Wel of geen tv abonnement?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:49

Nou ja, je hoeft ze ook niet allemaal te nemen natuurlijk, en sommige diensten kan je delen met familie of vrienden :) dan heb je niet in je eentje de volledige kosten.

Het voordeel van streaming vind ik dat ik zelf kan kijken wat ik wil, wanneer ik het wil, zonder iedere tien minuten naar een paar minuten reclame te moeten kijken.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:12

SjonnieZ schreef:
Maar zijn die streamingdiensten dan niet net zo duur of mss wel duurder dan alleen een basis tv pakket?


Ik ben absoluut veel meer geld kwijt in de maand met de streamingdiensten dan ik zou zijn met een tv pakket. Alleen er is echt niets op tv wat de moeite van het kijken waard is en op de streamingdiensten staat zoveel dat wij wel graag kijken.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:24

hier ook geen TV, ik heb HBO max en WeTV (love asian drama :+)

SjonnieZ

Berichten: 2330
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:31

Tazzey schreef:
SjonnieZ schreef:
Maar zijn die streamingdiensten dan niet net zo duur of mss wel duurder dan alleen een basis tv pakket?


Ik ben absoluut veel meer geld kwijt in de maand met de streamingdiensten dan ik zou zijn met een tv pakket. Alleen er is echt niets op tv wat de moeite van het kijken waard is en op de streamingdiensten staat zoveel dat wij wel graag kijken.



Als ik dan even terugkom op de vraag of TS het beste een tv abo of streamingdienst abo kan nemen omdat ze graag achtergrond geluid heeft, is het antwoord dus een TV abo, das goedkoper.

Voor mezelf ook een tv abo. Behalve nieuws, actualiteiten en af en toe een detective op BBC first kijk ik nauwelijks. Streamingdiensten zijn me dan te duur.

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:06

Ik heb bijna altijd wel iets van achtergrond geluid aan, maar heb geen tv abo. Ik stream gewoon youtube/terugkijk apps naar mijn tv/chromecast. Mijn ouders hebben wel een tv abo en via de app van de provider kan je ook op afstand tv kijken (met inlog gegevens van de abonnement houder), dat doe ik heel zelden als er een serie op tv is die ik anders niet terug kan kijken.

Ik zou zo weer een chromecast kopen ipv een abonnement afsluiten voor tv.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:36

Sjonnie: nee dan is een streamingdienst goedkoper voor achtergrond geluid hoef je overigens geen streamingdienst aan te schaffen en zeker niet allemaal

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:54

SjonnieZ schreef:
Tazzey schreef:

Ik ben absoluut veel meer geld kwijt in de maand met de streamingdiensten dan ik zou zijn met een tv pakket. Alleen er is echt niets op tv wat de moeite van het kijken waard is en op de streamingdiensten staat zoveel dat wij wel graag kijken.



Als ik dan even terugkom op de vraag of TS het beste een tv abo of streamingdienst abo kan nemen omdat ze graag achtergrond geluid heeft, is het antwoord dus een TV abo, das goedkoper.

Voor mezelf ook een tv abo. Behalve nieuws, actualiteiten en af en toe een detective op BBC first kijk ik nauwelijks. Streamingdiensten zijn me dan te duur.


Nee, dan ben je met een tv abo nog steeds duurder uit. Ik heb alle streamingdiensten behalve Viaplay (wordt hier niet gebruikt dus opgezegd) en dat is bij elkaar duurder dan een tv abo. Maar als je alleen achtergrond geluid wilt dan kun je voor €2,50 per maand klaar zijn met PrimeVideo.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 18:59

Ik heb denk ik toch iets te simpel gezegd achtergrondsgeluid. Het moet natuurlijk wel een beetje leuk zijn om met een schuin oog te kijken. Youtube heb ik een hekel aan (ik heb goede subs nodig want ben slechthorend)

Sanet

Berichten: 7956
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:04

Al bijna 7 jaar geen tv abonnement hier. Wij hadden geen kabel aansluiting in dit huis en ik was te lui met uitzoeken hoe dat werkt met schotel.
Dus streamingsdiensten (y), lekker ook geen reclame.

marleen_88

Berichten: 14054
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:49

Ik zit er ook aan te denken om hem stop te zetten. De meeste programma's kijk ik via Videoland.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:57

Ik heb vorige week toevallig uitgerekend dat ik goedkoper uit ben met netflix, videoland, nlziet en alleen internet van kpn dan met internet en tvabbonement van kpn.

SjonnieZ

Berichten: 2330
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:05

Oke das best interessant. Ik dacht juist dat die streamingdiensten hun tarieven flink aan het verhogen zijn.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:06

Ik huur een woning via een instelling voor beschermd wonen (woon extern) en bij mijn huurprijs zit g/w/e en internet in.
Tv ontvang ik via de kabel.
Wil ik een tv-pakket dan moet ik die zelf aanschaffen en ik kijk zo weinig tv dat ik dat zonde van het geld vind. :o
Nieuws volg ik via de nieuwsapp op mijn telefoon&tablet, ik zoek het op op internet of ik zet de tv aan.
Wel heb ik 2 streamingdiensten per keer maar ik wissel geregeld als ik een dienst minimaal een maand vrijwel niet gebruik of het aanbod bevalt me toch niet ofzo.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:16

akishino schreef:
Ik heb vorige week toevallig uitgerekend dat ik goedkoper uit ben met netflix, videoland, nlziet en alleen internet van kpn dan met internet en tvabbonement van kpn.


Verschil van €6,65 per maand bij ons. Schrik elke maand weer van de kpnfactuur. We kijken weinig tv en als we kijken ergeren we onszelf kapot aan de reclames, ik denk dat wij overstappen naar die streamingsdiensten.

Nielojram

Berichten: 7805
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:50

Voor NPO 1,2 en 3 betalen we allemaal belasting, dus die zou je dan toch sowieso mogen/moeten kunnen kijken?

Of ben je sowieso afhankelijk van een provider in deze?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:58

Nielojram schreef:
Voor NPO 1,2 en 3 betalen we allemaal belasting, dus die zou je dan toch sowieso mogen/moeten kunnen kijken?

Of ben je sowieso afhankelijk van een provider in deze?


NPO app, gratis.
NPO Start €2,50 iets meer oude seizoenen en oudere series, films.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:05

Onali schreef:
Nielojram schreef:
Voor NPO 1,2 en 3 betalen we allemaal belasting, dus die zou je dan toch sowieso mogen/moeten kunnen kijken?

Of ben je sowieso afhankelijk van een provider in deze?


NPO app, gratis.
NPO Start €2,50 iets meer oude seizoenen en oudere series, films.

En met NPO+ kun je een deel vd series aan een stuk (vooruit)kijken ipv wachten op de volgende afleveringen.
En volgens mij geldt dat ook voor aangekondigde documentaires etc.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 02:01

Hier enkel internetabonnement nog met smart tv, met daarop Disney+ en de verschillende apps van verschillende zenders. Het enige nadelige van zonet werken is dat je niet meer hersenloos kan zappen en op een programma kan "botsen" om het dan te leren kennen. Anderzijds vul ik m'n avonden nu met veel meer andere dingen. Het scheelt financieel toch wel een redelijke som per maand op ons abonnement (wel Vlaanderen).

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 02:21

Je kan ook starten zonder tv abbo en als je het mist later nog afsluiten. Dat was onze gedachte destijds toen onze tv ontplofte. We kopen wel een nieuwe als we hem missen. Inmiddels 10 jaar zonder.

LWDaisy

Berichten: 4779
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 03:19

Wij hebben al ruim 4 jaar geen tv abonnement meer.
De eerste 2 weken was dat even wennen, maar ik mis het al héél lang niet meer.

Ik kan heel veel gewoon via internet kijken. Het Nieuws ed kan ik gewoon online bekijken. De paar programma's die ik wel leuk vind, vind ik meestal ook wel gewoon gratis online.

Niqui

Berichten: 2175
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 03:48

Wij hebben NLZiet. Dat bevalt nog steeds prima. Het enige dat ik jammer vind is dat er geen Belgische netten bij zitten om bijvoorbeeld Blind kopen te kijken. Maar verder kun je vooruit en terug kijken, vaak zonder reclame tussendoor en dat is prettig.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 07:42

Wij hebben het overwogen en uitgezocht, maar als je ESPN wil (niet-onderhandelbaar punt van mijn man) dan moet je ook een gewoon tv-abonnement. -O-

NorwayFjord

Berichten: 3154
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 08:10

Hier al jaren geen tv abbo meer, heb Netflix en Videoland via mijn moeder en daar vermaak ik me prima mee :) Ik keek toch al nooit gewone tv want ik werd gek van alle reclames dus voor mij was het veel goedkoper om het te stoppen en heb het nooit gemist.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wel of geen tv abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 08:25

Hier wel een tv abonnement, maar eigenlijk kijk ik alleen voetbal op tv. Al vind ik het soms op een brakke zondag wel lekker om een beetje rond te zappen en tlc, mtv of ID te kijken. En verder heb ik een aantal streamingdiensten

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:37

Wij hebben ook al jaren geen tv abonnement meer, alleen los internet. We hebben een Apple TV aan de tv hangen voor streamingdiensten. Ik betaal liever iets meer per maand voor de streamingdiensten die ik ook echt gebruik, dan minder maar dat ik het niet gebruik :+ maar volgens mij zijn we wat goedkoper uit. Netflix abo hebben we via KPN met iets korting. en we delen het een en ander met de buurvrouw