Spinnen in de gootsteen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Spinnen in de gootsteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 10:23

Hebben jullie daar ook last van :') ? Eens in de zoveel tijd zit er weer een dikke grote spin in de gootsteen in de keuken, soms zelfs twee tegelijk. Ik ben hartstikke bang voor spinnen, opeens kreeg ik de gekke gedachte of er ook weleens een in de waterkoker zou kruipen , die staat er vlak naast, nu check ik dus steeds de waterkoker voor ik thee zet.

Ik schrik me steeds een hoedje van die spinnen en ik wacht op mijn man om deze weg te halen want ik durf echt niet, hoe doen mensen dat die alleen zijn?

Roodvos

Berichten: 6664
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:28

Ik heb een kat die spinnen vangt en eet.
En graag in de gootsteen zit +:)+

En anders stofzuiger of de kraan aan zetten.
Of een vluchtroute maken met een snijplank ofzo en dan een poosje weg gaan O:) .

@waterkoker: zit er geen zeefje voor/in? Dan kan daar toch helemaal geen spin in komen. Oppervlak is ook te glad en vorm werkt ook niet mee.
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 24-12-23 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:28

Warme kraan open zetten dan spoelen ze weg en ze kunnen niet tegen dat hete water.
Hier is er daarna geen meer tzrug geweest. (ze kruipen dus niet via de afvoer terug wil ik zeggen).

Ik denk zelfs dat ze de gootsteen niet makkelijk uit komen als die glad is, hier toch niet althans, ze proberen het wel zodra je de kraan open zet, maar het lukt ze niet.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Spinnen in de gootsteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:30

New fear unlocked ;(

Muronia

Berichten: 19567
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:33

Ik heb ze nog nooit in de gootsteen gehad maar ik denk inderdaad dat ze daar niet uit kunnen klimmen als ze erin beland zijn omdat het glad is. Ik ben zelf ook bang voor spinnen maar heet water erover gooien zou niet in mij opkomen hoor. Zij kunnen er niks aan doen dat ik er bang voor ben. Hier vang ik ze door er een bakje of beker overheen te plaatsen, kartonnetje onder de beker doorschuiven. Adem inhouden en een sprintje naar buiten trekken om hemdaar weer los te laten. En daarna ben ik dan even heel trots op mezelf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:34

Ik heb hier nog nooit een spin in de gootsteen gehad...maar stel dat ie er zit en het is een kleintje zet ik gewoon de kraan aan. (heel diervriendelijk, ik weet het :+ )
En anders idd een stofzuiger. Ook diervriendelijk ja...

Loopt ie op de grond stuur ik één van mijn katten erop af. :D

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Spinnen in de gootsteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:35

Maar huisspinnen buiten zetten werkt ook niet echt. Die kunnen alleen binnen leven, dus die rennen net zo hard weer naar binnen.

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:39

Hier zitten ze vaak in de badkuip! En daar kunnen ze dus niet zelfstandig weer uit. Meestal zet ik er dan even een kip in. Spin krijgt niks mee, kip heeft snack, ik heb geen spin meer :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Spinnen in de gootsteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:42

Ik moest je zin even een paar keer lezen. :')
En ik zie dus echt voor me hoe jij een kip in de badkuip zet en hij die spin verorbert. :+

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:43


jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:48

Ik heb nogal eens spinnen in de (lege) badkuip gevonden. En vaak te groot om door te spoelen dus dan pakte ik de stofzuiger. Daarna wel een prop in de stang doen, er is er wel eens eentje uitgekomen.

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:49

Qimm schreef:
Hier zitten ze vaak in de badkuip! En daar kunnen ze dus niet zelfstandig weer uit. Meestal zet ik er dan even een kip in. Spin krijgt niks mee, kip heeft snack, ik heb geen spin meer :D


't Is dat ik mijn kippen nooit oppak, maar anders moet ik dit ook eens proberen. Ze krijgen wel engerlingen die ik vind, soms wat wormen (maar die moeten hun goed werk doen in de grond), en muizen.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Spinnen in de gootsteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:53

Nooit een spin in de gootsteen gehad maar wel een sprinkhaan in de wastafel en in het bad in marokko. Ik ging googlelen hoe ze er niet meer in konden gaan en heb er uiteindelijk allemaal handdoeken in het putje gepropt :')

De volgende dag ook niet meer gezien dus volgens mij had ie de hint begrepen :+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:53

jiehaaa schreef:
Ik heb nogal eens spinnen in de (lege) badkuip gevonden. En vaak te groot om door te spoelen dus dan pakte ik de stofzuiger. Daarna wel een prop in de stang doen, er is er wel eens eentje uitgekomen.
wij hebben een stofzuiger (rainbow) waarin je water in de opvangbak kan doen. Heel handig zo zijn er talloze spinnen opgezogen en verdronken. M'n moeder zette dan wel de stofzuiger nog buiten dan moest m'n pa die leegmaken :+

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:59

Bellatrix schreef:
Ik moest je zin even een paar keer lezen. :')
En ik zie dus echt voor me hoe jij een kip in de badkuip zet en hij die spin verorbert. :+


Dat is bijna precies hoe het gaat, de kip in kwestie is een zij, geen hij :D

https://www.instagram.com/reel/CHqBqAmn ... M2MDRjNw==
(Pas op, spin groot in beeld en dodelijk geweld)

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:02

Qimm schreef:
Bellatrix schreef:
Ik moest je zin even een paar keer lezen. :')
En ik zie dus echt voor me hoe jij een kip in de badkuip zet en hij die spin verorbert. :+


Dat is bijna precies hoe het gaat, de kip in kwestie is een zij, geen hij :D

https://www.instagram.com/reel/CHqBqAmn ... M2MDRjNw==
(Pas op, spin groot in beeld en dodelijk geweld)


Effectief! En vooral ook fijn dat ze ook de restjes opruimt.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:03

:') Geweldig dat filmpje

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 11:06

Ik heb altijd al gezegd dat ik ooit kippen wou, ik laat het mijn man zien om hem over te halen :')

De spin zit helaas op het soort van filterding voor de gootsteen zodat er geen etensresten enzo in terecht komen, daar past die spin ook niet doorheen

Ibbel

Berichten: 49156
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Spinnen in de gootsteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:19

Arme spinnen, stelletje moordenaars :))

Je neemt een glas en een stukje karton of dun stug plastic. Zet het glas over de spin, schuif het karton of plastic er onder, en laat de spin in de kelder, zolder, schuur of stal los (ze willen binnen zitten, buiten loslaten is ook moord)

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 11:20

Ibbel schreef:
Arme spinnen, stelletje moordenaars :))

Je neemt een glas en een stukje karton of dun stug plastic. Zet het glas over de spin, schuif het karton of plastic er onder, en laat de spin in de kelder, zolder, schuur of stal los (ze willen binnen zitten, buiten loslaten is ook moord)


Dat zou ik echt niet durven :o

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:48

Ik pak een groot glas en stuk stevig papier en zet het diertje buiten. Ze zijn erg nuttig en buiten mogen ze lekker muggen etc eten
Je kunt ook speciale spinvangbakjes kopen, die werken ook met een schuifje eronder.

herr_balou
Berichten: 1456
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:58

Ibbel schreef:
Arme spinnen, stelletje moordenaars :))

Je neemt een glas en een stukje karton of dun stug plastic. Zet het glas over de spin, schuif het karton of plastic er onder, en laat de spin in de kelder, zolder, schuur of stal los (ze willen binnen zitten, buiten loslaten is ook moord)

Zo doe ik het vaak ook maar ergens bij de 20ste ben ik het zat en ga ik voor de snelle oplossing.
Trilspinnen mogen van mij blijven want die maken zich overduidelijk nuttig én de huisspin staat op hun menukaart.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:59

Sinds ik een immense spin in de keuken heb gehad hou ik de ramen savonds dicht. Ze zitten nu met z'n allen in mijn tuinhuis voor de winter. Ik heb ze gelukkig nog niet in de gootsteen gehad....

Wat zijn trilspinnen?

BigOne
Berichten: 38275
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:01

moonsparkle schreef:
Ik heb altijd al gezegd dat ik ooit kippen wou, ik laat het mijn man zien om hem over te halen :')

De spin zit helaas op het soort van filterding voor de gootsteen zodat er geen etensresten enzo in terecht komen, daar past die spin ook niet doorheen

Dan komt hij dus niet uit de gootsteen maar ergens uit je keuken }> }>

herr_balou
Berichten: 1456
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:02

Gitana schreef:
Sinds ik een immense spin in de keuken heb gehad hou ik de ramen savonds dicht. Ze zitten nu met z'n allen in mijn tuinhuis voor de winter. Ik heb ze gelukkig nog niet in de gootsteen gehad....

Wat zijn trilspinnen?

De spin die eigenlijk huisspin had moeten heten, die met een klein lijf en in verhouding mega lange heel dunne poten.