Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:04

Het is een appartement dus gelukkig geen mogelijkheid voor trampoline. Denk dat het stampen door huis wel aardig overeen komt met een trampoline. :+

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:32

Stampen komt vaak doordat mensen goedbedoeld kinderen op sokken laten spelen. Dan mis je dus demping van schoenen of pantoffels.

Trampolines zijn echt de hel voor mensen die rustig willen wonen. Als je dat echt wil dan zou ik eerst met de nieuwe buren kennismaken en voorzichtig dat balletje opgooien.
Veel overlast kan je voorkomen door de trampoline goed te onderhouden, meeste geluid komt van de veren, zeker als die ouder worden. Een trampoline met rubber banden maakt ook minder geluid. Dat zijn vaak de kleinere trampolines maar die kunnen ook veel plezier geven.
Dit geldt overigens ook voor schommels, zorgen dat de haken goed gesmeerd blijven is blije buren.

Ik heb hier nu ook nog een bijna 5 jarige in huis. Die vermaakt zich prima met een glijbaan, traptractor en in de zomer inderdaad een badje. Of in het speeltuintje in de buurt.

Lekker even je buurt verkennen, misschien is er bij jouw nieuwe huis ook wel een fijne speelplek voor het grotere werk.

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:32

Maar het grootste probleem is vaak ook hoe kinderen spelen. De tuin van mijn ouders grenst aan de tuin van een gezin met 3 terrorkinderen. Die kunnen alleen maar ruzie maken en gillen en de ouders doen er niets tegen. En badjes, trampoline maakt het alleen maar erger. Mijn buurman past vaak op zijn kleinkinderen en die is echt streng. Gillen, brutaal gedrag etc. staat hij niet toe en dan is het vaak wel schattig wat de kinderen verzinnen. Zij kunnen gewoon lekker met water spelen, zonder dat ik er last van heb.

Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:45

Het probleem is dus zoals gewoonlijk niet de kinderen maar de ouders ;)

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:59

Ik kom graag meelezen in dit topic! Nu mijn scheiding bijna rond is ben ik op zoek naar woonruimte, koop of huur, in de omgeving Asten-Deurne. Ik heb helaas geen grote zak geld liggen, ik kan maximaal 800/900 euro huur betalen, liefst iets minder, of kopen t/m 235k. Ook geen ouders om op terug te vallen, dus dat maakt het allemaal extra lastig. Alle tips voor te zoeken online hoor ik dus graag!

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:25

In seniorencomplexen heb je dan weer de tv die op standje gehoorbeschadiging staat. Tja... Leven en laten leven :j

Steenbok12
Berichten: 7845
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:16

Ok niet aam gedacht dat trampoline voor zoveel overlast kon zorgen :') ik ga de buren eens ondervragen. Overigens echt oud zijn ze niet. Net met pensioen of werkend. Maar ik neem hem mee :')

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:30

PeerAppel schreef:
In seniorencomplexen heb je dan weer de tv die op standje gehoorbeschadiging staat. Tja... Leven en laten leven :j

Gelukkig is dat hier zeer weinig tot geen last van.

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:43

PeerAppel schreef:
In seniorencomplexen heb je dan weer de tv die op standje gehoorbeschadiging staat. Tja... Leven en laten leven :j


Dat is inderdaad ook een ding, daarom wil ik niet in een appartement wonen, maar ik besef ook dat ik het geluk heb en in een fijn huis woon en niet weg moet.
Ik wil vooral verhuizen om plaats te maken voor een gezin en niet tot het einde een (te) grote woning bezet houden in mijn eentje.

Marjo

Berichten: 37229
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:46

Ik woon in een appartement, met veel ouderen en ook enkele kinderen. Ik heb hier zelden overlast. Scheelt dat ik in een nieuwbouwcomplex zit misschien, maar ik hoor zeer weinig van anderen :j

Steenbok12
Berichten: 7845
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:33

Voordeel van mijn kind is dat hij 50% bij papa is en naar school en 3 dagen bso gaat dus veel overlast zullen buren niet krijgen haha

Ashleytjuhh

Berichten: 6661
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:02

@steenbok gefeliciteerd met je woning!

ik zie dat jullie koophuis verkocht moet worden. Ik weet niet hoeveel overwaarde er eventueel opzit maar hou rekening mee dat je niet meer dan €36.952 vermogen gaat hebben, want dan krijg je geen huurtoeg voordat jaar of moet je het terug betalen.

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:07

Kijken jullie wel eens naar woningruil? Misschien dat er onderling wat te ruilen valt? :P Als het sociale woningen zijn tenminste

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:45

Dawn1993 schreef:
Kijken jullie wel eens naar woningruil? Misschien dat er onderling wat te ruilen valt? :P Als het sociale woningen zijn tenminste


Hier heb ik inderdaad weleens gekeken. Genoeg mensen die mijn eengezinswoning willen, maar die laten meestal geen voor mij geschikte/gewenste woning achter. Meestal zijn dat flats en dat is niet wat ik zoek.
Weinig/geen ouderen die van een 55+ naar een grotere woning willen

Fitzroy

Berichten: 25118
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 16:31

Ik woon ook in een complex met senioren en ben een van de jongsten. Heerlijk wonen! Lekker rustig. Ik zou er niet blij van worden als hier ineens kinderen zouden komen wonen. Gelukkig hebben wij wel een actieve bewonerscommissie die achter overlast aan gaat. Zo was ik zelf een keer vergeten mijn plastic afval aan de weg te zetten en die zak stond nog op mijn parkeerplaats in de garage. Ik kreeg direct een waarschuwing, dat dat niet de bedoeling was ivm ongedierte :))

Steenbok12
Berichten: 7845
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:19

Ashleytjuhh schreef:
@steenbok gefeliciteerd met je woning!

ik zie dat jullie koophuis verkocht moet worden. Ik weet niet hoeveel overwaarde er eventueel opzit maar hou rekening mee dat je niet meer dan €36.952 vermogen gaat hebben, want dan krijg je geen huurtoeg voordat jaar of moet je het terug betalen.


Klopt. We wonen hier nu 2.5 jaar dus de overwaarde is er wel maar niet mega veel.
Nu was de schatting 30k met uitkopen als mijn man blijft. Als het de markt op gaat verwacht ik iets meer. Begreep dat peil datum 1 januari was, dus vooral dan zaak dat ik er net onder blijf vamaf 1 januari 2025, maar nog genoeg spullen aan te schaffen. Spaargeld wat ik nu heb zal helemaal opgaan aan vloer enzo. Dus zit wel safe. Overigens als je echt een dikke overwaarde hebt vind ik het ergens ook wel oké. Zou zelf zo'n 230 euro per maand krijgen zover ik nu zie dat is wel relaxed. Maar wheb een prima salaris. Het is vooral nu een rand geval dat met klein kind ik beter 3 dagen kan blijven werken dan 4 of 5 dagen te werken want dan vervalt alles denk ik grotendeels.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:01

Ik lees ook gezellig even mee. Hier is de zoektocht naar een huurhuis al wat jaren bezig, voorheen alleen voor mijzelf. Inmiddels zoek ik samen met mijn vriendin een huis.

In een beperkt zoekgebied is dat al wat lastig, maar wat het vooral lastig maakt is dat er schijnbaar enorm veel homofobische verhuurders zijn.. Zodra ze horen dat we een relatie hebben wordt het bezichtigingsmoment meteen afgekapt etc.
Frustrerend, want via de woonstichting kom je momenteel helemaal niet aan de beurt op onze leeftijd. Dus we moeten het van de particuliere (achterlijk dure) huizen hebben :( :)

Fitzroy

Berichten: 25118
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:00

Nee joh … meen je niet :wow: In welke tijd leven die verhuurders?

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:04

Heftig Armando!
Dat is toch niet meer van deze tijd.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:54

Helaas wel, deze ochtend nog gebeurd.
Ik steek verder dan ook geen energie meer in zulke mensen, maar mijn vriendin is wel altijd geneigd om de discussie dan vol aan te gaan haha

Tis erg jammer vooral

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:09

Jeee Amado meen je! Wat erg!

Ik heb ook weer wat geleerd. Blijkbaar is het normaal dat je kan “bieden” op een huurhuis kwam ik achter… stel de huur is €1000 kan je overbieden en zeggen dat je €1200 gaat betalen en dan heb je grotere kans dat je het krijgt…. Gekkies. Ik heb donderdag een bezichtiging voor een huisje :) Ben heel benieuwd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101776
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:17

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord!

Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:19

Het is vandaag al 5 april toch dacht ik? Of ben ik misschien nog niet helemaal wakker?

Bieden op een huurhuis... LGBTQ-discriminatie... echt waar mensen wat een wereld ;( |o ;(

Vraag mij ook af hoe het afschaffen van tijdelijke huurcontracten gaat uitpakken de komende jaren.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:31

Ook ik begeef mij op huizenjacht aangezien we gaan scheiden.
Gelukkig sta ik wel al jaren ingeschreven maar toch valt het hier niet mee.
En het helpt ook niet dat ik in de buurt van mijn ouders wil blijven wonen.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:33

Een paar in dit topic zitten ook bij frieslandhuurt toch? Schrikken jullie trouwens ook van je plek op frieslandhuurt sinds het is samengevoegd met woonfriesland? Ik stond recent bij de woningen die ik wou toch vaak rond plek 30 tot 50. Ik ben er nog lang niet maar het gaf toch wat hoop (aangezien ik met 5+ jaar inschrijftijd in Utrecht rustig op plek 1300 kan staan :Y) ). Maar ik zit nu helemaal achterin 128 vd 130 personen bijv. En alle lootwoningen zijn weg. :\