoot. En voelde me juist eindelijk net weer een beetje mezelf worden nadat ik een aantal weken terug van 2 naar 3 dagen werken in de week ben gegaan. Dus nu met het overlijden van mijn kat erbij voelt het weer een beetje alsof ik 2 stappen terug heb gedaan.
"Gelukkig" weinig verplichtingen, ook omdat ik het qua energie anders allemaal niet red, maar ben blij als het midden/eind januari is := :o

Zoolgangster

Berichten: 9604
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:50

Celebi schreef:
Zelfs vanaf 1 januari is het voor mij niet voorbij. De hele maand staat nog in het teken van 'kom je op de koffie voor de nieuwjaarswensen?'. Pff. En dan in februari 4 verjaardagen inclusief die van mezelf. Ik ben altijd blij als het maart is. :+


Plus de vraag: mag/moet je elkaar nog "Gelukkig Nieuwjaar" wensen als het nieuwe jaar al 3 weken oud is, of zelfs langer. :j

Persoonlijk vind ik januari alleen al een opluchting omdat het meeste vuurwerk in december al op is gemaakt. :')
:knuffel:

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:00

Ja en nog wekenlang 'beste wensen'... Ik wil juist zo snel mogelijk doen alsof Oud en Nieuw niet bestaat |(

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:31

Ik vind het ook een lastige. Je weet niet waarom iemand niet kan genieten van de feestdagen. Of dat nu is omdat er geen familie is, of omdat je niet bij die familie wilt zijn, of om een hele andere reden.

Ik ben dankbaar voor de paar familieleden die ik nog heb, compleet zijn we al tig jaar niet meer. Maar door de relatiebreuk ben ik ook een hele fijne familie kwijtgeraakt en een andere invulling met de kerstdagen. Toch moest ik dit jaar aan verplichtingen voldoen en was er geen begrip voor mijn verdriet. Sterker nog, ik heb de hele avond steken onder water kunnen incasseren.

Dus nee, op deze manier hoeft het van mij niet. Ik ben blij dat ik de afgelopen dagen even stoom kon afblazen bij mijn merrie op stal, hoe wel dat lichamelijk best impact heeft gehad. Het heeft me wel geholpen. Mijn werk is ook dicht dus ik ben verplicht thuis. Nog even en het normale leven kan weer beginnen ...

Sterkte voor iedereen, op welke manier dan ook! :knuffel:

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:31

Afbeelding

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:33

Wat fijn, dit topic. Ook ik ben blij als het januari is. En het doet er niet toe wat mijn redenen daarvoor zijn of de redenen van andere bokkers. Het is fijn om mensen te spreken die niet mee gaan in dat happy christmas mooiste tijd van het jaar gevoel. Ik heb vaak het gevoel dat ik daar alleen in sta. Dank jullie wel! En een knuffel voor iedereen hier die dat nodig heeft.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Virtuele knuffel voor iedereen die kerst niet fijn vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:56

Super lief topic!

Ook vanaf hier wil ik iedereen een virtuele knuffel geven die dat nodig heeft. De Kerstdagen zijn wat mij betreft nog oké. Ik heb vooral veel moeite met Oud en Nieuw. Dat je om 12 uur alleen bent … Ik denk dat ik lekker om 11 uur naar bed ga.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 14:12

Ook van mijn kant een dikke knuffel voor iedereen die het gebruiken kan en ik haal de mijne ook heel graag op!

Maar ook straks die beste wensen voor het nieuwe jaar, want hoeveel ellende je ook hebt, er zijn altijd wel wat zonnestraaltjes te ontdekken en we moeten hoe dan ook door en vooruitkijken!

Veel liefs, warmte en gezondheid voor iedereen :+: