Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:05

ideaal: met mijn eigen caravan op een camping in Nederland met privé sanitair
Horror: in een bed slapen waar ook andere mensen in geslapen hebben, dus hotels, huisjes, enz. Daar heb ik teveel smetvrees voor en verder dan 2 uur rijden van huis, daar heb ik teveel heimwee voor

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:36

Herfstblad schreef:
Danielleeee_ schreef:
Mijn ideale vakantie: een citytrip in mijn eentje (of met mijn vriend). Ik heb in 2019 bijvoorbeeld in mijn eentje de route Praag - Krakau - Boedapest - Bratislava - Wenen - Innsbruck - Frankfurt gedaan. Heerlijk! Ik ben gek op grote steden. Een strandvakantie lijkt me ook wel lekker, maar dan moet er wel genoeg te doen zijn in de omgeving, want na een dag strand ben ik daar wel klaar mee. :D

Een vakantie met vrienden moet ik dan oprecht weer niet aan denken. Ik hou ervan om alleen dingen te doen en tijdens een vakantie met vrienden zou ik me teveel moeten aanpassen, waardoor ik helemaal niet tot rust kom.

Qua slapen houd ik van hostels en hotels. Kamperen ben ik niet zo heel erg fan van. Al zou ik wel nog een keertje willen kamperen in Scandinavië. Maar als ik moest kiezen, kies ik toch voor een plek met een bed en wc. :D


Ik ben dus net terug vanuit mijn citytrip naar Berlijn. Ik zou ook nog naar Praag. Maar ik vond het wel welletjes. Op de één of andere manier vond ik het wel intens in mijn eentje. Hoe zien jouw dagen er dan uit op deze trips? Ik had trouwens ook heel slecht weer en ik had het iets gezelliger verwacht rond deze tijd.

Dat begrijp ik wel hoor! In je eentje kan het ook best intens zijn. Je hebt niemand om direct op terug te vallen als er iets 'mis' gaat en je bent toch veel alleen. Maar ik moet zeggen dat ik sowieso heel graag alleen ben en me altijd goed vermaak alleen. Ik vind het tijdens een langere trip vaak wel leuk om in hostels te slapen, zodat ik wat aanspraak heb als ik daar zin in heb. Ik heb bijvoorbeeld eens een dag opgetrokken met twee mensen uit een hostel. Maar daarna vind ik het ook weer leuk om weer alleen dingen te doen. Vaak wissel ik hostels en hotels af. Hostels zijn goedkoper en gezelliger, hotels vind ik fijn voor als ik even in mijn eentje tot rust wil komen.

Meestal zoek ik van tevoren op wat ik allemaal leuk vind in een stad. Vaak zijn dat musea, parken, kerken, pleinen, tours, etc. Dan kan ik ter plekke kijken waar ik die dag heen wil, maar zo heb ik in elk geval altijd iets te doen voor als ik het even niet meer weet. Soms ga ik 's middags als ik moe of lui ben even op bed liggen om dan 's avonds weer iets te doen. :)

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 15:00

Herfstblad schreef:
Danielleeee_ schreef:
Mijn ideale vakantie: een citytrip in mijn eentje (of met mijn vriend). Ik heb in 2019 bijvoorbeeld in mijn eentje de route Praag - Krakau - Boedapest - Bratislava - Wenen - Innsbruck - Frankfurt gedaan. Heerlijk! Ik ben gek op grote steden. Een strandvakantie lijkt me ook wel lekker, maar dan moet er wel genoeg te doen zijn in de omgeving, want na een dag strand ben ik daar wel klaar mee. :D

Een vakantie met vrienden moet ik dan oprecht weer niet aan denken. Ik hou ervan om alleen dingen te doen en tijdens een vakantie met vrienden zou ik me teveel moeten aanpassen, waardoor ik helemaal niet tot rust kom.

Qua slapen houd ik van hostels en hotels. Kamperen ben ik niet zo heel erg fan van. Al zou ik wel nog een keertje willen kamperen in Scandinavië. Maar als ik moest kiezen, kies ik toch voor een plek met een bed en wc. :D


Ik ben dus net terug vanuit mijn citytrip naar Berlijn. Ik zou ook nog naar Praag. Maar ik vond het wel welletjes. Op de één of andere manier vond ik het wel intens in mijn eentje. Hoe zien jouw dagen er dan uit op deze trips? Ik had trouwens ook heel slecht weer en ik had het iets gezelliger verwacht rond deze tijd.

Dat begrijp ik wel hoor! In je eentje kan het ook best intens zijn. Je hebt niemand om direct op terug te vallen als er iets 'mis' gaat en je bent toch veel alleen. Maar ik moet zeggen dat ik sowieso heel graag alleen ben en me altijd goed vermaak alleen. Ik vind het tijdens een langere trip vaak wel leuk om in hostels te slapen, zodat ik wat aanspraak heb als ik daar zin in heb. Ik heb bijvoorbeeld eens een dag opgetrokken met twee mensen uit een hostel. Maar daarna vind ik het ook weer leuk om weer alleen dingen te doen. Vaak wissel ik hostels en hotels af. Hostels zijn goedkoper en gezelliger, hotels vind ik fijn voor als ik even in mijn eentje tot rust wil komen.

Meestal zoek ik van tevoren op wat ik allemaal leuk vind in een stad. Vaak zijn dat musea, parken, kerken, pleinen, tours, etc. Dan kan ik ter plekke kijken waar ik die dag heen wil, maar zo heb ik in elk geval altijd iets te doen voor als ik het even niet meer weet. Soms ga ik 's middags als ik moe of lui ben even op bed liggen om dan 's avonds weer iets te doen. :)[/quote]

Heel stom, maar als je dat zo vertelt klinkt dat fantastisch en ik had het zo kunnen doen. Maar eenmaal daar voelde ik mij constant "aan" of op mijn hoede. Ik kon niet helemaal echt ontspannen. Ik heb wel ontzettend veel gedaan en gezien. Dus wat dat betreft is het een geslaagde trip geweest.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:40

Fijn is direct vanuit het huisje of de camping kunnen wandelen en de rust opzoeken. Ik vind mensenmassa's en drukte niks. Een resort of cruiseschip lijkt me echt gruwelijk. Mijn favoriete vakantieland is Oostenrijk. Maar ook Nederland heeft mooie plekken waar je nog de rust op kunt zoeken.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:15

Wat ik fijn vind om niet elke keer naar hetzelfde land/plek te gaan (enige uitzondering is Zeeland). Of om te lang te blijven in grote steden, vind 4 a 5 dagen wel genoeg. En wat ik ook fijn vind is om met mn vrienden te gaan (ouders zijn ook vrienden van mijn ouders).

Horror is dus voor mij om steeds naar dezelfde plek te gaan :brr:

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:22

Oh mooiste vakanties zijn kamperen in Zweden. Rondtrekken op onze oldtimer brommers daar. Afwisselend wandelen, gekke kleine musea bezoeken. Ik vind Zweden te gek omdat het mijn beide favorieten heeft. Ik kan eigenlijk niet zonder water (meren dus), maar vind bossen ook geweldig.

Horror vakanties: all inclusives, te lang op dezelfde plek vakanties, steden trips. En uit milieu oogpunt vlieg ik niet meer. Ik heb genoeg gevlogen voor mijn werk vroeger.

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:27

ElfBeau_067 schreef:
Horror is dus voor mij om steeds naar dezelfde plek te gaan :brr:


Dacht ik ook, maar ik heb sinds een kleine 2 jaar een stacaravan op de Veluwe en ben helemaal verliefd <3
Ja, altijd dezelfde plek, maar wel aan de rand van het bos op een doodstil plekje en ik heb in 2 jaar tijd echt nog laaaaaaang niet alle plekjes ontdekt. Daarnaast is ieder seizoen ook weer anders. Het is echt een zaligheid.
Maar.... eerlijk is eerlijk, de behoefte om naar het buitenland te gaan is niet weg. Afgelopen jaar ben ik 4 dagen gaan wandelen in de Ardennen en dat was genieten.

Ik vergat nog een gruwel; kinderen.
We hebben vóór aanschaf van de caravan eerst gevraagd of en zo ja hoeveel gezinnen (en dus kinderen) er op het park zijn. We blijken (godzijdank) op een ouwe-banketstaaf-parkje te staan. Héél soms komt er een kleinkind langs, maar die zijn dan snel weer weg.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:34

Goof schreef:
Ik gruwel van zon, zee, strand vakanties met liters alcohol en groepen Nederlanders die frikandellen eten bij Piet Patat en polonaises lopen op Hazes.
Ieder los aspect hiervan gruwel ik ook van. En luie strandvakanties zijn voor mij meer straf dan vakantie.
All inclusives trouwens ook, maar die zijn op sommige plekken wel de veiligste of beste optie.


Precies dit. Geen all inclusive, cruise schepen, geen schreeuwende kinderen. Liefst kom ik geen Nederlanders tegen. Groepsreizen lijken me ook horror.

Beste vakanties zijn tot nu toe mijn vakanties in Zuid-Afrika/Namibië/Lesotho/Swaziland geweest. Lekker op eigen gelegenheid rondreizen in een huurauto.
En Madeira. Wandelen en trailrunnen op schitterende plekken.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:07

Zo'n vakantieplek waar mensen rennen voor het handoekje leggen bij het zwembad en daar dan de hele dag als een walrus bij liggen.

Strandvakantie omdezelfde reden als hier boven.

Ik heb veel alleen gereisd en ben daar nu ook wel klaar mee.


Ik ben meer van de activiteiten, rondreizen en een stedentrip. Komend jaar wil ik een groeps reis proberen. En ik houd wel van verre reizen.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:11

Mij maak je eigenlijk overal wel blij mee zolang ik mn eigen planning kan maken, en zo nodig kan omgooien.

Zolang ik dus niet in een groepsreis terechtkom met elke dag een geplande bezigheid, ik vind het veel fijner om de vrijheid te hebben om te gaan en staan.

Ik hou wel van historie en mooie plekken bezoeken, ben niet zo'n strandganger (veel te ongeduldig voor) en vaak pak ik wel een fun-forest (klimpark) en/of musical mee in het buitenland. Ook als ik de taal niet ken hahaha

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:17

Goof schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Horror is dus voor mij om steeds naar dezelfde plek te gaan :brr:


Dacht ik ook, maar ik heb sinds een kleine 2 jaar een stacaravan op de Veluwe en ben helemaal verliefd <3
Ja, altijd dezelfde plek, maar wel aan de rand van het bos op een doodstil plekje en ik heb in 2 jaar tijd echt nog laaaaaaang niet alle plekjes ontdekt. Daarnaast is ieder seizoen ook weer anders. Het is echt een zaligheid.
Maar.... eerlijk is eerlijk, de behoefte om naar het buitenland te gaan is niet weg. Afgelopen jaar ben ik 4 dagen gaan wandelen in de Ardennen en dat was genieten.


Hetzelfde! Maar specifiek heb ik het alleen bij landen. We gaan sinds een jaar of drie vier naar een familiehuisje in Zeeland. Dat is echt super! Wandelen met je hond naar het strand (niet vaak, maar de gedachte dat het kan maakt het al beter). Het huisje, de sfeer! Echt super.
Maar dit jaar waren we dus naar Zweden, gewoon niet denderend genoeg voor een vakantie vind ik.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:04

Mijn ideale vakantie is in de loop van de jaren iets gewijzigd. Ik woon al in de bergen waar ik ook kan skiën, anders had ik wintersport gezegd :D
Maar tegenwoordig zou ik er denk ik een trektocht van maken. Iets echt in de wildernis, zonder mensen. Alleen natuur. Te paard of met een kano, in Scandinavië of Canada.

Mijn ergste nachtmerrie vakantie zou iets zijn als een cruise of een all-in vakantie. Veeel te veel mensen! Een citytrip is meestal ook niet aan mij besteed. Wederom, te veel mensen. Afgelopen september 1 avondje Rotterdam gedaan vanwege een musical, ik was kapot achteraf :')

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:58

2 a 3 weken roadtrippen met 1 week op het eind luxe strandvakantie, niet all inclusieve maar gewoon bij een gezellige badplaats.

Peleponnesos is een echte aanrader hiervoor en thailand super om dit te doen.

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:12

Ideale vakantie:land of omgeving waar veel te zien is en temperatuur niet hoger komt in het voorjaar of naar haar dan 23 graden( beide zijn wij geen mensen die houden van de volle zon)
Hotel of huisje waarin je je eigen faciliteiten hebt.
Wandelen in de omgeving en heerlijk kunnen genieten!

Afschuwelijke vakantie:
Weggaan met de vouwwagen of überhaupt kamperen.
Vakantieresorten waar alleen maar krijsende kinderen rondlopen.
All- inclusive en dan heel de dag bij het zwembad liggen, nee bedankt

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:17

Fijnst , niet te lang van huis
Ergst , lang van huis :+

Verder niet moeilijk. Ben alleen naar Zweden gevlogen voor 2 weken (lang zat!) , ben alleen naar Engeland gevlogen (lang weekend, was erg leuk!) En ben voor 10 weken naar Canada gegaan afgelopen zomer (echt te lang, was er wel klaar mee op t laatst :+ ) maar allemaal wel stuk voor stuk mooie ervaringen

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:31

Een huisje huren en dan de hond meenemen.
Zwitserland is favoriet. Engeland is ook goed bevallen.

Huisje staat dan niet op een vakantiepark. Heeft wel een badkamer met douche en toilet.
Niet teveel trappen ivm mijn heupen.
Leuke dingen om te doen in de omgeving.

April gaan we 2 weken naar USA en dan in 4 steden in hotels. Ben benieuwd.

Uitzicht in Fieschertal Zwitserland


Afbeelding

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:40

Ideale vakantie: Disney, en dan maakt het niet uit welk Disney park ter wereld (heb wel voorkeuren natuurlijk, Parijs is daar niet 1 van) en andere pretparken

Strandvakanties waar bij je alleen maar op t strand ligt te bakken hoeft van mij niet
Absoluut niet: Wintersport of ergens waar het koud is, dat wil mn lichaam niet. Hoe warmer hoe beter

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:45

Privé huis huren in the middle of nowhere, liefst Zweden, kunnen we al onze vrienden even opzoeken.
Gruwel : met andere stellen op vakantie.

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:45

Ik werd altijd erg warm van all inclusive. Maar na er een keer of 6 geweest te zijn ging het me steeds meer tegenstaan. Het gerook van de mensen op iedere denkbare plek, kinderen, gewoon drukte an sich, ook buiten seizoen.
Nee zou nu voor iets anders gaan denk maar probeer eerst van mn eigen huis een vakantie oord te maken.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:45

Ideaal: Backpacken in een warm land zonder plannen en zien waar de dag mij brengt :D Al meermaals gedaan en dat is voor mij perfectie! De locals kunnen je altijd de beste plekjes wijzen :j Ik doe ook graag “lugubere dingen” die wel legaal zijn, maar je niet direct in de reisbrochures vind (Fukushima, mummies, verlaten gebouwen etc.).

Gruwel: Alles van tevoren volledig gepland waardoor je vast zit op een locatie. Zo saai. En als het weer dan nog een tegen zit, zit je daar maar :=