Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11107
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:09

Dat ziet er super uit Angela, gefeliciteerd!

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:55

Jeetje, dat ziet er zeker goed uit... gefeliciteerd! *\o/*

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:26

Hier ook aan het zoeken. Huidige huurwoning is een superfijn huis, maar erg gehorig en de buurt en buren zijn de laatste jaren erg veranderd waardoor we graag zouden verhuizen. We zijn nu wel scheefwoners, dus zullen fors meer moeten gaan betalen in vrije sector. We staan nu al een paar dagen eerste voor een vrije sector woning van een woningbouwvereniging die ons erg aanspreekt. Nog een week in spanning zitten, dan weten we meer.
Laatst bijgewerkt door veneri op 19-03-24 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:28

Wauw wat gaaf! Gefeliciteerd!

De loting gisteren niet gewonnen, helaas. Staan wel nu 2 nieuwe particulieren woningen op maar net boven budget helaas :( We zoeken weer rustig door!

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:09

Ik zag ook een leuk nieuwbouwproject, maar ik mag nergens op reageren bij de woonstichting. Verdien te veel voor sociale huur en in mijn eentje te weinig voor vrije sector. En als je gezinssamenstelling uit 1 persoon bestaat, lijkt het helemaal kansloos. Dus er is voor mij 0 aanbod :')

Nou ja, zit nu gelukkig ook prima in mijn particuliere huurappartement, maar aan dat particuliere blijf ik dus ook wel vastzitten.

Brenda66
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-02-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:39

2 pagina’s terug was er te lezen over een website waarvoor je moet betalen om het aanbod te kunnen zien. Met woningaanbod voordat het ‘op de markt’ komt.
Als je bij een makelaar, vaak op hun website, je aanmeld voor een gratis zoekopdracht, heb je hetzelfde effect, maar dan dus gratis. Dit is dan wel voor de particuliere groep.
Via z’n zoekopdracht hebben wij in 2 maanden tijd een appartement kunnen vinden en 4 a 5 bezichtigingen gehad.

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:39

Ange1a schreef:
Hier ook goed nieuws.
Volgende week vrijdag mogen wij het huurcontract teken en de sleutels in ontvangst nemen. *\o/*

Zodra wij de tuin uit lopen, lopen wij zo de uiterwaarden op.
Dus denk dat de hond en kat het hier ook wel naar hun zin gaan krijgen. :o


[ [url=m/4XpC98.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtig uitzicht, gefeliciteerd!

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 00:30

Brenda66 schreef:
2 pagina’s terug was er te lezen over een website waarvoor je moet betalen om het aanbod te kunnen zien. Met woningaanbod voordat het ‘op de markt’ komt.
Als je bij een makelaar, vaak op hun website, je aanmeld voor een gratis zoekopdracht, heb je hetzelfde effect, maar dan dus gratis. Dit is dan wel voor de particuliere groep.
Via z’n zoekopdracht hebben wij in 2 maanden tijd een appartement kunnen vinden en 4 a 5 bezichtigingen gehad.


Klopt! Ik ben inderdaad bij een makelaar ingeschreven :) Had nu 1 mail gekregen met een aanbod maar was het net niet, ben alleen en heb geen 5 kamers nodig :)

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 08:04

Elitedeux schreef:
Weet niet of deze tip al voorbij is gekomen, maar aanmelden bij rentslam is echt aan te raden. Wij hadden via deze website winnen 2 weken een huurwoning gevonden!

Ik heb me inmiddels aangemeld bij rentslam, maar volgens mij slaat die website nergens op. Binnen 24 uur een mailtje dat ze nu al weten dat ze niks voor me zullen hebben. Met het advies om de maximale huurprijs te verhogen (die stond al op 1300 euro per maand) en om ook gemeubileerde woningen te accepteren (heel raar). Volgens mij is het een scam.

Beetje raar om mensen te adviseren een huurprijs te verhogen als de verhuurder zo'n woning nooit aan die mensen zal verhuren omdat het inkomen niet hoog genoeg is :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:06


Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:22

Dat is inderdaad wel een beetje apart. Ik neem aan dat ook in West-Brabant jongeren die meerderjarig worden of mensen die elders in Nederland wonen en naar die regio toe willen zich inschrijven. En die zijn dan ineens spoedzoekende. Ik snap het idee, met die gemiddelde inschrijftijd enzo. Maar ik kan niet zeggen dat ik dit nu een chique oplossing vind.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:38

Lieser schreef:
Elitedeux schreef:
Weet niet of deze tip al voorbij is gekomen, maar aanmelden bij rentslam is echt aan te raden. Wij hadden via deze website winnen 2 weken een huurwoning gevonden!

Ik heb me inmiddels aangemeld bij rentslam, maar volgens mij slaat die website nergens op. Binnen 24 uur een mailtje dat ze nu al weten dat ze niks voor me zullen hebben. Met het advies om de maximale huurprijs te verhogen (die stond al op 1300 euro per maand) en om ook gemeubileerde woningen te accepteren (heel raar). Volgens mij is het een scam.

Beetje raar om mensen te adviseren een huurprijs te verhogen als de verhuurder zo'n woning nooit aan die mensen zal verhuren omdat het inkomen niet hoog genoeg is :(


Ik heb er hele goede ervaringen mee, vrienden van mij ook. In mijn ogen is het zeker geen scam want via daar hebben wij onze huurwoning gevonden voor een prima prijs en ruime woning.

Wel raar idd als ze dat doen..

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:46

Cayenne schreef:
Ik las net dit over de woningverhuur in West-Brabant en vind het echt een apart idee.
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden? https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/443 ... rgens-over


Ik zou uitschrijven en weer inschrijven :+ Maar, gekke gang van zaken! Zou het niet eerlijk vinden, ik sta bijvoorbeeld 7 jaar ingeschreven en zou het nogal beroerd vinden als mensen die net ingeschreven staan dan woningen zouden krijgen. Natuurlijk vind ik dat mensen die echt voorrang nodig hebben, dit moeten krijgen. Maargoed, blij dat mijn regio dit niet gaat doen

Marcella

Berichten: 36730
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:59

Apart.

Vanaf volgend jaar tellen mijn gecorrigeerde jaar niet meer mee. Heb dan ineens een jaar minder. Gaat het nog 2 jaar langer duren ben ik bang. -O-

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:24

Pfff wat vervelend zeg.

Ik ga maandag bij een huisje kijken. Eigenlijk net te ver weg naar mijn zin voor als mijn zoontje hier naar school gaat blijven maar er hebben maar 300 mensen op gereageerd, ik stond 3e en nu is we een groeps bezichtiging en lijk ik 1e. Op de foto lijkt het oud maar heeft energie label a en zonnepanelen. Ben vooral benieuwd naar de wijk. Normaal reageren er tussen de 600 en 1000. Hier vooralsnog ook geen uitsluitsel over de hypotheek voor mijn ex dus het blijft toch allemaal nog een gok met waar ik voor moet gaan. Lees dus wel dat zelfs particulier lastig is? De optie om dus een jaar particulier te huren met geld van overwaarde van het huis om tijd te overbruggen is dus ook ingewikkeld..?
Wel lastig allemaal.

prompter

Berichten: 11107
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:00

Particulier huren is ook lastig kan ik je vertellen :j. Daar is gewoon veel minder aanbod van.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 11:52

Steenbok12 schreef:
Pfff wat vervelend zeg.

Ik ga maandag bij een huisje kijken. Eigenlijk net te ver weg naar mijn zin voor als mijn zoontje hier naar school gaat blijven maar er hebben maar 300 mensen op gereageerd, ik stond 3e en nu is we een groeps bezichtiging en lijk ik 1e. Op de foto lijkt het oud maar heeft energie label a en zonnepanelen. Ben vooral benieuwd naar de wijk. Normaal reageren er tussen de 600 en 1000. Hier vooralsnog ook geen uitsluitsel over de hypotheek voor mijn ex dus het blijft toch allemaal nog een gok met waar ik voor moet gaan. Lees dus wel dat zelfs particulier lastig is? De optie om dus een jaar particulier te huren met geld van overwaarde van het huis om tijd te overbruggen is dus ook ingewikkeld..?
Wel lastig allemaal.


Ja dit heb ik dus ook, kreeg gisteren een interessepeiling voor een woning waar ik op gereageerd had, maar eigenlijk is het net te ver weg dus twijfel, maar ja het aanbod is gewoon zo weinig...maar stond op deze woning op 12 dus kans dat ik de woning krijg is niet heel groot.

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:54

BarbaraNova schreef:
Steenbok12 schreef:
Pfff wat vervelend zeg.

Ik ga maandag bij een huisje kijken. Eigenlijk net te ver weg naar mijn zin voor als mijn zoontje hier naar school gaat blijven maar er hebben maar 300 mensen op gereageerd, ik stond 3e en nu is we een groeps bezichtiging en lijk ik 1e. Op de foto lijkt het oud maar heeft energie label a en zonnepanelen. Ben vooral benieuwd naar de wijk. Normaal reageren er tussen de 600 en 1000. Hier vooralsnog ook geen uitsluitsel over de hypotheek voor mijn ex dus het blijft toch allemaal nog een gok met waar ik voor moet gaan. Lees dus wel dat zelfs particulier lastig is? De optie om dus een jaar particulier te huren met geld van overwaarde van het huis om tijd te overbruggen is dus ook ingewikkeld..?
Wel lastig allemaal.


Ja dit heb ik dus ook, kreeg gisteren een interessepeiling voor een woning waar ik op gereageerd had, maar eigenlijk is het net te ver weg dus twijfel, maar ja het aanbod is gewoon zo weinig...maar stond op deze woning op 12 dus kans dat ik de woning krijg is niet heel groot.


Zeg nooit nooit…. Het zal je verbazen hoeveel mensen hun documenten etc niet op orde hebben ;) Vriendin heeft een huis gekregen toen ze op plek 20 of zoiets stond, alle voorgangers hadden het niet rond.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:06

Ik heb inmiddels mijn geld teruggevraagd aan rentslam. Na wat heen en weer gemail, waarbij zij aangaven dat ook een eis van minimaal 75 m2 echt afgeraden werd, was ik er klaar mee. Gemeubileerd, op enorme afstanden van school, met 60 m2 en meer dan 1300 euro per maand is gewoon niet waar ik op zit te wachten. Volgens rentslam kwamen er met mijn zoekopdracht maar 0,03 woningen per dag op de markt. Zonder rentslam vind ik er zelf al meer :+

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:52

Lieser schreef:
Ik heb inmiddels mijn geld teruggevraagd aan rentslam. Na wat heen en weer gemail, waarbij zij aangaven dat ook een eis van minimaal 75 m2 echt afgeraden werd, was ik er klaar mee. Gemeubileerd, op enorme afstanden van school, met 60 m2 en meer dan 1300 euro per maand is gewoon niet waar ik op zit te wachten. Volgens rentslam kwamen er met mijn zoekopdracht maar 0,03 woningen per dag op de markt. Zonder rentslam vind ik er zelf al meer :+


Och wat erg :') Wat een scam zeg! Wat had je betaald?

prompter

Berichten: 11107
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:01

Ik sta nu ook ingeschreven bij een makelaar in mijn wensgebied, dat was gratis :)

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:16

Oskarinoo Dit hoor ik ook soms om mij heen. Ik klink nu vooral veel om te kijken hoe vaak dit voor gaat komen. Helaas op een aantal favorieten dus al meteen bij de 1e raak haha. Maargoed zit nog niet op de schopstoel want eigenlijk komt nu dubbele lasten toch nog niet uit zolang we geen duidelijkheid hebben wat er met het huis gaat gebeuren en daar een tijdspad aan zit dus in dat geval als zulke mensen net als ik er veel tussen zitten kan het rap gaan. Ga sowieso maandag even kijken maat kan gewoon onbeperkt weigeren zolang je maar iets laat weten.

Barbara wat houdt de interesse peiling in, organiseren ze een groeps bezichtiging en kan je zonder consequenties erna weigeren?

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:35

Rentslam is echt geen scam hoor :+ Ze hebben zelf ook geen aanbod of zo, het is puur een bot die automatisch het internet afspeurt naar advertenties die aan je eisen voldoen. Ook van makelaarswebsites dus, al leek het bij mij niet alles te zien. Zij hebben er verder ook geen baat bij als jij je maximale huurprijs ophoogt oid, ze willen gewoon zo snel mogelijk mensen aan een woning hebben want dan krijgen ze goeie reviews.

Het kost wat en je hoeft het niet te willen, maar je hoeft er ook niet achterdochtig over te zijn.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:50

Ik meld mij ook maar eens. Ik ben al een kleine 2-3 jaar op zoek naar een huurwoning in mijn regio, maar dat lijkt best onmogelijk. Op het moment zit ik wel redelijk op de schopstoel vanwege een onstabiele thuissituatie die niet goed is voor mijn gezondheid, maar ook niet voor die van de hond.
Het aanbod is vrij weinig op het moment en als er particulier wat vrij komt is het huurbedrag per maand te hoog. Er schijnen binnenkort wel weer wat huizen vrij te komen binnen de woningbouw, maar zie daar maar eens door heen te komen. :')

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:55

CupCakes_ schreef:
Ik meld mij ook maar eens. Ik ben al een kleine 2-3 jaar op zoek naar een huurwoning in mijn regio, maar dat lijkt best onmogelijk. Op het moment zit ik wel redelijk op de schopstoel vanwege een onstabiele thuissituatie die niet goed is voor mijn gezondheid, maar ook niet voor die van de hond.
Het aanbod is vrij weinig op het moment en als er particulier wat vrij komt is het huurbedrag per maand te hoog. Er schijnen binnenkort wel weer wat huizen vrij te komen binnen de woningbouw, maar zie daar maar eens door heen te komen. :')



Ja lastig. Hoeveel jaar sta je ingeschreven? Vooral als je thuis situatie niet stabiel is, is dat wel echt vervelend..