Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 22:19

Hoi,

Vanavond ben ik thuis gekomen van mijn citytrip in Berlijn. Ik was in mijn eentje en ik heb veel leuke dingen gezien en gedaan. Berlijn is een leuke aanrader voor een Citytrip! Ik zou doorgaan naar Praag maar door de schietpartij en het feit dat ik een citytrip alleen toch best intens vindt besloten terug naar huis te gaan. Voor de één doodzonde, voor mij een fijne keuze.

Nu vroeg ik mij wat is jullie ideale vakantie en wat zou je zelf nooit doen? Ik heb in een hostel overnacht. Het was een ontzettend fijn en schoon hostel. Een leuke kamer met 2 andere kamergenoten. Ik kan het hostel erg aanraden, maar gezien het niet goed kunnen terugtrekken zou ik in het vervolg toch voor een hotel kiezen. Aan de anderzijds ik heb wel 2 avonden een leuke avond gehad met mijn kamergenoot. Ik zou ook niet zo snel kiezen voor een party-vakantie of z'n ontzettend druk kinder vakantie park. Een citytrip vind ik blijkbaar 3 dagen ook echt genoeg. Ik ben nog nooit in een all inclusive geweest. Skieen evenmin.

Ik ben benieuwd naar jullie voorkeuren.

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:39

Bij mij heel simpel: absoluut een vakantie waar het warm (>20graden) is, no way een vakantie waar het koud is bijvoorbeeld wintersport.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:40

Ideale vakantie: huisje in the middle of nowhere

Ergste: all inclusive :brr:

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:41

Stuur mij niet op een vakantie waar ik 1/2/3 weken eigenlijk alleen op het strand of aan het zwembad kan bakken.

Heb afgelopen zomer het Pieterpad in één keer gelopen in 3,5 week, met tentje op mijn rug en ik vond het echt geweldig. Dus nu aan het kijken welk pad ik volgend jaar ga lopen. Sowieso mag je me zo op wandelvakantie sturen, heerlijk <3 !

Froukje_J

Berichten: 2200
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:46

Heerlijk met de vouwwagen op de camping.. en dan hoeft het niet zo luxe
Hebben in 2023 Hemelvaart en Pinksteren en in de zomer ook op een SVR camping in Elim gestaan en heerlijke tijd gehad!
Nu ken ik de eigenaren ook echt al heel lang...

Mij lijkt rondreizen vreselijk(2 kindjes) hele grote campings houd ik ook absoluut niet van en in een vliegtuig krijg je me niet :+

prompter

Berichten: 11115
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:48

Fijnst: midden in het bos. Niet fijn: liggen op een strand. Na 10 minuten verveel ik me al :=

Goof

Berichten: 28803
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:48

Ik gruwel van zon, zee, strand vakanties met liters alcohol en groepen Nederlanders die frikandellen eten bij Piet Patat en polonaises lopen op Hazes.
Ieder los aspect hiervan gruwel ik ook van. En luie strandvakanties zijn voor mij meer straf dan vakantie.
All inclusives trouwens ook, maar die zijn op sommige plekken wel de veiligste of beste optie.

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:52

Ik geniet echt van low-budget vakanties. Flixbus, hostel, ergens on the go wat eten. Waarschijnlijk omdat ik ook budget technisch gewoon het geld er niet voor heb, maar ik vind gepampert op reis gaan ook een beetje 'in je bubbeltje' op reis gaan. Juist door met de trein of bus langere afstanden te reizen krijg ik het gevoel dat ik echt aan het reizen ben. Ik kan zo genieten van de landschappen die langzaam veranderen. <3 Mijn droomvakanties voor als ik geld heb zijn denk ik dus sleeper trains met een eigen hokje. Lekker vanuit bed het brein uit en de ogen aan. :D

En de gekke verhalen zijn leuk om mee te nemen. :D Soms is flexibiliteit hebben wel nodig, zeg maar. _O-

Ik gruwel vooral van vakanties met veel stilzitten. Ik ben altijd een extra vakantie nodig na mijn reizen omdat ik heel veel kilometers maak, maar ik wil dingen zien. <3 Ik denk dat een all-inclusive met het zon, zee, strand idee dus niets voor mij zou zijn. Maar ik snap wel dat het voor mensen de perfecte manier is om weer op te laden.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:55

Ik gruwel van drukte :)) Toeristen, drukke kinderen, verkeer.. brr nee dank je :Y)
Ik wil graag iets te doen hebben, mooie plekken bezoeken, sporten, fotograferen. Ik ben geen strandhangmens.
En ik zou graag eens naar een tropisch eiland gaan, en ook eens naar een Scandinavisch land in de winter, maar dan alleen kort om het eens gezien te hebben. Ik ben verder meer van de 25 tot hooguit 30 graden..

Het belangrijkste is voor mij ontstressen; geen tijdsdruk, niks moeten, en vooral geen zorgen hebben over dieren die thuis bij de oppas zitten.

Ons plan is om uiteindelijk met de boot voor onbepaalde tijd op reis te gaan. Scandinavië, Griekenland, Caribisch gebied, en het liefst ook nog richting Australië, Tasmanië, Madagaskar etc..

RanjaRietje

Berichten: 551
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:59

Ideaal: camperen, of een huisje als het verder weg is dan 200 km. Dingen ondernemen zoals wandelen, omgeving verkennen met de fiets, highlights bezoeken enz. dagje niet teveel doen is ook ideaal.

Niet ideaal: zon, zuipen, bakken en alleen maar citytrips. Hotel

fjordjes

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:01

Liefst ultra all inclusive aan het strand en zwembad. Cultuur snuiven, dingen bekijken, winkels en terrasjes. Dat ik nergens om hoef te denken
Een cruise lijkt mij daarom helemaal geweldig.

Toch vind ik een vakantie in Duitsland ook hardstikke leuk, in een huisje op een park. Maak je mij net zo blij mee.

Gruwelvakantie: kamperen in tent of caravan brrrr!

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:04

Ik houd van een accommodatie in the middle of nowhere. Lekker midden in de natuur en weg van de drukte. Wel met lekker weer dus minimaal 25 graden als het kan.

En mij zul je nooit zien kamperen :brr: Snap niet dat mensen voor hun lol zo primitief willen leven.

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:09

Danseresje schreef:
Stuur mij niet op een vakantie waar ik 1/2/3 weken eigenlijk alleen op het strand of aan het zwembad kan bakken.

Heb afgelopen zomer het Pieterpad in één keer gelopen in 3,5 week, met tentje op mijn rug en ik vond het echt geweldig. Dus nu aan het kijken welk pad ik volgend jaar ga lopen. Sowieso mag je me zo op wandelvakantie sturen, heerlijk <3 !


Lijkt me echt heel tof! Wel met hond mee :)
En ik ben op zich niet zo'n kampeerder, dus evt iets andere overnachting ;)

Lukasje
Berichten: 11270
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:19

Als ik mag kiezen: een wandelvakantie met de hond, liefst zonder regen :D .
Mijn man wil het liefst onder ons 2’tjes naar een beter hotel, in een zonnige (max 27 graden) niet-toeristische omgeving om dan met een huurauto de omgeving te verkennen: natuur, wat cultuur ... Beiden hebben we een hekel aan zonnen. Op het strand of aan een zwembad liggen braden zal je ons nooit zien doen. Oja, en groepsuitstappen of -activiteiten, gruwelijk.

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:20

Wel: te voet ergens de natuur in en dagenlang geen kip tegenkomen. Tentje opzetten waar het mooi is en stilte.

Huisje in het bos mag ook, zolang het vrijstaand is, absoluut niet op een park.

Niet: all-inclusive, warm (20 graden is meer dan genoeg), alleen maar strand/zwembad, georganiseerde bustours/massatoerisme.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:23

Niet moeten slapen in een tent met 2 kids. Geen hostels of gedeelde badkamers etc. Echt horror voor mij.

Huisje in het bos, week naar terschelling. Week naar de zon.vind van alles leuk. :j

prompter

Berichten: 11115
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:27

Kamperen en hostels zijn ook niet aan mij besteed. Hotels met minimaal vier sterren en luxe huisjes wel.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:28

Ideale vakantie: met de camper weg, liefst ver weg van hier. In het land waar ik mij thuis voel; Australie. Al 2x 9wkn daar met een camper gereisd. Mijn ultieme gevoel van vrijheid! Uiteraard samenmet mn man en zoontje.

Don't: van die verplichte famielie weekenden, braaf zijn en pootjes geven.....

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:32

Cruisesschepen lijken mij verschrikkelijk!!! Sowieso, massatoerisme.

Beste vakantie: thuis, op La Palma.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:35

Ideale vakantie: zon, zwembad, strand, superluxe, liefst ultra all inclusieve met vip service.

Hekel aan: kamperen, muggen, zelf koken en kou. Geen wintersport dus.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 23-12-23 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:38

Voor ons is het of de natuur opzoeken en daar mooie wandelingen maken en mooie plekken bezoeken, een citytrip, of een combinatie van beiden :j. We zijn dit jaar naar Griekenland geweest, een paar dagen in Athene klassieke ruines opzoeken en daarna door naar de Peloponnesos en daar .... nog meer ruines bezocht en rondgereden :+. En dat is voor ons eigenlijk perfect. Lekker ons eigen plan trekken, veel dingen zien, veel dingen beleven. Lekker met z'n tweetjes in de auto met de radio meeschreeuwen. Wij worden gelukkig van mooie dingen zien en beleven, cultuur snuiven, goed eten. En het liefste ook niet te warm. Ik word echt heel ongelukkig van alles boven de 25 graden.
Het liefst in huisjes en hotels, camperen vind ik dan weer te basic. Ben daar als kind echt van genezen. Over de hele camping naar de wc moeten lopen, met z'n allen gezamenlijk de afwas doen. Op een luchtbed slapen en lekgeprikt worden door de muggen - nee dankjewel :o Hoewel ik het met een camper nog best weleens zou willen proberen.

Ik kan helemaal niets met een week lang op een resort liggen of een strandvakantie. Ik kan helemaal niets met grote mensenmassa's. Ik gruwel van het idee van een cruise, met een paar duizens mensen hutje mutje op een drijvend hotel zitten.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:39

Geen drukte, geen massatoerisme. Af en toe een stad maar vooral natuur. Luxe hotels afwisselen met leuke huisjes of appartement. Road trips, elke twee tot vier dagen een andere plek. Liever bergen dan strand, maar beiden is ook prima. Beetje klaar met lange vluchten, na 10 keer Amerika en een fantastische reis naar Australië. Na 8 keer camper nu liever met de auto.

Nu vaak in eigen land op vakantie, het andere Spanje, waar de meeste toeristen niet zitten.

Cruise was eens maar nooit meer :-)

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:43

Ideaal: met de tent of een camperbusje, roadtrip. Per stop een paar nachten zodat we de omgeving goed kunnen zien. Veel natuur, wandelen. Weer zo 20 - 25 graden.

Vreselijk: all inclusive op zo'n resort. Paar keer meegeweest met mijn ex, afschuwelijk.
Een cruise lijkt me ook een nachtmerrie.

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:44

Van rust, watersport en natuur. Te veel jengelende kinderen word ik chagrijnig van, dus liever niet te veel kinderen op mijn vakantie adres

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:46

Ik vind hotels niks voor vakantie, dat is op werk soms een must, maar als vakantie, nah...

Doe mij maar een natuurcamping met ons busje, of een kleinschalig appartement of huisje op een Waddeneiland in het laagseizoen.

Vooral geen drukte en hitte voor mij en ook geen all inclusive, ik vind zelf koken veel te leuk.