Insta gehackt - iemand tips hoe ik mijn account terugkrijg?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Insta gehackt - iemand tips hoe ik mijn account terugkrijg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 13:36

Gisterenmiddag pas de mail gelezen die ik 's nachts heb ontvangen: aanmeld-poging vanaf een locatie waar ik absoluut niet ben geweest,
En toen geraakte ik al niet meer in mijn account -O-

Ik baal, gewoon al uit principe haha. Het is mijn 2de account, mijn "bookstagram".
Mijn beide accounts zijn verbonden aan hetzelfde telefoonnummer/emailadres, om het moeilijker te maken haha.

"Overschakelen" werkt niet, het account waar het over gaat staat daar niet meer bij.
Ik heb tweestapsverificatie - maar de 2de code werkt niet. Ze werken alle 10 niet.
En als ik via het helpcentrum aangeef "mijn account is gehackt" en mijn accountnaam ingeef ter verificatie kom ik terug op de voorgaande pagina "ik kan niet aanmelden" uit.
Het emailadres en telefoonnummer om een nieuw wachtwoord in te stellen is reeds veranderd naar iets dat niet van mij is.

Ik heb contact proberen opnemen met Instagram, maar daar verwacht ik eigenlijk niet al te veel van.

Via mijn ander account kan ik zien dat er niets aan de content veranderd is.

Iemand tips, hoe ik dit kan oplossen? Principieel moet en zal ik mijn account opnieuw veroveren haha.
Alvast bedankt!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Insta gehackt - iemand tips hoe ik mijn account terugkrijg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 13:41

Had je wel een veilig wachtwoord? Dus een uniek wachtwoord wat moeilijk te kraken is? Misschien is het anders een les voor de volgende keer. (Dus niet Bookinsta123! maar 23423sdSD#$DS_Jj32hXlL334 als wachtwoord)

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 13:43

MarlindeRooz schreef:
Had je wel een veilig wachtwoord? Dus een uniek wachtwoord wat moeilijk te kraken is? Misschien is het anders een les voor de volgende keer. (Dus niet Bookinsta123! maar 23423sdSD#$DS_Jj32hXlL334 als wachtwoord)


Ik had helaas geen moeilijk wachtwoord..
En ik stress nu al sinds gisteren voor mijn ander account, maar daarvan lijk ik het wachtwoord te zijn vergeten (het is 5 jaar oud) en ik krijg dat maar niet verandert :')

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:25

Ik heb dit een tijdje terug ook gehad. Toen was zowel insta, als FB, spotify en mijn Microsoft gehackt, waardoor ik inderdaad ook nergens een tweestapsverificatie mee kon doen. Ik kreeg ook een melding dat mijn wachtwoord veranderd was; niet door mij. Mijn e-mail was veranderd naar een of andere gek gmail-account, dus ik stond vast. Hetzelfde wat jij nu hebt dus. Behoorlijk paniek om 2.00 's nachts!

Ik heb toen ook contact opgenomen met instagram, volgens deze pagina https://help.instagram.com/374546259294234/?helpref=hc_fnav --> '' ga dan naar deze pagina ''.
Ik weet niet precies wat er toen is gebeurd, maar uiteindelijk heb ik een filmpje moeten maken van mijn hoofd in diverse richtingen, zodat ze die konden vergelijken met foto's op mijn account. Toen heb ik mijn account 'terug gekregen' en mijn gegevens kunnen terug veranderen. Contact opnemen had dus bij mij wel geholpen.

Even een tip: als je andere accounts hebt met vergelijkbare inloggegevens (heel dom, i know), dan zou ik die nu ook even veranderen. Bij mij hadden ze in een paar uur al mijn accounts overgenomen. Geen idee wat ze ermee wilden, maar vooral mijn Microsoft/hotmail vond ik wel een beetje spannend.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 23:18

marinke182 schreef:
Ik heb dit een tijdje terug ook gehad. Toen was zowel insta, als FB, spotify en mijn Microsoft gehackt, waardoor ik inderdaad ook nergens een tweestapsverificatie mee kon doen. Ik kreeg ook een melding dat mijn wachtwoord veranderd was; niet door mij. Mijn e-mail was veranderd naar een of andere gek gmail-account, dus ik stond vast. Hetzelfde wat jij nu hebt dus. Behoorlijk paniek om 2.00 's nachts!

Ik heb toen ook contact opgenomen met instagram, volgens deze pagina https://help.instagram.com/374546259294234/?helpref=hc_fnav --> '' ga dan naar deze pagina ''.
Ik weet niet precies wat er toen is gebeurd, maar uiteindelijk heb ik een filmpje moeten maken van mijn hoofd in diverse richtingen, zodat ze die konden vergelijken met foto's op mijn account. Toen heb ik mijn account 'terug gekregen' en mijn gegevens kunnen terug veranderen. Contact opnemen had dus bij mij wel geholpen.

Even een tip: als je andere accounts hebt met vergelijkbare inloggegevens (heel dom, i know), dan zou ik die nu ook even veranderen. Bij mij hadden ze in een paar uur al mijn accounts overgenomen. Geen idee wat ze ermee wilden, maar vooral mijn Microsoft/hotmail vond ik wel een beetje spannend.



Bij mij is het enkel de Insta (gelukkig), maar de tweestapsverificatie-codes werken dus niet.

Ik heb ondertussen een aantal andere wachtwoorden alvast veranderd voor de zekerheid (want ja, overal een gelijkaardig wachtwoord haha) maar bij Insta kom ik er dus voor geen meter uit.

Ik heb dezelfde pagina als jij proberen gebruiken, met hetzelfde idee, maar ik denk dat er dat er hoop en al 1 foto van mij op dan account staat haha, ook niet evident, dat account draait vooral om boeken :') Maar goed, ik wilde het wel proberen, maar ik word dus altijd terug naar de pagina van de link gestuurd. Ik geraak niet verder, ik klik "gehackt" of "aanmeldcode verstuurd naar telefoonnummer of emailadres waartoe ik geen toegang heb " aan - en boem, dan kom ik gewoon telkens opnieuw op die pagina uit.

Ik heb van mijn ander Insta account het wachtwoord zonet wel kunnen veranderen, da's ook al iets.
Maar ik wil mijn andere account ook gewoon weer terug haha.