Ik rij al jaaaren een fiat panda uit 2008 met ruim 120.000 op de teller. Doet het ondanks de kleine problemen verder uitstekend!
Zondag begon het. Hij maakte herrie (alsof er een mega ventilator afging en toen merkte ik dat hij te warm werd. Tot deze temperatuur:

Soms nog iets verder, maar nooit tot de max. Voor die tijd koelde hij zichzelf, ging de herrie uit en geen probleem meer.
Maandag en dinsdag mee gereden naar stal en werk (werk is 35km enkele reis) en geen problemen.
Vandaag vanaf stal naar de Macdonalds begint het weer: herrie en het metertje loopt op. Vanzelf koelt hij weer, maar nu doet hij het meerdere keren. Oplopen, herrie maken, temperatuur daalt en is weer even stabiel en begint vervolgens weer te stijgen.
Net naar huis gereden, geen probleem meer, alles weer normaal.
De koelvloeistof is gecheckt, zit net onder de max dus zou niet het probleem moeten zijn. Oliepeil kan ik nog niet checken want de auto is nog warm.
Herkent iemand dit? Wat was het toen? Was het duur? Bedoel: even koelvloeistof vullen is goedkoper en kan ik zelf, maar aangezien dit oké is…. Deze auto wordt weer wat ouder en moet overwegen afscheid te nemen, al vrij snel denk :’) Er branden geen waarschuwingslampjes trouwens
(Voor de veiligheid ga ik morgen met OV en bel ik de garage even. Maar misschien heeft iemand een idee??)