Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 08:54

Ik begon 3 weken terug bij woningnet, 13 jaar ingeschreven.
1 eenkamer flatje in criminele zone, én jongerenwoning waar ik te oud voor ben.
Los daarvan 30 m2: ik heb een grotere vogel, die kan niet in een kanariekooi.

Van de 185 opties regio amsterdam zijn er 45 over na 3 weken.
En er komt niks bij.
Hier 30+ en by far zie ik geen kans op een woning maar kan niet dit dorp uit.
Mijn zorgweb valt dan uiteen, en dat is complex.
Maar ook verderop: geen woningen voor singles, of je moet situatiepunten hebben, echt je lijkt beter gewoon een kind op de wereld pogen te zetten misschien helpt dat.

Ik kom met 30 m2 ook echt echt niet weg.
En ik ben ook veel thuis.
Dus ik heb tweekamer en 45 m2 als filter.
Nu woon ik thuis, mijn ouders zijn veel weg maar toch door omstandigheden is het beter een eigen plek te hebben.
Heftige ziekteperiode in ons gezin gehad wat niet meer anders gaat worden, daarvoor nooit issues gehad.
Extra zuur want ik heb nu wel een zolder met wastafel met meubel voor mijn eigen dingen.

Maar nadeel: het is een dakkapel en ik ervaar het als creperen zo stervenskoud/vochtig.
Als het beneden goed is is het boven steenkoud.
Ik kom er dus echt niet graag.
Ik heb bijna een hekel aan die kamer mijn neus vriest er bekant af soms.
Ik zou heel veel baat hebben bij iets wat gewoon een goed binnenklimaat heeft tov vergelijkbaar met een caravan met pijnklachten.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:33

Ik meld me ook, maar een beetje vals, want ik heb al een woning. Ik stond 7e voor deze woning in een dorp met véél voorzieningen en een grotere stad binnen 20 km afstand. De woning heeft een badkamer en slaapkamer op de benedenverdieping, 2 slaapkamers met schuine muren boven en een enorme tuin. Ik had 4,5 jaar inschrijftijd. Ik zat hiervoor 3 hoog in een portiekflat in een andere woonplaats en ik was dat zat (zowel woning als woonplaats :+ ) Was particuliere huur via via. Wel een hele fijne huurbaas!

Het bericht hierboven klinkt voor mij echt als absolute nachtmerrie. Wat verschrikkelijk...

Els, waarom zonder betaling? Thuiskompas betaal je trouwens bij accepteren alsnog. Acantus is eenmalig en Groningerhuis geloof ik ook.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:33

Ik meld me ook. Niet voor mijzelf maar voor mn nu thuiswonende dochter van 26 die ook graag op zichzelf wil gaan wonen. We wonen in Den Haag e.o. Dochter (nu nog studerend) staat op de wachtlijst voor een sociale woning, maar wachtlijst is 7 a 8 jaar. Ze doet een werken/leren traject als operatieassistent en als ze is afgestudeerd verdient ze net teveel voor een sociale woning. Woningen in de betaalbare middenhuur zijn er haast niet en de dure huur kan ze niet betalen. Ook een koopwoning ligt in deze omgeving niet binnen bereik.
Zolang ze nu dus nog thuis woont is het sparen sparen sparen, maar leuk is anders. Er is niks; Ja een 2 kamer appartement voor 1400 of een studio (1 kamer) voor 1000,00. Of kamer in een gedeeld appartement voor 7 a 800. Waanzin natuurlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:39

Dure regio. :\
Wil ze niet wat verder weg?

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:49

Bellatrix schreef:
Dure regio. :
Wil ze niet wat verder weg?


Nu nog niet ivm de opleiding. Onze paarden staan al verder weg dus ik sluit t niet uit dat ze straks als ze klaar is met de opleiding wat verder weg gaat. Moet altijd wel in de buurt van een ziekenhuis zijn waar geopereerd wordt natuurlijk :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:54

Ik snap het. :j

Het is tegenwoordig echt heel lastig. :\
Ik ben al wat ouder dus ik kreeg mijn eerste woning op mijn 23e. Stond ingeschreven vanaf 18 dus met 5 jaar een huis. Tegenwoordig moet je in mijn gemeente minimaal 10 jaar wachten.

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:59

Ik meld mij ook :)

Ik ben 26, deze week m’n diploma ondertekend en wil heeeul graag het huis uit. Woon nu gezellig met moeders.

Ik ben alleen en wil ook in m’n eentje huren, voorlopig geen nieuwe vent in het leven en dat blijft ook even zo denk ik. Ik ga er flink op vooruit qua salaris dus is even kijken of ik nog wel onder sociale huur kan vallen. Sta dan meestal op plek 40 dus het gaat langzaam de goede richting op. Particulier huren kan ook, maar zo duur… kan het wel betalen, maar wil ook sparen voor een koophuis….

Oh en heeft iemand tips voor particuliere betrouwbare websites? Ik vertik het om €20 per maand te gaan betalen. Ik kijk nu via Funda..

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:13

Ik ben ook op zoek naar een andere sociale huurwoning. Ik heb nu een fijne centraal gelegen 4kamer woning alleen de trap 4 hoog zonder lift begint met mijn klachten te zwaar te worden. Ergotherapeut heeft rapport geschreven voor gemeente maar raad toch urgentie af want ze zei dan moet je perse een woning accepteren ook als deze niet naar wens is.
Nu heb ik wel een lange wachttijd van bijna 15 jaar voor Den Haag opgebouwd, toch valt het nog vies tegen dat ik nog steeds vaak ergens op plek tussen de 10 en 50ste eindig. In Utrecht sta ik 17 jaar ingeschreven en daar zijn er nog meer mensen voor me en vis ik nog met alles naast het net. Nu kijk ik wel naar woningen waar ik echt wil gaan wonen, dus geen oude tochtige/ gehorige of heel kleine huizen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:17

Wow, dat is helemaal lang! En Den Haag is wel waar je wil blijven?

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:29

Bellatrix schreef:
Wow, dat is helemaal lang! En Den Haag is wel waar je wil blijven?


Ja het valt echt tegen hier. Ik wil ivm mijn relatie waar ik ook mbt mantelzorg regelmatig (bij slechte periodes) afhankelijk ben wel liefst in omgeving Den Haag blijven maar zoek ook in randgemeenten Zoetermeer / Delft. Maar ook daar geldt dezelfde wachttijden boven de 15 jaar vaak en daar zit ik nog net niet aan. Begint wel steeds meer op te schieten en af en toe uitnodiging voor bezichtiging nu.
Omgeving Utrecht zou op zich ook kunnen, dichterbij familie, alleen daar is de wachttijd met mijn voorkeuren nog langer(17 jaar wachttijd is nog niet genoeg voor een begane grond woning of goed appartement met lift).
Eventueel kan ik ook elders gaan wonen, en dan zo nodig zorg elders regelen. Bv omgeving Deventer(Stedendriehoek ) of Enschede lijkt me ook erg mooi wonen. Bij Deventer sta ik nu zo 8 jaar ingeschreven en is nog niet genoeg, en in Enschede is loting, circa 1000 en meer per huis dus steeds een heel kleine kans. Andere optie is Tiel, daar ruime omschrijving van 18 jaar en grotere kans om aan gewenst huis op begane grond te komen, alleen ben nog erg in dubio of ik daar weer wil wonen(na jarenlang randstad gewend te zijn of ik daar weer opnieuw kan beginnen). Dus ik heb wel wat lijntjes/opties lopen.

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:03

Jeee dat is lang ingeschreven staan! Ik sta nu in oktober 7 jaar ingeschreven en sta dus rond de plek 40 (afhankelijk hoeveel reacties). Wel omgeving Alkmaar. Ook heb je bij ons elke maandagavond lotingen, stond laatst op plek 3! Dus mocht wel bezichtigen maar ben het niet geworden helaas.

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:05

Babootje schreef:
Ik meld me ook. Niet voor mijzelf maar voor mn nu thuiswonende dochter van 26 die ook graag op zichzelf wil gaan wonen. We wonen in Den Haag e.o. Dochter (nu nog studerend) staat op de wachtlijst voor een sociale woning, maar wachtlijst is 7 a 8 jaar. Ze doet een werken/leren traject als operatieassistent en als ze is afgestudeerd verdient ze net teveel voor een sociale woning. Woningen in de betaalbare middenhuur zijn er haast niet en de dure huur kan ze niet betalen. Ook een koopwoning ligt in deze omgeving niet binnen bereik.
Zolang ze nu dus nog thuis woont is het sparen sparen sparen, maar leuk is anders. Er is niks; Ja een 2 kamer appartement voor 1400 of een studio (1 kamer) voor 1000,00. Of kamer in een gedeeld appartement voor 7 a 800. Waanzin natuurlijk.


Grappig eigenlijk, lees dit nu pas goed. Ik ben afgelopen donderdag afgestudeerd als operatieassistent! Even off-topic :)

xxxmh

Berichten: 3488
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:00

Ik sta ook al jaren op de wachtlijst. Vriendin woont nu in een tijdelijke woning wat gesloopt gaat worden ooit. Ze zegt waarom ga je dat niet doen. Zit zo ik dubio want ene kant wil ik het dan wel meteen leuk en mooi maken maar dat is zonde van je geld en wat als je eruit moet wat doe je dan met al je meubels. Ik zou dan weer terug moeten naar m'n ouders ben ik bang. Maar aan de ene kant ik wil zo graag het huis uit. Ben 28 jaar.

Marcella

Berichten: 36739
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:18

Heb op het moment al een woning in Hendrik Ido Ambacht, maar wil weer terug naar Alblasserdam. Reden zie tegen de renovatie op die voor deze flat gepland staat vanwege gezondheidsredenen. Met heb mijn moestuin in Alblasserdam dus dichterbij zou makkelijker zijn.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:21

Mag ik hier even mijn vraag stellen, past wel bij dit topic denk ik ;)

Mijn dochter mag vd week naar een appartementje gaan kijken (de mazzelaar staat 1e na een loting) maar nu viel ons net op dat de huur 10 cent meer is dan de grens voor huurtoeslag onder de 23 jaar (en dit was nou juist bedoeld voor jongeren onder 23)
Zou dat een foutje zijn of een bewuste aktie ergens om? Iemand dit al eens meegemaakt?

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:25

Oskarrino schreef:
Babootje schreef:
Ik meld me ook. Niet voor mijzelf maar voor mn nu thuiswonende dochter van 26 die ook graag op zichzelf wil gaan wonen. We wonen in Den Haag e.o. Dochter (nu nog studerend) staat op de wachtlijst voor een sociale woning, maar wachtlijst is 7 a 8 jaar. Ze doet een werken/leren traject als operatieassistent en als ze is afgestudeerd verdient ze net teveel voor een sociale woning. Woningen in de betaalbare middenhuur zijn er haast niet en de dure huur kan ze niet betalen. Ook een koopwoning ligt in deze omgeving niet binnen bereik.
Zolang ze nu dus nog thuis woont is het sparen sparen sparen, maar leuk is anders. Er is niks; Ja een 2 kamer appartement voor 1400 of een studio (1 kamer) voor 1000,00. Of kamer in een gedeeld appartement voor 7 a 800. Waanzin natuurlijk.


Grappig eigenlijk, lees dit nu pas goed. Ik ben afgelopen donderdag afgestudeerd als operatieassistent! Even off-topic :)


Gefeliciteerd! Mijn dochter vind t geweldig :D

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:58

Yom schreef:
Mag ik hier even mijn vraag stellen, past wel bij dit topic denk ik ;)

Mijn dochter mag vd week naar een appartementje gaan kijken (de mazzelaar staat 1e na een loting) maar nu viel ons net op dat de huur 10 cent meer is dan de grens voor huurtoeslag onder de 23 jaar (en dit was nou juist bedoeld voor jongeren onder 23)
Zou dat een foutje zijn of een bewuste aktie ergens om? Iemand dit al eens meegemaakt?


Is dit kale huur? Want er wordt gerekend met kale huur (voor de huurtoeslag), dus servicekosten worden apart vermeld. Als het woningbouw is dan verwacht ik wel dat het goed zit hoor. Zou me er nu iig niet druk om maken :)

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:06

Totale huur is ietsje hoger. We wachten wel af want dinsdag is de bezichtiging
Ze is 20 en had gereageerd op deze loting met de gedachte dat wordt toch niks. Ze heeft de toeslag financieel gezien wel nodig dus wel belangrijk
Ze wil toch nu wel kijken of het mogelijk is te gaan huren omdat ze ook wel weet dat ze anders de eerste jaren niet aan de beurt komt

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:10

Weet niet of deze tip al voorbij is gekomen, maar aanmelden bij rentslam is echt aan te raden. Wij hadden via deze website winnen 2 weken een huurwoning gevonden!

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:30

Elitedeux schreef:
Weet niet of deze tip al voorbij is gekomen, maar aanmelden bij rentslam is echt aan te raden. Wij hadden via deze website winnen 2 weken een huurwoning gevonden!

Klopt het dat er daar geen woningen onder de €879,66 worden aangeboden?

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:09

Zou kunnen.. is vaak wel particuliere huur...

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:39

Elitedeux schreef:
Weet niet of deze tip al voorbij is gekomen, maar aanmelden bij rentslam is echt aan te raden. Wij hadden via deze website winnen 2 weken een huurwoning gevonden!


Thanks voor de tip! Ik ga eens kijken.
Edit: ja leuk maar geen haar op m’n hoofd die €30 per maand gaat betalen als ik geeneens kan kijken wat het aanbod is…

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:40

Het is zeer de moeite waard. Je krijgt echt alle meldingen van huurwoningen die worden aangeboden. Nog vaak eerder dan de melding dat de woning op Funda staat bijvoorbeeld.

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:57

Elitedeux schreef:
Het is zeer de moeite waard. Je krijgt echt alle meldingen van huurwoningen die worden aangeboden. Nog vaak eerder dan de melding dat de woning op Funda staat bijvoorbeeld.



Hmm ja oké, maar ik weet niet wat er aangeboden wordt in Alkmaar en wat het bijv kost… Heb mij eerder aangemeld op een site en betaald, tot nu toe is er geen enkele woning op gekomen onder de €2000 huur of in de buurt :(

Ik denk er even over na!

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 23:54

Nou heb ik wel heel makkelijk praten natuurlijk :o Maar die sites waar je niet eens het aanbod kunt zien zou ik mij ook niet inschrijven. Er zijn zo veel van die sites, waar het aanbod op zijn gunstigst al verouderd is (lees: verhuurd). En waar je wel elke maand moet betalen. Ik wil op zijn minst kunnen zien wat er op staat (als in: hoe veel, hoe vaak wisselt het aanbod, welke bedragen, welke plaatsen) voordat ik mij inschrijf. Daarom vind ik bij voorbeeld Domica.nl wel een goede site, heb bij hun in het verleden ook wel bezichtigingen gehad :)