Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:25

Inmiddels al een jaar of 4 denk ik. Maar er is gewoon weg zo weinig aanbod hier helaas. De thuissituatie is afgelopen maanden verergerd, waardoor er toch wel kleine spoed achter zit. Er zijn wel twee plekken waar ik voor nood naar toe zou kunnen. Maar dat is pas aan de orde als het dusdanig uit de hand loopt. En dat is dan ook maar een tussen optie.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 07:33

Dilemma. Wij willen heel graag weg uit het sociale huurhuis waar wij nu (scheef) wonen.
Kopen is op dit moment niet haalbaar voor ons, en verwacht ook niet dat dat in de nabije toekomst wel zo gaat zijn.
Nu komen we in aanmerking voor een vrije sector huurhuis via een wbv.
We willen daar heel graag heen. De huur die nu gevraagd wordt ligt rond de 1000,- pm en dat is haalbaar voor ons.
Nu lees ik echter dat er tot 1 mei max met 5,5% per jaar verhoogd mag worden, en dat het daarna nog onbekend is wat de verhoging wordt. Ook zou er geen max aan de huurprijs zitten bij vrije sector.dat zou dus kunnen betekenen dat je over 3 jaar misschien wel 1500,- huur moet betalen. Die onzekerheid willen we niet en durven we niet aan.
Hoe zit dit nou precies met de huurverhoging in de vrije sector vanag 1 mei?weet iemand dat?
Komt er een maximale huur die gevraagd mag worden voor vrije sector?
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... nuari-2024
Ik las ook dit artikel mbt vrije sector huur:

https://www.ad.nl/politiek/verhuurders- ... ~a732e056/

Maar dat ligt dus nog niet vast.

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 08:15

Nightingale schreef:
Rentslam is echt geen scam hoor :+ Ze hebben zelf ook geen aanbod of zo, het is puur een bot die automatisch het internet afspeurt naar advertenties die aan je eisen voldoen. Ook van makelaarswebsites dus, al leek het bij mij niet alles te zien. Zij hebben er verder ook geen baat bij als jij je maximale huurprijs ophoogt oid, ze willen gewoon zo snel mogelijk mensen aan een woning hebben want dan krijgen ze goeie reviews.

Het kost wat en je hoeft het niet te willen, maar je hoeft er ook niet achterdochtig over te zijn.

Maar als ze mij alleen woningen kunnen aanbieden met een huur die hoger is dan waar ik voor in aanmerking kom, is het wel een scam. Want dan krijg ik geen woning.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:02

veneri schreef:
Dilemma. Wij willen heel graag weg uit het sociale huurhuis waar wij nu (scheef) wonen.
Kopen is op dit moment niet haalbaar voor ons, en verwacht ook niet dat dat in de nabije toekomst wel zo gaat zijn.
Nu komen we in aanmerking voor een vrije sector huurhuis via een wbv.
We willen daar heel graag heen. De huur die nu gevraagd wordt ligt rond de 1000,- pm en dat is haalbaar voor ons.
Nu lees ik echter dat er tot 1 mei max met 5,5% per jaar verhoogd mag worden, en dat het daarna nog onbekend is wat de verhoging wordt. Ook zou er geen max aan de huurprijs zitten bij vrije sector.dat zou dus kunnen betekenen dat je over 3 jaar misschien wel 1500,- huur moet betalen. Die onzekerheid willen we niet en durven we niet aan.
Hoe zit dit nou precies met de huurverhoging in de vrije sector vanag 1 mei?weet iemand dat?
Komt er een maximale huur die gevraagd mag worden voor vrije sector?
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... nuari-2024
Ik las ook dit artikel mbt vrije sector huur:

https://www.ad.nl/politiek/verhuurders- ... ~a732e056/

Maar dat ligt dus nog niet vast.


Dat klopt. De maximale huurverhoging voor de sociale sector ligt vast (gemiddelde loonsomstijging -0,5 % ).
De wet waarmee de huurprijsstijging van de vrije sectorwoningen wordt beperkt loopt mei dit jaar af. Er ligt wel een voorstel van het kabinet (gemiddelde loonsomstijging + 1%) maar het is onzeker of dat doorgaat.
Wat er mist in het huuraanbod is middenhuur van rond 7 a 800 per maand. Voor mensen die nu niet kunnen doorstromen uit een sociale woning, omdat ze niet kunnen kopen en geen vrije sectorwoning kunnen betalen.
Een beetje zoals in jouw geval Veneri.
Dat komt omdat het bouwen van deze woningen voor beleggers te weinig oplevert. Woningcorporaties willen ze wel bouwen, maar de leningen die ze daarvoor moeten afsluiten kunnen ze niet geborgd krijgen, dwz dat de rente die ze daarvoor dan betalen minder gunstig is. Hierdoor kunnen ze dan minder investeren.
De bouw van deze woningen komt - zij het mondjes maat - nu wel op gang.
Het beste - in jouw geval - is denk ik te blijven zitten in je sociale huurwoning en sparen, sparen sparen tot een koopwoning binnen bereik is. Een koopwoning is de beste garantie dat je woning betaalbaar blijft.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:09

CupCakes_ schreef:
Ik meld mij ook maar eens. Ik ben al een kleine 2-3 jaar op zoek naar een huurwoning in mijn regio, maar dat lijkt best onmogelijk. Op het moment zit ik wel redelijk op de schopstoel vanwege een onstabiele thuissituatie die niet goed is voor mijn gezondheid, maar ook niet voor die van de hond.
Het aanbod is vrij weinig op het moment en als er particulier wat vrij komt is het huurbedrag per maand te hoog. Er schijnen binnenkort wel weer wat huizen vrij te komen binnen de woningbouw, maar zie daar maar eens door heen te komen. :')


ja ik sta ook al paar jaar ingeschreven bij oostwest, t gaat niet heel hard nee maar de wachttijd is vaak nog veel langer. Ook mijn gezondheid vindt het niet zo heel geweldig op het moment, dus herken je situatie, heel veel sterkte, urgentie is een drama tegenwoordig om te krijgen...

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:19

Babootje schreef:
veneri schreef:
Dilemma. Wij willen heel graag weg uit het sociale huurhuis waar wij nu (scheef) wonen.
Kopen is op dit moment niet haalbaar voor ons, en verwacht ook niet dat dat in de nabije toekomst wel zo gaat zijn.
Nu komen we in aanmerking voor een vrije sector huurhuis via een wbv.
We willen daar heel graag heen. De huur die nu gevraagd wordt ligt rond de 1000,- pm en dat is haalbaar voor ons.
Nu lees ik echter dat er tot 1 mei max met 5,5% per jaar verhoogd mag worden, en dat het daarna nog onbekend is wat de verhoging wordt. Ook zou er geen max aan de huurprijs zitten bij vrije sector.dat zou dus kunnen betekenen dat je over 3 jaar misschien wel 1500,- huur moet betalen. Die onzekerheid willen we niet en durven we niet aan.
Hoe zit dit nou precies met de huurverhoging in de vrije sector vanag 1 mei?weet iemand dat?
Komt er een maximale huur die gevraagd mag worden voor vrije sector?
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... nuari-2024
Ik las ook dit artikel mbt vrije sector huur:

https://www.ad.nl/politiek/verhuurders- ... ~a732e056/

Maar dat ligt dus nog niet vast.


Dat klopt. De maximale huurverhoging voor de sociale sector ligt vast (gemiddelde loonsomstijging -0,5 % ).
De wet waarmee de huurprijsstijging van de vrije sectorwoningen wordt beperkt loopt mei dit jaar af. Er ligt wel een voorstel van het kabinet (gemiddelde loonsomstijging + 1%) maar het is onzeker of dat doorgaat.
Wat er mist in het huuraanbod is middenhuur van rond 7 a 800 per maand. Voor mensen die nu niet kunnen doorstromen uit een sociale woning, omdat ze niet kunnen kopen en geen vrije sectorwoning kunnen betalen.
Een beetje zoals in jouw geval Veneri.
Dat komt omdat het bouwen van deze woningen voor beleggers te weinig oplevert. Woningcorporaties willen ze wel bouwen, maar de leningen die ze daarvoor moeten afsluiten kunnen ze niet geborgd krijgen, dwz dat de rente die ze daarvoor dan betalen minder gunstig is. Hierdoor kunnen ze dan minder investeren.
De bouw van deze woningen komt - zij het mondjes maat - nu wel op gang.
Het beste - in jouw geval - is denk ik te blijven zitten in je sociale huurwoning en sparen, sparen sparen tot een koopwoning binnen bereik is. Een koopwoning is de beste garantie dat je woning betaalbaar blijft.


Dank voor je reactie.
Financieel gezien is zitten blijven zeker de beste optie.
Er is helaas wel een reden waarom we graag wegwillen, en dat is dat de woning erg gehorig is, de buren kinderen hebben die dagelijks 4 vriendjes mee naar huis nemen, iedere dag in het geschreeuw, gestamp, slaande deuren. Het is alsof de woning dagelijks verbouwd wordt. En als ze dan is weg zijn,dan hebben ze een hond die uren blaft. En dan nog de normale geluiden als horen praten en lopen etc.
Volgens de wbv allemaal normale leefgeluiden. Maar ik trek het hier niet meer,krijg er erg veel stress van. Als dit nog lang gaat duren dan sta ik niet meer voor mijzelf in.
Met de buren valt niet te praten helaas. Alles al geprobeerd.
Is ook een kwestie van andere cultuur en taal...
Daarnaast is de rest van de buurt erook erg op achteruit gegaan....
Kies ik dus voor de financiele zekerheid die ik nu heb, of voor mijn mentale welzijn.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:33

Ik lees al even mee, op dit moment kan ik nog niet actief zoeken omdat mijn dochter en kleinzoon nog bij mij wonen. In de zomervakantie gaan ze verhuizen en dan zit ik dus alleen in mijn eengezinswoning. Het idee is om dan te verhuizen naar een kleinere woning met tuin en een slaapkamer beneden, boven logeerruimte.

Dit zou redelijk vlot kunnen gaan omdat ik al best veel inschrijftijd heb en er een voorrangsregeling is als je een grotere woning achterlaat.

Babootje had het over het missen van vrije sector woningen van €700/800, die zijn er inderdaad niet omdat die nog in de sociale huur vallen.
De loongrens is een stuk omhoog gegaan en daarmee ook de maximale huur zodat meer gezinnen in aanmerking komen voor een betaalbaar huis.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:37

Sociale huur is tot +/_ 877,- tegenwoordig. Maar wat is dan de middenhuur en welk inkomen hoort daarbij?

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 10:11

veneri schreef:
Sociale huur is tot +/_ 877,- tegenwoordig. Maar wat is dan de middenhuur en welk inkomen hoort daarbij?


Tot €1.000,- volgens mijn laatste kennis.

Overigens zijn er ook woningcorporaties die middenhuur aanbieden (bijvoorbeeld Woonstad Rotterdam). Dat is dan ook gebonden aan een bepaald inkomen.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 10:18

De huurgrens van sociale huur is € 879,66
en een inkomen van max €44.000( dit weet ik niet helemaal zeker)

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 10:30

tiwi1969 schreef:
Babootje had het over het missen van vrije sector woningen van €700/800, die zijn er inderdaad niet omdat die nog in de sociale huur vallen.
De loongrens is een stuk omhoog gegaan en daarmee ook de maximale huur zodat meer gezinnen in aanmerking komen voor een betaalbaar huis.


Ja ik loop een beetje achter zie ik :D :D
Middenhuurwoningen zijn woningen met een huur net boven de liberalisatiegrens maar onder 1000,--

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 10:32

Is er bij middenhuur dan wel een maximale huurprijs, net zoals bij een sociale huurwoning? Of valt middenhuur daarmee onder vrije sector?

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 10:47

veneri schreef:
Is er bij middenhuur dan wel een maximale huurprijs, net zoals bij een sociale huurwoning? Of valt middenhuur daarmee onder vrije sector?


Alles wat boven de liberalisatiegrens zit valt onder de vrije sector, dus middenhuur is vrije sector.

Woningcorporaties hebben natuurlijk een minder winstoogmerk dan beleggers, dus mogelijk dat ze bij middenhuur wel rekening houden met de verhogingen. Dit weet ik echter niet zeker.

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:58

BarbaraNova schreef:
CupCakes_ schreef:
Ik meld mij ook maar eens. Ik ben al een kleine 2-3 jaar op zoek naar een huurwoning in mijn regio, maar dat lijkt best onmogelijk. Op het moment zit ik wel redelijk op de schopstoel vanwege een onstabiele thuissituatie die niet goed is voor mijn gezondheid, maar ook niet voor die van de hond.
Het aanbod is vrij weinig op het moment en als er particulier wat vrij komt is het huurbedrag per maand te hoog. Er schijnen binnenkort wel weer wat huizen vrij te komen binnen de woningbouw, maar zie daar maar eens door heen te komen. :')


ja ik sta ook al paar jaar ingeschreven bij oostwest, t gaat niet heel hard nee maar de wachttijd is vaak nog veel langer. Ook mijn gezondheid vindt het niet zo heel geweldig op het moment, dus herken je situatie, heel veel sterkte, urgentie is een drama tegenwoordig om te krijgen...


Oostwest is echt drama. En Tel daarbij de mensen die 'urgentie' krijgen daar ook nog eens bij op. Ik gun het zeker de mensen die echt op straat staan en dergelijke. Maar als er dan meerdere verhalen boven komen uit de eerste hand van mensen die zogenaamd urgentie hadden vanwege iets, daardoor eerder recht hadden op een huis, maar vervolgens nooit in dat huis zijn omdat ze ergens anders ingetrokken zijn maar wel dat huis aan houden. Schiet mij dan maar lek hoor. :j

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:21

Ashleytjuhh schreef:
De huurgrens van sociale huur is € 879,66
en een inkomen van max €44.000( dit weet ik niet helemaal zeker)


Bij ons in de regio Max 52,999…. Verschilt per regio hoor, want als ik in de buurt wil wonen bij m’n werk is de grens wel inderdaad rond de 44.000…. Daar verdien ik teveel voor helaas…

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:33

Oskarrino schreef:
Ashleytjuhh schreef:
De huurgrens van sociale huur is € 879,66
en een inkomen van max €44.000( dit weet ik niet helemaal zeker)


Bij ons in de regio Max 52,999…. Verschilt per regio hoor, want als ik in de buurt wil wonen bij m’n werk is de grens wel inderdaad rond de 44.000…. Daar verdien ik teveel voor helaas…

De huurgrens voor sociale huur is landelijk vastgesteld. Ben je niet eenpersoons- een meerpersoonshuishoudens door elkaar aan het halen? Voor een meerpersoonshuishouden geldt dat het jaarlijks inkomen max €52.671,- mag zijn. Een eenpersoonshuishouden mag €47.699,- verdienen op jaarbasis.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:54

Oskarrino schreef:
Ashleytjuhh schreef:
De huurgrens van sociale huur is € 879,66
en een inkomen van max €44.000( dit weet ik niet helemaal zeker)


Bij ons in de regio Max 52,999…. Verschilt per regio hoor, want als ik in de buurt wil wonen bij m’n werk is de grens wel inderdaad rond de 44.000…. Daar verdien ik teveel voor helaas…


Dat kan niet, dit is landelijk het zelfde bedrag.

aah precies zoals Leintje zegt. Die nieuwe prijspeil wist ik niet zeker voor dit jaar.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:01

CupCakes_ schreef:
Oostwest is echt drama. En Tel daarbij de mensen die 'urgentie' krijgen daar ook nog eens bij op. Ik gun het zeker de mensen die echt op straat staan en dergelijke. Maar als er dan meerdere verhalen boven komen uit de eerste hand van mensen die zogenaamd urgentie hadden vanwege iets, daardoor eerder recht hadden op een huis, maar vervolgens nooit in dat huis zijn omdat ze ergens anders ingetrokken zijn maar wel dat huis aan houden. Schiet mij dan maar lek hoor. :j


oh joh echt???? dat is inderdaad wel heel erg, ik sta nu bijna 8 jaar ingeschreven bij woonnet, toen ging de relatie al niet goed, nu zijn we officieel vier jaar uit elkaar maar ja woon nog met onze dochter bij hem, dit is de grootste uitdaging van mijn leven tot nu toe (hoop ook dit nooit erger mee te maken) en loop nu dus ook met beginnend maagzweer door de stress...sta nu bij woonnet wel vaak rond de plaats 6 tm 12 dus hopelijk snel weg...

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:16

Oh lekker dan, heeft die vrouw dat lekker verkeerd lopen vertellen. Zie het namelijk op internet staan. Heb duidelijk vermeld dat ik alleen ben, maar mag dus niet sociaal huren…. Fijn :( Particulier wordt ook niks voorlopig… Raak hier zo gedemotiveerd van… ik wil geen partner en alleen is het gewoon zo moeilijk… Ik wil ook geen huisgenoot. Ben graag op mezelf en alle vertrouwen kwijt in mannen…. Zijn het mensen wel gelukt die alleen zijn? En dan particulier? Ik zie namelijk vaak een hele hoge inkomenseis die ik niet in m’n eentje op kan brengen…

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 05:15

Wat een ingewikkelde situaties... en je hebt geen recht op urgentie dus zolang je jezelf geen deadline op papier geeft met je ex dat je er met je dochter uit moet omdat het niet meer gaat?

Hier in een enorm dilemma..net wezen kijken in Helmond en de wijk stond schijnbaar vroeger slecht aangeschreven maar is enorm geïnvesteerd zeggen ze. Het voelde eigenlijk ook goed. Leek allemaal netjes onderhouden en ook wel koop erbij (zonnepanelen overal, uitbouw en dakkapellen).
Dit is een senioren woning. Beneden 1 slaapkamer en boven officieel 1. Maar boven is zo groot. M'n zoontje heeft dan zoveel ruimte. Nu is hij nog klein maar de andere helft van de zolder is net zo groot. Een klein raampje maar, maar zou wel kunnen slapen daar zolang hij zo klein is.
Beneden kan ik een speel kamer maken in de slaapkamer. Het huis zit op stadsverwarming. Energie label a. Zon in de tuin! Denk op t zuiden. Dus wel heet in de zomer. Genoeg ruimte voor zelfs een klein zwembadje of trampoline zelfs.
Keuken is vernieuwd.

Genoeg opberg ruimte in ieder geval. Ik sta dus op nummer 1. Grootste eikelpunt is de snelheid nu. Er ligt nog geen ouderschaps plan en geen stappen voor de scheiding. Mediator zei dat je wel huur toeslag aan kan vragen maar geen KGB e.d. maar daar was ik al verbaasd over.
Het is een kwartier met de auto naar de basis school van mijn zoontje. Waterplas om de hoek (Mac Donalds haha). De afstand voelt heel groot bij het idee maar de vraag is hoe groot is de kans dat je iets moois gaat vinden dichterbij.. plus ik zit er natuurlijk ook 100% van de tijd en mijn zoontje maar 50%.. dus waar kies je voor. Ipv dat er geld vrij komt na uitkopen en dat mijn man in het huis blijft is dan nu niet. Dus moet wel rekening houden met dubbele kosten en dan is woensdag echt snel om te beslissen eigenlijk. Maargoed als geld het probleem is.. dan moet ik het denk ik doen. Dat maakt het wel extra spannend en confronterend maar als ik hier al zo lees van 4 jaar samen wonen.. het idee alleen al.... pff.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 08:22

Ik zou het ook doen hoor Steenbok12, de rest kan misschien later wel al moet je hier bij sommige huurwoningen een ouderschapsplan kunnen overleggen, heel bijzonder...

Kies voor je rust als dit huisje goed voelt...

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 08:36

Wij wonen nu soviale huur waar wij veel overlast ervaren, nu hebben wij gereageerd op een vrije sector huurwoning en mogen gaan kijken.
Als het huis ons bevalt zouden we graag verhuizen. Maar de onzekerheid in de vrije sector mbt huurverhoging en maximale huurgrens laat ons twijfelen. We kunnen het betalen,maar wat als over een paar jaar de uur is verhoogd met nog eens 300,- ?
Alles wordt ook maar duurder en duurder.
Kiezen we voor ons woongenot en rust in de vrije sector woning, of voor de financiele zekerheid van de sociale huur, waar we in ons eigen huis niet tot rust kunnen komen....
Het voelt een beetje als je weg laten jagen de onzekerheid in.
Maar we leven nu met onze buren doordat we alles horen en ze nergens rekening mee houden en erg luidruchtig zijn, en daarnaast is de helr buurt drukker en asocialer geworden.
We weten dat we hier eigenlijk erg graag weg willen....als we deze woning niet accepteren, wat dan?
Kopen lukt voor ons niet. Sociale huur krijgen we niet meer.

Suzanne F.

Berichten: 49218
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 08:43

Lijkt me afschuwelijk om zulke overlast te hebben van buren. Ik zou vertrekken zodra ik kon, meteen.

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 08:44

Geen kans op een betere baan in de toekomst met wat meer loon Veneri? Ik kan absoluut niet tegen overlast, dus ik zou de woning ook aanvaarden. Rust mag ook wat kosten wat mij betreft, maar jullie moeten je er goed bij voelen.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 08:53

@Steenbok ik zou het doen, huis is niet te ver weg en ook niet zo dichtbij dat je je ex overal tegenkomt. Daarbij is weggaan voor het echt onhoudbaar wordt wel beter, jullie blijven samen ouders en zo dus altijd verbonden. Dat gaat echt beter als je nog normaal kunt communiceren.

@ Veneri huurverhoging zou ik niet zo bang voor zijn als het om een sociale verhuurder gaat. Van een huisjesmelker zou ik niet gaan huren. De sociale verhuurders krijgen ook weer meer de taak om goede stabiele midden huur aan te bieden, extreme verhogingen passen niet binnen die taakstelling.
Tip: om te voorkomen dat je weer in een overlastsituatie komt te zitten, maak voor het aanvaarden al kennis met de nieuwe buren en bel ook eens aan aan de overkant van de straat.