Moeite met geld uitgeven, herkenbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Moeite met geld uitgeven, herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:18

Ik heb dat ook wel, maar wanneer ik al langere tijd graag iets wil hebben mag ik het ook echt kopen. Ik koop zelden dingen uit een impulsieve wens omdat ik te vaak naar mijn zin miskopen heb gedaan. Ook heb ik een fun spaarpotje aangemaakt. Als ik echt graag iets wil hebben en ik heb voldoende geld in het spaarpotje, dan koop ik het :D

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:45

Rohesia schreef:
En ja, niet twijfelen om een spel te refunden zou ook helpen, maar dat is nog moeilijk, want ik heb ook een spel dat ik bijna had gerefund maar wat nu mijn lievelingsspel is (werd er eerst wel ziek van en daarna kon ik er wel tegen) dus ja, je kan niet in de toekomst kijken hé..


Nu is het je favoriete spel, maar als je het had gerefund was een ander spel nu jouw favoriet. Er zijn op dit moment waarschijnlijk duizenden spellen die jij heel leuk zou vinden en een potentiële favoriet kunnen zijn, die je nu niet in je bezit hebt.
Maar andersom ook, als je het spel houdt en het blijft een rotspel, dan is dat ook gewoon oké. Zoals ik al eerder zei: niet iedere aankoop is altijd 100% geslaagd.

Het is goed dat je nadenkt voor iedere aankoop, maar ga daarin de discussie met je brein aan en durf ook effectief tegen jezelf zeggen: stop, je had een punt, maar nu ben je redenen aan het verzinnen om redenen te verzinnen.

Het kopen van spellen zou leuk moeten zijn, want het is je hobby. Nu is het van begin tot einde een kwelling (dramatisch verwoord :D), je mag dan best jezelf eens bij de kraag pakken om te vragen waar je mee bezig bent.

Rohesia

Berichten: 897
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:20

Beetje dramatisch, maar het komt er wel op neer ja :+
Heb voor de lol eens gekeken hoeveel ik dit jaar heb uitgegeven aan games en dan wordt het helemaal belachelijk (dat gaat om 55 euro voor zo'n 15 spellen, maar neen, ik vind ze niet allemaal even leuk :') ). Heb wel begin van het jaar een enorme uitgave gedaan voor een Steam Deck, pokkeduur ding, maar heeft zichzelf in plezier al 5x terugbetaald, gebruik het bijna elke dag .. Dus wat zit ik dan moeilijk te doen zou je denken. Nu nog mijn brein dat kunnen vertellen :Y)